Toplam 12 mesajın 1-12 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    bayke Avatarı

    Gerçek Adı
    Kemal
    Üyelik Tarihi
    06.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2009
    Saat
    15:10
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL/Beykoz
    Mesaj
    756
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    adamın birinin yolu bi köy evine düşer.
    köylü buyur eder onu içeriye.
    oturma odasının giriş holünde bi koyun yatmaktadır duvar kenarında.
    ama koyun yattığı yerde kıpır kıpırdır, mızıldanıp durmaktadır.
    adam merak eder, sorar:
    - bunun bi hastalığı bi derdi mi var ?
    - hayır der köylü.
    - 5 santimlik bir çivinin üzerine yattı da o rahatsız ediyor onu.
    peki der adam:
    - neden kalkmıyor o zaman yattığı yerden?
    cevap verir köylü
    - ÇİVİ ON SANTİM OLMADIĞI İÇİN..!
    şöyle bir bakın çevrenize mızıldanan, dertlenen, söylenen
    halinden şikayet eden bi yığın insan göreceksiniz.
    buna karşın durumlarını konumlarını değiştirmek, daha iyiye
    daha güzele ulaşmak için hiç bir gayret içinde de değillerdir.
    böyleleriyle karşılaştığımda içimden;
    - demek ki çivi 5 santim derim.
    mesela:
    özelime bazen mesajlar gelir benden bi konuda fikir sorar
    çözüm önerilerimi beklerler. elimden geldiğince yardımcı
    olmaya çalışırım. bakın derim bu zamazingo şurada satılıyor
    adresini vereyim oradan al,
    ya da bende fazla bi tane var ,ver adresini göndereyim.
    sonra ses çıkmaz bu kişilerden.
    kızarım böyle insanlara . ve derim ki:
    anlaşıldı çivi 5 santim..!
    var mı sizin çevrenizde de böyle mızıldanıp duran ama her
    türlü çözüm önerilerini de kulak ardı eden?
    vardır..
    vardır..
    ne biliim belki siz de onlardan birisinizdir.

  2. #2
    Üye
    Pegasus Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.11-2003
    Son Giriş
    12.12-2017
    Saat
    18:03
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    834
    Alınan Beğeniler
    40
    Verilen Beğeniler
    19

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!


    Sevgili abi, sorun şudur ki bizde iki cm lik ayakkabı çivisinde otuz santimlik muh'una kadar ne ararsan var...

    Otuz cm lik muhu bilenler an gelir beş cm lik çiviyi kuyruğuyla kovalamak ister...

    Hani binicisinin mahmuzundan canı yanan at nasıl ki sineği fazla umursamaz ve kuyruğunun zarif bir hareketiyle kovmaya çalışırsa öyle işte...

    Velhasıl hem muhçuyuz hemm çivici...

  3. #3
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    01:14
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.909
    Alınan Beğeniler
    949
    Verilen Beğeniler
    1.237

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    O 5 cantimlik çividen rahatsız olmuyor ve onunla yaşıyorsan, amenna! Tercihtir... Ama be kardeşim, ondan şikayet ediyorsan, bu şikayetini başkasına iletip hayıflanıyorsan, hele de çözüm için o insanın aklından ve tecrübelerinden yararlanmak istiyorsan, hatta düpedüz o kişinin zamanını çalmak cüretini gösteriyorsan... bari o insanın söylediklerini o k...daki çivinin beyninde yol açtığı rehavetle ve kaşarlıkla dinleme!
    O çiviyi çıkarmak için k..na eğilen insan, zamanını sana ayırarak zaten fedakarlık yapıyor; bunun üstüne bir de, yok ben o çiviyi çıkarmak için kılımı kıpırdatamam şimdi, der gibi üstüne os...san, hepten rezillik!
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  4. #4
    Üye
    Halil Avatarı

    Üyelik Tarihi
    03.11-2006
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    Bayburt
    Mesaj
    820
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    adamın biri gece demez gündüz demez coluğunu cocoğono ele muhtac etmemek için calışırmış bir ğün ailesini toplayıp cümbür cemaet pikniğe cıkmışlar yemiş içmişler adam yediklerinin hazmetmek için ormanda şöyle bi ğezeyim demiş .

