Sayfa 1 / 2 12 SonSon
Toplam 17 mesajın 1-15 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    bayke Avatarı

    Gerçek Adı
    Kemal
    Üyelik Tarihi
    06.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2009
    Saat
    15:10
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL/Beykoz
    Mesaj
    756
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    • Uçakla yolculuk ederken (de) sakat olmak!

      * Bugüne dek Türk Hava Yolları (THY) ya da başka bir havayolu şirketiyle seyahat ettiniz mi? Ettinizse tecrübelerinizi yazar mısınız?
      * Seyahatin herhangi bir aşamasında sakat olduğunuz gözünüze sokuldu veya küçümsenip saygısızca sözler işittiğiniz oldu mu?


    sakat kaldıktan sonra yani engelliyken hiç uçakla seyahat etmemiştim
    bakına bakına güzel yerlerde mola vere vere seyahat etmeyi sevdiğim için uçak hiçbir zaman tercihim olmamıştı zaten. ama durumumuz malum; tekerlekli sandalyeden dolayı bi yardımcımız olmadan uzaklara gitmek çok zor. uçaksa uzakları yakın eden güzel bi ulaşım aracı. yanımda yardımcı olmadan tekerlekli sandalye ile İstanbul-Antalya gidiş dönüş seyahatini tek başıma nasıl gerçekleştirdiğimi anlatayım.

    1- www.thy.com.tr ye girdim
    2- online bilet bölümünden gidiş dönüş tarihlerimi belirtip rezervasyonumu yaptım.
    3- yolcu bilgi formunda "tekerlekli sandalye" diye bir bölüm var oraya tıkladığınızda size üç seçenek veriliyor.
    a) standart (hiç yürüyemeyenler için)
    b) aprondan uçağa kadar
    c) basamaklar için (yürüyen fakat basamak çıkamayanlar için)
    d) kabinden koltuğa kadar. (..ha bu ne ola ki? ) bunlardan size uygun olanını seçin.

    4- formdaki bölümleri büyük bi itinayla doldurdum ve ödememi kredi kartıyla yapıp "elektronik bilet" seçeneğini işaretledim. bilet ve uçuş numaram formda verdiğim emailime geldi.

    HAVA ALANI VE SONRASI
    5- check-in denilen bilet onay ve bagaj teslim bölümüne tekerlekli sandalyem ve refakatçimle gittim.
    kimlik kartımı, kredi kartımı ve %40 üzeri engelli olduğumu belirten raporumu istediler.(rapor sadece %25 indirim içindi) ve biletimi aldım.

    6- bir görevli benim hizmetime verildi.
    bu kişi kendi sandalyem ve valizimi bagaj bölümüne teslim etti.
    THY na ait ayrı bi tekerlekli sandalyeye alındım (bu sandalye değişimi sadece güvenlik için. sandalyemin profil borularının içinde patlayıcı olmadığı ne malum ) tabii beni yolcu edenlerle orda vedalaşıp ayrıldım.

    7- daha sonra görevli tarafından sadece yolcuların alındığı güvenlik bölümüne götürüldüm. uçağın kalkış saatine 45 dakika vardı.

    8- kalkışa 20 dk. kala adamım beni lift denilen asansörlü ve kabinli bi taşıyıcıya bindirdi. bu lift uçağın kapısına kadar beni kaldırdı. liftin kabininde tekerlekli sandalyeden transfer koltuğu denilen tabure kadar küçük, arkalıklı ama yanlarda kollukları olmayan tekerlekli bir koltuğa alındım. kolluklar gövde dengesi olmayanlar için önemli ama niye kolluklar yok diyemiyorum çünkü o zaman koridor geçişi imkansız olur...
    inanın ince ince bunun hesabını yaptım.

