Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Kemiği kırıp 10 derecelik bir açı vereceklermiş..?

Cigdemy

Üye
Üyelik
2 Nis 2003
Konular
30
Mesajlar
591
Reaksiyonlar
0
Hem muayene olmak hem cihazımı yazdırmak için (uzun yürüme cihazı-ortez)
doktoruma gittim.
Yıllar oldu gitmeyeli.
Ama artık bedenim bana ısrarla hatırlatmaya başlayınca mecburen gittim.
Dizimde ki güçsüzlükten dolayı elimi destek vererek yürüyorum,
doktorum bana ameliyat önerdi. (cihazımı da yazdı)
Kemiği kırıp 10 derecelik bi açı vereceklermiş, bu diz dondurma ameliyatı değil,
değişik bi şey (zamanında o ameliyatla da bunu yapabiliyorlardı ama ben dizim bükülmeyeceği için istememiştim)
3 aylık bi tedavi süreci olacak.
Ortez geçici bi çözüm bu kalıcı olacak dedi
Acaba aramızda bu ameliyatı olan var mı?
Varsa yazabilir mi acaba avantajı dezavantajı, yaşadıkları nelerdir.
Bana düşün karar ver dedi,
Düşünüyorum...
 
Merhaba Çiğdem
Ben bahsettiğin gibi bir ameliyat geçirdim İzmir de. Ama benim dizim donmadı. Bana da 10 derecelik bir açı yapıldı. Ameliyat sonrası cihaz kullanmadan rahat yürüyordum. Sonra sanırım ters bir hareketten yada düşmelerden filan açının genişliği attı. O yüzden ağrılarım oldu tekrar ameliyat oldum. Şimdi iyiyim ama bastonu atamadım.Korkudan. Bu arada sakıncası yoksa doktorun kim söylermisin.
Sormak istediğin birşey olursa cevaplamaya çalışırım. Kolay gelsin.
 
Doktorum Ayhan Özgündüz (Okmeydanı SSK)
Peki ne kadar sürdü tedavin gul,
bi de bu sonraki olduğun (düşmeden sonra) ameliyatta da aynı süreci mi yaşadın,
ne kadar oldu ki hala baston kullanıyorsun?
İşe devam edebilmem için ilk 15 günlük süreçten sonra bastonla gidebileceğim sanırım.
Çok mu soru sordum, karar aşamasındayım en doğru kararı almak istiyorum.
Teşekkür ederim canım
başka sorularım da olur belki...
 
Çiğdem, tam olarak anlayamadım diz eklemine sadece 10 derece açı yapabilecek şekilde bükülme imkanı vererek mi donduracaklar ? Normal şartlarda otururken bacağımız yaklaşık 90 derece bükülüyor diyelim , sadece 10 derece mi bükülecek?

Küçükken doktorum bana da ileride dondurma ameliyatı yapacağını söylemişti. 18 yaşımda ise bu yöntemi uygulamaktan vazgeçtiğini söyledi. Ortez giyiyorum. Beni gördün :) düşme korkusundan baston da kullanıyorum.

En doğru kararı yine kendin vereceksin , yaşantını gözden geçir hangi durumda daha rahat olacaksan o şekilde karar ver canım, şimdiden geçmiş olsun...
 
Merhaba Çiğdem
Doktorun ne dedi bilmem ama ben 6 ay sonra işe başladım. Belki çok zorlansam 4 üncü ayda da başlayabilirdim. Zaten 2 ay alçı vardı . Ve bu 2 ayın bir ayında yataktan kalkmam yasaktı. Çok sorduğunu düşünme aklındaki soruları sor. Sen İstanbulda'sın sanırım. Bayramda oraya gelmek gibi bir fikrim var. Sana fikir olması (görmek gibi) açısından istersen de görüşebiliriz. Ben doktoruma çok güveniyordum. Bende böyle bir psikolojik rahatlık vardı. Amaliyat olalı bir yıl oldu. Dediğim gibi bastonu korkum yüzünden kullanıyorum sokakta sadece. Evde ve işte kullanmıyorum. Tabiiki karar senin.
 
