Toplam 9 mesajın 1-9 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    asenahatipoğlu Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.11-2008
    Son Giriş
    28.10-2012
    Saat
    15:58
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    8
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    kızım asena'ya 7 aylıkken bir polikilinikte hareketlerinin yavaş olduğunu bunun da normal olmadığını söylediler. tabi ki her anne gibi "hadi canım sen de" dedim. ama yine de içime bir kurt düştü acaba diye ve hemen dalında en iyi bi doktora götürdük. kızımın sp ve işitme problemi olduğunu hacettepeye gitmemiz önerildi. orda da aynı teşhis. ama o teşhisin anlamı ne, anladığımız yok. yarım beyin felci diye açıkladılar.
    mümkün mü, fellçli olan yerinden kalkamaz, eli ayağı tutmaz, bizim bildiğimiz bu .o ana kadar böyle bişey duymadık görmedik. doktor doktor gezmeye başladık. işitme testi yapıldı, evet kızım duymuyordu, ama işitme cihazıyla duyup konuşacaktı. buna da şükür, o da cihaz yardımıyla duyacaktı. ben nasıl gözlük takıp daha ii görüyorsam o da cihazla daha ii duyacaktı. 1 sene içinde konuşurdu. yürümesi de 6 aya kalmaz yürür dediler. onada şükür dedik.
    eğitimler başladı, 6 ay bekledik yok yürümüyor, 1 sene bekledik hayır konuşmıyor. büyüklere laf anlatamazsın abattığımı evham yaptığımı söylerler. ve 4 sene geçti yok yok yok bi gelişme... ve sonunda emeğimizin karşılığını verdi. allahım birden emeklemeye başladı. çığlık çığlığa bağırıyorduk. konu komşuyu çağırdık bakın emekliyor diye. 6 ay sonra da yerinden doğruldu ve yürümeye başladı. donmuştum. çocuk odalar arasında koşturuyordu, ben de hem gülüyor hem ağlıyor, hem de düşerse başını çarparsa korkusuyla yerimden kalkmaya çalışıyordum. yanımdaki komşum, engel olma bırak korkutma die beni kaldırmıyordu.
    benim ağlamalarım ve gülmem krize dönüşmüştü sevinçden ne yapacağımı bilemiyordum. güzel bi sondu. artık kızım yürüyordu allahdan daha başka ne istenirdi ki.
    şimdi 21 yaşında çok güzel yürüyen hastalıpından bi eser olmayan fakat konuşması düzgün olmayan bi genç kız. olsun derdini anlatıyor ya onu anlıyoruz.
    fakat bu sene de başka bi sorunumuz gelişdi. dışarı çıkmıyor arkadaş istemiyor kendini pembe bir fanusa kapattı... bu siteye onun için üye olduk. arkadaşlar edinsin, konuşsun diye. ama mümkün değil konuşmak yazmak istemiyor. c.tesi günü atom karıncanın düzenlediği ankaradaki buluşmaya gittik, sağolsunlar onunla çok ilgilendiler. fakat çok sıkıldı. onları anlamadığını ve bir daha gitmek istemediğini söyledi. yani sonuç yok. o fanusdan çıkmak istemiyor.
    ne yapacağımı şaşrdım. geçmişdeki yaşadığım zorluklar bana şimdi hiç geliyor. bundan sonrası zor geliyor bana. işte böyle... ben de anlattım sizlere yaşadıklarımı . şimdi ben ne yapıcam nasıl davranıcam ona?

  2. #2
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    23:04
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.969
    Alınan Beğeniler
    968
    Verilen Beğeniler
    1.256

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Paylaşım için sağolun.
    Bi ağlıyoruz bi gülüyoruz... Sonu olabildiğince güzel olsun diye koşturmak gerek. Yaşam da bu ya zaten...

    Bugünlerde yaşadığınız sıkıntının cevabı da aslında belli: " 6 ay bekledik yok, 1 sene bekledik hayır. büyüklere laf anlatamazsın abattığımı evham yaptığımı söylerler. ve 4 sene geçti yok yok yok bi gelişme... ve sonunda emeğimizin karşılığını verdi. birden başladı. çığlık çığlığa bağırıyorduk. konu komşuyu çağırdık bakın diye. 6 ay sonra da yerinden doğruldu ve yürümeye başladı..."