    ŞİMDİ BURASI ÖNEMLİ:
    9- uçağın koltuklar arası mesafesi yani koridoru çok dar. 40 cm. ya var ya yok. boyum 1.70 ve 70 kiloyum o koridordan transfer arabasıyla geçerken zorlandım. transfer arabasının bel hizasında kalın bir kemeri var onunla gerek görürlerse sizi bağlıyorlar. arkadan bir kişi itiyor önden bir kişi dizlerinizi birbirine yapıştırarak oturacağınız koltuğa kadar çekiyor, sonra diz altından ve koltuk altından tutarak uçaktaki yerinize yerleştiriyorlar. koltuk araları da çok dar.
    şimdi...
    uçak kapısının hemen girişinde koltuklar var yani koridor geçiş zorluğunu yaşamadan hemen oraya neden oturtulmuyoruz..?
    sebebi basit: bizi oturttukları yer hemen acil çıkış kapısının yanı. acil çıkışlar da uçağın ortalarında. yani ani bir tahliye durumunda engelli ve refakatçisiz yolcunun ilk tahliyesi için böyle bir yöntem uygulanıyor.

    gideceğiniz yere varınca yine aynı işlemler tekrarlanıyor. İki görevli geliyor. transfer koltuğuna alınıyorsunuz, uçaktan özel asansörlü araca geçiyorsunuz, bu aracın kapalı kabininde THY nin tekerlekli sandalyesine aktarılıyorsunuz, bu sandalyeyle bagaj teslime götürülüyorsunuz. görevli kendi t.sandalyenizi ve valizinizi bagajdan alıyor ve orada kendi sandalyenize geçiyorsunuz.
    bitti mi..?
    hayır şimdi işin en güzel tarafı başlıyor
    alanda beni dört kişi karşılamaya geldiği halde görevli amca valizimi onlara dahi vermedi ve beni kardeşimin arabasına kadar kendi itti.
    arabaya binmeme yardım etti. t.sandalyemi bağaja yerleştirdi. bi arkamdan bunu saymayız tekrar bekleriz deyip mendil sallayıp su dökmediği kaldı (engelli ve hasta yolcularla ilgilenmek üzere özel bi ekip oluşturulmuş çünkü yardıma gelen personelin yeleklerinin üzerinde kocaman PORT CLINIC yazıyor )
    istanbul'a dönüşümde de aynı yakın ilgi devam etti. görevli beni ve bagajımı karşılayıcılarıma teslim etmedi. otoparka kadar itti, arabaya binmeme ve t.sandalyenin bagaja yerleştirilmesine yardımcı oldu.

    AĞLAMAK İSTİYORUM SAYIN SEYİRCİLER

    THY bu engelli yolcu olayında benden 100 üzerinden 100 puan aldı.

    yahu keşke şurası da şöyle olsaydı ne iyi olurdu diyebileceğim tek bir şeyle karşılaşmadım. Haa tabii uçağın koltuk araları o kadar dar olmasaydı diicem ama ayıp olcak

    Bence arabanıza binip havaalanından ayrılana kadar sizle ilgilenmelerinin en güzel tarafı şu; diyelim ki karşılayıcınız alana gelmedi/gelemedi ya da buluşamadınız veya karşılayıcınız yok yalnızsınız. Taksiye binip t.sandalyeniz ve valiziniz bagaja yerleştirilene kadar sizi bırakmıyorlar.

    NOTLAR:

    Hasta ve Özürlü Yolcu
    yukardaki linkte: "Özürlü yolculardan rapor istenmez, ancak kendi başlarına ihtiyaçlarını gideremeyecek ve gerektiğinde uçaktan tahliyesini yine kendi başına yapamayacak durumdaki özürlü yolcuların refakatçisi olmadan seyahatlerine izin verilmez."
    yazısını okuyunca THY yi telefonla aradım. çünkü uçakta kendi tahliyemi kendi başıma yapamayacak durumdaydım ve refakatçim yoktu. refakatçiye gerek yok dendi. Nolur nolmaz diyerek iki gün sonra THY yi tekrar telefonla arayıp sordum yine refakatçi gerekmez dendi.