    az ğitmiş uz ğitmiş derken bir ağacın kenarında yatan miskin bi köbeğe rastlamış köpek okadar miskinmişki kafasını kaldırıp adama bakma zahmetinde bile bulunmamış hey allahım demiş adam bu miskin köpek karnını nasıl doyurur acaba

    aradan kısa bir zaman gecmiş bir aslan ağzında bir geyikle gelmiş geyiği afiyet yemiş fakat tamamını yiyememiş karnıda doyunca cekip ğitmiş bizim mis kin köpekte aslanın artığından kalan geyiği miğdeye indirmiş adam şöyle bi düşünmüş hey allahım demiş ben gece gündüz calışıyorum şu köpekse akşama kadar miskin miskin yatmasına karşın sen onun rızkını ayağına getiriyosun bende bundan sonra calışmayacağım bakalım ne olacak demiş akşam olmuş adam evine ğitmiş yatma vakti gelincede yatmış uyumuş uykusunda ak sakallı bi adam ğörünmüş ona evladım demiş miskin köpeğe hevesleneceğine aslan olda başkaları senin artığınla beslensin demiş eeeee bu sözde adama iyi bi ders olmuş tabiki

    pek uymadı ama neyse

  5. #5
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Sevgili bayke, sen de çok iyi bilirsin; "sürü psikolojisi" diye bir şey var.. Senin hikâyenin kahramanı, aynı zamanda o "sürü"nün bir elemanı oluyor! E.. "sürü"sünü kaybetmiş garibim, "psikoloji"si bozulmuş!.. :P Ne yapması gerektiğini bilemiyor, bilse de yapamıyor.. Aslında çivinin uzunluğuyla pek alakalı değil mesele..

    Bu dünyaya ot gelip, odun giden insanlar olduğu sürece, (ki istemediğin kadar var ) birileri onları yontmadığı sürece (tabii önce o yontacakları da yontmak lazım) Hint fakirlerinin çivili yatakları bile yetmeyecektir.. E.. çivi imalatçılarının da kazanması gerektiği konuşulan hatta onların egemen olduğu bir dünyada yaşıyoruz..

  6. #6
    Üye
    ikinci bahar Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.07-2005
    Son Giriş
    06.12-2017
    Saat
    21:55
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    443
    Alınan Beğeniler
    19
    Verilen Beğeniler
    27

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Okadar çok beylik laflar etmişsiniz ki(başlığa yazanlar),
    örtbas etmişsiniz ...
    mızıldanan, dertlenen, söylenen
    halinden şikayet edenlerdenim ben..
    Sihirli değneği olmadığı sürece kimseden de bir şey istemem..

    buna karşın durumlarını konumlarını değiştirmek, daha iyiye,daha güzele ulaşmak için hiç bir gayret göstermeyenlerden değilim ..
    daha aşağıdakileri düşünmek
    dibe vurmuş psikoloji ile,beni teselli etmiyorÇivi değil kazık bile fayda etmez)
    tarzım değil..

  7. #7
    Üye
    bayke Avatarı

    Gerçek Adı
    Kemal
    Üyelik Tarihi
    06.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2009
    Saat
    15:10
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL/Beykoz
    Mesaj
    756
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    ikinci bahar demiş ki:
    daha aşağıdakileri düşünmek
    dibe vurmuş psikoloji ile,beni teselli etmiyorÇivi değil kazık bile fayda etmez)tarzım değil..
    ikinci bahar beni bi sen anladın, sen de yanlış anladın


    düşünce ve duygularımı örneklemelerle anlatmayı seviyorum.
    benim de tarzım bu. şimdi buyrun bi ufak hikayeye daha.
    99 büyük depreminde TV de yakaladığım 15-20 saniyelik bir enstantaneyi aktarayım.
    göçük altındakileri kurtarma çalışmaları yapılıyor..
    enkazdan gelecek haberi bekleyen kaygılı bir baba..
    üç çocuğu kalmış göçük altında..
    biri ölmüş..
    ikisi ufak tefek sıyrıklarla atlatmış.
    babaya üç çocuğunu da teslim ettiler.
    adam sağ koluna yatırdığı ölen oğluna bakıp bakıp acı çekerek ağlıyor,
    sol koluyla da ikisini birden sarmaya çalıştığı sağ kurtulan çocuklarını bağrına basıp sevinç göz yaşları döküyor.
    acı ve sevinci aynı yürekte aynı anda yaşıyor.
    kaybettiğine üzülürken elinde kalanlara seviniyor.

    işte yaşam..
    kimse kaybettiklerinin arkasından üzülüp ağlamanı anormal bulmaz, bulamaz. doya doya yan yıkıl kahrol, mızıldan..
    ama babanın sağ kurtulan iki çocuğuna sevinip sarılması gibi elinde kalanlara da sevinmeyi unutma.
    o baba zamanla ölen oğlunu tamamen unutacak, sağ kurtulanların büyüyüp beslenmesi ,barınması ve eğitiminin telaşına düşecektir.
    diyelim ki aradan yıllar geçti ve baba haaala ölen oğlu için kahırlanıp dertleniyor. diğer iki oğlunu görmezden geliyor ,ilgilenmiyor.
    ne olacağını söyleyeyim. o iki çocuk babayı terk eder.
    çünkü baba onlara haksızlık etmektedir.
    (*)artık onları allah mı alır yoksa istanbul'un sokakları mı bilemem.
    çünkü kaybedilenlere ağlamanın da kabul edilebilir makul bir süresi vardır.

