Toplam 4 mesajın 1-4 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    Levent54 Avatarı

    Gerçek Adı
    Levent Karagöz
    Üyelik Tarihi
    19.03-2008
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    00:22
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    487
    Alınan Beğeniler
    26
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    İDO Feribotu ile yaptığım seyahat sırasında yaşadıklarım hakkında İDO yetkililerine yazdığım şikayet yazısı aşağıdadır.

    İDO İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi’ne 09.06.2015
    İ S T A N B U L
    tekerlekli sandalyede yaşayan bir engelli olarak 06.06.2015 tarihinde 18.30 da kalkan Bandırma-Yenikapı feribotunda yaşadıklarımı sizlere aktarmak ve bu şahsımda engelli kişilere yapılan inciltici davranışlar ve hayati tehlikeye yol açacak sorumsuzluklar hakkında şikayette bulunmak istiyorum. Sanırım feribotta ve iskelede kamera kayıtları mevcuttur, yazdıklarımı bu kayıtlardan da teyit edebilirsiniz.
    Bilinmektedir ki, gemideki insanların can güvenliğinden gemini kaptanı sorumludur. Bu laubali ve can güvenliğini tehlikeye sokacak sorumsuz davranışlar nedeniyle öncelikle geminin kaptanından şikâyetçi olduğumu bildirmek isterim. Şimdi yaşananları başlıklar altında aşağıda açıklayacağım.
    1.Gemiye binişteki aksaklıklar
    Girişte belirttiğim gibi 06.06.2015 tarihinde 18.30 da kalkan Bandırma-Yenikapı seferini yapan Turgut Özal feribotunda sorunlar girişte başladı. 29.05.2015 tarihinde yaptığım Yenikapı-Bandırma seferinde kendim kullandığım aracımla gemiye girerken, araçları yerleştiren yetkili bana “Araçın yerleştirilmesi açısından gişede de bilet alırken engelli araç olduğunu mutlaka bildirin” demişti. Bende Bandırmada biletimi oluştururken gişedeki elemana durumu ilettim. O kişi bana “ben internetten alınan biletlerde yetkili değilim. Bildirim yapamam, siz biletleri alan görevliye bildirin” dedi. Böylece topu oraya attı. Halbuki sıra halindeki araçların önüne geçme şansım yoktu. Sıram gelince bileti kontrol eden görevliye durumu bildirdim. O da gemiye geçmemizi söyledi. Gemiye giriş yaptım. Oradaki yetkili ise “siz en son giriş yapmalıydınız” dedi. Arkamda oluşan araç sırası nedeniyle geriye dönüş mümkün olmadığından ilk sıkıntıyı yaşadım. Neyse yanımda eşim vardı da araçı ona verip ben araçtan indim. Olmasaydı ne yapardım bilemiyorum. Yardım istediğim görevli pek hevesli olmadığı halde beni asansöre kadar götürdü.
    2.Gemide yaşanalar (tekerlekli sandalye ile)
    Feribottaki koltuklar benim gibi engelliler için düzenlenmediği ve daha önce birkaç kez bu konuda yapmanız gereken düzenleme ile ilgili olarak yaptığım başvuruların değerlendirmeye alınmaması nedeniyle parasını ödediğim koltuğa oturamam sebebiyle koridorda sandalyemde yer işgal etmek zorunda kaldım. Bu durumdan koridor daraldığından,bazı normal müşterilerinizin pek memnun olmadıkları yüzlerinden okunmaktaydı. Önerimi kısaca tekrarlamak isterim. Önerim bazı koltuk kolçaklarının uçaklarda olduğu gibi hareketli olması ve yukarıya doğru kalkmasının sağlanmasıdır. Böylece sandalyeden koltuğa transferimiz mümkün olacaktır. Bunu tüm koltuklara yapılması gerekmez. Birkaç koltuk bu şekilde yapılıp bunun yerleşim planında bir engelli işareti ile gösterilmesi (gene uçaklarda oluğu gibi)yeterli olacaktır.