    Daha çok ilgi, daha çok sevgi, daha çok tanıma, daha doğru seçenekler sunma, kendini ve yeteneklerini tanıma fırsatları yaratma... Zor, ama yol bu...
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  3. #3
    Üye
    jonjon Avatarı

    Gerçek Adı
    GöKHaN
    Üyelik Tarihi
    03.12-2003
    Son Giriş
    14.12-2017
    Saat
    12:49
    Yaşadığı Yer
    Ankara/ümitköy
    Mesaj
    504
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    14

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    evet haklısınız zor bi durum yinede hamd olsun halimize ..
    artık biz varız onunla aynı zorlukları yaşayan kişiler ,benim tavsiyem burdaki hayatları okumalı ve kendindeki iyi yönlerini görmeli ..

  4. #4
    Üye
    Bacıbey Avatarı

    Gerçek Adı
    Havva
    Üyelik Tarihi
    30.06-2008
    Son Giriş
    24.06-2015
    Saat
    01:19
    Yaşadığı Yer
    Samsun
    Mesaj
    8.245
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    düzenlenen her buluşmaya zorlayarakta olsa götürün bence..bir sıkılır iki sıkılır sonunda açılır alışır kendi gibi arkadaşları görünce neden ben demez diyemez..

    tek olmadığını görür uyum sağlamakta zorluk çekecektir mutlaka ama kendi haline bırakılmasıda daha çok içine kapanmasına sebeb olacaktır..

    karakterinin bir parçası halilene gelebilir insanlardan kaçmak...

    araya biraz hatır koyarak biraz rica ederek zorlanırsa kendi gibi olan arkadaşlarının arasına itilirse bence zamanla açılacaktır..

    birde girdiği ortamlarda ilgi odağı olmasıda sakıncalı bence..akışına bırakılmalı sürekli kesintisiz kendisi ile ilgilenilmeside kendisini kötü hissetmesine sebeb olabilir..

    bunlar benim düşüncem umarım biran önce o fanustan çıkar ve insanların içene hayata karışır..Allah yardımcınız olsun..sabır isteyen bir mücadele

  5. #5
    Üye
    asenahatipoğlu Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.11-2008
    Son Giriş
    28.10-2012
    Saat
    15:58
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    8
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    cevaplarınız için tşk.asenaya bu senin hayatın istediğini yap istediğin gibi yaşa sana güveniyoruz demişdik oda tercihini evde oturma yönünde kullandı.evet serapcım kızım ona gösterdiğimiz aşırı sevgi ve ilgiden sıkılmış olabilir şimdi senin tavsiyelerini uyguluyoruz ona durum fena değil inşallah fanusundan çıkar..jonjon asena siteye girmiyor ama ben hep buralardayım çok şey öğrettiniz bana sizlerden destek aldığımı bilin olurmu? sizleri seviyorum

  6. #6
    Üye
    Bacıbey Avatarı

    Gerçek Adı
    Havva
    Üyelik Tarihi
    30.06-2008
    Son Giriş
    24.06-2015
    Saat
    01:19
    Yaşadığı Yer
    Samsun
    Mesaj
    8.245
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    bir arkadaşımın küçük yaşta bir kızı vardı..başını sürekli duvara yada döşemelere vururdu öyle böyle değil ama dan dan diye...alnı hemen her zaman morluk içindeydi..

    bir gün fark ettimki başını duvara vururken bir yandanda odadakilere bakıyor..dikkat çekmek için yaptığını fark ettim..

    bir süre ben baktım çocuğa bakıcısı bıraktığı için..denedim başını vururken annesi babası ahh yavrum dur yavrum dedikçe daha çok hırçınlaşıyordu..
    adı nilay dı..nilay,a ben baktığım süre boyunca başını her vurduğunda umursamaz gibi davrandım görmezden geldim aman dur demedim...

    bir gün yine başını vuruyor duvara hiiiç aldırış etmiyorum ben yine hem bana bakıyor hem başını vuruyor ama bu defa bir farklaa ağlamıyor.. yine aldırış etmedim bakalım ne olacak diye baktı bana yanıma geldi sevimlilik taslıyor gülüyor falan ..vayy cadıı dedim demekki hepsi artislikmiş..ilgi çekmek içinmiş..

    anne ve babasını da uyardım sabredin başını vururken tepki vermeyin bırakacak bu huyunu diye ve ALLAH,A şükür öylede oldu bıraktı çocuk o huyunu eee artık ilgi görmeyince bu tutumu işi sevimliliğe döktüü..