    %25 indirim:
    Türk Hava Yolları’nda Engellilere Engel Yok...
    28.06.2007
    Türk Hava Yolları’ndan özürlü yolculara yüzde 25 oranında indirim...


    özel sağlık hizmeti: (Bu hizmet sadece İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Adana'da verilmektedir.)
    Özel Sağlık Hizmeti

    görme ve duyma özürlü yolcu
    Özel ihtiyaçları olan yolcular

    sedyeyle taşıma:
    Özel Servisler


    (arama motorları için meta tagları : THY engelli yolcu özürlü yolcu uçakla seyahat )
    bu bilgileri google’da çok aradım bulamadım bu taglar benim gibi arayanlar içindir.

  2. #2
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:27
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.883
    Alınan Beğeniler
    941
    Verilen Beğeniler
    1.233

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Ağlamak istiyorum!
    Ama sahiden de güzel misafir etmişler. Devamlı aynı hizmeti bekliyoruz...
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  3. #3
    Üye
    Pegasus Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.11-2003
    Son Giriş
    12.12-2017
    Saat
    18:03
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    834
    Alınan Beğeniler
    40
    Verilen Beğeniler
    19

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Valla ben de ağlamak istiyorum...

    Çünkü yok böyle birşey.

    Olmayan ne. bu anlatılanların genel bir uygulama olduğu..

    Şimdi bir de benim hikayemi dinleyin.

    Öyle çook uzak bir geçmişte değil. Sadece geçtiğimiz ramazan bayramında Trabzon a yaptığım gidiş dönüş uçak yolculuğunda yaşadıklarım bunlar ve gerçekten Kemal abinin anlattıklarıyla da alakasız.

    Bayram günü kaybettiğim kuzenimin cenazesine gitmek için acil uçak bileti arıyordum. THY yi aradım ve bilet oldugunu söylediler. Telefonla bileti ayırttım ve havaalanına gidip biletimi aldım. (Evt sadece % 25 indirim yapıyorlar ve bunun için sakatlık kartımı göstermem yetti)

    Kontrol kısmına geldiğimde görevli yanımda refekatçi olup olmadıgını sordu. Ben de yok deyince bir görevli çağırdılar. Gelen görevli arkadaş da yanım da refakatçi olmadığını öğrenince oflayıp puflamaya başladı.

    "Bak birader şimdi biz seni bindirecez ama pilotlar kıllık yapıp seni uçaktan indirebilirler. Geçenlerde refakatsiz bir yolcuyu indirdi pilot. bu yüzden yolculardan biriyle konuşacam ve senin refakatçin olduğunu söylemesini istiyecem"

    Bu sözler beni uçağa yerleştirmekle görevli sağlık görevlisinin sözleri. Bunları kabul etmem mümkün değil tabi. Çünkü bileti satarken kimse bana böyle bir şey dememişti. Geri zekalılık bileti sattığınız yolcuya uçağa bineceği esnada bu şekilde psikolojik bir saldırı yapmaktır. Kendinizi kötü ve öteki hissetmeniz için biçilmiş kaftandır bu durum.

    Neyse uçağın yanaştığı körükten uçağın kapısına yanaşınca bir taşıyıcı sandalyeye bindirildim ve sandalyem alındı. (Yok öyle kontrol noktasında sandalyenin alınması falan. Benim sandalyem uçağın kapısında alındı ve bunun sebebi de uçağın koridorlarına sığmayacak kadar geniş olması)

    Uçağın içinde acil çıkış kapısına yakın yere yerleştirildiğimiz düşüncesi de fazla iyimdser bir yaklaşım. Zaten tipine göre sağında ve solunda bir sürü acil çıkış kapısı var ve ben hem gidiş hem de dönüşte acil kapısının yanına değil bir kaç koltuk arkasına oturtuldum. Hatta dönerken cam dibine geçmem söylendi. Kollarımı kullanabildiğim için geçtim de. ama ya kullanamasaydım. Anladım ki kimsenin bu konuda bir halt bildiği yok.