Sema'cım bu diz dondurma ameliyatı değil,
onu özellikle sordum yok dedi
ama normalden 10 cm daha az bükecekmişim
otururken felan bükülecek yani,
Kemiği nereden kırıp açı verecekler bilmiyorum (diz olmayabilir)
içeriden platin takıp kemiğin kaynamasını bekleyecek ve
tabi bu arada hiç üzerine basmamam gerekiyor.
Bana söylediği tedavi süresi 3 ay,
ilk 15 gün geçtikten sonra bastonla işe gidebilirsin dedi.

Bir soru daha soracağım gül,
demişsin ya başka bi şey için ameliyat oldum,
yani sen elini dizine destek vererek yürüdüğün için olmadın bu ameliyatı öyle mi?

Başka doktorlara da muayene olup fikirlerini alacağım,
bu ameliyatı hem çok olmak istiyorum hem de hiç duymamış olmak :)

Çokk teşekkür ederim arkadaşlar.

Gül İstanbul'a gelirsen haberim olsun elbette seninle tanışmak isterim.
Sevgiler...
 
Merhaba Çiğdem
Geç yazıyorum kusura bakma. Her zaman nete girme şansım olmuyor. Ben önce uzatma ameliyatı oldum. Arkasından elimi dizime dayamama ve ben felçli ayağımı yan basıyordum onun için bir amaliyat oldum. Sonra bahsettiğim gibi ağrılarım oldu tekrar bir diz amaliyatı oldum ama o ameliyatta doktorum farklı bir yöntem denedi. Kasların çalışmasını istedi. O ameliyat sonrası hiç rahat olamadım. Bastona bağımlı kaldım. Ben bilmem ankara yı bilirmisin kızılay dan kurtuluşa yürürken çok kısa yolları yürüyemez oldum. Neyse bir yıl önce tekrar amaliyat olup açımı düzelttirdim.:)) Şimdi eskiye göre çok iyiyim. Bence de farklı doktorlarla konuş. O kararı vermek çok zor bilirim. Ama bazen insanın gözünü karartması da gerekli . Ben hep öyle oldum. Ben dizimi bükmekte zorlanmıyorum. Otururken diğer ayağım kadar bükülüyor. İstanbul a gelirsem seni arayacağım netten ulaşırım sanırım sana. Fikir vermesi açısından görmen iyi olur diye düşünüyorum. Görüşmek dileğiyle.
 
Tamam canım sana özelden telefonu mu yazıyorum, görüşürüz inşallah.
Sevgiler
 
Teşekkürler ilgilendiğiniz için
 
Baktım da bu mesajın tarihine baya uzun zaman olmuş,
yani ben 2 aydan fazla bi süredir bu durumun stresini yaşıyor muşum, sanırım en kafa karıştırıcısı kararsızlık
ve belirsizlik.
Şimdilik son durum: Dün başka bir doktora gittim ve bu ameliyatı olma kararı aldım,
en büyük sıkıntılarımdan biri kararsızlığım böylece son buldu, ameliyat tarihi bana baglı ne zaman istersem olacağım
(nisan başı olacağım büyük ihtimalle)
Şimdilik belirsizlik hakim o da geçecektir elbet,
Doktorum beni çok rahatlattı normal şartlarda
bu ameliyat başarılı geçerse cihaz kullanmadan, elimi dizime tutmadan yürüyebileceğim.
(riski var mı diye sorduğum soruya, her ameliyatta bir risk vardır diye cevap verdi)
Gelişmelerden, yaşadıklarımdan bahsederim ileride,
Şimdi bekleme zamanı...
Sevgiler...
 