    Koridorda böyle seyahat ederken feribottaki sanırım müşteri temsilcisi olan şahıs beni fark etti. Yanıma gelerek hatırımı sordu. Bende girişteki sıkıntılarımı anlatarak inişte tek başıma kalacağımdan bana yardımcı olunmasını talep ettim. Zira eşim önceden inip aracın yanına gitmesi gerekmekteydi. Adı geçen şahısta feribot iskeleye yanaşma anında beklememi,yanıma gelerek bana yardımcı olacağını söyledi. Bunu rahatlığı ile eşim araca giderken bende yerimde görevli şahsı bekledim. Belli bir süre gelmeyince ve yolcuların önemli bir kısmı indiğinden bende ilgilini görev yaptığı bölüme giderek orada beklemeye başladım. Artık yolcuların tamamının inmekte olduğundan bende çaresiz olarak asansöre yöneldim. İlgili görevli orada olduğunu pusetli yolcuları bindirme işlemini organize ettiğini gördüm. Sıra nedeniyle beni oldukça geç fark etti. Bende önümdeki sıra nedeniyle ilerleyemedim. Neyse bir müddet sonra beni fark etmesine rağmen bir faaliyette bulunmadı. Sadece “ağbi sen bendesin” gibi bir laf etti. Öncelikle engellilere ait asansöre beni almayarak, diğer yolcularla ilgilenmeye devam etti. Bende diğer yolcularla tartışmamak adına sıranın sonunda beklemeye devam ettim. Son pusetsiz ve çocuklu bir anne kaldığında benimde tepkimi ve resmini çektiğimi görünce beni asansöre almayı akıl etti ve laubali bir şekilde “yardım gerekir mi ?” diye sordu. Sanırım yardım gerektiğini en iyi bilmesi gereken bu şahsın bu umursamaz sorusuna karşın bende yanıt vermeden asansöre bindim. Asansörden tekerlekli sandalyeli şahsı tek başına inmesine göz yuman bu sorumsuz, ilgisiz ve laubali şahsın mutlaka önce cezalandırılmasını ve sonradan da eğitilmesini talep ediyorum
    3.İnişte yaşananlar
    Asansörden tek başıma zorla ve dikkatlice indim. Ancak çıkış kapısındaki engelden yardımsız geçmem mümkün değildi. Bu şahsın bunu bilmemesi imkânsızdır. Burada yaşayabileceğim tehlikeyi düşünmemesi mümkün değildir. Biraz orada bekledim. Araçların inmesine yardımcı olan görevliye zor da olsa sesimi duyurabildim. Bana buradan çıkmam konusunda yardımcı olmasını talep ettim. Asık bir suratla yardıma geldi. Beni kapıdan çıkardı ve iniş rampasına yöneldik. Ben arkamı görmediğimden, şahsı arkamdan ayrılmayacağı düşüncesi ile yavaş yavaş inmeye başladım. Rampanın son kısmında yükseklik nedeniyle duraksadım ve bu anda arkamda olası gereken şahsın olmadığını fark ettim. . Eğer şahsın olduğunu düşünerek devam etseydim, orada devrilmem ve hayati bir kaza geçirmem kaçınılmazdı. Zorla da olsa sandalyeyi durdurdum. Meyil nedeniyle orada durmakta zorlanıyordum ama devam edersem devrilmem, beklide aşağıya düşmem söz konusu idi. Neyse ki aşağıda bulunan eşim beni fark etti ve koşarak gelerek beni tutarak inmemi sağladı. tekerlekli sandalyeli bir engelli yolcu olarak seyahat ettiğim firmanıza ait gemide hem fiziki hemde psikolojik olarak yaşadığım bu olumsuzlukların affedilir bir tarafı bulunmamaktadır. Böyle bir ihmal kabul edilebilir değildir. Bunun bir numaralı sorumlusu beni o asansöre tek başına bindiren yetkilidir. Tabi beni tam rampanın üzerinde bırakıp giden, beklide baş aşağı yuvarlanmama neden olacak elemanında sorumluluğu ondan aşağı değildir. Bu iki elemandan da şikayetçiyim.
    Sayın yetkililer hatırlanacağı gibi geçen yıl böyle bir ihmalde bir araç denize uçmuştu. Burada da benim başıma bir şey gelmemesi önemli bir şanstır. Sanırım kaptan veya bir yetkili inişi denetlemektedir. Bu duruma müdahale etmeyen bu yetkilide görevini ihmal etmiştir. Tüm bu olayların araştırılarak sorumlular hakkında gereğinin yapılmasını ve sonucundan tarafıma bilgi verilmesini acilen talep ediyorum. Aksi halde hukuki yollara başvuracağımı ihtaren bildiririm.
    Saygılarımla,

