Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Merhaba arkadaşlar,
    Garantisi dolan Belmo akülü tekerlekli sandalyem var. Bakıma göndermek istiyorum. Belmo teknik servisine tamir ya da bakım yaptıran var mı, tavsiye eder misiniz ?

  2. #2
    Üye
    KAYAKÖY Avatarı

    Gerçek Adı
    mahir arslan
    Üyelik Tarihi
    18.02-2007
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    15:00
    Yaşadığı Yer
    KÜTAHYA
    Mesaj
    277
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    ben 2014 yılı kasın ayı ortasında bakım yaptırmıştım belmo BL100 MODEL izmir bornovada kalacak yerimiz olduğu için kendimiz gittik kargo ödemedik motor ve teker rulmanları değişimi vede bakım temizlik 120 lira tutmuştu elektronik veya mekanik kısımda kırılma veya arıza yoksa bakımı siz veya motor ustası yapabilir rulmanlarıda değiştirebilirsiniz

  3. #3
    Üye
    katrancalı Avatarı

    Gerçek Adı
    Ata
    Üyelik Tarihi
    27.06-2013
    Son Giriş
    10.12-2017
    Saat
    03:36
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    206
    Alınan Beğeniler
    5
    Verilen Beğeniler
    9

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    @KAYAKÖY arkadaşın dediği gibi, elektronik beyin ve joystick'te bir sorun yoksa, ve yedek parça gerektirecek bir arıza yoksa, ve elbette elinizden bu tür işler geliyorsa kendiniz yapabilirsiniz...

    geçen ekim ayında benim akülünün sağ motoru çok ısınmaya başlamıştı...
    3 hafta önce gerekli alet edavatı hazır edip tüm sağ motoru söktüm, dişli kutusundaki kirlenmiş (simsiyah katran gibi olmuş) gres yağını tümüyle yeniledim, sargıları temizledim, komütatörü zımparaladım, kömürleri temizleyip yeniden yerine yerleştirdim, özetle motor ve dişli kutusunu komple bakımdan geçirdim...

    şimdi, motor ilk alındığı zamanki performansına kavuştu, ve sıfır ısınma var...

    aşağıdaki bağlantıda yaptığım çalışma sırasında çektiğim birkaç foto var...

    https://drive.google.com/folderview?...jg&usp=sharing

  4. #4
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Teşekkür ederim arkadaşlar, cevap için.
    @katrancalı, benim de aynı motor ve aynı problem var ve de bazen sesli çalışıyor. Bir kez çalışmadı, sandalyeyi ittiklerinde tekrar çalıştı.
    İzmir'den çok uzaktayım, bu yüzden kendim açtırıp yaptırmak hep aklımda ama bir türlü cesaret edemiyordum. Eklediğin fotoğraflar eşliğinde kendim yaptırmaya çalışacağım. Olmadı, gönderirim.
    (Birisi!) de, bakım yaparken temizleme ve yağlama sipreyi kullanmanın etkili olduğunu söylemişti.

  5. #5
    Üye
    katrancalı Avatarı

    Gerçek Adı
    Ata
    Üyelik Tarihi
    27.06-2013
    Son Giriş
    10.12-2017
    Saat
    03:36
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    206
    Alınan Beğeniler
    5
    Verilen Beğeniler
    9

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    sen eğer kendin yapmaya karar verirsen buradan ya da başka bir mesajlaşma yoluyla (android telin varsa hangouts olabilir mesela) gereken teknik bilgiyi, gerekli aletleri ve malzemeleri vesaire her türlü yardımı yaparım...

    istersen elimde kalan gres yağını, üstübeçi, hatta motor temizleme spreyini de kargoyla yollarım (ücretsiz elbette)... sadece kargoyu sen ödersin...

  6. #6
    Üye
    KAYAKÖY Avatarı

    Gerçek Adı
    mahir arslan
    Üyelik Tarihi
    18.02-2007
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    15:00
    Yaşadığı Yer
    KÜTAHYA
    Mesaj
    277
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    kırık veya elektronik arıza yoksa bakımı kendiniz yapabilirsiniz öncelikle herhangi yedek parçacıdan balata temizleyici alın basınçlı vede pas veya kir çözümünde daha iyidir motor ile şanzıman arasındaki kaplin bölümünü iyice temizleyin şanzıman içini gres ile birlikte yarıya kadar 140 numara dişli yağı ilave edin elinizde küçük bir kompresör ve rulman çektirmesi var ise rulmanları çok uygun fiyata alıp kendiniz değiştirin iki ay önce tanesi 5 liraya almıştım servisler çok fahiş fiyatlar uyguluyor ata arkadaş motor üzerindeki aksamları kesinlikle zımpara veya eye tutmayın deforme yapmayın Sutaş Blower Kompresör GittiGidiyor'da 195830537 linkte vermiş olduğum kompresör ile temizlik yapın balata temizleyici ile 2 veya 3 ayda bir sadece motor ile şanzıman arası temizlerseniz motoru sık sık sökmenize gerek kalmaz