    Trabzona inince asansörlü araç uçağın kapısından alıp indirdi aşağıya. Dışarı çıkınca engelli tuvaletinin aşırı pis ve kapısında kilit olmaması dıında b ir sorun yoktu. Bir de bu tuvaletteyken birden kapıyı açıp içeri giren temizlikçi kız olayı var ki allahtan daha hacet gidermeye başlamamıştık.

    Ancak benim hikayedeki asıl mevzu dönüşte yaşandı. Trabzon havaalanında yine aynı asansörlü araçla uçağın kapısına geldim ve sandalyemden yine koridor sandalyesine geçip koltuğuma poturdum. Burdan sonrasına özel dikkat istiyporum. Çünkü gerçekten tiyatro gibi herşey...

    Hostes yanaştı ve bana "sorununuz nedir" diye sordu. Ben de anlamazlıktan gelip. "nasıl yani?" diye cevap verdim. " Tekrarladı "beyefendi hastalıgınız nedir? bu esnada konuşmaya dikkat kesilen insanlar başlarını çevirip bize bakmaya başladı. Ben bir yandan insanlara bir yandan hostese bakarak cevap verdim. "Trafik kazası, prapleji. trokal 7 den itibaren tam kesi. Motor ve duyu faaliyeti yok..." Kız ne diyeceğini şaşırdı. Ben daha fazla üstelemeyip "felç" dedim. Birden hostes ileriye doğru agzını burnunu buruşturup eliylede ağzının bir yanını örterek "trafik kazası felç" dedi. Tam komedi...İnsanlar önüne döndü ve ben hastalığımı insanların içinde söylemiş olmaktan hafif rahatsız önüme döndüm. Tabi olacakları bilsem dönmezdim..

    Az sonra bir erkek uçuş görevlisi gedi. "Beyefendi sizin yanınızda refakatçi varmı?" Hayır. "Beyefendi bu durumda sizi uçuramayız. Eğer refakatçiniz yoksa indirmek zorundayız. Pilot un kesin talimatı var. Yanınızda refakatçi olmadan seyahat yapamazsınız. Çünkü sizin tuvalet ihtiyacınız olsa sizi götürecek birisi lazım."

    Artık tepem atmıştı. Adam beni uçaktan indirmekle tehdit ediyordu. Üstelik benim sağlık durumum nedeniyle bana sormadan akıl yürütüyor salak dangalak sonuçlara varıyordu. İnsanlar artık iyice meraklanmış ve başlarını çevirip bizi izliyordu. bu adamın insanların içinde özel hayatım ve sağlık sorunlarımı böylesi ortaya sermesi karşısında susacak değildim.

    "Kardeşim ben bu uçaktan inmiyorum. Refakatçim de yok. Kaptana söyleyin hiçbir şekilde bu uçaktan aşağıya inecek değilim. Madem böyle bir uygulama vardı. Bana bu bileti neden sattınız. Uçağa binene kadar dile getirlmeyen bir uygulama olabilir mi? Yaptığınız şey son derece terbiyesizce, Üstelik son derece cahilce de. Ne demek tuvalet ihtiyacınız olsa kim yardım edecek? Benim böyle bir ihti,yacım olsa neden refakatçisiz yola cıkayım. Bir saat yirmi dk sürecek bir yolculuk da böyle bir ihtiyaç duysam bile uçağın tuvaleti buna hiçbir şekilde uygun değil. Yürüyemeyen bir insanı refakatçi nasıl tuvalate götürecek? Yok kardeşim tuvaletim de refakatç,im de...Uçaktan da inmiyorum. Son sözüm budur.

    Adam şaşırdı. Kem küm etti. Bir şeyler geveledi. Yine sert cevaplar verdim. hostesler "sakin olun beyfendi" deyip duruyor bense hafif yüksek sesle söyleyeceklerimi söylüyordum. Baktılar olacak gibi değil arkamdaki koltukta oturan bir gence "siz beyefendinin refakatçisi olur musunuz" diye sordular. O da "olur" deyince kendilerince sorunu çözüp uzaklaştılar. Peki madem böyle yapacaktınız a dangalakllar o lafları benden neden işittiniz ya da benmim moralimi o kadar bozup insanların içinde neden rencide ettiniz?

