Toplam 5 mesajın 1-5 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    PRENSES Avatarı

    Üyelik Tarihi
    07.04-2007
    Son Giriş
    02.03-2016
    Saat
    12:13
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    6.816
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Kanunen 12 yaş altındaki çocuklara indirimli bilet satması gereken otobüs firmalarından bazıları, uygulamayı görmezden geliyor.

    Bayram yoğunluğunun yaşandığı İstanbul Otogarı'nda firmaları denetleyen zabıta ekipleri, çocuk ve engelli indirimini uygulamayan 69 firmaya 4 bin TL para cezası kesti.

    Otobüsleri kontrol ederek yolculara indirimli bilet uygulamasını anlatan broşürler dağıttı.Zabıta, indirimli bilet satışı yapmayan otobüs firmalarını yakın takibe aldı. Yolculardan gelen şikâyetler üzerine harekete geçen zabıta ekipleri, günde 120 bin insanın geçtiği İstanbul Esenler Otogarı'nda firmaları denetledi.

    Zabıta ekipleri, son ayda indirimli 'çocuk bileti'ni uygulamayan 69 firmaya para cezası kesti. Yasalara göre 12 yaş altı çocuklar ile yüzde 40 engeli bulunan yolculara indirimli bilet satması gereken otobüs firmalarının bayram yoğunluğunu da fırsat bilerek uygulamayı görmezden gelmesi, zabıtayı harekete geçirdi. Şikâyetler üzerine son üç aydır İstanbul Otogarı'nda firmaları denetleyen ekipler, indirim uygulamadığını tespit ettiği firmalara 4 bin TL para cezası kesti. Bayramda da mesai yapan otogar zabıtası, metro giriş ve çıkışlarında, otobüslerde ve peronlarda yolculara haklarını anlatıyor. Zabıta ekipleri, çocuk ve engelli indiriminden haberi olmayan vatandaşları bilinçlendirmek için broşür dağıtmaya da başladı. 'Karayolu Taşımacılığında Yolcu Hakları' başlıklı tanıtım afişlerinde vatandaşa bilet düzenlemesi, çocuklar ve yüzde 40 engeli bulunanlara indirimli bilet satışı ile bilet ücret tarifelerinin görünür bir yere asılması gibi haklar hatırlatılıyor. Trabzon'dan İstanbul'a yeni gelen 2 çocuklu bir aile de 8 yaşındaki çocukları için yüzde 30 indirimli bilet alabileceklerini zabıtalardan öğrendi. Rahat yolculuk yapabilmek için çocuklarına da kendileriyle aynı fiyata bilet aldıklarını söyleyen baba, "Bunun kanuni bir hak olduğunu bilmiyorduk. Bundan sonra hakkımızı arayacağız." ifadelerini kullandı.

    FİRMAYA KESİLEN CEZANIN BİR ÖRNEĞİ DE ŞİKAYETÇİYE GÖNDERİLİYOR
    Zabıta yetkilileri broşürlerin dağıtılmasından sonra kendilerine gelen şikâyet sayısının üçe katlandığını belirtiyor. Şikâyetleri değerlendirerek ilgili firmalara cezai işlem başlatan ekipler, bilet işlemleri ile ilgili hazırladıkları ceza tutanağını aynı zamanda yolcunun adresine postalıyor. Yolcu bu belge ile tüketici mahkemelerine başvurarak parasını geri alabiliyor. Ekipler 2010 yılında tarife listesi asmayan firmalara 20, özürlülere indirim yapmayan firmalara ise sadece 3 ceza kesmişti. Bu yıl ise 34 ceza-özürlü vatandaşın şikâyeti üzerine, 12 ceza ise çocuk yolculara yapılmayan indirim sebebiyle işleme konulmuş


    Haber3

  2. #2
    Üye
    fatih530 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    26.01-2011
    Son Giriş
    21.07-2017
    Saat
    03:49
    Yaşadığı Yer
    kayseri
    Mesaj
    899
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    5

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Helal olsun geçikmiş bir uygulama!

  3. #3
    Üye
    BilalTRN Avatarı

    Gerçek Adı
    Bilal
    Üyelik Tarihi
    09.01-2009
    Son Giriş
    02.06-2014
    Saat
    16:26
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    79
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Bende şikayette bulunanlar arasındayım... isabetli olmuş...

  4. #4
    Üye
    sgurkan Avatarı

    Gerçek Adı
    Sultan
    Üyelik Tarihi
    16.02-2010
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    12.202
    Alınan Beğeniler
    55
    Verilen Beğeniler
    17

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    İyi olmuş sevindim..Çoğu seyahat firmaları indirim yapmıyordu.daha 1 ay öncesinde bu konuyla alakalı bir tartışma yaşadım bir seyahat firmasıyla,bi indirim yapıyoruz diyor, bi yapmıyoruz diyor, bi İ.K.arayınız diyor,sinir olmuştum dalgamı geçiyorsunuz siz ya dedim ...orda benim şarteller attı kim tutur beni artık,açtım ağzımı yumdum gözümü ve bu kadar konuşmayla yaptırabildim ancak..ben orda adamın konuşmları he hi hı deseydim karşılık vermeseydim biraz pasif kalsaydım karşısında, kesin yapmazlardı..

  5. #5
    Üye
    demasu Avatarı

    Gerçek Adı
    cengiz
    Üyelik Tarihi
    02.07-2007
    Son Giriş
    10.05-2017
    Saat
    08:30
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    67
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    bencede çok iyi olmuş yolcuların bu konuda bilinçlli olması daha önemli indirimli bilet uygulamayan firmaları şikayet etmekten çekinmemeliyiz.aslında açıklansa firmalar insanlarda ona göre davranır hoş bazen aynı firmaların farklı satış ofislerinde bile uygulamalar değişiklik gösteriyo.