  7. #7
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Kendim yapamıyorum, babama yaptıracaktım ama rulman çekici yok. Bir tane bobinajcı abi ile görüştüm ona götüreceğim. O da kömürlerden çekiniyor. Aslında o da oto elektriçi daha iyi anlar dedi, silecek motoruna benzediği için. Ama oto elektrikçi bulamadım. Özelden yazarım Ata, kömürleri de sana danışırım artık. O malzemelerin hepsi elimde var, teşekkür ederim.

    @kayaköy, bu kompresörün üflemesi iyi mi? Bir de rulman çekici alırsam bundan sonra babama yaptırırım.

    Cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim arkadaşlar.

  8. #8
    Üye
    katrancalı Avatarı

    Gerçek Adı
    Ata
    Üyelik Tarihi
    27.06-2013
    Son Giriş
    10.12-2017
    Saat
    03:36
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    206
    Alınan Beğeniler
    5
    Verilen Beğeniler
    9

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    bence motoru söküp, açıp ne olduğunu görmeden hesap yapma derim...

    ben de başta öyle düşünmüştüm, yok buna rulman gerekir, yağ keçesi gerekir (çünkü yağ kaçırmıştı ara ara), yok conta gerekir filan, hiçbirine gerek kalmadı... hatta belki sorun ondadır, gerekir diye aliexpress'ten bir çift kömür siparişi vermiştim (hala gelmedi) ona da gerek kalmadı, çünkü kömürleri ve yaylarını test ettim, hiçbir sorun yoktu... kömürlerin arızalı olması için ya yayın itmesinin azalması ya da kömür tabletinin bir kenarı ya da ucu kırık, ya da çok aşınmış olması gerek... benimkilerde bunların hiçbiri yoktu, motoru toplarken yaylarını biraz gerdirip taktım... tıkır tıkır çalışıyor...
    kömürlerden şüphelenmen için akülü giderken arızalı olan motorun olduğu yöne çekmesi lazım, akülün sorunlu olan motorun olduğu tarafa çekmiyorsa kömürlerde sorun yok diyebilrsin...

    dişli kutusuna şanzıman yağı koymana hiç gerek yok, sadece gres yetiyor... ince şanzıman yağı tam tersine dişlilere tutunması gereken gresi söküp alır, hem dişli yatağını hem birbirine sürtünen dişlileri koruması gereken gresin işini bozar... bunlara ek olarak yeterince akışkan olunca da sargıların olduğu motor gövdesine sızıntı yapar...

    dediğim gibi, önce motoru açın bakın, sonra ne gerekiyorsa yaparsınız...

  9. #9
    Üye
    KAYAKÖY Avatarı

    Gerçek Adı
    mahir arslan
    Üyelik Tarihi
    18.02-2007
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    15:00
    Yaşadığı Yer
    KÜTAHYA
    Mesaj
    277
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    arkadaşlar aracım 4 defa garantide bir defa paralı olarak tamir gördü ilk üçte kutusundan bile çıkmadan tamir oldu diye geri gönderdiler arıza şanzımanda idi firma el değiştirdiği için müdür beyin talimatı ile şanzımanları değiştirdiler garantisi bitince aynı sorun tekrar etti serviste onlar yaparken yanlarında idim görünüş itibarı ile tamirciler başka bir şey sanıyor tecrübelerimi anlatayım herhangi yedek parçacıda rulman veya kömür bulabilirsiniz sıkıntı olmaz dikkat ederseniz aynı model araçların dişli kutusu aynıdır gres genellikle burç için kullanılır ağır dönüş sistemi için zaten bir müddet sonra gres dişlilerden kutuluyor ve dişli aşınıyor mecbur kalıyorsunuz yenisini almaya motor tamircisine durumu anlattım şanzımannın kesinlikle gres ile randımanlı olamayacağını 140 numara dişli yağı ilave etmemi söyledi herhangi bir benzinciden alabilirsiniz kıvamı çok koyu ve akışkan incacare aracımda özel dişli yağı vardı 8 yıl tek sorun lastik patlaması o araç bana yurt dışından gelmişti üstelik ikinci el beyni bozuldu maalesef bir çoğumuzun durumu malum düşük kalite ve ucuz ürün kullanıyoruz tavsiyem linkini vermiş olduğum kompresörden veya daha iyisini alıp balata spreyi ile en az 2veya 3 ayda bir motor ile şanzıman arsını temizlemek sızan yağlar için 5 numara alyan işinizi görür basınçlı havanın zararı olmaz bilakis kömür tozu veya benzeri tozları dışarı atar
    kötü komşunun insanı mal sahibi yaptığı gibi bizim araçlarda bu yaştan sonra tamircilik öğretiyor ben bu tür arızaları arkadaşlarımın yardımıyla çözüyorum

