Sayfa 3 / 3 İlkİlk 123
Toplam 45 mesajın 31-45 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #31
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Ama sevgili hayati_islam,

    'Forum'lar adı üstünde tartışmak içindir yahu! Tek doğru üzerine konuşmak ya da propaganda yapmak yeri değildir ki.. Senin söylediğinin tam ama tam tersini bir başkası söyleyebilir.

    Senin "ifrat ve tefrit" dediğin şey, izafi/görecelidir. Sana göre ifrat ve tefrite kaçmayan şey bana göre kaçabilir. Ya da tam tersi olabilir. Bunu kim belirleyecek. Hakem mi tayin edeceğiz bir de? :roll:

  2. #32
    Üye
    bayke Avatarı

    Gerçek Adı
    Kemal
    Üyelik Tarihi
    06.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2009
    Saat
    15:10
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL/Beykoz
    Mesaj
    756
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    TÜRKÜZ TÜRKİYE'DE YAŞIYORUZ AMA DÜZGÜN Bİ TÜRKÇE CÜMLE KURMAYI DAHİ BECEREMİYORUZ.
    cümleyi daha anlaşılır kılan imlaya, noktalama işaretlerine hiç girmiyorum. o durum daha vahim.
    sonra tartışmalarda akım derken bokum deniyor.
    "ben diyorum bayram haftası sen anlıyon mangal tahtası"
    tartışması yapılıyor.
    bir esrenin, bi ötrenin, bi hemzenin anlamı tamamen değiştirdiği bi
    olguyu tartışmak istiyoruz.
    HADİ CANIM SENDE...!

  3. #33
    Üye
    ugurozaltin Avatarı

    Gerçek Adı
    Uğur Özaltın
    Üyelik Tarihi
    01.07-2005
    Son Giriş
    25.07-2010
    Saat
    19:02
    Yaşadığı Yer
    Manisa
    Mesaj
    115
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: shaan
    nedenini açıklarmısınız bana ya her konu var konuşuluyo ama iş dn konusuna gelince mutlaka bi bahane var,siyaset,demokrasi,seçimler,cinsellik,bakirelik ,ve bu tip bir çok konu var ama iş din konusuna gelince bi engel çıkıyo
    Dini konular ve siyaset bu siteye terstir arkadaşlar.

    Bizim ortak noktamız ve derdimiz engellilik ve ayrımcılıktır yani dini ve siyasi kavgalar kesinlikle bizlere zarar verir.

    kendimize bu kötülüğü yapmayalım.

  4. #34
    A_t_A
    Misafir Üye
    A_t_A Avatarı

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    NEDEN BU SİTEDE DİNİ BİLGİ İÇEREN İNANÇLA ALAKALI BÖLÜM YOK BÜYÜK BİR EKSİKLİ

    BU SİTEDE BİR ŞEY ÇOK DİKKATİMİ ÇEKTİ BU SİTEDE DİNİ BİLGİ İÇEREN BÖLÜM YOK HEMEM HEMEN HERŞEY VAR MANEVİ BİLGİ İÇEREN BÖLÜM NİYE YOK BÖYLE BİR SİTEDE EKSİKLİK DİYE DÜŞÜNÜYORUM SİTE YÖNETİCİLERİNDEN DİN İNANÇ KONULU BİR BÖLÜM AÇILMASINI ÖNERİYORUM BÖYLECE BİR EKSİK GİDERİLMİŞ OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM SAYGILAR

  5. #35
    Üye
    Rekursion Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.12-2003
    Son Giriş
    18.03-2017
    Saat
    16:40
    Yaşadığı Yer
    Alamanya
    Mesaj
    618
    Alınan Beğeniler
    6
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    merhaba

    yanlish görmediysem "neden din konushamioruz" türünden bashliklar bicok kez acildi bu sitede ve iyi kötü tartishildi - mi acaba, tam bilmiom doorusu ... cünkü, daha önce benzer bi bashligi takip etmeyi denemishtim de konu (ya da yorumlarin benzerligi) beni hemencecik baydigi icin vazgecmishtim o 'sevdadan' ... burdaki mesajlari okumamin sebebi de oturanboa'nin, konusuyla ilgilendigim ve takip ettigim bashka bi bashliktan daha bashka bi bashliga ordan da buraya bi gönderme yapmasi oldu...

    shimdi merak ettigim, anlamak istedigim shu;

    din konushamioruz derken???... ne gibi konushmak istenio din, ve hangi din? istenilen her din, "o dinin/meshebin hic bi hükmü yok!" türünden yerilmelere ugramadan konushulabilicek mi?... siteye acilmasi istenilen bölüm nasi bishi olucak?... neler konushulucak?... habire "din konushamioruz", "bu sitenin neden din bölümü yok?" gibi shikayetler gelio bol bol ama nasi bishi istenildigi ile ilgili aciklamalar, teklifler vs. de geldigi oldu mu hic, ben göremedim de?! :?...