    Levent Karagöz


    9.05.2015 de yazdığım bu yazıya yanıt bu gün geldi. Yarın bu yazıyı sizlerle paylaşacağım.

  2. #2
    Üye
    Levent54 Avatarı

    Gerçek Adı
    Levent Karagöz
    Üyelik Tarihi
    19.03-2008
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    00:22
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    487
    Alınan Beğeniler
    26
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Dün size İDO ile ilgili şikayetimi ilettiğim yazımı iletmiştim. Aşağıda ise bu yazım üzerine idarenin yanıt aşağıdadır. Tüm engellilerin bu konunun takipcisi olmalarını temenni ederim.Lütfen sessiz kalmayalım ve yapılan olumsuz tutmların takipcisi olalım.Bizim haklarımızı bizden başkası takip etmiyor.


    Sayı: Kİ/17>








    29.06.2015


    Konu: Bilgi Talebi

    İlgi: 09 Haziran 2015 tarihli yazınız.

    Sayın Levent KARAGÖZ,

    Öncelikle 06.06.2015 18:30 Bandırma - Yenikapı seferinizde başvurunuzda belirttiğiniz şekilde gemiye binişiniz, sefer süresince ve gemiden inişiniz sırasında yaşamış olduğunuz sorunlardan dolayı üzgün olduğumuzu iletmek isteriz. Başvurunuz üzerine kapsamlı bir araştırma yapılmış ve detaylar aşağıda belirtilmiştir.


    Gemiye biniş işlemleriniz sırasında yaşamış olduğunuz aksaklıklar nedeniyle; personellerimiz, yapmış oldukları yanlış uygulamalardan dolayı uyarılmış ve personellerimize engelli yolcularımızla ilgili olarak gerek araç gişeden gerekse de yolcu gişeden bilet alımlarında gemiye araç yönlendiren personelimize bilgi verilmesi ve aracın son araç olarak gemiye alınması için gemi personeliyle koordineli hareket etmesi hususu bir kez daha hatırlatılmıştır. Engelli aracı olan yolcularımızın aldıkları biletlerin sistem ara yüzünde takip edilebilmesi amacıyla sistem üzerinden gerekli değişikliklerin yapılması için çalışmalar başlatılmıştır.

    Sefer süresince gemi içinde ve gemiden inişiniz sırasında yaşamış olduğunuz sıkıntılar ile ilgili gemi salon sorumlusunun davranışı konusunda ilgili personel tespit edilerek gerekli uyarı ve ikazlar yapılmıştır. Gemi kaptanımıza ve personelimize engelli yolcularımızın kayıtsız şartsız öncelikleri olduğu ve gemi salon sorumlumuzun buna göre hareket etmesi gerektiği kendilerine tekrar hatırlatılmıştır. Gemi garajında bulunan tüm personellere engelli yolcularımıza yardım etmelerinin görevleri olduğu konusunda eğitim verilmesi çalışmaları başlatılmıştır. Ayrıca engelli yolcularımızın kendilerine ayrılmış koltuk ve masalarda daha rahat oturmalarını sağlamak amacıyla feribotlarımız içerisinde uygulanacak revizyon çalışmaları devam etmektedir.

    İDO AŞ olarak, engelli yolcularımızın taşınması konusunda hizmetlerimizde aksayan tarafları bize ileterek, yeniden yaşanmaması adına gerekli iyileştirme çalışmalarını başlatmamıza sağlayan başvurunuz ve göstermiş olduğunuz hassasiyet için teşekkür ederiz.
    İDO AŞ olarak, engelli yolcularımızın taşınması konusunda hizmetlerimizde aksayan tarafları bize ileterek, yeniden yaşanmaması adına gerekli iyileştirme çalışmalarını başlatmamıza sağlayan başvurunuz ve göstermiş olduğunuz hassasiyet için teşekkür ederiz.

    Bilgilerinize arz ederiz.

    Tolga UYAR A.Naz ERER

    Kurumsal İletiş Müdürü Ticari İşler Genel Müdür Yardımcısı

  3. #3
    Üye
    ali fikri Avatarı

    Gerçek Adı
    ali
    Üyelik Tarihi
    23.08-2008
    Son Giriş
    06.12-2017
    Saat
    14:20
    Yaşadığı Yer
    istanbul artvin,arhavi
    Mesaj
    200
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Şahsi görüşüm tam bir ciddiyetsizlik olduğu...Tüm personele bu eğitim ve bilgilendirmenin zaten düzenli yapılıyor olması ve sonrasında'da DENETLENİYOR olması gerekir. Hata olmaması gereken, çok hassas durumdur bu yaşanan, geçmiş olsun...

  4. #4
    Üye
    Levent54 Avatarı

    Gerçek Adı
    Levent Karagöz
    Üyelik Tarihi
    19.03-2008
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    00:22
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    487
    Alınan Beğeniler
    26
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Tüm arkadaşlar lütfen İDO.nun sayfasına girip bu durumu protesto edin. Ufak bir zahmet ama inanın buna değer.