Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Psikoz hastası olup da dışlanmış hisseden var mı?

hök

Yeni Üye
Üyelik
21 Haz 2026
Konular
1
Mesajlar
26
Reaksiyonlar
9
20 yıldır psikoz tanım var. Üç tane kriz geçırdim. Üçünde de hayatım ters yüz oldu ve kendi çabamla her şeyi düzelttim. Buna rağmen çok dışlanmış ve yalnız hissettiğim oluyor. bu hissiyatla baş etmek için neler yapıyorsunuz?
 
@hök, alışmak zor gibi hissiyat olarak iyi değil ama yaşıyoruz, her şeyde sorun çıkarıcak bize. krizler nasıl krizlerdi? Doktor kontrolünde ilaç kullanımını bıraktığınız oldu mu?
 
@Luci Maalesef üçünde de ilaç bırakmaya çalıştım. Artık net olarak anladım ki ilaç bırakılmayacak. Halüsinasyon görmeye başlıyorum, sosyal ortamdan tamamen kopuyorum krizler esnasında. Normalde bıcır bıcır konuşan biriyken normal bir cümle kuramıyorum. İlaç kullandığımda normal insandan hiç farkım yok. Ama o dönemleri hatırlayıp hem mahcup oluyorum hem de dışlanmış hissediyorum.
 
@hök, bende halisünasyon vs yok ama sürekli farklı düşünceler içerisindeydim, atak geçirirken.

Cümle kuramamak nasıl oluyor neden yani?

İlaçları doktor mu bıraktırdı?
 
@Luci Başlangıçta benim de öyleydi 19 yaşındaydım o zamanlar. Sonra hastalık oturdu halüsinasyonlar ve carpık düşünceler gelmeye başladı. Mesela cümleye başlıyorum başka bir cümle kurmaya başlıyorum. Sonu başı belli değil yani dinleyen ne dediğimi anlamıyor.
 
@hök, çarpık düşünce demişsin bunu biraz açabilir misin? Bir de cümle örneği verebilir misin?
 
@Luci Örneğin algoritma benim üzerimden yüruyor. Beni izliyorlar dinliyorlar ona göre program yapıyorlar gibi...
 
Bu tanidan ailem ve bu platformdaki kisiler disinda kimse haberdar degil. Soylersem nasil karsilayacak bir insan hic bilemiyorum. Evlilik esnasinda ya da ise girerken her yerdr ayri bir sıkıntisi var hic bilemiyorum. 3 yil oldu ama hala konduramiyorum bu durumu kendime.
 
@Luci cümle örneği de nasılsın diye soruyorlar mesela; " adam takip etti beni taktı bana peşimden geliyor, dün iyiydim ama başım ağrıdı" gibi...
 
@psikozz benim yirmi yıl oldu. Hala konduramadım. Böyle hissetmen çok normal bence. Çünkü her şeyi yapabilen insanlar oluyoruz resim yapabiliyoruz, öyku yazabiliyoruz, temizlik desen yaparım yemek desen yaparım, kişisel bakımım ok. Yalnız yaşayabiliyorum. Bir tek atak anında ben ben olmuyorum. O da ilaçlarımı almazsam...
 
Ben ilaclarimi hic aksatmadim. Psikoz ataklarimda ilaclar sayrsinde kisa bir surede kontrol altina alindi. Psikiyatri servisinden cikmadan once tum sikayetlerim hemen hemen gecmisti. Ilaclari kullandiktan sonra bir daha hic rahatsizlanmadim. Evet bende hersey yapabiliyorum. Ama ruhsal rahatsizlik moralimi bozuyor.
 
@psikozz o kadar haklısın ki... Normal hayat rutini yeterince yormuyormuş gibi bir de hastalığın stresi var.
 
Psikiyatri hastalarını genel olarak tehlikeli olarak görüyorlar toplumda.Kendileri çok masumlar sanki.
 