çiğdem 2 ay gibi bi süre senin karar vermen için bencede yeterli..... hakkında hayırlısı ne ise o olsun...
 
sevgili cigdemcim,

lütfen özelden bana da telefon numarani yaz...
bu ameliyat meselesi cok tuhaf geldi bana...

burda okuduklarimdan tam anliamadim...
10 derecelik aci meselesi tam olarak ne?
ve hangi kemigi kiripta vericeklermish o aciyi?
yürürken bacaginin düzleshtirilmish halinde 10 derecelik bi aci olucak shekilde mi dondurulucak...
yani shimdiki kadar düzleshtiremicen mi bacagini?
yani rahatca bükebilicen ama tam düzleshtiremicen mi?
gerci bi yerde "normalden 10 cm daha az bükecekmişim " diye yazmishin...
benim dedigimin tam tersi yane...
bunun dizindeki gücsüzlügü (ki bu gücsüzlük tamamen kaslarla ilgilidir) nasi giderecegini, nasi bi faidasi olucani anliamadim?!...

gittigin ikinci doktor bu konuda neler söyledi, ameliati nasil tarif etti lütfen buraya yaz...

ameliyat olmaya seni nasil ikna etti, neler söledi bilmiom ama, aman ha güzelim dikkatli ol !
en ince noktasina kadar örenmeden olma bu ameliati...
iki tane doktorun "kalici cözümdür" demesi yetmedi bana...
nedense kalici bi cözüm olduguna inanasim gelmio...

biz poliolularin asil sorununun nörolojik oldugunu hatirlatmak isterim...
eger gittigin doktorlarin ikisi de ortopedi doktoruysa bi de bi nörolokun (dooru mu yazdim? :D) fikrini al bence...

bi gercek daha var ve bi cok doktor bilmio bunu:
her ameliatta risk vardir ama bu risk poliolular icin daha büyüktür...
eger bir de post-polio-sendromü sös konusuysa cok cok daha büyüktür...
lütfen bu konu hafife alinmasin...
narkoz ilaclari polio gecirmish insanlarda cok farkli etki yapabilio...
tabe bu etki hastanin durumuna, anestezi metoduna ve ameliat ceshidine (süresine) göre degishebilio...
anestezi doktorunun nöromüsküler hastalarin ameliyati konusunda tecrübeli olmasi hic fena olmas...
özellikle nefes almaya yardimci olan kaslarin durumu iyice kontrol edilmeli...

doktorlarin "bilgisizligi" (her sheyi de bilemesler ya :)) yüzünden günlerce narkozdan ayilamayan polio hastalari hakkinda, yapilan yanlishlar hakkinda, dikkat edilmesi gereken ama cogunlukla unutulan/bilinmeyen/önemsenmeyen noktalar hakkinda yazilar okudum (hatta elimde olanlar da var, ama almanca)... bu konuda kötü deneyimleri olan poliolularla da bizzat tanishtim (katildigim toplantilarda)... kafamdan uydurmuyom yane :D

daha önce hic ameliyat oldun mu?... seni korkutmak istemem ciidemcim (hazir kararini almishken) ama cok cok cok cok dikkatli ol... bu ameliatin faydalarini ve zararlarini iice örenip anladin mi?... doktorlarin kafasini shishir gerekirse, sana hersheyi anlatmak zorundalar... "ameliyat olursan elini dizine tutmadan yürürsün" gibi bilgilerle yetinme, nedenlerini de iyice anlayincaya kadar anlattir bence... ve faydali olucagindan 100% ikna ol önce...

eger durum zaten böyleyse ameliat öncesi saglik kontrollerini ihmal etme, bashtan ayaa muayene ol, özellikle de kalp ve ciger fonksionunu ihmal etme... bir de post-polio varsa sende hic hic ihmal etme, e mi?... ameliat durumunda anestezisti bilgilendirmek üzere bi yazi vermishlerdi bana (ilaclarin miktari ve etkisi hakkinda, ameliat öncesi ve sonrasi dikkat edilmesi gerekenler hakkinda vs. vs.) sana yolliim dicem ama o da almanca (gerci ben alamanca bildigim halde pek anliamiom "doktor dilinde" yazilmish cünkü ;))

neyse, cok uzattim gene, her zamanki gibi...
sen ne yapicani cok iyi biliosundur zaten, kusuruma bakma e mi?... :)

öptüm...