    ne blim, eger "ayakta duramayan biri oturarak en kolay, en rahat nasi namaz kilabilir?" gibi, "protez/ortes kullananlar en rahat shöle shöle aptest alabilir" gibi, "tekerlekli sandalyede oturanlar semaha en güzel nasil katilabilir?" gibi, "düzenli shekilde meditasyon yapmamin (sakatlik durumuma/hayata bakishima/psikolojik durumuma) shu shu faydasi/zarari oldu, tavsiye ederim/etmem" gibi, "shu shu camiye/kiliseye/sinagoga/ashrama/bilmem neye gitmeyin/gidin engellerle doludur/ tamamen engelsizdir" gibi, "gelin beraber olup falanca yerdeki filanca ibadethaneyi bariersiz hale getirtelim" gibi, "mekke'ye/santiago de compostela'ya/meryem ana'ya/vs'ye haccetmeye gittim, shu shu zorluklarla/kolayliklarla karshilashtim" gibi, "shu shu yardimci aletlerle shu shu ibadetler daha kolay yapilabilio" gibi, "braille ile yazilmish kuran/incil/tevrat/bhagavad gita/vs. nerden temin edebilirim" gibi, "shu shu sakatligimdan dolayi yapmakta zorlandigim shu shu ibadeti kolayca yapabilmenin shu shu metodunu keshfettim" gibi, gibi, gibi ... sorular sorulucak, tavsielerde bulunup tecrübeler paylashilicaksa ben shahsen "neden olmasin??!" derim...

    "falanca spor falanca aletle kolaylashir", "denize/havuza shununla rahat girilir", "sex yaparken of'liler falan ilaclari filan shekilde kullanabilir / falan ortopedik sakatligi olanlar ise filan pozisyonlari deneyebilir", "tekerlekli sandalyeyi arabaya yerleshtirmenin metodlari", "tek kolu olmayanlar shöyle kazak örebilir" (buna rastladigimi hatirlamiom, shu an uydurdum galiba ), "pimp my wheelchair" (bunu da ) vs. vs. gibi hayatin ceshitli alanlarindan ceshitli konularla ilgili meraklar/sorunlar/tavsieler kendi bölümünde (spor/cinsellik/hobby/vs.) iyi kötü konushularak cözümlere ulashilabilen bu sitede -eger gercekten ihtiyac duyuluosa- din ile ilgili yukarda anlatmaya calishtigim türden konular neden kendi bölümünde konushulamasin?... sanmiorum ki samiimi shekilde getirilen böyle bi istege oturanboga veya bashka biri karshi ciksin, cikmamasi gerektigine inaniom?...

    ama amac misyonerlikse, "egri yolda" olanlari ne yapip edip "dogru yola" getirme cabalariysa bicok üyeyi huylandirdigi gibi beni de huylandirir, hatta midemi bulandirir (sora kusar, batiririm etrafi :P)... hic sevmem kendi dogrularini herkese kabul ettirme gibi "yüce bi hakka" sahip olduguna inananlari, böyle "yüce bi görevi" üstlenenler hayat görüshleri ne olursa olsun, uzak dursunlar benden!... ve iyiden iyiye benimsedigim bu siteden de uzak durmasini isterim tabe...

    dogrusu emrahs'in mesajini okudugumda böyle bishi degil de biraz daha yukarda tarif ettigim gibi algilamishtim ben aslinda ama "siz 'dindarlar' tartishmasini, hazmetmesini bilmessiniz" diye önü kesilmish gibi biraz... bakalim ki onun istegi tartishmak miydi?... öyle ya, spor bölümü sporu tartishmak icin mi acilmish siteye?... anlatmaya calishtigim türden bi paylashim yapilan bölüme birileri girip "hey, bosh sheylerle ugrashiosunuz, 'din dediginiz shey sacma sapan bi siginma aracidir' uyanin ve 'gerceklere' dönün" deme hakki olamaz tabe cünkü bu da ishin öbür ucundan tutarak misyonerlik yapmak olur... emrahs'in dedigi gibi ilgilenmeyen ugramaz, okumaz, yorum yazmaz, olur biter... amacini ashan mesajlar da siliniverir ...

    ne dersin oturanboga? hic olmasa seni "din düshmani"ymishin gibi görenler azalir biras ...
    "bu sitede neden din konushalmio?" türünden polemiklere bahane de azalir
    he?

    selamlar, sevgiler...

  6. #36
    Üye
    banderas Avatarı

    Üyelik Tarihi
    29.07-2005
    Son Giriş
    31.12-2014
    Saat
    16:51
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    438
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    çok merak eden ve gerçeği görmek, ögrenmek, bilmek ,isteyen var ise 4'' kitabı alır okur karar verir '''asla zorlama yoktur'''

    Ben olsam konu başlığını kitlerdim :!: gönderenede sistem error falan yazardım

  7. #37
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    14:53
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.874
    Alınan Beğeniler
    935
    Verilen Beğeniler
    1.230

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Camiide namaz kılarken zorlanıyorum..?
    Engellilik ilahi ceza mı?
    Kadına biçilen roller ve sınırlar...
    MEB'den otistik çocuklara dini içerikli 'bilimsel' anket
    İnançlarınız sarsıldı mı?
    Özürlü olmak sizce nedir: bir nimet mi yoksa bir külfet mi?
    Hoşgeldin ya şehri Ramazan