    Ben "madem öyle neden sattınız bu bileti?" diye sorunca bu görevli "merak etmeyin o bileti size satan kişi gerekli cezayı alacaktır" diye bir cevap verdi. Lafa bakar mısınız. Sanki teröriste bilet satılmış. Bu kadar dangalak olunabilir.

    THY bu iki yolculukta kurumsallaşamamışlığın, müşteri odaklı düşünememenin, acemiliğin, geri bir yönetim zihniyetinin çok güzel bir örneğini sergilemiş benden de sıfır"0" tam puan almıştır.

    Kemal abi asla benden daha yakışıklı olmadığı için ona yapılan muameleyi yakışıklılığına vermiyorum. bu durumda yaşanılanların tam tersi olması gerekirdi. Sanırım ortada bir oturmamışlık ve düzensizlik hakim. Personellerinin bir kısmı kuralları farklı bir kısmı farklı yorumluoyr. Kurum içi eğitim, kurumsal vizyon çalışanlara öğretilmeyince, işe alınanlar liyakatla değil de ahbap çavuş ilişkileriyle alınınca başka türlü olmasını beklemek mümkün değildir.

    Kurumsallaşmayı apronda deve kesmek sananların yönetici olduğu bir kurumdan başka bir şey beklemiyorum zaten.

  4. #4
    Üye
    bayke Avatarı

    Gerçek Adı
    Kemal
    Üyelik Tarihi
    06.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2009
    Saat
    15:10
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL/Beykoz
    Mesaj
    756
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    THY nin yalakalığını yapmış gibi olmiim ama bu hizmetler bi şirkete ihale edilmiş yani bana yardım eden kişiler THY nin değil özel bi şirketin personeliydi ve hasta taşıma konusunda eğitimliydiler. bunu iyi bilirim. beni çuval taşır gibi değil hasta gibi taşıdılar. koltuk altından tutup kaldırmanın bi tekniği vardır. kollar göğüste çapraz tutturulur taşıyıcı elleri arkadan çapraz yakalar yoksa hasta yorulup kollarını biraz gevşettiğinde kayıp yere düşebilir. sabiha gökçendeki görevliyle muhabbet ettim ( adı: volkan deli_evet deli..gülerek yaka kartını gösterdi) abi en korktuğum bu aktarma işi şimdi sana ufak bi şey olsa kayıp düşsen ben yanarım dedi.

    bu hizmetin sadece İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Adana'da verilmektedir diye THY sitede belirtmiş zaten. yani Trabzon'da allaha emanetsiniz ..!

    ayrıca bu hizmetten yararlanmak istiyorsanız en geç 24 saat önce bize bildirin ki size hizmet edecek olan adamları size yönlendirelim yoksa derdinize yanın diyorlar. yani kapıda bi sakat gelsede yardım etsek diye bekleyen nöbet tutan bi ekip yok.

    ve çook çook daha önemli bi konu daha.
    pegacım yakışıklılık konusunda sana yaş olarak neredeyse tur bindirmeme rağmen haala karşılaştırmada bunu baz alıyorsan ne mutlu bana. :lol: :lol:

  5. #5
    Üye
    ayşenaz Avatarı

    Üyelik Tarihi
    13.08-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    44
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    merhabalar Sayın bayke ve pegasus
    güleyimmi ağlayayımmı :roll: gerçekten şaşırdım
    Tam tezat iki yolculuk arasında mağdur olanlar aynı durumla ama il farkı ;
    Açıkçası bizim "daha çok fırın ekmek yememiz " lazım bir yerlere gelebilmemiz için veya THY yetkili üst düzeyde birilerinin bu duruma el atar :wink:

