Ben de zamanında 30 dan fazla engelli istihdamı için açılan işlere başvurmuştum ama hiç işe alınmadım.
Son çare EKPSS girdim, ilk sene 0.5 puanla kaçırdım, ikinci atamada atandım ama 3 ay aydır hala işbaşı yaptırmadılar çünkü hastalığım ruhsal, aradım sordum neden böyle diye bana kurumlar arası yazışmalar uzun sürebiliyor dedi yetkili ve işe başlatacakları da kesin değilmiş, yani kazanmak yetmiyor, o işi vermemek gibi bir hakları da var.
Yani hastalık ruhsal ise devlet bile tereddüt ediyor.
Ama gerçek şu ki psikozu olan hastaların da ne zaman ne yapacağını kestirmek imkansız, o yüzden onların yerine koyunca kendimi onlara da hak veriyorum.
Psikozlu hastalar kendilerini güvende hissettikleri bir ortamda hastalanmaz ve verimli çalışabilirler, ama ortamda hasta kişiye art niyetli bir kişi bile olsa hasta bunu fark ederse etkilenir ve atak yaşayabilir.
Böyle güvenli bir ortamın denk gelmesi de düşük ihtimal, günümüzde çoğu insan iyi tanımadığı birilerine karşı önyargılı olup art niyetle yaklaşabiliyor.