Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #16
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Öncelikle, unutmadan şunu söylemek istiyorum:
    Motor gövdesini yarım tur döndürüp bağlamışım, bunun sonucu motor ters dönüyordu. DC motor gövdesinde mıknatıs olduğu için, söküldüğü konumda takılması gerek.
    Motoru sökmeden önce başından sonuna kadar bir çizgi çizin ya da bant yapıştırın; tekrar birleştirirken bu hizaya dikkat edin.
    Benim motorda dişli ve rotor birbirinden ayrılmıyor. Resimdeki gibi, fren elektrik motorunun başında ve dişli ile beraber açıp kapatıyor.

    224076199 2 644x461 skuter inwalidzki silnik 450w przekladnia tech g motor nowy dodaj zdjecia - Belmo akülü sandalyemin bakımı için ne önerirsiniz?

  2. #17
    Üye
    KAYAKÖY Avatarı

    Gerçek Adı
    mahir arslan
    Üyelik Tarihi
    18.02-2007
    Son Giriş
    15.12-2017
    Saat
    10:31
    Yaşadığı Yer
    KÜTAHYA
    Mesaj
    277
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    elemanları tam yerleştirince bir sorun yok benim araçta aynı yarım santim sapma normal motor freninde sorun yoksa kafana takma

  3. #18
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Bugün tekerleği tekrar söktürdüm, o boşluk tekerleğin uzerindeki kama yuvasından kaynaklanıyor gibi. Motor mili hiç oynamıyor.
    Üstelik tekerleği ilk sökerken zorlanmıştık. Biraz gres yağı sürmüştük ve çok rahat sökülüp takılıyor.

  4. #19
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Temizlik yaptıktan sonra sandalyemin ayarları değişti sanki (hız ayarları) . tekerlekli sandalyelerde, fabrika ayarlarına dönme (reset) gibi bir yöntem var mı arkadaşlar ?

  5. #20
    Üye
    KAYAKÖY Avatarı

    Gerçek Adı
    mahir arslan
    Üyelik Tarihi
    18.02-2007
    Son Giriş
    15.12-2017
    Saat
    10:31
    Yaşadığı Yer
    KÜTAHYA
    Mesaj
    277
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    geç cevap verdim kusura bakmayın inşallah sorunlarınız düzelmiştir araca reset yapılailiyor beyin sıfırlama veya program atılıyor fakat çok uzmanlık gerektiren bir şey benim araca serviste yapılmıştı şarz soketinin yerine özel bir kablo ile bağlantı kurulup yapılıyor özel bir program ve uzmanlık gerekiyor

  6. #21
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Teşekkür ederim.

  7. #22
    Üye
    yelpaze Avatarı

    Üyelik Tarihi
    24.11-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    halikarnassos
    Mesaj
    1.458
    Alınan Beğeniler
    54
    Verilen Beğeniler
    11

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    @KAYAKÖY
    hollanda dan gelen winner marka 3 teker scooterim var.
    hız ayarı en sondayken motor freni tutmaz olmuştu tamire verdim, aldığımda fren yapılmıştı ama bu seferde yumuşak duruş değilde, kazıklama diye tabir edilen sert duruş yapıyordu. tekrar verdim. köürleri değiştirelim dedi, 3 aylık kömür olmasına rağmen ısrar edince peki dedim, hızı yavaşladığı için VK jel aküleride şok edelim dedi, olur dedim. yaptı verdi. yola çıktım, hafif bir yokuşta motor çalışmasına rağmen hareket etmiyordu, tekrar götürdüm.yayları tam basmıyor, zayıf kalıyor dedi, scooteri bıraktık yeni kömür getirmesi için. ve sonunda aldık aracımızı.
    şimdi nasıl dersen ?
    düz yolda gidiyor,
    tekrar son hız ayarında motor freni yok.
    aküler yeni şarjlı olduğu % 5 rampa da 10 metre giderken çekiş akü sıfıra iniyor,sigorta atıyor, 3. metrede yolda kalıyor.

