Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Emekliyim, kontrol muayenesinde oranım %40’a düştü. Emekliliğim sonlandırılacak mı?

cakir59

Üye
Üyelik
29 Ara 2022
Konular
12
Mesajlar
50
Reaksiyonlar
1
Merhaba,
%91 rapor oranı 1.derece, 3600 gün ve 15 yıl sigortalılık süresi ile 3 yıllık rapor süresi ile emekli oldum ve çalışıyorum sgdp olarak yatıyor.
Sgk 3 yıl sonra beni hastaneye sevk etti. Heyet %40 uygun gördü. 3. dereceye düştü, 3.derece şartları 20 yıl sigortalılık süresi ve 4400 gündür.
Bu durumda ne olacak? Şartları taşımıyoruz zaten tam sigorta kapsamında 3600 gün ile emekli olduk üzerine tam sigorta primi eklenmiyor ki ?
 
@cakir59,

Hayır, oran %40'ın altına düşmediği sürece emeklilik sonlanmayacak.

Asla maaşın kesilmez, miktarı da düşmez. Kesilmesi için şu şart aranız:

Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği

Yaşlılık aylığının başlangıcı, kesilmesi ve yeniden bağlanması
MADDE 57
[...]
(6) Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra ilk defa sigortalı olan kişilerden yaşlılık aylığı bağlandıktan sonra;
[...]
c) Çalışma gücünün %40 ile %59 arasında kaybedilmesi nedeniyle yaşlılık aylığı alanların yapılan kontrol muayenesi sonucu, çalışma gücündeki kayıp oranının %40’ın altına düştüğünün anlaşılması hâlinde, bu durumun tespitine esas tutulan raporun tarihini takip eden ödeme dönemi başında yaşlılık aylığı kesilir.
 
Bugün 170 den de aybı bilgiyi aldım. Eğer emekli olduysanız yüzde 40 ın altına düşmediği sürece o iş bitmiş oluyor.
 
Merhaba,
engelli vergi indirimi ile erken emekli oldum.
Kontrol muayane tarihi 29.08.2026.

"Kontrol muayenesi olup 29.08.2026 tarihinden önce Kurumumuzdan sevk alarak ilgili hastaneden sağlık kurulu heyetine girmeniz gerekmektedir."

Tecirübelerinizi öğrenmek istiyorum.
Soru-1 Kontrol muayene tarihinden 1-2 ay önce istediğim hastaneden rapor alabilir miyim?
Soru-2 Sgk nın bir sevk zinciri mi var, hastaneyi sgk mı belirliyor?
Soru-3 Bu tarihten önce sgk'ya kaç ay öncesinden sevk alabilirim?
 
@cakir59,

3-4 ay kala sigorta müdürlüğüne gidip hastaneye sevk alın. Geçenlerde bir arkadaş önce hastaneden randevu aldığını sonra sigorta müdürlüğünün o hastaneye sevk ettiğini yazmıştı
 
@cakir59, Bende dün emeklilik başvurusu yaptım ve Mayıs 2026 için kontrol muayenesi belirlendi. Bu sorduğunuz soruları SGK'da ki memura sordum aynı durumda olduğumuz için.

1- İstediğiniz hastaneden kendiniz rapor almayacaksınız. Kişisel müracaat gibi görünür dediler. Kurumsal müracaat olması gerekiyor ve rapor ön yüzünde kontrol muayenesi işaretlenmesi gerekiyormuş hastane sağlık kurulu tarafından.
2- SGK ve hastaneler arasında bir sevk zinciri var. Kurumlar arası yazışmalar yapılıyor. SGK'nın belirlediği hastaneye sevk ediliyorsunuz ve raporunuz düzenlenince hastane tarafından SGK'ya gönderiliyor.
3- SGK'nın bana verdiği kağıtta kontrol muayenesi tarihinden en az 3 ay önce SGK'ya müracaat ederek hastaneye sevk yazınızı almanız gerekmektedir yazıyor.
 
@BnymnYldz,
sizde engelli vergi indirimi ile emekli olacaksınız değil mi?


@OturanBoğa,
yani yazdığınızdan şunu anlıyorum.
ben 3-4 ay önce istediğim hastaneye randevu alıp, sonra sgk ya gitsem randevuyu göstersem beni bu hastaneye sevk eder misiniz diye talepte bulunsam olur mu?
çünkü ikamet ettiğim yerde burnumun dibinde hastane, çalıştığım şirketin bağlı olduğu sgk farklı bir ilçede o da kimbilir nereye sevk verecek. Uğraş dur.
 
@cakir59, Evet dün yaptım başvuruyu, bana maaş bilgilerinin olduğu bi evrak verdiler. Bugün seçtiğim bankaya gidip var olan hesabına tanımlattım. Eve tebligat geldikten sonra veya e devlette günlük ödeme kısmında görünce birikmiş tutarı çekmeye gideceğim. Haziran ayından itibaren normal maaşı almaya başlayacağım inşallah.
 