  6. #6
    Üye
    Dante Avatarı

    Gerçek Adı
    Dante Alighieri
    Üyelik Tarihi
    04.04-2003
    Son Giriş
    08.06-2015
    Saat
    03:29
    Yaşadığı Yer
    araf
    Mesaj
    812
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    büyük bir ihtimalle Pegasus yaşadığı bu olayı buraya yazmakla kalmamış, gerekli yerlere ulaştırmıştır tepkisini

    şayet yapılmadıysa da başta www.sikayetvar.com 'a bir başlık açıp bu ayıbı yüzlerine vurmak lazım THY'nın.

    bi kere maalesef bu ülkedeki en iyi havayolu şirketi THY, alternatifi de yok. Ne kadar iyi olduğu ayrı bir tartışma konusu olabilir ama diğer şirketlerin engellilerle ilgili en ufak bilgisi olmadığını telefon açarak kendiniz tanıklık edebilirsiniz.


    96-97'de THY ile Ankara'ya gidip geldim. Giderken 12 kişilik koltuk yatırarak üzerine sedyeyle aldılar beni. Ve Ankara'ya varana dek ne yapacaklarını şaşırdılar. 10 sene öncenin olayı, Ankara'dan Antalya'ya dönerken koltuğa oturarak gelecektim, ne koltukların arası için bir sandalyeleri ne de başka birşeyleri yoktu uçak içerisinde, ama bana giriş/çıkış kapılarına en yakın yeri tahsis ettiler. 2 kişi tarafından kucaklanarak uçağa bindirilip yolculuğumu tamamlamıştım.

    Kemal abiyle Antalya'ya gelene kadar pek çok kez msn'de konuştuk, internette baktık araştırdık. Birkaç ay öncesi yine engelli bir arkadaşım Avustya Viyana'ya gidip gelmişti tek başına. Onunla görüştüğümde en ufak sıkıntı yaşamadığını, neler yaptıklarını felan öğrenip Kemal abiye aynen aktarmıştım.

    Pegasus'un yaşadığı olayda benim gördüğüm büyük şehirler dışında bu olaydan bihaber olarak devam ediyor adamlar. Uçaktaki bir başka yolcuya soracaklar refakatçisi olmayı kabul ediyor musun? o tamam diyecek, hah çözdük o zaman kalkıyoruz pardon diyecekler. Komedi bu resmen. Böyle şey olmaz, yazalım THY'e İstanbul - Antalya yolculuğu yapan Kemal abi'nin yaşadıklarını, bir de Pegasus gördüğü muameleyi yazsın. Bakalım resmi olarak ne cevap verecekler bu duruma.

    Uçuş iptalleri, uçak dolmadığı için başka uçuşa ait yolcuları seferi iptal ederek birleştirmelerini, iptal edilen biletlerin parasını iade ederken bir sürü problem yaşattıklarını duydum ama bu kadarı büyük ayıp.

    Bu işte en ciddi olan kurum THY, o yüzden el atmamaları felan mümkün değil bu duruma..

  7. #7
    Üye
    ikinci bahar Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.07-2005
    Son Giriş
    06.12-2017
    Saat
    21:55
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    443
    Alınan Beğeniler
    19
    Verilen Beğeniler
    27

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Uçakla hiç refakatsiz yolculuk yapmadım.
    yapsaydım bu tür sorunlar yaşarmıydım bilemiyorum.
    yaşayanlarda çok sessiz kalmış bence..
    bu yaz atlasjet le Kıbrıs a tatile gittim.Ankara esenboğa da uçağa binerken bir sorun olmadı fakat ;
    ercan havaalanında lift bozuk olduğu için sorun yaşadım.
    o problemide ne yalan söyleyim
    görevliler kucağında taşımak için çok hevesliydiler.
    abartmış olmaz isem ben götürürüm diyen kaç kişi geldi yanıma..
    sandalyeme bile koymadılar yerde havaalanının içine kadar kucağında taşıdı görevli.
    sanırım 45kilo olmamım avantajlarını yaşadım.
    tek pişmanlığım bir hafta sonra gelseydim
    kaçırılan kıbrıs atlas jet uçağında olurdum :lol: :lol:
    orda olay çıkarırdım ''ben nasıl inicem lif nie bozuk şimdi korsanlar beni nasıl kucağında indircek ''diye.. :lol: :lol: :lol:
    SEVGİLER..

