Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Psikiyatriden engelli raporu olanların iş edinme sorunu!?

Mustafa788

Üye
Üyelik
20 Kas 2022
Konular
147
Mesajlar
930
Reaksiyonlar
268
merhabalar ülkemizee özel şirketler engelli kadrosunda çoğu pskiytrik engelli bireyleri tercih etmiyor bunu değiştirmek adına düzenlenen pskikiytrik engelli raporlar açıklama kısmıma kişide sahip olunan şikayet yerine iş hayatında çözüm sunabilecek olumlu özelliklerini belirtseler sizce daha iyi olmazmı sizce bu olumlu olumsuz nasıl sonuçlar doğurur devlet tarafındn da kabul edilebilir bir hal alsa veya kabul edilir
 
Yüzlerce iş başvurum oldu. Engelli raporum psikiyatri olduğunu görünce vazgeçiyorlar. Özel sektör istediğini alır, istemediğini almaz, serbest piyasa sonuçta, bir yaptırımı yok.
 
Psikiyatrik bir hastanın olumlu özelliklerini söylemenin bir etkisinin olacağını düşünmüyorum. Onun yerine devletin bu teşhisteki kişiler için işverene olumlu "maddi" katkıları/imtiyazları olursa (şuan var mı bilmiyorum) bir ihtimal işveren olumlu bakabilir.
 
şansa bak engelli olunca daha rahat iş bulurum die düşünüyordum peh
 
ben engelliyim %40, işkura başvurdum eğer işe alınırsam, askere alırlar mı? askerlikten de muafım.
 
@Negro88Tat, askerlikten muafsan nasıl askere alsınlar? Çalışman muaf durumunu değiştirmez merak etme.
 
Malesef psikiyatrik engelde işe girmemiz daha zor. Yapılan mülakattan önce iş ve meslek danışmanınızı ikna edin, bana referans olun deyin. Şansınız artar.
 
Söz konusu psikiyatrik hastalıksa maalesef işe başvurularda hiç geri dönüş almadım.
 
Devlet için mi konusuyorsunuz özel için mi işe alım konusunda
 
Ben şu anki işime başladığım zaman herkes bana öcüymüşüm gibi bakıyordu.Engelim psikiyatriden olduğu için.Bu ön yargıyı 1 yılda anca biraz kırabildim.Bana sen ilk geldiğinde bize saldıracaksın diye korkuyorduk diyorlar bazen.İnsanlarin çok acımasız olduğunu iliklerime kadar hissettim.
 
Saldırgan olmadığımızı, sürekli işe devam edebileceğimi, sorun çıkarmayacağımızı karşı tarafa ikna etmemiz lazım özel sektörde. Şu an 50 çalışandan fazla işçisi olan firmalar engelli çalıştırmak zorunda. Onlar da malesef psikiyatriye soğuk bakıyor.
 
Ben de zamanında 30 dan fazla engelli istihdamı için açılan işlere başvurmuştum ama hiç işe alınmadım.

Son çare EKPSS girdim, ilk sene 0.5 puanla kaçırdım, ikinci atamada atandım ama 3 ay aydır hala işbaşı yaptırmadılar çünkü hastalığım ruhsal, aradım sordum neden böyle diye bana kurumlar arası yazışmalar uzun sürebiliyor dedi yetkili ve işe başlatacakları da kesin değilmiş, yani kazanmak yetmiyor, o işi vermemek gibi bir hakları da var.

Yani hastalık ruhsal ise devlet bile tereddüt ediyor.

Ama gerçek şu ki psikozu olan hastaların da ne zaman ne yapacağını kestirmek imkansız, o yüzden onların yerine koyunca kendimi onlara da hak veriyorum.

Psikozlu hastalar kendilerini güvende hissettikleri bir ortamda hastalanmaz ve verimli çalışabilirler, ama ortamda hasta kişiye art niyetli bir kişi bile olsa hasta bunu fark ederse etkilenir ve atak yaşayabilir.

Böyle güvenli bir ortamın denk gelmesi de düşük ihtimal, günümüzde çoğu insan iyi tanımadığı birilerine karşı önyargılı olup art niyetle yaklaşabiliyor.
 
@Elijah, Hayırlı olsun, adınıza sevindim. Güvenlik soruşturması 4-5 ay sürebiliyor.
 
Son iki haftada on farklı yerle görüşmüşümdür. Özetliyorum.

+Merhaba şu firmadan arıyorum
-Buyrun
+Engellilik durumunuz hangi branştan
-Psikiyatri
+Sağolun biz dönüş yaparız
 
Tüm 3 harflilere başvurdum. Ne arayan var ne soran.

@erola, ekpss den mi memur oldunuz yoksa KPSS den mi? Normal KPSS de şartlar olabiliyor diye biliyorum. O yüzden sordum
 
psikiyatrik engelliyim işe girdim çalışıyorum 2023 eylülden bu yana engelli kadrosunda alıyorlar ama her işi yaptırıyorlar tek vardiye dönmüyorum sadece onun dışında her iş yapıyorum
 
@mehmetege2204, Biraz daha detay verebilir misiniz? İşyerinde dışlama durumu oluyor mu? Sizi işe alırken her işi yaptıracağız gibi bir şey söylediler mi?
 
Üst Alt