Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Engelli araç ithalatından aylar sonra milyonlarca liralık gümrük cezası alan var mı?

alperenbd

Yeni Üye
Üyelik
10 Haz 2026
Konular
1
Mesajlar
2
Reaksiyonlar
0
Merhaba,

ÖTV istisnası kapsamında yurt dışından araç ithal ettim. İthalat işlemleri yetkili firma tarafından yürütüldü, gümrük beyannamesi tescil edildi ve araç tarafıma teslim edildi.

Ancak yaklaşık 6 ay sonra, aracın gümrük kıymetinin muafiyet sınırını aştığı iddiasıyla adıma milyonlarca liralık ek ÖTV, KDV ve gümrük para cezası düzenlendi. Şu anda Vergi Mahkemesinde dava açma aşamasındayım.

Benimle aynı durumu yaşayan veya bu konuda dava açan başka engelli vatandaşlar var mı?

  • Vergi Mahkemesi, Bölge İdare Mahkemesi veya Danıştay'dan emsal karar elinde bulunan var mı?
  • Özellikle sonradan yapılan kıymet tespiti nedeniyle ek tahakkuk ve ceza iptal edilen bir karar gören oldu mu?
  • Benzer mağduriyet yaşayanlar iletişime geçebilirse sevinirim.
Şimdiden teşekkür ederim.
 
@alperenbd, merhaba insanı canından bezdirdiler bende Nisan ayında Nissan xtrail 2025 model araç getirtdim Rize gümrüğünde takıldı japon olduğu için ek vergi ekleniyor böyle olunca limit aşılıyor diye vermediler. İzahat veren müdür yardımcısına ama alanlar oldu onlar nasıl geçti dediğimde beyefendi raporlu olduğu dönemde üç beş araç geçtiğini onlarada yazı gidicek demişti madem yokluğunda geçiyor yine rapor al başka memur onaylasın arabasız dönmeyeyim diyince gülmüştü.. gümrükler ayrı bir devletmiş her gümrük kafasına göre hesap yapıyor sanırım müfettiş denetlemesi olmuş 40 dan fazla araç alan engellilere ceza gitmiş.. öncesinde izin veren kendileri sonrasında onay veren yine kendileri varsa bir yanlış cezayı yanlış yapana kesilmesi lazım engelli uğraşsın Dursun mahkeme lehinize karar verir sonuçta tuscon ne bileyim daha pahalı lüks araçlar getirenler kullananlar var tam bir kaos oldu şu araç işi. 3. Derece akrabalar kullanabilir diye yasaya Bir madde eklediler sonrasında kantarın topuzu kaçtı limit geldi yerlilik şartları ve süre uzadı ama yine yaptıkları yanlışı düzeltmediler suistimal olan madde hala aynı . Komple yasak haline getirmeden böyle fiilen bu hak hiç edildi
 
Üst Alt