    üfff be yazarken bile ruhum sıkıldı
    şu anda tamirci ne yapacağını bilmiyor
    kömürleri değişti, farkeden birşey yok.

  8. #23
    Üye
    KAYAKÖY Avatarı

    Gerçek Adı
    mahir arslan
    Üyelik Tarihi
    18.02-2007
    Son Giriş
    15.12-2017
    Saat
    10:31
    Yaşadığı Yer
    KÜTAHYA
    Mesaj
    277
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    yelpaze umarım sorun en kısa zamanda çözülür motorun kafasında bir adet manyetik fren bulunur motora güç verince firen açılır motor sargı mili boşta kalır kömürleri değiştirmeniz boşuna motor hareket halindeyken sürekli fren halinde hareket ediyorsunuz kablolar ısınıyor rampa çıkarken haliyle biraz daha zorlanıyor sakın sigortaları güçlendirmeyin sigorta atmazsa araç yanar tamirci arkadaşa söyleyin sorun motor kafasındaki frende çok hassas ayar yapılması lazım

  9. #24
    Üye
    katrancalı Avatarı

    Gerçek Adı
    Ata
    Üyelik Tarihi
    27.06-2013
    Son Giriş
    10.12-2017
    Saat
    03:36
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    206
    Alınan Beğeniler
    5
    Verilen Beğeniler
    9

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    @yelpaze

    motor frenini büyük ihtimalle yanlış tamir ettiler, yani, atıyorum, sorun sargıdaysa yanlış sargı taktılar ya da yanlış kalınlıktaki/incelikteki telle sardılar, veya manyetik freni komple değiştirdiler ama yanlış bir frenle, vesaire... frendeki sorunun ne olduğunu bilmeden söylemek kafadan atmak olur ama "tamirin yanlış yapıldığı" kabak gibi ortada...

    kömür konusunda büyük ihtimalle haklıydın, normal koşullardaki kullanımda akülü sandalye kömürlerinin değiştirmesini gerektirecek çok az ihtimal var, zaten tecrübeli bir tamirci hemen "kömürleri değiştirelim" demez, "önce kömürleri kontrol edelim gerekirse değiştiririz" der... çünkü kömürlerle ilgili topu topu birkaç olasılık var, 1- ya kömürün komütatöre temas eden ucu bir sebeple yıpranır ya da kırılır, 2- kömürü komütatöre iten yay gevşer ve kömür ark yaparak komütatörün yüzeyinde iz bırakır ve sonucunda iletkenlik bozulur, 3- kömürün yayı fazla baskı yapar ve hem kömürün uç kısmı zedelenir, hem de yine ark yapar...

    sanırım sen "kömürler 3 aylık" deyince tamirci kömürleri takan elemanın kömür yaylarını düzgün ayarlamadığını düşündü ve komple bir çözüm olarak (belki de ayarlama işiyle uğraşmak istemediği için) kömürleri değiştirelim dedi...

    gelelim en son ama en önemli konuya, yani son hızdayken motor freninin fonksiyon dışı kalmasına... ne yazık ki bu sorunun sebebi büyük ihtimalle elektronik beyindir... akülü sandalye beyinleri temelde bir pulse modulated signal üreten ve yöneten aygıttır, joystiğin sağa-sola, öne-arkaya az ve çok itilmesi hareketlerinden gelen sinyallerle motorların akülerden enerji almasını, bu enerjinin seviyesini vesaire ayarlar... on-off düğmesi açıkken, yani aküler motorlara enerji verme durumundayken joystik tam merkezde serbest bırakıldığında akülerin motorlara enerji vermesini keserken aynı anda o enerjiyi farklı bir yoldan elektromanyetik frenlere iletir, frenlerin sargısı güçlü bir manyetik alan üreterek milin en uç kısmına monte edilmiş özel fren (ince bir somuna benzeyen) bağlantısını fren mekanizması içine hapsederek kilitler ve bu şekilde akülü sandalye epeyce güvenli bir şekilde stop eder...

    büyük ihtimalle senin sandalyendeki elektronik beyin hızı sona getirdiğinde ve bir durma anında (yukarıda anlattığım) akülerin motorlara enerji vermesini kesmeyi başarıyor ama aynı anda o enerjiyi farklı bir yoldan elektromanyetik frenlere iletemiyor demektir...

    bu da epeyce masraflı bir elektronik beyin tamiri ya da komple değişimi demektir...

    benim fikrimi soracak olursan beyni komple değiştirmek daha mantıklı...

    iyi hafta sonları dilerim...