[size=2]not: yaw cok mu ukalayim ben?

bir not daha: ortez secenegi o kadar da kötü degil bence... cok "güzel" ortezler var artik, örnegin otto bock.un "free-walk"u senin ishini pekala görür gibime gelio... benim sol bacaama da yaptilar ondan, bana cok fazla faydasi olmadiysa da fena bishe diil aslinda... kullanip memnun kalan insanlar cok...

son not: biz en iisi telefonlashalim ;)[/size]
 
Çiğdem'cim , bizim doktorların en büyük özelliği yuvarlak konuşarak fazla açıklamaya girmemeleri ve pembe tablo çizerek hastaları rahatlatmaları. Bir bakıma iyi sayılabilir. Ama Rekursion çok haklı en ince noktasına kadar öğrenmeye çalış bu ameliyatı.
Ortopedi doktorlarının işi aslına bakılırsa bir anlamda mühendislik. Açı , eğim, denge v.s. Ben toplam üç ameliyat geçirdim -bir tanesi ameliyat bile sayılmaz- bunun nedeni mühendis babamı ikna edecek açıklama yapamamalarıydı. Çok net hatırlıyorum , doktorla birlikte kağıt üstünde çizim yaparak karar alırlardı. Yapılan yanlışları düzeltmek için gereksiz 18 ameliyat geçirmiş bir arkadaşım var. Karamsar tablo çizmek istemiyorum ama herşey doktorların söylediği gibi olmuyor. Ve önemli bir nokta yine narkoz meselesi. Normalin dışı tepki verdiğim için tüm kayıtlara narkoza duyarlı notu düşmüşlerdi.

[size=2]Rekursion 'a not : ne münasebet çok sevimlisin :) [/size]
 
Amanın amanın Rekursion neler yazmışsın öyle :)
teşekkür ederim öpüyorum sizi sema'cım seni de tabi canım.

Hm ne yazacağımı da bilmiyorum açıkçası tam olarak toparlamaya çalışayım.
nerdeyse 3 aydır kendi kendime her gün her saat her dakika her an aynı soruları sorup durdum bu ameliyatla ilgili.
Ve ben o ameliyatı olma kararı almıştım ilk doktorun muayenesinden sonra ama dedim 2. bi doktora gideyim başka şeyler söylerse ya da ne bilim olma bu ameliyat işe yaramaz derse
(ki böyle doktorlarda var: en son gittigim doktor bana daha fazla uğraşma bacağınla gibilerinden hiçte hoş olmayan bi tarzda açıklama yaptıgı için ben yıllardır doktora gitmiyorum, yaptırmam gereken cihaz için bile gitmedim)

Zaten doktora gitme nedenim de o cihazı yaptırmak içindi.
Daha önce 3 kere ameliyat oldum (ki bir tanesi ilizarov (kemik uzatma) ameliyatı, bilen bilir oldukça agır bi ameliyattır,
ben en küçük bi pişmanlık duymadım ve çok çok faydasını gördüm o ameliyatın. Şimdiye kadar hiç bir ameliyatımda böyle düşünüp taşınmamıştım, sanırım yaşım küçüktü ve olayların farkında bile değildim.
Bu sefer uzun uzun konuştum doktorla sorular sordum ve içime sindi anlattıkları.

Ameliyatı dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım (diz değil, diz üstünden kemiği kırıyorlar) ve ters açı ile
(10 dereceden daha az bi açı veriyoruz dedi, yani küçük bi açı) kemiği sabitliyorlar, bunun için geçici platin takılıyor.
Ve alçıya alınıyor sabit kalsın diye.
Bir hafta sonra bastonla işe gidebilirsin dedi, hastanın durumuna göre
(sigara içiyorsa biraz daha uzun) 6,8 hafta 10 haftaya kadar da çıkabilirmiş alçının kalma süresi.
Sonrasında elimi dizime tutmadan yürüyebileceğim.
Dizimi tıpkı eskisi gibi bükebileceğimi söyledi.

Ben görüyorum ki aynı tarz ameliyatı olan farklı hastaların sonuçları ve yaşadıkları aynı değil, yani ben kemik uzatma ameliyatımdan çok memnun kaldım fakat sakın yaptırmayın diyen arkadaşlar var.

