scally

Üye
Üyelik
24 Haz 2025
Konular
14
Mesajlar
76
Reaksiyonlar
29
Her şey 2018'de akıl hastanesine yatırılacakken, aklını yitirmiş-delirmiş-kafayı yemiş gibisinden çevremdeki söylemlerle başladı.. Kendi kendime gülüyor, konuşuyormuşum birkaç ay boyunca. Son anda çevremdekiler beni psikiyatriye götürdü ve ilaç yazıldı. Cipralex-Rexapin'le hayata geri döndüm, aklım yerine geldi, kendime geldim. O zamandır kullanıyordum. Çok kez bırakmayı denedim ama bırakamadım çünkü birkaç gün ilaçlarımı içmeyince aklım gidiyor kafam çok kötü oluyor, hemen ilacımı içiyorum ve kendime geliyorum, acaba herkeste mi böyle oluyor merakıyla buraya yazmak istedim.

Aynı zamanda PNES (Psikojenik non epilepsi) hastasıyım ve son birkaç aydır hem nöbet durdurucu, hem uyku, hem akıl sağlığımı yerinde tutan 50 mg Rexapin Pro kullanıyorum. Nöroloji ve psikiyatriden takip ediliyorum ve çok şükür ilacımı her gün tam zamanında alıyorum ve PNES nöbetleri büyük oranda azaldı, akıl sağlığım yerinde ama birkaç gün ilacımı içmeyince yavaş yavaş aklımı yitiriyorum gibi oluyorum hatta bir 3-4 ay ilacımı içmezsem komple akıl sağlığımı kaybedeceğim, nasıl bir şey anlamadım, böyle olan bir başkası var mı?
 
Bende ilaç bırakmak o kadar kısa sürede kötü etkilemiyor ama uzun vadede 6-9 ay kadar içmezsem hastanelik olabiliyorum.
 
Şükretmelisiniz ki kısa sürede size tam fayda sağlayan ilacı bulunmuş. Çünkü psikiyatride her ilaç herkese aynı etkiyi sağlamıyor. Bundan sonra yapmanız gereken ilacı hiç aksatmadan kullanmak. Neredeyse çoğu kişi siz kadar hızlı olmasada ilacı bıraktığında atak geçirir. Bende 3 kez ilaç bıraktım ve eskisinden daha kötü oldum. Bunun sebebi ilacı bırakınca vücut ilaca karşı direnç kazanıyor. Bu sefer daha yüksek dozda ilaca tekrar başlamak demek. Bu yüzden hergün nasıl su içiyorsak, nasıl nefes alıyorsak, hergün aksatmadan ilaçlarımızı aksatmadan almamız gerekiyor.
 
ilaç kullanmazsanız sonuçlarına katlanırsınız en çok da sizle yaşayanlar etkilenir artık kimse onlar Allah asıl onlara sabır versin