Sayfa 2 / 2 İlkİlk 12
Toplam 22 mesajın 16-22 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #16
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Sevgili bilecikli,

    Burası "bilgi paylaşım ortamı" her hangi bir konuda, her hangi bir kişi, paylaşmak istediği bir bilgi varsa -forum kurallarına uymak şartıyla- burada anlatır ya da kaynak/link vererek bilgisini paylaşır. Ama "bilginiz/fikriniz yok" demekle iş bitmez. Buradaki gibi de "hiç 'şık' olmuyor"!



    Her hangi bir dinin tartışmasını yapıyor değilim! Sadece verilen örneğe cevap verdim. O da yanlış anlaşıldı. "Ayrımcılık/damgalamak" doğanın kendisinde var yaa..

    Kadın/erkek diyoruz, çocuk/yaşlı diyoruz, zenci/Latin/Asyalı (sarı ırk)/Avrupalı (beyaz ırk)/Kızılderili vb. vb. diyoruz, sakat/ sağlam diyoruz, Yahudi/Hıristiyan/Müslüman vb. vb. diyoruz, yetmiyor Türk/Yunan/İngiliz vb. vb. ayırıyoruz. Bunların içlerinde de ayrımlar yapıyoruz. Bu işin adı ayrımcılıktır/damgalamaktır!!

    Görüldüğü üzere, hiç de hakaret ve küfür olarak ya da aşağılayıcı anlam vermeden kullanılabiliyor.


    Sen yapmamışsın ama verdiğin kaynaktan ben alıntı yapayım..

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: TDK
    gâvur
    isim, din b. (***) Farsça gebr
    1 . Dinsiz kimse.
    2 . din b. (***) Müslüman olmayan kimse:
    "Onca yıl gurbetin kahrını, gâvurun ağzının kokusunu çekmiştik."- .
    3 . sıfat, mecaz Merhametsiz, acımasız:
    "Gâvur bana bir at parası vermeden kalkıp gidecek mi?"- M. Ş. Esendal.
    4 . sıfat İnatçı.


    kâfir
    isim, din b. (***) (kâ:fir) Arapça k¥fir
    1 . Tanrı'nın varlığını ve birliğini inkâr eden kimse.
    2 . ünlem Sevilen birine takılmak, sitem etmek için kullanılan bir seslenme sözü.
    3 . mecaz Acımasız, zalim kimse.
    4 . halk ağzında Genellikle Müslüman olmayanlara verilen ad:
    "Kâfirin güçsüz noktaları, köprüleri, kaleleri öğreniliyordu."- N. Araz.
    E.. Ben farklı bişey söylemedim ki.. Hakaret falan da etmedim! Sorun nerede o zaman? :?

    "Cihad"ın savaş olmadığını, İslam dininin yayılma gibi bir amaç, gütmediğini söyleyebilir misin? :roll:

  2. #17
    Üye
    bilecikli Avatarı

    Üyelik Tarihi
    07.02-2008
    Son Giriş
    08.04-2015
    Saat
    11:26
    Yaşadığı Yer
    ESKİŞEHİR
    Mesaj
    33
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Sayın Baben; Öncelikle sizi bir tartışma ortamına çekme durumunda kaldığım için özür dilerim.Ben hiç kimseyle benim görüşlerime uymuyor diye tartışmam.İnancı olmayanlarıda birşeye inandırmak için zorlamam.kaldı ki burada asıl mevzu biz engellilerin yaşam daki zorlukları.zira sosyal yapımız, siyasi düşüncemiz,ırkımız dinimiz,dilimiz ve hatta cinsiyetimiz ne olursa olsun sorunlarımız aynı.
    cihadla ilgili sorduğunuz soru ise google 'a cihad yazdığınızda vikipedinde gayet açık anlatıyor.cihad savaş değil korumaktır.
    saygılarımla.

  3. #18
    Askıda Üyelik
    tarelif Avatarı

    Gerçek Adı
    Elif Köse
    Üyelik Tarihi
    19.08-2005
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul-Erzurum-Gemlik
    Mesaj
    408
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: A_GEYiK
    Tarelif, kar maskesi bile taksak fiziki görüntü dolayısıyla tanınırız demek istemiştim.
    Ben de aynı duruma sahip olduğumu söylüyorum.Yaptığın latifeye istinaden söyledim,tabi bu olayın meşruluğu için değil.

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: bilecikli
    tarelif şiir için çok teşekkürler.Üstat seneler önce çok şeyi görmüş te hala günümüzde göremeyenler var.
    Rica ederim bilecikli...Onlar feraset ve basiret sahibiydiler.Şuan gözümüz gerçeklere veda etmiş durumda.