Sonuç itibarı ile ben bu ameliyatı olmaya karar verdim, sonuçlarını hep beraber göreceğiz :)

Henüz ameliyat olmadım ama aldığım bu kararın bana sağladığı yararlar
1. Tek tük içtiğim sigara sayısı "0" oldu
2. Süt içmeye başladım (yıllardır, en son ameliyatımdan beri ağzıma sürmezdim)


[size=2]Not: Rekursion sana telefonumu yazıyorum :)[/size]
 
Evet, yaşımız küçükken karar vermek ne kadar kolaydı değil mi? Aklımız büyüyünce acabalar çoğalıyor.

Aynı tarz ameliyatlar , farklı kişilerde farklı sonuçlar doğuruyor. Zaten her polio'nun rahatsızlık durumu farklı. Mesela boyum uzun olacağı için kemik uzatma ameliyatı yerine , uzamayı durdurma ameliyatı ile kısalık problemi yaşamadım. Upuzun bir boya kısa kalmış bir bacak çok anlamsız olacaktı. Tedaviyi kişiye göre uyarlıyorlar.

Herşeyin istediğin gibi sonuçlanmasını diliyorum , öptüm.
(Mektup gibi oldu :) )

[size=4]Herkese Not: Süt içmeyi sakın ihmal etmeyin[/size]
 
:) her aksham yataga gitmeden önce akilli uslu iciom walla semacim sütümü =)p
hem de hic kimse zorlamadan... severim sütü, meyveyi de... :D

tam olarak olamasa da shimdi meseleyi birazcik daha anlar gibi oldum cidemcim, izah ettigin icin saol...

yanlish anlamadiysam diz üstündeki kemige yapilicak olan ters aci sayesinde dizini düzleshtirirken biraz daha az kasgücüne ihtiyac duyucan... daha kolay düzleshtirebilicen cünkü... dolaisiyla elinle verdiin destege gerek kalmicak... enerjiden de tasarruf yane... fena degilmish :)... hem sigarayi birakip süt icmeye bashladigina sevindim... helal!

yinede kalici bi cözüm olmayabilir... önceleri elinle destek vermeden yürüyebildigini zamanla bacagin gücsüzleshtigi icin böle bi destege ihtiyac duydugunu yaziosun... kasgücünde eksilme var yane... umarim öle bishi olmas fakat ameliattan sonra da bu eksilme devam edebilir... verilen aci da zamanla yetmeyebilir... semanin dedigi gibi kara tablo cizmek istemiom yine de kaslarindaki zayiflamayi hafife almamalisin... ameliat olsan da olmasan da post-polio ile ilgili deneyimleri olan doktorlarla görüshsen, güzelce muayene olsan iyi olur... kaslarin dejenere olmasi ortopedi doktorlarinin alanina girmio pek... nörologlarla da görüsh bence... bizim durumumuz hem ortopedik hem de nörolojik... sade biri yetmio...

semacim haklisin, ortopedi doktorlarinin ishi mühendislik gibi bishi gercekten...
bazen sana bakip sadece iskeletini görebiliolar... =)
o kemikleri hareket ettiren ve ayakta tutan kaslari bile unutabiliolar...
kemik ve kaslarin sahibi olan insani unutmalarini hic karishtirmicam bile... =)p

aslinda hem ortopedi doktoru hem nörolog hemde terapistler (fizioterapi falan) birlikte calishsa, yani bizimle ilgili kararlar icin birbirine danishsa cok daha güzel sonuclar elde edilebilir... yapilan bicok hata da önlenebilir... ama nerdeeeee?!...

neyse gecenin bu vaktinde uzatmiim gene, yatiim =)

[size=2]sema.ya not: bi daha öle soru sormicam... cok biliomush gibi yazdim diye bi an utandigimdan sormushtum ama cevabin daha da cok utandirdi...teshekür ederim, o senin sevimliligindir ;)

ciidem.e not: saol telefonun icin, ilk firsatta ariycam... hem ameliati anca o zaman tam anlarim belki... ;)[/size]
 