@hök bende halüsinasyon yok vs biri beni takip ediyor diye düşünmedim sadece birinin benim bulunduğum bir yere geldiğini düşündüm, aynı ortamda olduğumuzu düşündüm. Buna inanmadım ama bu düşünce aklıma geldi. Bunu doktora söyledim. Stresliydim o ara psikoz yazmışlar. OKB falan olamaz mı diye düşünüyorum. Ondan sonrasında detaylı da düşünmüyorum. Tedavinin başındayım bakalım ne olacak
 
@Luci OKB de gelişebilir tanımlanmamış psikoz o demek zaten, temelinde ne var bilinmiyor demek. Benimki paranoya örneğin sizinki sonradan OKB olarak tanı alabilir yani şaşırmayın
 
hiç bir arkadaş ortamına uyamadım sonra dedim ki siktirin gidin mk daha kimse ile konuşmuyorum yalnız münzevi bir hayat sürüyordum sonra sesler duymaya başladım.bela beni bırakmıyor
 
@trablons nasıl sesler mesela? Sizi çağırıyorlar mı yoksa sadece ses olarak mı duyuyorsunuz? Bir de o anlarda paniğe kapılmıyor musunuz? Nasıl kendinizi sakinleştiriyorsunuz? Bunlar mantıksız aslında yoklar diyebiliyor musunuz mesela? Doktorum bana zamanla içgörü kazanacağımı söylemişti belli noktalarda hissediyorum o içgörüyü tabi benim 20 yıl oldu.
 
ya korkutmak isterlerse direk korku modunda çalıştırıyorlar seni evet bir makine kullanır gibi.zihnimde duyuyorum sesi ve görüntüleri.insan ruhunu blincinin hasadını yapıyoruz demişlerdi bana.bi ara ben tanrıyım daha sonra şeytanıım dedi daha sonra ufoyuz biz dedi.ilaçlar yetmiyor susturmaya son bir şansh yatılı gitcem hastaneye.
 
@Luci Erenköy çok iyi İstanbul'da yaşarken oraya gidiyordum. Şimdi başka hastaneye gidiyorum
 
bana da şizoid tanısı kondu. ya ben yalnızlıktan hoşlanıyorum niye kötü bir şey yapıyormuşum peşimi bırakmıyorlar
 
@hök, bu duruma nasıl alıştın, aştın. Ehliyette bile önümüze çıkacak. Hiç sağlık raporu aldın mı doktorlar ne yazıyor?
 
dermansız depresyon hastasıyım. en başta ailem çok dışladı beni okulda arkadaşlarım iş hayatında iş arkadaşlarım çok dışladılar çok ezdiler...
 
@Luci @psikozz birinin canına malına bir zarar vermediğimiz sürece türk kanunlarına göre statüko sahibi değiliz. Yani bu durumun sizi zorlayacağı tek yer birine veya malına zarar vermeniz olabilirdi. O da olmadığına göre ne diyecek ehliyet vermiyorum mu diyecek siz arabayı kurallarına uygun kullanırsanız. Ben ehliyet de aldım hiç bir sorun çıkarmadılar. Yağma mı var? Hastasınız diye bilinçli olarak ehliyet vermiyorum iş vermiyorum diyemez. Ama gizliden provake edebilir bunu yapıyorlar mesela; siz de gerekli mercilere başvurup hakkınızı ararsınız. Bir insanı hastalığı engeli sebebiyle ayrımcılığa maruz bırakmak anayasa ihlali. Ehliyet de almanız okumanız da çalışmanız da anayasal hak. Ha ama engel mi çıkarıyorlar onların sorunu. Dava ederim, kazanırım ve önüme bakarım.

@Luci @psikozz sağlık raporu almak diye bir şey yok. Doktorunuz size ilaç raporu yazıyor ve düzenli kontrollere gidip tedavi oluyorsunuz. Yani hadi bakalım sen hastaymışsın bana sağlık raporu getir diyen yok. Düzenli doktora gidip, ilaçlarını kullanıyorsan sana farklı bir muamele etmiyorlar zaten. Psikoteknik muayene isteyen bazı kurumlar var bunlar da iş sartlarında bahsediyorlar zaten. O işlere başvurmazsınız olur biter...

@ozmuşlu sanki bunları bilerek yapıyormuşsunuz şımarıklıktan yapıyormuşsunuz gibi tavırlar aldılar değil mi? Tedavinize inanmadılar hasta olduğunuza inanmadılar?
 
Son düzenleme:
Üst Alt