    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Baben
    E.. her din gibi İslâm dini de kendini yaymak/kabul ettirmek için kendinden olmayana "gavur, kâfir vb." isimler takmış, bunlara "cihad" ilân ederek savaş vermiştir..

    Bu "ayrımcılık" değil mi şimdi? Bütün insanlığı bir tek "toplum" olarak düşündüğümüzde bal gibi ayrımcılık!

    M.A. Ersoy'dan önce de vardı bunlar.. O nedenle onun bilmemesi imkânsız.. O sadece İslâm dini altındakilerin bölünmesini eleştirmiş..
    İslam kendini kabul ettirmek zorunda değil ki ve bu kavramlar da bu söylediğin nedenlerden söylenmemiş.Kavram bazında düşünürsek,tüm kavramlar ayrımcıdır.Sol,sağ,faşist,marksist,kominist, dinci(sanki din satıyor adam),irticacı.....vs. ucu bucağı yok...
    Bu söylediğin kelimeler insanlar tarafından ,karşısındakini betimlemek için kullanılıyor.Yani ayrımcılığı İSLAMİYET DEĞİL,kişiler yapıyor.
    İnsalık tarihinin başlangıcından beri var bu,elbette üstad da biliyordur.İslam fıtratın(yaradılışın,orjinalliğin) ta kendisi olunca,bu şiir herkese hitabeder.Güneşe gözlerini kapayıp güneş yok demen,güneşin olmadığına karine değildir.
    Bu şiir ayrmcılıkla ilgili olaraktan aklıma geldi ve kopyaladım.Babür abi senin belleğinde bu konuyla ilgili başka şiir var mı?
    Babür abi düşüncelerine saygı duymakla birlikte bunları söylemeden de edemedim.
    Bence engelden dolayı ayrımcılık icebergin minik kısmını oluşturuyor.Asıl ayrımcılık ideolojide rengini gösteriyor.
    Herşey saygı ve sevgi çerçevesinde güzel
    Saygılar...

  4. #19
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: bilecikli
    Sayın Baben; Öncelikle sizi bir tartışma ortamına çekme durumunda kaldığım için özür dilerim.Ben hiç kimseyle benim görüşlerime uymuyor diye tartışmam.
    Özür dileyecek bi şey yok yaa..

    Aslında "tartışmak" da bir tür paylaşımdır. Düşünce paylaşımı.. Ama polemiğe varmayan cinsinden olanı.. Böyle olunca, forumdan/tartışmalardan bir şeyler kazanmak isteyen illâ ki kazanır! Amaç da bu olmalı..

    Ben orada üslubu eleştirdim.. "Yok" demenin bir anlamı yok benim için!.. Herhangi bir konuda, herhangi bir kişinin, diğerlerinden farklı bir görüşü/düşüncesi varsa -gerekiyorsa kaynak gösterilerek- aktarılır.. "Yok" denmez..

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: bilecikli
    ..cihadla ilgili sorduğunuz soru ise google 'a cihad yazdığınızda vikipedinde gayet açık anlatıyor.cihad savaş değil korumaktır.
    saygılarımla.
    Sana tavsiyem olsun. Ciddi tartışmalarda asla ve asla "vikipedi"yi kaynak gösterme! Oku, bilgin olsun ama sakın isim vererek orayı kaynak gösterme!

    Başımdan geçen iki olayı anlatayım.. Bir keresinde vikipedi'yi kaynak gösterdim. 15 gün sonra o linke tekrar girdiğimde verdiğim bilginin tamamen değişmiş olduğunu gördüm.. Tabii ben mosmor.. :P İkincisinde vikipedi'deki verilen bilginin tam tersini başka ve daha ciddi bir kaynakta gördüm.

    Her bilgi için bu böyledir demiyorum ama vikipedi gibi yerler kaynak gösterildiğinde, işi bilenler bıyık altından gülerler. :twisted:

    Çünkü orası girenin çıkanın belli olmadığı, herkesin kafasına göre takılabildiği bir yer. Olmasa daha iyi..

    Bak
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: TDK
    cihat -dı
    isim (ciha:dı) Arapça cih¥d
    Din uğruna yapılan savaş.
    Bunu saymam, deme. Çünkü yukarıda sen verdin bu kaynağı..