    diyelim ki ben evimin bahçesinde "batsın bu dünya" edası ve tavrıyla oturuyorum. sokaktan geçen beni hiç tanımayan bilmeyen birisi yanıma gelip.
    - birader hayrola derdin ne? diye sorsa ve ben:
    - boynum kırıldı felç oldum elim ayağım tutmuyo vs vs vs diye anlatsam, adamın ikinci sorusu şu olur:
    - geçmiş olsun abi üzüldüm... ne zaman oldu bu kaza?
    - yirmibeş yıl önce..!
    inan herif ufak ufak tüyer..bu der kafayı yemiş.
    ÇÜNKÜ HAYAT -ve insanlar- SENİN BAŞINA GELENLE DEĞİL BAŞINA O OLAY GELDİKDEN SONRA NE YAPTIĞIN NASIL DAVRANDIĞINLA İLGİLENİR.
    nooldu, nasıl oldu diye nezaketen sorarlar.

    konunun başındaki mızıldanma ile neyi kastettiğimi kendimden bir örnekle anlatayım:
    idrar kontrolu için urinar denilen prezervatif benzeri bir "zamazingo" kullanıyordum. ve bu sadece gece yatarken penise takılıyordu.
    parmaklarım güçsüz olduğu için aileden biri yardımcı olurdu. onu takarlarken -bazen- spastitenin vermiş olduğu etkiyle penis sertleşirdi.
    beklerdik ki insin..! hastalık mastalık ama benim için utanç verici bir durum oluşurdu.
    tam iki yıl kafayı yordum, bunu kimseye ihtiyaç duymadan, nispeten sağlam olan sol elimle nasıl takarım diye.
    ...veee evrakaaa..!
    buldum.
    çözüm alüminyum bir ilaç kutusundaydı.
    ve benim kullanımıma uygun ölçülerde tek ilaç kutusu vardı. Intestinol...
    tabii bu nihai çözüme ulaşabilmek için özel tasarım aparatlar, plastik su hortumu parçaları vs vs çok şeyi denedim.
    benim kastettiğim bu gibi şeyler işte.
    karnın aç diyelim, üst raflardaki ekmeğe ulaşamıyor musun?
    ya ulaşamıyorum diye mızıldanırsın..
    ya da çözüm üretmeye çalışırsın.
    ama diyelim ki açlıktan ölme safhasına geldin, yani çivi 10 santim olmaya başladı.
    o zaman kafa da kapasitesinin üstünde acayip çalışmaya başlar... ne yapar ne eder o ekmeği oradan söküp alırsın.
    KAFAMIZ İLLAKİ AÇLIKDAN ÖLME NOKTASINDA ÇALIŞMASIN..
    çivi 5 santimken de çözümlere kafa yoralım.
    ..dedim ben.

    (*)
    adnan:
    rehabilitasyon merkezine yeni gelmişti.omurilik felci..belden..trafik kazası…Gebzeli..
    aylarca kaldı, suratı bi karış geldi beş karış taburcu oldu.
    hep ölmekten söz ederdi.
    üç ay sonra adnan'ı tekrar getirdiler
    boynuna bi ip geçirip bırakmış kendini camdan aşağı..
    ip kopmuş boynu kırılmış..
    bu sefer elleri de tutmuyordu.
    ama gözleri ışıl ışıldı.

    kaya:
    ankara genelevinde çantacılık yaparmış. onlara parfüm, kilot sütyen kadın bağı felan satarmış..
    orospulardan biriyle ciddi bi ilişkiye girmiş. kadının dostu da bunu dizinden vurmuş.
    aslında *ikimden vurcaktı ama tutturamadı diyordu.
    tek ayağı alçıda seke seke mızıldana mızıldana yürürdü...yandım bittim mahfoldum..sakat kaldım..!
    bi gün merdivenlerden yuvarlandı.
    bel kemiği incinmiş..ayaklar tutmuyo.
    iyileşirsin hasar fazla değil ama en az iki üç sene tekerlekli sandalyedesin...alış buna dediler.
    o günden sonra kaya muhabbetine doyulmayan şeker bi çocuk oldu.

    turgay:
    oto tamircisi..motora bakarken kaput düşmüş boynuna, boynundan aşağısı felç olmuş...
    hiç konuşmazdı..ama hiççç.
    nerden duydu nereden öğrendiyse bi gece yarısı..dilini ısırmış kopartırcasına..kendi kanında boğulup ölmeyi düşünmüş dediler.
    ama olmadı..
    dilini diktiler yerine.
    turgay o günden sonra dillendi ama biz ne dediğini hiiyç ama hiyyyç anlayamıyorduk.
    dediler ki:artık bundan sonra hep böyle konuşacak.