  10. #25
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Merhaba arkadaşlar.
    Bir süredir sandalyem kendiliğinden duruyor. Genelde hızlı giderken oluyor. Mesela 3. kademede giderken küt diye duruyor. Tamamen kapanıyor, tekrar açıyorum çok yavaş gitmek zorunda kalıyorum. Bu bazen düz yolda oluyor bazen de bozuk bir noktadan geçerken. Bazen 2. kademede giderken de oluyor.
    Bilgisi olan var mı, neden olabilir?

  11. #26
    Üye
    KAYAKÖY Avatarı

    Gerçek Adı
    mahir arslan
    Üyelik Tarihi
    18.02-2007
    Son Giriş
    15.12-2017
    Saat
    10:31
    Yaşadığı Yer
    KÜTAHYA
    Mesaj
    277
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    aküleriniz yenimi

  12. #27
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Aküler bir senelik. İlk akülerimi üç sene kullandım böyle birşey yaşamadım.
    Bu başlığı açtığım zaman kömürleri piyasadan aldığım kömürlerle yenilemiştim.
    Yaklaşık 5 ay önce metrobüsle kaza yaptım ve sağ arka tekerlekğim koptu. İett de eski bir jant takıp verdi.
    Bazen de tam kalkışta duruyor. Galiba kazadan 2-3 ay sonra başladı bu durum.
    Bunlarla ilgili olabilir mi?

  13. #28
    Üye
    KAYAKÖY Avatarı

    Gerçek Adı
    mahir arslan
    Üyelik Tarihi
    18.02-2007
    Son Giriş
    15.12-2017
    Saat
    10:31
    Yaşadığı Yer
    KÜTAHYA
    Mesaj
    277
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Olabilir takılan mil kama ve jant yamuk olabilir zamanla daha çok arıza yapar ve dengeli sürüş olamadığı için aşırı enerji kaybı yaşanır

  14. #29
    Üye
    ygunbt Avatarı

    Gerçek Adı
    Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    28.02-2008
    Son Giriş
    10.11-2017
    Saat
    15:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Merhaba arkadaşlar, yisinizdir umarım.

    Bir süreden sonra motoru komple değiştirmek gerekir mi sizce ? Yada redüktörü, rulmanları değiştirip bakımını yapsak yeterli olur mu?

    Ben sandalyeyi alalı 5 sene oluyor yaklaşık. Iki kere bakım yaptık kendimiz. Sadece kömürleri ve yağı değiştik ve temizliğini yaptık.

    Sandalyem tekrar problem çıkartmaya başladı. Sargı kısmında yağ lekeleri var. Yokuş çıkarken gürültülü çalışıyor. İlk kalkışlarda sağ motor freni sanki geç bırakıyor ya da redüktörden kaynaklı bir durum mu bilemiyorum. İlk kalkışta küt diye bir ses geliyor.

    Sadece redüktör ve rulmanları değiştirsem bulabileceğim bildiginiz yer var mı?

    Benim motorlar, Motion Tech 450W 5300 devir. Piyasada 450W 4600 devirli motor bulabildim.

    Bir firmaya sormuştum, Motion Tech motoru 10 yıl kullanabilirsiniz dedi.

    Kararsız kaldım, kople motor aksanını değiştirsem mi yoksa redüktör, rulman değiştirsem yeterli olur mu sizce?

