Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Engelli araç kartı ile havaalanı otoparkı ücretsiz mi?

Losdy

Üye
Üyelik
22 Ocak 2021
Konular
21
Mesajlar
602
Reaksiyonlar
28
Merhaba arkadaşlar ben Adana da yaşıyorum, duyduğum doğru mu bilmiyorum size
Sormak istedim, engelli araç değil engelli araç kartı ile normal aracımızla havaalanı otoparkı ücretsiz mi öyle duydum doğru mu
Bilen varsa yazarsa sevinirim 🙏
 
ben bildiğimi yazayım yardımcı olmayabilir tabi.

istanbuldaki havaalanı otoparklarında hem sabiha gökçende hem de istanbul hava limanında engellilere otopark ücretsiz.

bunun için mutlaka engelli kartı ve araç ruhsatı isteniyor. otopark ücreti ödenen yerde ikisinin de fotokopisi alınıyor.
 
@ucuncubahar, engelli aracımız yok, eşimin normal eski model bir arabası var onun adına tabi,
Engelli araç kartı çıkarsam işe yarar mı bilmiyorum
 
Evet işe yarar.
En son ist.ve Muğla havaalanında bana söylenen "araç değil vatandaş" önceliği çıkmadan ist.da P3 te gorevli var orada plakayı ve aile sosyal politikalar mud.den alinan engelli kimligini sisteme isletip 30dk.içinde havaalanini terk ediyorsunuz.
 
@Mai57, çok teşekkür ederim, engelli kimlik kartım var da, şu araç için olanı nasıl nereden çıkartabilirim bilmiyorum :(
 
istanbul'da her iki havalanını deneyimledim. Öncelikle aracın engelli aracı olması gerekmiyor. İstanbul havaalanında gişede bulunan görevliye park fişi ile birlikte engelli kimlik kartınızı göstermeniz yeterli. Sabiha gökçen havaalanında engelli kartı ile araç ruhsatını görmek istiyorlar, araç ruhsatı engelli kişiye ait değilse kabul etmiyorlar veya araç şirket aracı ise şirketten aracın engelli kişiye tahsis edildiğine dair yazı istiyorlar.
 
@Losdy, başvuru şartı için aile bakanlığının verdiği engelli kimliği mi yoksa e-devlette engelli rapor kaydı mı isteniyor bilemiyorum açıkçası ama "Engelli / Gazi Park Kartı Başvurusu" adımında direkt başvuru çıkıyor uygunsan.
 
@Ary3ho

verdiği bilgi doğru. ruhsata gerek yokmuş.
engelli kartı (bendeki yıllar önce aile bakanlığından alınmış- sürekli ibareli) ve otopark fişi yeterli.
benim aracımda istanbul havalimanı otoparkında tam 1 hafta ücretsiz kaldı.
 
@ucuncubahar, mrblar yıllar önce bende almıştım engelli kartı benimde sürekli,
O tek yeterli oluyor mu yani? Araç benim adıma olmasa da??
 
@Losdy

soruna kesin cevap verebilmem için sanırım yeniden havalimanına gitmem gerekecek.
aracın benim üzerime kayıtlı olduğunu sistemden görüyorlar mıdır ?

yani başka bir plaka içinde sadece benim engelli kartımla otoparkı kullanabiliyor muyum bunlar netleşmedi.

ben bugün uğrayabilirsem yeniden uğrar bu soruların cevabını da öğrenirim.

kendi aracım için sadece engelli kartı ve otopark fişi yeterli oldu.
araç plakasından benim üzerime kayıtlı olup olmadığının kontrolünü yaptılar mı bilmiyorum.
 
Üst Alt