Rekursion' Alıntı:
[size=4]önceleri elinle destek vermeden yürüyebildigini zamanla bacagin gücsüzleshtigi icin böle bi destege ihtiyac duydugunu yaziosun... kasgücünde eksilme var yane...[/size]

Yok canım kas gücünde eksilme yok, tam tersi kemik uzatma ameliyatından sonra güçlenme oldu keza daha önce elimi tutmadan hiç yürüyemezdim, son ameliyatımdan sonra az da olsa (değişiyor genelde evde deniyorum ama yarım saati bulduğu oluyor dizime destek vermeden yürüme sürem) bunun ameliyatla nasıl bi ilgisi var anlamadım kemik uzatma ameliyatıydı sonuçta, ama oldu bi şekilde.

Sevgiler...
 
Çiğdem'cim canım geçmiş olsun ben daha yeni okudum bu sayfaları. Dilerim kararının sonucu iyi olur.... Ben de yazdıklarınızı okurken kendimi düşündüm bir yandan. Acaba benim dizim içinde öyle açı gerektiren bir ameliyatın faydası olurmu? Çünkü ben sağ dizimi bükemiyorum ve çok sıkıntı çekiyorum bu konuda... Asıl sorunum ve ameliyatım kalçadan ancak dizimde bir şekilde etkilendiği için dizimde bükülmüyor... En azından böyle bir şey bana da uygun olabilir mi? Benim gittiğim herhangi bir doktorum da yok çünkü bir kez gittim ve bana yapılacak tek şeyin protez olduğunu ancak bunun için 45-50 yaşlarını görmem gerektiğini söylediler....

Çiğdem'cim senin hakkında dilerim hayırlısı olur canım.
 
Cigdemy' Alıntı:
Yok canım kas gücünde eksilme yok, tam tersi kemik uzatma ameliyatından sonra güçlenme oldu keza daha önce elimi tutmadan hiç yürüyemezdim, son ameliyatımdan sonra az da olsa (değişiyor genelde evde deniyorum ama yarım saati bulduğu oluyor dizime destek vermeden yürüme sürem)
Sevgiler...

tamam o zaman, boshuna telashlanmishim :)
desteksis hic dinlenmeden yarim saat yürüebiliosan zaten bu cok ii...
bakarsin ameliattan sonra bir saate cikar bu süre, belli mi olur?!...

hele bi ol bakalim ameliati...
ishe yararsa ben de görüshürüm bi senin doktorunla... ;)

FATOS' Alıntı:
Benim gittiğim herhangi bir doktorum da yok çünkü bir kez gittim ve bana yapılacak tek şeyin protez olduğunu ancak bunun için 45-50 yaşlarını görmem gerektiğini söylediler....
:shock: eneeee! bacagini mi kesiceklermish? niye ki? bükemedigin icin mi? bence sen bashka doktorlara bi görün... hepsi de onun gibi kasap degildir...
 
YOK GÜZELİM BACAĞIMI NİYE KESSİNLER YANLIŞ ANLAMIŞSIN...BELKİ DE YAPILACAK İŞLEMİN ADINI BEN YANLIŞ SÖYLEDİM BİLMİYORUM. KALÇADAKİ VE DİZDEKİ YUVARLAK KEMİK KISMINI DEĞİŞTİRİP ÇELİK Mİ METAL Mİ NEDİR BİLMİYORUM ONU TAKICAKLAR. HEPSİ BU..
 
:) yok fatos yok, sen yanlish söylememishin ben yanlish anlamishim...