    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: tarelif
    ...
    İslam kendini kabul ettirmek zorunda değil ki ...
    Öyle deme.. Duyan da dünya üzerinde İslam'dan başka dinin olmadığını, herkesin onu öğrenip kabullendiğini sanacak.. Dediğin gibi olsaydı, yukarıda söylediğim cihat, fetih gibi müesseseler olmazdı. Yoksa fetih deyince "İstanbul'un Fethi" mi gelir aklına sadece..

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: tarelif
    Bu söylediğin kelimeler insanlar tarafından ,karşısındakini betimlemek için kullanılıyor.Yani ayrımcılığı İSLAMİYET DEĞİL,kişiler yapıyor..
    ops: Anlaşılır sanmıştım. Elbette hepsi insan içindir. İnsan olmayınca dinlerin, ideolojilerin, diğer öğretilerin vb. bir anlamı yoktur. Lâkin, bunları yanlış öğrenen, yanlış yorumlayan ve yanlış uygulayan (diğer deyişle "dini istismar eden" -senin de dediğin "dinci" bunlardır işte!-) kişiler yapar ayrımcılığı!

    Ama bir yandan da, dediğim gibi "Ayrımcılık/damgalamak doğanın kendisinde var" zaten. Bizim yapmamız gereken pozitif ayrımcılıkla (sen "tersine ayrımcılık" demişsin) elde edilen hakların geliştirilmesini sağlamaktır. Yeri gelmişken şuna da değineyim:
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: tarelif
    Teoride bu şekilde denilse de,hangi ülkelere uygulanmış bu tersine ayrımcılık çok merak ettim doğrusu. ...
    Linkini vermiş olduğum yazımı okumuş olsaydın bu kadar merakta kalmazdın.. Orada
    Türk Dil Kurumu da aynı görüşte olmalı ki, net bir tanım vermemiş, konuyu geçiştirmiş.. Ancak, pozitif ayrımcılık kavramına olabildiğince açık bir tanım getirmiş: "Toplumdaki diğer kişiler ile eşit koşullarda yaşamadığı düşünülen belli gruplara çeşitli ayrıcalıklar tanıyarak onları destekleme."

    Biz de buradan tersine doğru yola çıkarsak, ayrımcılığın tanımına varabiliriz, diye düşünüyorum. Ama her şeyden önce şunu belirtelim: "Pozitifi varsa negatifi de vardır" diye akla gelebilir. Hayır, negatif ayrımcılık diye bir şey yoktur! Ayrımcılığın kendisi negatiftir çünkü.

    Yukarıdaki tanımı önce dörde ayırıp sonra ikişer ikişer birleştirirsek sanırım amacımıza ulaşabiliriz:

    Toplumdaki diğer kişiler: Karşılaştırma yapılan konuda toplumun çoğunluğunu ya da ortalamasını oluşturan bireyler.. Engelli-engelsiz ayrımında engelsizler.

    eşit koşullarda yaşamadığı düşünülen belli gruplar: Yukarıdaki ayrımda engelliler.

    çeşitli ayrıcalıklar tanıyarak: İşe alımlardaki %3 kontenjanından tutun, malulen ya da erken emekliliğe kadar, toplu ulaşımda engelliye yapılan özel indirimden tutun, engellilerle ilgili tüm yasa, tüzük ve yönetmeliklerin her maddesi bu ayrıcalıkların belgelenmiş hâlidir.

    onları destekleme.: Yarışa başlarken - (eksi)de olanları, 0 (sıfır) noktasına getirme çabaları..
    ...
    dedim. Yani "pozitif ayrımcılık" böyle bir şey işte.. Beğenmesek de, eksiği gediği çok olsa da ülkemizde de var! Hem de yıllardan beri..

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: tarelif
    Babür abi senin belleğinde bu konuyla ilgili başka şiir var mı? ..
    Valla aslında illa ki vardır böyle şiirler ama Google amcanın belleği benimkinden daha iyi.. Ona sormak lazım..