Tarih gelmeden üç ay önce edevlet den dys sgk sorgulma ekranına kontrolmuayenesine çağırılma bildirimini görürsünüz, sgk gitmeden randevunuzu alırsanız daha rahat olur sizin için size yakın hst vs,sgk gittiğinizde size sevk yazısı veriyor sonra randevunuza gidip sonucu beklemek kalıyor
 
@cakir59,

merhaba, bu prosedörü yeni tamamlamış biri olarak; ben sgk'ya sevk almaya gittiğimde istediğim hastanein ismini söyleyerek "buradan randevu aldım, buraya sevk edebilirmisiniz" dedim, onlarda direk istediğim hastaneye sevk etti (zaten hali hazırdaki raporumda aynı üniversite hastanesindendi). dolayısıyla çok tuhaf bir talebiniz yoksa (istanbulda oturup kayseri vs alakasız bir hastaneye sevk istemek gibi) istediğiniz yere sevk edeceklerdir diye düşünüyorum.
sgk'dan aldığım sevk yazısını hastaneye götürdüğümde önce evrak kayıttan o yazıyı işlettiler sonra doktor prosedürleri başladı. rapporumda "kontrol muayenesi" olarak çıktı.

farklı bir konuda arkadaş hastanenin yazının elden gelmesini kabul etmediğini yazmıştı ama bende öyle bir sorun olmadı. zaten e imzalı yazılar isterlerse online kontrol edebilirler.
 


Vergi indirimi ile emeklilikte kontrol muayenesi için SGK'nın belirlediği süreç yukarıda yazıyor. Bu süreci farklı yollar ile tamamlayan arkadaşlarda olmuştur. Raporu istediği hastaneden alıp sonra SGK'ya teslim edende var, SGK'ya gidip hastane adı belirtip o hastaneye sevk alıp işini halleden veya önce SGK'ya gidip sevk alıp şansına hangi hastane çıkarsa oradan raporunu alıp bu işlemi tamamlayanda var. Önemli olan maaşın durdurulmaması için kontrol muayene tarihinden önce o raporun bir şekilde SGK'ya ulaştırılmasıdır.

Ayrıca vergi indirimi ile emekli olanların,

4C kapsamında kamuda çalışmaya başlaması halinde aylıkları kesilecektir.
4A kapsamında özel sektörde SGDP primine tabi olarak çalışmaya başlaması halinde aylıkları kesilmeyecektir.
4B kapsamında (Bağ-Kur) çalışmaya başlaması halinde aylıkları kesilmeyecektir.
 
@Volkano80,
Hastaneye gittikten sonra kaç gün içinde belli oldu durumu bende kontrol için gittim 1 hafta oldu ama herhangi bir işlem görünmüyor evrak takipte bilgilendirirseniz sevinirim birde dysdeki ekran görüntüsünü paylaşırsanız hangi aşamadayım takip etmem kolay olur
 
@emre809,

hastaneye gittikten yaklaşık 4-5 gün sonra raporum çıktı, ama bir nüshasını elden sgk'ya kendim teslim ettim (hastanenin önerisiydi, posta yoluyla daha geç olacağını söylemişlerdi ama sgk gerek yoktu bize hemen geliyor dedi) e devlet maaş bilgisi yada ödeme bilgisi alanından kontrol edebilir yada sgk dan güncel durumu öğrenebilirsiniz.
 
Merhaba,

2023 yılında %90 3 yıl süreli engelli raporu aldım,
İşe giriş 28.05.2008 ve 3.700 gün 15 yıl sigorta süreliliği ile engelli vergi indirimiyle emekli oldum.
Aynı zamanda evde çalışıyorum.

Geçen hafta kontrol muayenesi yapıldı ve 5 yıl süre ile %83 rapor verdiler. Muhtemelen sgk ya yazı yazacaklar ve rapor süresi kadar emeklikik uzayacaktır.

Rapor süreli olduğu için emeklilikte süreli oluyor, 5 yıl sonra muhtemelen lösemiden kalıcı %40 oran olacaktır, doktor öyle söyledi, %20 de nefes ömür boyu devam edecektir. %52 rapor sabit. biz engelli raporunu %40 olarak sabit düşünelim.

Soru-1: 5 yıl sonraki kontrol muayenesinde rapor %40 olur ise, %40 ta aranan şartlar farklı prim gün yetmiyor, emeklilğin düşer diyebilirler mi?
Soru-2: Siz olsanız ne yapardınız, Emekliliğimi bozdurup prim günlerimi mi artırmalı mıyım yoksa 5 yıl sonra %40 engelli rapor ile süresiz emekli olur muyum?
 
@cakir59, hastalığınız neydi ki %91'den %40'a düştü bu kadar farklı bir oran olması düşündürücü
 
Üst Alt