"protez" diye okuyunca aklima "takma bacak" geldi hemen =)...
ameliatla yerleshtirilen yapay kemik kisimlarina da "protez" denilebiliceni düshünemedim... :)

iyi de, eger ishe yaricaksa o ameliat neden 45-50 yashlarini beklemen gerekiomush? daha önce yapilmasinin sakincasi neymish?
 
cigdemy sana şöyle açıklıya bilirim... Benim sol ayağımda felçten dolayı bütün gittiğim doktorlar 3 cm kısalık var derlerdi taki Dr. Bülent Dilaver oğluna rastlayana kadar. Kendisi benim merdiven çıkma hariç yolda yürürken zorlanmayacağımı eskisi gibi elimi diz kapağıma koyarak yürüme problemini ortadan kaldıracağını belirtti. Şu anda sadece merdiven çıkarken sadece zorlanıyorum... Sormak istediğn başka birşey varsa yardımcı olurum...

benim seningibi düşünme vaktim olmadı ben 3 günde karar verdim
 
Teşekkür ederim Barto, peki senin ameliyatın benim bahsettigim gibi mi yapıldı, yani kemiğe açı verilerek, yoksa başka bi ameliyat daha mı var bu durumda yapılan.
Ameliyat öncesi sonrası ağrı durumun nasıl (yani bu son ameliyat sana ektra ağrı yapıyor mu)
 
Şöyle açıklamak isterim. Öncelikle diz kapağımın üstünden ayağım kırılıp düzeltildi herangi bir pilatin falan konulmadı. Evet düz ayağın düz durması için dışarıdan baskı yapan ikitane pilatin konuldu bu daha sonradan amaliyatsız çıkartıldı. Ayağım alçıya alınıp 3 ay boyunca alçı ve deyneklerle hayata devam ettimu. Bu dönemden sonra fizik tedavi dönemi başladı ve 2 ay da o sürdü. Zaten ayağımda ki kısalık kasılmadan dolayı yani diğer doktorlar ölçme işini beçerememişler. Problemli ayağım diğer ayağımdan 1cm uzun çıktı :D
Evet amaliyat öncesi çok yürüdüğüm zaman bel ağrılarım oluyordu ( 5 -10 dakika) ama şimdi eser kalmadı. Sadece iyi koşamıyorum zaten onada gerekyok.
Bunada şükürler olsun.
 
AYRICA ŞUNUDA BELİRTİM BEN 10 AYLIKEN ÇOCUK FELCI ( POLIASEKELİ )FELCİ GEÇİRDİĞİM İÇİN AYAĞIMDA PROBLEM OLUŞMUŞ. İKİ AYAĞIMDA VARMIŞ AMA SAĞ AYAĞIM O TARİHLERDE YOĞUN TEDAVİYLE NORMAL DURUMA GELMİŞ AMA SAĞ AYAĞIMDA KALMIŞ
 
çiğdem ben de burayı yeni gordum canım...çok çooook geçmiş olsun.. arkadaşlara katılıyorum. iyice araştır oyle ameliyat ol. inş. hakkında en hayırlı sonuçla sonuçlanır iyileşirsin canım. bizi ayrıca lutfen gelişmelerden haberdar et. dualarım seninle..öpuyorum seni canım...
 
Evett bir süredir buraya ugramamışım, tabi bi nedeni vardı,
başka bir hastane (çapa) maceramın ilk etabını bugün tamamladım (çok şükür)
Arkadaşlarımın uyarılarını da dikkate alarak şöyle kapsamlı
bi hastane olsun iyice bi didik didik etsinler ve öyle karar vereyim istedim.
İstediğim de oldu
Sonuç: Çapa'da ameliyat olacağım
Henüz net bi tarih yok ameliyat olacak hastalar sırasına girdim bile (bugün)
Bi kaç ay içinde olurum,
Gelişmeleri yazacağım elbette burda, bakalım hayırlısı olsun.
İlginize ve tüm iyi dileklerinize yürekten teşekkür ederim arkadaşlarım.
2. maratonda görüşmek üzere : )
 
