Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    serkan005 Avatarı

    Gerçek Adı
    serkan
    Üyelik Tarihi
    27.06-2008
    Son Giriş
    20.06-2017
    Saat
    20:45
    Yaşadığı Yer
    mersin
    Mesaj
    896
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Yerçekimini yanına aldı yılın girişimcisi oldu
    Devrim Arabaları filminden etkilenerek ‘Çelebi Türk’ adını verdiği taşıma sistemiyle girişimcilik ödülü kazanan Elazığlı Hikmet Koşar’ın projesi, ilk olarak Türkay adı verilen tekerlekli sandalyede uygulanacak
    03 Haziran 2011

    fft2mm628543 - Enerji tasarrufu sağlayan sistem ilk önce akülü sandalyelere uyarlanacak

    Hikmet Koşar, hazırladığı prototip aracın son halini 14 günde tamamlayarak girişimci yarışmasının birincisi oldu.

    Elazığlı makine teknikeri Hikmet Koşar, ‘Çelebi Türk taşıma sistemi’ ile NTV’de yayımlanan ‘Bir fikrim mi var?’ girişimcilik yarışmasında birinci oldu. 25 yıldır sanayi için makine üreten ve 10 yıldır Elazığ vergi listesinde ilk 100’de bulunan Koşar’ın geliştirdiği sistem, her türlü taşıta uygulanıyor, güç ve yakıt sarfiyatı sağlıyor.

    Koşar, yarışmayı prototip bir otomobille kazansa da sistemin ilk olarak tekerlekli sandalye üzerinden piyasaya sürülmesini planlıyor. 4 yıldır bu proje üzerinde çalıştığını anlatan Koşar, “Engellilere öğretmenlik yapan arkadaşım Hüseyin Doğan, bu fikri anlattı. Bunu uygulayabileceğimi söyledim. ‘Sen benden daha delisin’ dedi, ama onun fikrine inandım. Çalışmalara başladım” dedi.

    Koşar sistemin çalışma şeklini şöyle anlattı: “Bu sistem insan, petrol, güneş, enerji sistemlerinin hareket alanına uygulanması. Aslında yer yüzünde var olan bir sistem. Bir yerden diğerine giderken yerçekiminden kaynaklı olarak potansiyel enerjiyi hareket enerjisine çevirmek gerekiyor. Tabi yerçekiminin karşısında yer alındığı için ekstra enerji ve güç gerekiyor. Biz tekerlek üzerine yerleştirdiğimiz kola bir açı verdik. Ağırlık merkezi değiştirildiği için tekerler o yönde hareket ediyor. Böylece yerçekimini karşımıza değil yanımıza alıp ona direnmediğimiz içinde enerji ve güçten tasarruf ediyoruz. Normalde 10 birimlik bir enerji harcanaksa bu sistemle 1 harcanıyor.”

    95 km hız yapıyor
    Sistemi taşıta uygulayarak kazandıkları bu sistemin ATV, golf arabası gibi her türlü sistemde akü başta olmak üzere her tür enerji tipiyle kolayca uygulanabileceğini anlattı. Prototipin 3.5 saniyede 95 kilometre hıza çıktığını anlatan Koşar, “Finalde sunduğumuz model 100’ün üzerinde sürat yapabiliyor” dedi.
    Çelebi Türk’ün çalışma şeklini sanayicilere anlatamamaktan şikayetçi olan Koşar, “Zamana ve farklı görüşe karşımücadele eden Devrim Arabaları filmi beni derinden etkiledi. Özellikle Necip karakterinin söylediği ‘Türkiye’de hiçbir başarı cezasız kalmaz’ repliğini kendi yaşadıklarımla özdeşleştirdim. Tek istediğim bu projeye destek olunması. İster Türk ister yabancı olsun. Sistem sonuçta insanların yararına. Şimdi isteğim bir şey var. O da Devrim’i üreten mühendislerden adaşım Hikmet Bey’le tanışmak” dedi.

    İnandığı şeyler üzerinde çalışırken pes etmediğini anlatan Koşar, “Bu yarışmayı görünce internetten başvurdum. Prototiple elemeleri geçtim. Sonra 3 bin kişinin arasından 80’e kaldım. Ali Sabancı prototipe benimle beraber bindi. Gördüğünde ‘bu iş olmuş’ dedi” diye konuştu.

    Uzmanlardan destek
    NTV için prototip aracı inceleyen Ford Otosan Ürün Geliştirme Müdürü Barış Şenyener, “İlginç bir mekanizma kurulmuş. Güzel bir denge yakalanmış. Bu haliyle kendi içinde başarılı. Hedeflerin ölçülmesi lazım. Ufak araçlar için daha anlamlı olabilir” dedi.