  10. #10
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Valla arkadaşlar, bu yazdıklarınızı okuyan eli tutan insan usta olur.
    Dediğiniz gibi, önce söktüreyim bir inceleyelim. Peki sökerken komürlerde ya da başka bir noktada kırılma riski, hassas bir nokta var mı?

  11. #11
    Üye
    katrancalı Avatarı

    Gerçek Adı
    Ata
    Üyelik Tarihi
    27.06-2013
    Son Giriş
    10.12-2017
    Saat
    03:36
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    206
    Alınan Beğeniler
    5
    Verilen Beğeniler
    9

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    şöyle kısaca özetleyeyim şimdilik:

    1- önce, motorun olduğu tarafın altına bir destek koyarak tekerleğin yerle temasını kes (bir iki santim havada olsun)...

    2- 17mm'lik bir lokma anahtarıyla (cırcır kollu varsa onunla daha kolay olur) tekerleğin en uç somununu sökeceksin... bir somun+bir kesik halka pul+bir de hafif konik pul çıkacak... bu çıkan parçaları mutlaka güvenli bir yere koy, dağınıklık esnasında kaybolursa çok sıkıntı olur...

    3- tekerleği dışarı doğru çek... tekerlek çıktığında yere düşen bir metal parçasının sesini duyabilirsin, bu ses motor milinin dönüşünü tekerleğe aktarmak için mili çevreleyen tekerlek yuvası ve mil arasında uzunlamasına duran metal bir pimin (ya da kama diyebiliriz) sesi... az bir ihtimal de olsa yerinden çıkıp düşmeyebilir, o zaman zaten elini mil üzerinde gezdirdiğinde bir çıkıntı olduğunu fark edersin, işte bu o parça... o parça da çok çok önemli, sakın kaybetme...

    4- motoru sandalye iskeletine tutturan, diklemesine duran kelepçenin iki alyan cıvatası ve somunu olduğunu göreceksin, somunlar kelepçedeki yerlerinde kısıtlanmış olduğu için onları değil sadece alyan cıvatalarını sökmen yeter... böylece dik kelepçe çıkmış olacak...

    5- şimdi dişli kutusunu akülü sandalyenin yatay borusuna bağlayan plakanın üzerinde toplam 9 adet alyan vida göreceksin...bunlardan (tekerlek tarafında olanları, iç tarafta olan üçünü elleme) altısını 5mm kısa alyan anahtarıyla bir iki santim yükselecek kadar gevşet (tamamen söküp yerlerinden çıkarma)... sonra akülünün yatay borusu üzerinde dişli kutusundan tutarak motoru kendine doğru çek... büyük ihtimalle kayarak çıkması gerek, ama yerine sıkışmış ta olabilir, o yüzden kuvvetlice birkaç kez asılman gerekebilir... sonunda mutlaka çıkacak...

    böylece motor ve dişli kutusunu akülüdeki yerinden sökmüş oldun...

    6- yine 5mm alyan anahtarla bu kez motorla dişli kutusunu birbirine bağlayan 4 adet vidayı sök... bu vidalar torklu sıkıldığı için epey güç gerektirebilir, ama sonunda sökülür...

    vidalar sökülünce motor ve dişli kutusunu ayır...

    işte o zaman dişli kutusunda motor milinin girdiği yeri kontrol et, bir yağ sızıntısı olmuş mu, ya da halen var mı? orada yağ varsa o zaman yağ keçesi sızdırmış demektir... işte o zaman iş epey çatallaşır, hem yeni rulman ve hem yeni yağ keçesi gerekir, ayrıca dişli kutusundaki tüm dişlileri sökmek gerekir, çünkü milin başının girdiği burgu dişli arkadan çakma yöntemiyle kutuya monte edilmiş, onu sökebilmek için kutudaki bütün dişlileri sökmek gerek...

    ama şunu söylemiş olayım, eğer bugüne kadar motorun dişli kutusuyla birleştiği yerden herhangi bir yağ sızıntısı olmamışsa (olursa zaten akülünün durduğu yerde yere damlamış olduğunu görürsün mutlaka) bu konuda endişe etmene gerek yok...