    bu yaşadığım olayı paylaştım çünki anna babalar çok ilgili çok alakalı davranınca özellikle sorunları olan çocuklarına bu ters etki yapabiliyor..mesela kendimden biliyorum bana ne zaman ailem çay az iç sigara az iç dese daha çok içesim geliyor

    bazen kendi haline bırakılmalı..sürekli ısrarcı olmak yönledirmek beklenmedik olumsuz tepkilere yada çocuğun sorunlarını kendi içinde daha çok büyütmesine sebeb olabiliyor.. yada çocuğun anne babasına karşı bu durumu kullanmasına..

    bir denge kurulmalı yani..olmadı çareler tükenmez başaramazsanız asena o fanustan çıkmamakta ısrar ederse profösyenel yardım almayı deneyin...umarım sorunlarınızı en kısa zamanda çözüme ulaştırabilirsiniz..

  7. #7
    Üye
    shukufe Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.01-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    5.455
    Alınan Beğeniler
    114
    Verilen Beğeniler
    170

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    musterih olunuz asenanin annesi fazla sevgiden ilgiden kimse sikilmaz helede kucuklugunu sadece isitme sorunu degil baska sorunlarlada ugrasarak gec hayata katilmis kiziniz
    bu sorunlarla ugrasirken egitim icinde tabiiki gecten baslamistir akranlari arasinda
    siz annelik icin kendinizi suclamayiniz
    isitme sorunu sosyal olmak icin engeldir insani cok zorlar o karar insancanlisi sosyal ortamlari seven duzgun konusan ben isitmem cok agir oldugundan isim bittikten sonra yalniz kalmak icin can atar buyuk yorgunluk duyarim
    siz onun bu hareketlerine anlayis gosteriniz panige kapilmayiniz kendinizi suclamayiniz imkaniniz varsa hangi sanat dalina ilgi duyuyorsa o sanat icin tesvik edip kurslara yollayin el isi sanat isitme sorunu yasayanlarda cok iyi oluyor ortaya guzel seyler cikinca daha bir gayretle ugrasir

  8. #8
    Üye
    Sirine Avatarı

    Üyelik Tarihi
    30.09-2005
    Son Giriş
    22.11-2016
    Saat
    18:39
    Yaşadığı Yer
    ...
    Mesaj
    20.077
    Alınan Beğeniler
    7
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    4

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    GEÇMİŞ OLSUN DİLERİM KIZINIZ BU SIKINTIDAN BU PSİKOLOJİK BUNALIMDAN KURTULUR...BENCE KESİNLİKLE BİR PSİKOLOJİK TEDAVİ GÖRMESİ GEREKİYOR...İNSAN ARKADAŞLIĞA DOSTLUĞA GEREKSİNİM DUYAR EN BÜYÜK EKSİKLİĞİ BU KIZINIZIN...BİR ARKADAŞI OLSUN CANDAN OLSUN ONU GÜLDÜRMEYİ MUTLU ETMEYİ BİLSİN...
    KARDEŞİ VARMI YOKSA TEK ÇOCUKMU??
    PAYLAŞMASINI BİLMESİ GEREK TATMADIĞI BİR DUYGUYU TATMASI GEREK BİR KURSA YAZDIRIN ZORLADA OLSA
    ÇEVRE EDİNSİN....+KESİNLİKLE PSİKOLOJİK DESTEK DİYORUM

  9. #9
    Üye
    levent retinis pigmentoza Avatarı

    Gerçek Adı
    Levent
    Üyelik Tarihi
    24.04-2008
    Son Giriş
    06.12-2017
    Saat
    01:08
    Mesaj
    997
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    BEN SERAP IN YAZDIKLARINA KATILIYORUM..

    ASENA YI KENDİNDEN DAHA KÖTÜ DURUMDA OLAN AMA HAYATIN İÇİNDE AKTİF OLAN KİŞİLERLE TANIŞTIRMANIN FAYDASI OLACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM.BİR DE EVET ÇOK FAZLA ÜSTÜNE DÜŞÜP SIKMAYIN.

    ASENA YA ŞU SÖZÜMÜ OKUTUN.BELKİ FAYDASI OLUR

    ...ZAMANI HEP ENGEL ARAMAKLA GEÇİRME.BELKİDE HİÇ ENGEL YOKTUR..