    HASTANELER… İNSAN MARANGOZHANELERİ
    Bİ YANDAN TOMRUK OLARAK GİRER İNSAN
    DİĞER UÇTAN MOBİLYA ÇIKAR.
    (ham madde de önemli tabii kereste olarak da çıkabilir XVI. Lui sitili eşsiz bu sehpa olarak da..ama sonuçta yine yontulur)
    ...ammmann yanlış anlama ikinci bahar tüm bu yazdıklarım sana bi cevap değil tabii ki..çok genele hitap ettim.

  8. #8
    Üye
    alperstein Avatarı

    Gerçek Adı
    Alper
    Üyelik Tarihi
    05.02-2006
    Son Giriş
    18.10-2017
    Saat
    14:27
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    211
    Alınan Beğeniler
    8
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Sevgili Dostum Bayke ,Hayatla ilgili gözlemlerini, bunun üzerine kurduğun gerçekçi bakış açını seviyorum.
    HASTANELER…
    İNSAN MARANGOZHANELERİ
    Sevgilerimle

  9. #9
    Üye
    ddm_76 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    02.10-2006
    Son Giriş
    06.01-2011
    Saat
    12:24
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    127
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    saol bayke elıne saglık...
    cok guzel anlatmıssın herseyı...
    kendımı buldum yazdıklarında...
    kazayı ılk gecırdıgım dönemler zor gunler atlatıldı ve ben kendıme yetme cözumlerı ararken cevremdekı herkes nasıl yaparsın dıye soylenıp duruyordu...
    evımdeydım.kendıme yetmelıydım esıme yetmelıydım ama nasıl?
    bı sure savas verdım ne nasıl olur dıye nasıl basarabılırım dıye?
    ornegın benım yemek tencerelerımın bazıları dolabın yukarı kısmında durur mutfakta.bı gun bırıne ıhtıyacım oldu ,onu almam gerekıyordu ordan.nasıl ederım dıye dusunurken.aklıma oklavayla onu ordan almak geldı.ve ben oklavayla onu asaga dogru kendıme cekıp dıger elımlede alt kısmına tutarak duserken elımle tuttum tencereyı...BASARMISTIM...
    oysa bunu denemeseydım saatlerce dusunecek hayıflanacaktım ben nasıl alırım onu dıye...
    ama hayıflanmak kolay...
    onemlı olan olumlu bakıp cözum bulmak...
    guzel olanda bu...

  10. #10
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    bayke, aslında hepimiz anladık seni de; yurdum insanını senin kadar güzel anlatamadığımızdan, konuya katkımız olsun diye, kendi üslubumuz ile başka bakış açılarından bakmaya çalışıyoruz.

    ikinci bahar niye rahatsız oldu, anlayabilmiş değilim. :roll: Burası bir forum yahu.. Forum kurallarına uymak şartıyla; isteyen, istediğini, istediği zaman ve yerde yazabilir.. Çok kelalaka şeyler olursa onları da moderatörler halleder.. Kimse kimseden, izin ya da icazet almak zorunda da değildir.. Gerçi, "isterse okumayabilir" gibi bir seçenek yok ama "cevap ver/memekte herkes özgürdür!

    Okuyan da, Türkiye'nin en önemli gündem maddesini değiştirdiğimizi sanacak. "Örtbas" felan.. :P

  11. #11
    Üye
    bayke Avatarı

    Gerçek Adı
    Kemal
    Üyelik Tarihi
    06.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2009
    Saat
    15:10
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL/Beykoz
    Mesaj
    756
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    evet sevgili baben ,örneğimi geniş bir parantezde ele alarak toplumsal düzeyde yorumlamışsın. zaten ben bu örneği de mehmet barlas'ın türk insanını anlatan bir yazısından araklamıştım.
    ama şu sayfalara yapılan girişlere bakıyorum 300- 500 kişi..!
    o yüzden genelleme yapmaktansa, sitemizin ruhuna uygun bir şekilde engellilerin tavır ve davranışlarını ön plana çıkaran bir bakış açısıyla yorumlanmasının daha uygun olacağını düşünmüştüm.
    türkiye'de yayınlanan iki milyon trajlı bir gazetede yazmış olsaydım, tabii ki hedef kitlem türk halkı olurdu.
    veya time dergisinde yazsaydım hedef kitlem tüm dünya halkları olurdu.
    uzaya, dünya dışı -olası- medeniyetlerin eline geçer umuduyla bırakılan yazılı plaketlerin hedef kitlesine hiç girmiim :lol:

  12. #12
    Üye
    polatH Avatarı

    Üyelik Tarihi
    13.01-2006
    Son Giriş
    17.02-2014
    Saat
    09:48
    Yaşadığı Yer
    urfa
    Mesaj
    19
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    bayke abi yazdıklarından öyle bi ders alınırki onu anlamak için tabiki biraz caba gerekli