  15. #30
    Üye
    katrancalı Avatarı

    Gerçek Adı
    Ata
    Üyelik Tarihi
    27.06-2013
    Son Giriş
    10.12-2017
    Saat
    03:36
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    206
    Alınan Beğeniler
    5
    Verilen Beğeniler
    9

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: ygunbt Mesajı Gör
    (...) Sargı kısmında yağ lekeleri var. (...)
    benim önceki sandalyemin (bu başlıkta ilk iletilerde bahsettiğim) sorunları da bu "yağ lekeleri" işaretiyle başlamıştı... başlangıçta "yaw dişli kutusu epeyce yağ dolu, bir iki damla yağ sızdı diye bir şey olmaz!" diye düşünmüştüm evet, düşüncem kısmen doğruydu, dişli kutusunu dolduran yağa oranla bir iki damlalık sızıntı hiçbir şeydi... ancak bu sızıntının biriktiği yer, yani motor içi ve motor içinin aksamı YAĞ BULUNMAMASI/YAĞSIZ/TEMİZ olması gereken bir yerdi ama bu gereklilik o zaman hiç aklıma gelmedi... ben yağ sızıntısını iplemeden sandalyemi kullanmaya devam ettim bir süre, ama bir raslantı eseri bir gün elim sağ motora değdi ve neredeyse el yakacak sıcaklıkta olduğunu fark ettim, herhangi bir elektrik motorunda bir sorun yoksa bu derece sıcak olamazdı, zaten sağ motorun bu aşırı sıcaklığını kıyaslamak için sol motoru da hemen elimle yokladım, ve neredeyse soğuk denebilecek kadar ılıktı (ağzımla motorun gövdesine ılınsın diye hohlasam ancak bu kadar ılınırdı)...
    sol motor da aynı gerilimde, aynı akımda, aynı yolu, aynı ağırlığı, aynı sürede taşımış, çalışmıştı... ama sağ motor 80-90°C sıcaklığa ulaşmışken sol motor neredeyse ortam sıcaklığıyla aynıydı... bu da sağ motorun kesinlikle olması gerektiği gibi çalışmadığını ve bozulma sürecine girdiğini gösteriyordu...

    işte 2015 kasımının sonlarında havaların kötüleşmesini ve bu yüzden dışarı çıkma fırsatlarımın daha az olduğu durumunu da fırsat bilerek akülü sandalyem beni yolda bırakmasın diye bir onarım planı yaptım... başlangıçta, motor gövdesini ve dişli kutusunu ayırıp üstünkörü bir temizlik yapar hallederim diye düşündüm ama evdeki hesap çarşıya uymadı ve motor gövdesi ve iç aksamını en küçük parçasına kadar sökmek zorunda kaldım...

    isteyen ayrıntıları bu başlığa yazdığım ilk iletilerde okuyabilir...

    işte 2015 kasım sonlarında yaptığım ve sonu başarıyla biten bu onarımın ömrü yaklaşık 1 yıl sürdü... bu kez sanırım vidaları kuvvetli sıktığım ve gres yağını inceltmediğim için dışarıya yağ sızıntısı veya lekesi olmadı ama kademeli olarak motor ısınması olayı yine başladı... problemin başlangıcında motor verimsizliği işareti vardı ve ben sebebi akülerin 2 yaşına basmasına bağladım ve 2016 aralık ayında 40ah'lik yeni bir çift akü aldım... ancak daha mart ayına geldiğimizde aküler sanki 2 yıl kullanılmış gibi güçsüzleşti...

    velhasılı kelam, ben kendi sorunumu eski akülü sandalyemi kömürlüğe terk edip yeni bir akülü sandalye (Otto Bock B400) alarak çözdüm, sana da en azından komple motor aksamını yenisiyle değiştirmeni öneririm... yeni motor çifti ve montajı (programlayıcıyla beynin ve kumandanın yeniden ayarlanması vesaire) ücretine dikkat et derim, eğer yeni sandalyeye yakınsa yeni sandalye al konuyu kapat derim...

    bol şans...




Sayfa 2 / 3 İlkİlk 123 SonSon