    dişli kutusundan yere yağ damlamamış olabilir ama bu motora yağ sızmamış olduğu anlamına gelmez... çünkü bu motor ve dişli kutusunu üreten Çinli firmalar en adi grese yukarıda @KAYAKÖY arkadaşın dediği gibi kalitesiz şanzıman yağı ekliyorlar, bunun sonucunda dişliler yıllarca dönünce şanzıman yağı kararıyor ve gresi sıvılaştırıyor, ve bu yağ o burgu dişlisi üzerinden motor mili yoluyla motor gövdesine geçiyor, ve motoru söktüğünde içi leş gibi siyah, katran benzeri pis bir yağla karşılaşıyorsun... oysa elektrik motoru içinde YAĞ olmamalıdır! hele de sargıların olduğu rotor bölmesinde... benim motorumun el yakacak kadar ısınmasının sebebi sargıların üzerini kaplayan bu pis gres-şanzıman karışımı olan yağdı...

    şimdilik yazacaklarım bu kadar, sen bu aşamaya kadar gelince duruma göre bakarız...

    iyi geceler...

  12. #12
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Tekrar merhaba arkadaşlar,
    Motoru, evde söküp temizlettim; gerçekten zor değilmiş.
    Ben fotoğraf ya da video çekemiyorum. Birisi video ya da fotoğraflarla anlatsa bir çok kişi için daha kolay olur.
    Benim tekerlerde biraz boşluk var, bu normal bir durum mu ?

  13. #13
    Üye
    KAYAKÖY Avatarı

    Gerçek Adı
    mahir arslan
    Üyelik Tarihi
    18.02-2007
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    15:00
    Yaşadığı Yer
    KÜTAHYA
    Mesaj
    277
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    boşluk derken tam anlatırmısız ön veya arka tekerlek arka tekerlek kamını tam yerleştirdinizmi

  14. #14
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Şöyle anlatayım:
    sandalye kapalıyken itip çekince yarım santim kadar ileri geri hareket ediyor.
    Kamayı, nasıl yanlış yerleştirme olsun ki?
    Yanlış olsa teker girer mi ki?

  15. #15
    Üye
    katrancalı Avatarı

    Gerçek Adı
    Ata
    Üyelik Tarihi
    27.06-2013
    Son Giriş
    10.12-2017
    Saat
    03:36
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    206
    Alınan Beğeniler
    5
    Verilen Beğeniler
    9

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    yok, yarım santim kabul edilebilir (ya da mühendislikte kullanılan deyimle, "ihmal edilebillir, görmezden gelinebilir") bir boşluk durumu...


    boşluk kesinlikle kamayla ilgili bir durum değil... aklıma gelen olası iki sebep var...

    1- akülüler satın alınıp ilk kullanılmaya başlandığı zamanlarında dişliler ve tüm yürür aksam sıfır olduğu için en çok 1-2mm boşluk payı olması normal sayılabilir... kullanımın sıklığına, yapılan mesafelere, sürücünün kullanım sertliğine, sıklıkla tercih edilen güzergahın engebeli/parke/asfalt/yokuş aşağı/yokuş yukarı gibi olması durumuna vesaire bağlı olarak dişliler yıpranır, bu yıpranma gözle görülemez ama söz konusu boşluk durumunu yaratabilir...

    2- dişli kutularının üzerinde motor ve dişli bağlantısını ayırıp-birleştiren park freni denilen, çeyrek tur sağa-sola çevrilen çubuklar var, o çubukların sert şekilde bükülmeleri yüzünden olabilir... bunu kolayca anlayabilirsin, akülü dururken çubuğu açıp kapat (yani, motorla dişli kutusu birbirine bağlansın), bu durumdayken sandalyeyi birkaç santim it, tak! diye sert bir ses çıkartarak boşluk kayboluyorsa söylediğim sebebtir... dert edilecek bir durum değil, çünkü benim akülünün de sağ dişli kutusunun çubuğu aynı durumda... bundan sonraki kullanımlarında o çubuğa abanmamak akıllıca olur

    ilk saydığım sebebten emin olmak içinse, akülü dururken park freni çubuğunu aç-kapa yap ve yine motorla dişli kutusu birbirine bağla, bu durumdayken boşluğu alacak kadar sandalyeyi birkaç santim it, boşluğun yok olması gerekir, yine biraz itince yine boşluk varsa sorunun kaynağı ilk sebebtir...

    iyi geceler...

    not: bir ara burada yazdığım motor bakımı hakkında bol resimli bir rehber hazırlamayı düşünüyorum... çünkü çoğu kişi kolayca kendisinin yapabileceği şeyi sırf "hasta motor ameliyat masasında kalır" korkusuyla göze alamıyor




Sayfa 1 / 3 123 SonSon