  8. #8
    Üye
    bayke Avatarı

    Gerçek Adı
    Kemal
    Üyelik Tarihi
    06.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2009
    Saat
    15:10
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL/Beykoz
    Mesaj
    756
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    thyen9 - [Haftanın Konusu] Uçakla yolculuk ederken (de) sakat olmak!: THY ile yolculuk


    http://sabah.com.tr/haber,B8A79064D4...2BD3FA91A.html

    bu linkte bi haber var
    "Tanıtım amacıyla Türkiye'de bulunan dünyanın en büyük yolcu uçağı
    Airbus A380, 200 davetlinin katılımıyla 1 saat 20 dakika süren tanıtım uçuşu gerçekleştirdi..."
    diyor. linkte verilmemiş ama bu uçağın özellikleri arasında olan çok önemli bi şey var.
    KORİDORLARI 1.20m (bakın bu abartı değil acil durumda 800 kişi koridora hücum edecektir )
    benim bindiğiminki 40 hadi bilemedim 45cm idi..düşünün. en büyük zorluğu bu koridoru katederken çektim.
    bi de uçak yüksek yani mecburen körük kullanılacak.
    öyle lifte felan ihtiyaç duymadan bineceğiz tayyareye
    ..ve 800 kişilik. bence bu kapasiteyi ancak iç hatlar doldurur.

    THY bunu alırsa yaşadık valla.
    aldıktan sonra isterlerse apronda deve diil deve sürüsü kessinler

    THY den bilet almadan önce pegasus hava yollarıyla konuştum.

    ahha aynen şöyle diyorlar:
    Sadece işitme engelli yolcular refakatsiz uçuşa kabul edilebilir.
    Sadece görme özürlü yolcular, refakatçi ve/veya refakat köpekleri ile birlikte seyahat edebilirler.
    Bu tip yolcuların beraberlerindeki refakat köpekleri
    kabinde ücretsiz taşınır. PNR da yolcunun özel durumu bildirildikten sonra ayrıca köpek bilgisi verilmelidir.
    Pegasus Bilet Hattı ile irtibat kurarak talepte bulununuz.

    http://www.flypgs.com/pegasus.ob.yar...mi.olanlar.asp
    bizim pegaya adaşız diye bi kıyak yaparlar mı bilmiyom
    ---------
    ikincibahar
    sana bu kucakta taşıma konusunda pozitif ayrımcılık yapılmış kıymetini bil
    epey bi sene önceydi ankara'dan dönüyordum..
    beş kişi aval aval baktı bi kişi bile "tut şunun ucunu götürelim aaağbi" demedi

  9. #9
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Eee.. 45 kiloyla 70 kilo arasında 25 kilocuk da olsa fark var tabii.. İkinci bahar obez bir ikinci bahar olsaydı (bkz. şekil) görürdüm ben pozitif ayrımcılık yapacak adayları.. Pehh..:P

    obezbayan - [Haftanın Konusu] Uçakla yolculuk ederken (de) sakat olmak!: THY ile yolculuk

  10. #10
    Üye
    ikinci bahar Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.07-2005
    Son Giriş
    06.12-2017
    Saat
    21:55
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    443
    Alınan Beğeniler
    19
    Verilen Beğeniler
    27

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    evet bana pozitf ayrımcılık yaptılar obez olmadığım için.. :wink:
    resimdeki kadının yerinde olmayı isterdim ama ben!
    obez olsaydım kucakta taşınıcağıma..