    İTÜ Makina Fakültesi’nden Prof. Murat Ereke ise, “Orijinallik tekerlek askı sisteminde. Bir kriko gibi çalışıyor” yorumunda bulundu. Ereke İTÜ olarak kendilerinden projelendirme konusunda destek istenirse geri çevirmeyeceklerini de söyledi.

    Türkay’lar özgür olsun diye...
    Yarışma kurallarına göre, sistemin seri üretime uygun olması gerekiyor. Bu nedenle 10 günde engelliler için akülü sandalye yaptığını ifade eden Koşar şöyle konuştu: “Engelli bir kardeşim var. Bir engelliyle yaşamak sizin hayata bakış açılarınızı değiştiriyor. Hem onu hem de onunla yaşayanları düşünüyorsunuz. Türkiye’de en ucuz akülü sandalye 2.700 TL. Ben bin TL’ye mal ettim. Amacım büyük kârlar değil, engellilerin yaşamını kolaylaştırmak.”

    Türkay adlı engelli sandalyesinin isminin Elazığ’daki engelli bir kızın ismi olduğunu ifade eden Koşar, “Bu yıl ortak bulabilirsem seri üretime geçeceğim. Bulamazsam kendim Elazığ’da üretim bandı kurarak yılda 500 adet üretim yapacağım” diye konuştu.
    Normal akülü sandalyelerin 3-4 saat dayanabildiğini anlatan Koşar, “Türkay 14 saat çalışıyor. Aküsü bittiğinde el yardımıyla da kolayca hareket ettirilebiliyor. Engelliler evlerinden uzaklaşarak, dar alanlara bağımlı kalmadan gezebiliyor.. Ayrıca piyasadaki sandalyeler 12 derece eğimi tırmanabilirken, Türkay 30 derecelik eğimi tırmanabiliyor. Manevra ve hareket kabiliyetinden dolayı arkasına eklenecek seleyle iki kişi de gidebilecek” dedi.

  2. #2
    Üye
    shukufe Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.01-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    5.452
    Alınan Beğeniler
    113
    Verilen Beğeniler
    168

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    bunu yazmak icin siteye girdim benden once davranmissini serkan
    muthisss insallah mucidimiz basariyla piyasaya surerde tekerlekli sandalye kullananlar alip kullanabilir bu arabayi

  3. #3
    Üye
    gezginemlak Avatarı

    Gerçek Adı
    ismail
    Üyelik Tarihi
    04.02-2008
    Son Giriş
    01.06-2017
    Saat
    19:13
    Yaşadığı Yer
    antalya
    Mesaj
    568
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    inşallah yeterince destek görürde.amacına ulaşir.

  4. #4
    Üye
    serkan005 Avatarı

    Gerçek Adı
    serkan
    Üyelik Tarihi
    27.06-2008
    Son Giriş
    20.06-2017
    Saat
    20:45
    Yaşadığı Yer
    mersin
    Mesaj
    896
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    bende zevkle paylaştım.4 katına çıkarıyor dile kolay umarım proje hayata gecebilir.

  5. #5
    Üye
    allakasi Avatarı

    Gerçek Adı
    ugur
    Üyelik Tarihi
    20.10-2009
    Son Giriş
    13.08-2017
    Saat
    08:49
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    1.440
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    bunu da bizden calarlar yabancılar bak görür sünüz bize yaptırmazlar

  6. #6
    Üye
    serkan005 Avatarı

    Gerçek Adı
    serkan
    Üyelik Tarihi
    27.06-2008
    Son Giriş
    20.06-2017
    Saat
    20:45
    Yaşadığı Yer
    mersin
    Mesaj
    896
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    ELAZIĞ’lı mucit Hikmet Koşa, geliştirdiği elektrikle çalışan araç için Amerikalı bir firmadan teklif geldiğini, ancak reddettiğini söyledi.Türk mucit ABD'li şirketin teklifini geri çevirdi

    Bir Televizyon kanalındaki ‘Bir fikrin mi var?’ yarışma programında, Çelebi Hareket Sistemi ismini verdiği elektrikli araçla birinciliği kazanan Elazığlı mucit Hikmet Koşar, aracı 14 günde tamamladıklarını söyledi.

    Projesinin 4 yılda tamamlandığını anlatan Koşar, "Bu araç şu anda 5 kilovat elektrik motorlarından 4 tane kullanılarak toplam 20 kilovat gücünde bir araç. 5 saniyede saatte 160-165 kilometre hıza ulaşabiliyor.

    Normal araba ölçüleriyle şu 20 kilovatlık araç 110-120 kilometre sürat yapabiliyor" dedi. Üniversitelerden testler için destek istediğini ancak bunu göremediğini kaydeden Hikmet Koşar, 3 yıl önce Amerikalı bir firmanın önemli para vererek teklifte bulunduğunu ancak bunu reddettiğini ileri sürdü. Hikmet Koşar, çalışmalarını kendi imkanlarıla bsürdüreceğini sözlerine ekledi.