Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Evden çıkmak istemiyorum. Bipolarım. Depresyona mı giriyorum?

@Hüseyin404, teşekkür ederim. Çözüm odaklı yaşamak her zaman iyidir. Şikayet etmek bir şey kazandırmıyor. Sadece kendimizi kandırıyoruz. Hayat insana öğretiyor her şeyi zamanla. Mesele gençken vakit kaybetmeden harekete geçebilmek. Tabi o yaşlarda insan başına buyruk oluyor. Dünyadaki tek amacı eğlenmek zannediyor. Genç yaşta sorumluluk almayı öğrenen, hayatta her zaman daha başarılı oluyor. Özellikle eve kapanma durumu teknoloji geliştikçe çok arttı. Bütün gençliğini digital ekran başında geçiren insanlar zamanla içe kapanık oluyor. Bırakın çocuklar yaz tatilinde bir yerlerde çalışsın.para için değil,kendini geliştirmek için. Özgüven kazanmak için, tanıdık bir esnaf varsa ver yanına tecrübe kazansın.kazandığı harçlık da ona kalsın. O zaman bir çok şey kendiliğinden düzeliyor. Özellikle psikolojik sorunlar. Okumak iyi ama bir yerdede hayatın içinde yetişmek lazım. Mümkünse bir zanatkarın yanında çıraklık yapmak insana çok şey katar.
 
bende evden çıkmak istemiyorum ev dışında kendimi güvende hiç hissetmiyorum evden çıksamda ara sokaklardan gidiyorum kimse beni görmesin diye eve gelincede cep telefonumu kapıyorum kimse beni aramasın ulaşmasın diye insanlardanda nefret ediyorum beni çok üzdüler akrabalarım arakadaişarım olsun okulda olsun işte olsun hep üzüyorlar beni

evden çıksam bile ara sokaklardan ve kenarlardan gidiyorum kimse beni görmesin diye
 
Genelde insanlara çok bakmam. Eşimin arkadaşı beni sokakta görmüş ve eşime benim çok kibirli göründüğümü söylemiş. Hayda dedim bir de bu çıktı.
 
@StandartQ, """ Tembellik""" yorumunuza katılıyorum.

@Hüseyin404, Alıntı yaptığınız "Alfred Adler" isimli yazarın kitabı ilgimi çekti. Ajandama not alıyorum.

@idosente, hocam, çözüm önerisi olarak faydalı tavsiyeler yazmışsınız.

:) Bendeniz de sabah 06.30'da kalkıp kahvaltıdan sonra kendimi sokağa atıyorum. Büyük bir motivasyon ile işime gidiyorum

Ehliyeti olup da 2-3 senedir araba kullanmayan birisi , direksiyon koltuğuna oturunca """psikomotor""" hamlık yaşar. Vitesi kullanıp arabayı sürmekte zorlanır

Ama trafiğe kapalı bir yolda 1-2 saat pratik yapsa normal hale gelir. Bu evden çıkamama / tembellik durumu için de aynısı geçerli
 
@mehmetege2204, bir söz var. Madem türksün göster ürksün 🤣 göster kendini onlar ürksün, sen niye ürküyorsun. En fazla selam verir geçersin. Daha çok kapanmak, daha çok hasta ediyor insanı.sevmediklerin yüzünden, sevdiklerinden uzak durma.

@osmangazi, dikkat et bak, kibirlilerde, kibirli olduğunu kabul etmez 🤣
 
Bende atipik psikozum vaktimi genellikle evde geciriyorum. Hastaligimdan once daha cok gezerdim. Simdi ice kapandim. Ailemle vakit geciriyorum. Mesela en yakin akrabalarim bile psikiyatri servisinden taburcu olduktqn sonra gecmis olsun bile demediler. Hep ben konusurken bana bakiyorlar hastaligi ne durumda diye muhattap olmadigim akrabalarim vardi misafirlige geldiginde muhabbet etmistim beni baya toparlamis demisler hemen babama ben cok daha onceden iyilestim onlarla konusunca mi iyilesmis oluyorum bu benim icin sadece bir tercih meselesi ama anlamazlar.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Mara
@psikozz, öncelikle foruma hoş geldiniz. Akrabalar konusunda haklısınız Benzer şeyler yaşadım.
 
Lisedeyken 3 ay okul tatil olurdu 2 ay 15 günümden fazlası evde geçerdi
 
ankisye bozuklugu illa anik atak gecirmekte gerekmiyor mantikli biside olmasi gerekmiyor
bazen sacma sapan obeseifkomplusif yada direk alakasiz korkularla bile oluyo

disari cikarsa basina bisiler gecegini olurse utusuz gomlekle gorulmesinden korkup panik atak gecirenler var illa mantik falan aramayin
ilaclar bu takintilar akisetleri panik atarlar azalityiro yada tolere ediebilirhale getiriyo forumdan kimse cozemez bunu ilac doktor mumkunse pterpiler lazim
bundan 30 sene once sosyal ortamda konsutugumuz bi kiz boyle disari cikmayan korkarken doktor cik disari iste ne olucak en fazla olursun gibi bainca absurt gelen ama normal bir davranis gostermisti.
bu tip akisete ve obeseif komilsif selyere mantik aramaya calismayin kendi icinde mantigi olsada gercekten mantikli degil
defanarca ayni selyeri dusunmen nazi tekrarlarin gerceten mantikli bi durumu yok cunku
ya disari cikarsam evde yanlis cikarasan disarda kafama bisi dusermiden uyuyu fiste mi ıntum kapiyi kilitledim mi her bisye takilabilir
su an bana doktor ilac verdi.uyku durumu bi tik duzeldi de cok uydu verdiyoilacin biride benim durmum cok agiroladigndan kullammak istemiyorum temuzda doktoraidincebirakmayi denicem.
ama yani ben cozmek istemiyrum durumda hayati feclere sebep olmuyor diye herkeste salasin demek deigl cozmek sityorsaniz tek caredoktor.piskolik destek iskolog sonraki safha terine alternif degil.
bi cok ayri sorunda ic cie gecebiliyor
huseyin kardes elestirmek istemiyorum ama dikkatlide konusmak lazim
herleze ayni durumlar gecerli olmuyor
kislik bozuklarinda borderline olsun falan dedigin gibi dusmanlik cekemezlik kendini yuceltmeler sik gozkurken
bi polarda depresyondaki kisiler genelde tersini kendini degersizlestirme kucuk gorme flan olur
 
Hastalıktan sandığımız bazı şeyler bizim alışkanlığımızda olabiliyor evden çıkma konusu gibi evden çıksan ona alışsan eve giresin gelmez.
 
Az önce eve geldim. Okuldan bir arkadaşla buluşmuştuk. Genelde insanlara bakmam ama hemen her baktığım bana bakıyor buluyorum. İki genç bankta oturuyor bana baktı konuşuyor yanındaki baktı bir yandan da gülüyorlar. Yahu diyorum akıl oyunları filmindeki gibi arkadaşı sadece ben mi görüyorum. İnsanlar beni kendi kendine konuşan biri olarak mı görüyor. Bu daha önce de aklıma gelmişti. Sonra düşündüm Ben ceket giyiyordum terlemiştim, sanırım millet bu havada ceket giyiyor diye garip sesi ve baktı.
 
Üst Alt