  5. #20
    Üye
    bilecikli Avatarı

    Üyelik Tarihi
    07.02-2008
    Son Giriş
    08.04-2015
    Saat
    11:26
    Yaşadığı Yer
    ESKİŞEHİR
    Mesaj
    33
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Sevgili Baben;
    tavsiyelerin için teşekkürler.inşallah sizin düştüğünüz yanılgıya düşmem.
    Hangi inançta inancın uğruna savaşmak inancını savunmak yoktur? İslam dini yeryüzündeki (ki bizim ve tüm müslüman aleminin inancı budur) en son gelen dindir.dolayısı ile o zamanki halk tarafından hemen kabul görmedi, görmemeside ilk planda bakıldığında normaldi.İnananların sayısı artmaya başlayınca (burada hatırlatmakta fayda var inananlar silah zoruyla ya da baskı ile inanmıyorlardı gelen ayetleri okuyarak inanıyorlardı) inanmayanlar ve kendilerine düzen kurmuş,işleri bozulacak olanlar ve onların yandaşları tarafından türlü şiddet ve işkencelere mağruz kaldılar.bulundukları yerden birbaşka yere göç retmek zorunda (ki biz buna Hicret diyoruz) kaldılar.baskılar devam edince gelen ayet neticesinde kendilerini ve inançlarını savunmak zorunda kaldılar.
    Sizin bahsetmeye çalıştığınız bugünkü Cihat adı altında yapılan savaşların asla islam dininde yeri yoktur.onu yapanlar her toplumda her inançta olduğu gibi marjinal gruplardır.
    Sizi çok konularda bilgi sahibiolduğunuz belli oluyor.Naçizane benimde size tavsiyem biraz da islamla ilgili kitaplar okumanız.
    Saygılarımla

  6. #21
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    "Meşru müdaafaa" diyosun yani..

    İyi de.. Hep başlangıç devrine takılıyorsun.. Onu bir geçelim.. Bildiğim 4 büyük İslam hükümdarlığı var. Emeviler, Abbasiler, Büyük Selçuklular ve Osmanlılar.

    Bunların sınırlarını genişletmek (burada "İslâm dini/nin, kendini yaymak/kabul ettirmek için") adı altında yaptıkları nedir?

    "Hicaz nereeee, Endülüs nere?" demezler mi adama? Emevilerin, boğa güreşi seyretmeye gittiklerini düşünmüyorsundur umarım, İspanya'ya? :P

    Aynı soruyu sana da sorayım o zaman: "Fetih" adı altında yapılanlar nedir? Meşru müdafaa ya da "marjinal gruplar"ca yapılan bir eylem şekli midir?

    Hadi İstanbul'un Fethini bir kenara koyalım. Osmanlıların "bin atlı akınlarda çocuklar gibi şen" oldukları Mohaç'ta ya da Viyana önlerinde ne işleri var? :?

    Bak mehter marşında bile geçiyor: Osmanlılara da "marjinal grup" deme sakın.




    Benzer saçmalıkları Hıristiyanlar da yapmışlar. :evil: Misyonerlik diye bir kurum uydurmuşlar.. Engizisyon mahkemeleri kurmuşlar.. İkide bir Haçlı Savaşları icra eylemişler.. Hem kendi aralarında, hem de başka dinden insanlarla tarih boyunca savaşıp durmuşlar..

    Bunların her biri insanlarası ayrımcılıktır, kendi gibi olmayanı "damgalamak"tır. Tıpkı Hitler'in Yahudilere taktırdığı "Davut Yıldızı" gibi! :evil:



    Naçizane benimde size tavsiyem biraz da islamla ilgili kitaplar okumanız
    Öneri alayım o zaman.. Ama mümkünse "objektif" olsun! Mâlûm "kimse pazarda 'yoğurdum ekşi' diye satış yapmaz.. Müslüman kendi kitaplarında kendini övecektir, Hıristiyan da sövecektir. :twisted: O yıllarda yaşamış "özü-sözü doğru bir ademoğlu" da bulamayacağımıza göre..

  7. #22
    Üye
    bilecikli Avatarı

    Üyelik Tarihi
    07.02-2008
    Son Giriş
    08.04-2015
    Saat
    11:26
    Yaşadığı Yer
    ESKİŞEHİR
    Mesaj
    33
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: bilecikli
    Sayın Baben; Öncelikle sizi bir tartışma ortamına çekme durumunda kaldığım için özür dilerim.Ben hiç kimseyle benim görüşlerime uymuyor diye tartışmam.İnancı olmayanlarıda birşeye inandırmak için zorlamam.kaldı ki burada asıl mevzu biz engellilerin yaşam daki zorlukları.zira sosyal yapımız, siyasi düşüncemiz,ırkımız dinimiz,dilimiz ve hatta cinsiyetimiz ne olursa olsun sorunlarımız aynı.
    cihadla ilgili sorduğunuz soru ise google 'a cihad yazdığınızda vikipedinde gayet açık anlatıyor.cihad savaş değil korumaktır.
    saygılarımla.
    ooo sayın Baben siz hakikaten taktınız bu islamiyete.ama ben yukarıdaki sözlerime sadık kalıyor size inançlı günler diliyorum.




Sayfa 2 / 2 İlkİlk 12