Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Yeni yönetmeliğe göre engelli raporundaki açıklaması (ÖTV, ehliyet vb.) boş çıkan var mı?

mbel

Yeni Üye
Üyelik
23 Haz 2026
Konular
1
Mesajlar
5
Reaksiyonlar
0
Merhaba arkadaşlar, 05.06.2026 tarihinde kurul raporum çıktı sol kalça kırığı operasyonu ve sol femur total protezi rahatsızlığımdan dolayı yeni engelli sağlık kurulu raporu aldım. Raporumda sol bacağımda 2 cm kısalık ve aksama tespitiyle %41 ortopedik oran verildi, diğer branşlarla birlikte toplamda %81 engelli oranım çıktı. Engel grubu kısmında da ORTOPEDİK kutucuğu işaretlendi.

ÖTV muafiyeti ile araç almak istiyorum. Ehliyetimi engelli ehliyetine çevirmek için İl Sağlık Müdürlüğü'nden sürücü sevk işlemlerimi de başlattım.
Ancak engelli sağlık kurulu raporumun açıklama kısmı tamamen boş bırakılmış, hiçbir şey yazmıyor. bu normal mi
 
Merhaba, geçmiş olsun.

Engelli sağlık kurulu raporu başvurusunda ÖTV muafiyeti seçeneğini işaretlediniz mi? Sanırım işaretlemediniz o yüzden açıklama kısmı boş.

ÖTV muafiyeti için;

1. Bu amaçla başvurmuş olmanız gerekiyor.
2. Kurul raporunun açıklama kısmında "sadece hareket ettirici aksamda özel tertibatlı taşıt kullanması gerekir" ibaresinin yazılı olması gerekiyor.
3. Ehliyetinizin uygun kodları içermesi gerekiyor (herkesin durumu farklı o yüzden bu konuda çok yorum yapamıyorum)
4. Son aşamada araç alımı için; özel tertibat ibareli (2. maddede yazdığım) kurul raporu ve uygun kodların bulunduğu ehliyetiniz ile vergi dairesine müracaat ve vergi dairesinin onayı gerekiyor.
 
@Sargoz, merhaba mevcutta şuan b sınıfı ehliyeti var henüz ehliyeti çevirmedik ÖTV kutusunu işaretlemiştik o zaman yanlış mı yazıldı yada eksiklikmi var
 
@mbel,

Görüşüne göre bir eksiklik yapılmış. Raporun açıklama kısmında bir açıklama olması gerekiyor. Raporun Düzenlenmesine Dair Açıklamalar kısmında 2. maddede belirtilmiş.

Örneğin benim ilk raporuma "özel tertibatlı taşıt kullanmasına gerek yoktur" yazmışlardı, itiraz sonrası hakem hastaneden aşağıdaki gibi bir sonuç çıktı:

C9Wsun.png


Ehliyet konusunda ise söylediğiniz gibi yenileme-dönüştürme için başvurmanız gerekiyor olması lazım.
 
@Sargoz, raporu alalı 20 gün oldu hastaneye gitsem düzeltme yapar mı? Bende 2022 deki yasadan yararlanır diyor açıklamada ama ben ÖTV kutusunu işaretledim ve çıkan raporda 41 ortepedik engel mevcut ve ortepedi kutusu işaretli
 
@Sargoz, peki rapora itiraz etsek il sağlık hakem hastaneye sevk etse verilen oranlar düşer mi
 
@mbel, Evet bu risk her zaman var. Farklı hastanelerdeki doktorların ve kurulların kararları birbirinden farklı olabiliyor maalesef.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: mbel
Yeni kanunda ortopedik %40 engelliler araç alabiliyordu indirimli.Cümle yazmasa da oran 40 olduğundan alabiliyor olması lazım...Bir galeriyi arayın onlar detaylı bilir söylerler.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: mbel
@mbel, Çok uzun bir konu var.Benimki psikiyatrik o yüzden olmuyor.Aylar önce açtılar bir %40 ortopedik e alabilirsin dediler.
 
Üst Alt