merhaba çiğdem ben izmirden muzaffer. bu siteye yeni girdim. tesadüfende seninle ilgili bu sayfaya takıldım. ameliyatın her türlüsü risktir, öncelikle bunu kabul etmelisin. beş metreden düşersin birşey olmaz am çekyattan düşersin beyninde kanama oluşur. onun için eğer sonuçta senin hayatını şu halinden daha çok rahatlatacaksa
ameliyatını ol derim.doktoruna da güvenmelisin. eğer ameliyatla ilgili kafanda sorunlar hala varsa aynı ameliyatları olmuş bir arkadaşımla seni görüştürebilirim.
bu arkadaşımada önceden ilizarov ile uzatma yapıldı.sonra sana yapılacak olan açı verme ameliyatı yapıldı. diz kapağının yaklaşık dört beş parmak üst tarafında kemiğin ön yüzünden 2 cm arka taraf 0 olarak üçgen bir parça çıkarılıyor ve kemik yüzleri karşı karşıya getirilerek sabitleniyor. arkadaşım bu ameliyattan sonra alçıya alınmadı. diz kilitli bir ortezle bu dönemi geçirdi. ameliyatın yapılış amacı hem ağırlık merkezini değiştirmek hemde yürürken topuğun birazdaha yere yakın olmasını sağlamaktı. umarım ameliyatın iyi geçer. sevgiyle kal.
 
Rekursıon..Demişqi?

Rekursion, Merhabalar..Siz Sanırım Ameliyata Doydurdunuz..Arkadaşınızı..MaşaLLah..Ya Beya BiLgilisiniz..Şu ALtını Cizerek Soyledıyım Ameliyatta RiskLer FELAN ..Ya Keşke AmeliYat Olmadan Bu TeraPiyi BanaDa YapsaYdınız:(Şaka Şaka)..BİlgiLisiniz..Sanırtım Bu KonuLarda :)Kalın SağLıCaqLa.!! :D
 
muzox5, ameliati cok güzel anlatmishin... shimdi nasi bishi oldugunu daha ii düshünebiliom, teshekkürler...

oh, ii yaptin ciidemcim... didik didik didildigine sevindim =)p... ne gibi muaeneler yapildigini, nelere dikkat edildigini buraya yazarsan sevinirim... biz okuyanlarin da ishine yariabilir...

:) terapis, sölediklerini pek anliamadim, ama neyse... cok ameliat olup hic bi problem yashamadigini mi sölemek istedin?... "ameliatta riskler falan" sadece benim kuruntum olduunu mu sölemek istedin... cikaramadim pek... =)

alman polio birliginin (bundesverband polio) düzenli olarak cikardigi dergirlerdeki yazilara dayanarak yazmishtim onlari... walla da ben uydurmadim bak :)... genelde doktorlarin yazdigi yazilardi bunlar... yoksa shahsen öle bishi yashamadim, ameliat olmadim cünkü hic hayatimda... kolay kolay da olmaya nietim yok (shimdilik ortez/tekerlekli sandalye kullanmayi tercih ediom)...

yanlish anlashilmasin kimseyi zor-güc aldigi karardan vazgecirmek istemem... herkes dogru bildigini yapmali, yapio ve yapicaktir da zaten... ama biraz dikkatli olup o "dogrulari" dogru örenmekte fayda vardir her zaman ;)...

doktorlara sorgusus, shartsiz güvenmeyi "coktan" biraktim... basit bi fizioterapiyle bile geri cevrilemeyen yanlishlar yapilabilicegini yashadim... bu yüzden de artik, nasi bi "tedavi" olursa olsun, en ince noktasina kadar örenmeden el sürdürtmüom bedenime... doktorlara olsun, ortez yapan teknisienlere olsun iice anlayincaya kadar anlattiriom hersheyi, aklima ve kalbime %100 (%90, %80 de olabilir :)) yatarsa kabul ediom... bu durum onlarin pek hoshuna gitmese de söz konusu benim bedenim, benim yashama kalitem olunca otomatikmen hakkim oluo buna... ;)

mesela bi dahakine doktoruma gittigimde bu ameliati sorucam, bakalim ne diicek... eger benim de ishime yariabiliceni sölerse bugüne kadar bahsetmedigi icin kizicam ona =)

mutlu günler...


[size=2]not: alman doktorlarina nazaran türkie.deki doktorlar polio hakkinda daha
bilgili daha denegimlidir kesin... burda poliolularin nesli tükenmek üzere
cünkü... belki de almanya.da en genc poliolu benimdir =)p[/size]
 
Üst Alt