  11. #11
    Üye
    nüans Avatarı

    Üyelik Tarihi
    12.03-2007
    Son Giriş
    19.05-2016
    Saat
    21:51
    Mesaj
    306
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Ben de bu zamana kadar ilk defa geçende Antalya'ya gidişimde havayolunu kullandım.Biletimi aldığım şirket, THY yla ortak çalışan bir şirketti ve herşeyimizle THY ilgilendi.Ne giderken ne de dönüşte, olumsuz diyebileceğim hiçbirşey yaşamadım. (Sadece giderken 1.5 saat rötar yaptı. Yolcu bekledik de... Onu kusur olarak göremiyom ) Artık benim için karayolu tarihe karıştı

  12. #12
    Üye
    Dante Avatarı

    Gerçek Adı
    Dante Alighieri
    Üyelik Tarihi
    04.04-2003
    Son Giriş
    08.06-2015
    Saat
    03:29
    Yaşadığı Yer
    araf
    Mesaj
    812
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: ikinci bahar
    evet bana pozitf ayrımcılık yaptılar obez olmadığım için.. :wink:
    resimdeki kadının yerinde olmayı isterdim ama ben!
    obez olsaydım kucakta taşınıcağıma..
    yaw engelliler.biz'deki başlıklara getirdiğin pesimist yorumları log halinde yollasaydık para versen yaklaşmazdı kimse taşımak şöyle dursun..

    şaka tabi takılıyorum sadece


    pirim airbus a380 müthiş, o başlarsa sefere sen bindiğinde tekin durmassın gibi havada..

  13. #13
    Üye
    natlus Avatarı

    Üyelik Tarihi
    04.05-2007
    Son Giriş
    28.07-2008
    Saat
    09:42
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL
    Mesaj
    32
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    thy hariç özel hava yollarının hiç birinde engelliye özel ilgiyi baykenin anlattığı şekilde uygulamazlar. hatta hiç birinde indirim falanda yok.
    THY yurtdışı uçuşlarındada eğer yabancı diliniz yoksa refakatçi bile sağlıyorlar.

    THY nin bu konuda daha iyi olmasının başka bir sebebide yer hizmetlerini kendi bünyesinde yapıyor olması olabilir. Özel hava yolları havaş ve çelebiden hizmet aldıklarından taşeron firmaya sözleri geçtiği kadar hizmet verebiliyorlar. THY zedelenen imajını yolcu memnuniyetiyle düzeltecek başka şansı yok.

    A380 800 kişilik diye yazmışsınız ama ben 519 saydım :)

    türkiye için üstelikde iç hat için zor bir uçak olduğunu düşünüyorum.. onun inebileceğini havalimanı sayımız oldukça az. ekonomi class koltuk aralığıda bana göre uzun süreli seyahatlerde sorun yaratacaktır. A380 son model olsada ben B747 yi daha çok seviyorum.

  14. #14
    Üye
    ikinci bahar Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.07-2005
    Son Giriş
    06.12-2017
    Saat
    21:55
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    443
    Alınan Beğeniler
    19
    Verilen Beğeniler
    27

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Dante cim,
    logları istiyorum :wink: :wink:

  15. #15
    Üye
    cengiz döker Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.09-2007
    Son Giriş
    24.03-2010
    Saat
    14:32
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL
    Mesaj
    21
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    İşim ve fırsatlarım gereği çok yurt dışı seyahatlerim oldu ( engelli olarak size çok değişik gelebilir ) Özellikle uzak doğu ve Güney Amerika hatlarında bizim THY gerçekten 1 numara. Bundan emin olun diğer hava yolu şirketleri palavra ve engelli yolcular konusunda basit bir prosedürün dışında hiç bir kolaylık sağlamıyorlar. Ama THY de hizmet kalitesi her yerden okunuyor. Engelli olarak daha bilet gişesine geldiğiniz andan itibaren inanılmaz bir hizmet ve anlayış başlıyor. Bilet kontrolunden itibaren sizin her adımınızdan haberdar oluyorlar ve takip ediliyorsunuz.
    İnsan gurur duyuyor.
    Bilmenizi istedim.
    Esenlikler dilerim.




Sayfa 1 / 2 12 SonSon