    Ayrıca, Yaşama Dair Anı, Düşünce ve Duygularımız forumunda herkes dinin kendisi üzerindeki etkisini paylaşabiliyor.
    Bir de, başta Ayrımcılıkla Mücadele, İnsan, Toplum, Siyaset, Bugün-Yarın forumu olmak üzere, açılan bütün tartışmalara herkes kendi görüşünü (dini bakış olsun olmasın) yazabiliyor, yazıyor...
    Yani her kim, "şu konuda X dini şöyle diyor" deme ihtiyacı hissediyorsa, o düşüncesini ilgili başlıkta istediği gibi paylaşabilir. Bunun önünde hiç hiç hiç hiç bir engel olmadı, olmaz da.
    Yani her kim sakatlıkla ilgili bir konuda X dininin söylediklerini tartışmaya açmak isterse, bunu istediği anda yapabilir. Hatta yapsın da... Eminim tartışırken herkesin söyleyecek sözü olacaktır...

    Yeter ki:
    1- Foruma yazılan mesajlar biryerlerden kopyala-yapıştır içerikli olmasın. Elbette alıntı olabilir, ama mesajın omurgası her zaman kendimize ait olmalı.
    2- Din konuşulurken de, bu foruma yazılan her her her mesajda olduğu gibi, konu (yukarıda Rekursion'un verdiği örnekler gibi) sakatlıkla ilintili olmalı. Nasıl ki otomobilin özel donanımlı olanını, Botox'un sağlık için yapılanını, belediye-kamu hizmetlerinin (sakatları da ilgilendiren) mimari vb. hizmetlerini, iş ilanlarının sakat statüsünde olanlarını, sporun sakatlığı olanların yaptıklarıyla sınırlı olanlarını taşıyorsak bu siteye, Hac'cın da namazın da orucun da sakatlar için zorluklarını/kolaylıklarını aktaralım foruma.
    3- Tekrar olacak ama, o kadar önemli ki: Bu forumlara yazılan her görüş, tam karşısındaki görüş de yazılabilecekse anlam taşır, varolabilir. Birisi X hakkında birşey söylediğinde, bunun tam ama tam karışısnda söz söylenmesini hazmedebilmelidir. Ama (tabu haline getirilen her şeyde olduğu gibi) din konuşmak isteyen arkadaşlar maalesef bunu beceremiyorlar. Evet, beceremiyorlar.
    "sohbet esnasında ulu orta dinin inkar edilmesi ... ağrıma gitmektedir" (aslında gidebilir tabii, ve bunu ifade etmende de bi sakınca yok ama Fuzulim, buradaki söyleyişinde, sanki, "site yönetimi olarak bunlara izin vermeyin" der gibisin. O yanıyla bu sözünü eleştiriyorum), ya da son yıllarda ortaya çıkan Ramazan çadırları hakkında eleştiri getirenlere, "başka işiniz mi yok" denilmesi, "şundan şundan dolayı artık dine inanmıyorum" diyen arkadaşlarımızın hissettiği baskı...
    Yani getirilen her eleştiri ya da ifade edilen her zıt görüş bi anda infial uyandırıyor (özellikle) dindarlarda. Hemen o karşı görüşü kendine küfür sayıyor... Halbu ki sen x'e inanıyorum, demişsin, ben ise x'e inanmıyorum. Sen x'i övmüşsün, bense eleştirmişim... Nasıl ki X marka tekerlekli sandalye/otomobil/hastane/okul/işitme cihazı/doktor/gazete/dernek iyidir, dediğinde biri, diğeri de çıkıp, yok kardeşim şu-şu kötü yanları var diyebiliyorsa, aynı kural bu sitenin her mesajı için de geçerlidir.
    4- Bu tartışmayı Diyanet İşleri Başkanlığı'nın statükosunu koruma çabasına benzertiyorum. Tutturuyorlar, "bu ülkenin %99'u müslüman" diye, sonra dayatıyorlar Sünni-Hanefi-"laik" camileri, din derslerini, 8 bakanlığın toplam bütçesine eşit bütçeyi/personeli vs. Nerde Aleviler, Hıristiyanlar, Yahudiler, Yezidiler, Şafiler, Budistler, Dinsizler vs.? Yok. Onlar sadece vergi vermekle mükellefler! Vergilerini verecekler, yetmeyecek, çocuklarını okulda zorunlu din derslerine sokmak zorunda kalacaklar, kendi dinlerini yaymak/icra etmek istediklerinde (Malatya'daki gibi) makatlarına bıçak sokulup bilmem kaç yüz yerlerinden bıçaklanarak işkence görüp öldürülecekler; (Trabzon'daki gibi) din adamları öldürülecek; (İstanbul'daki gibi) ibadethanelerine "hepiniz gebereceksiniz" gibi sözler yazılacak vs.vs.vs.vs. Yani din konuşulsun, konuşulsun ama, sadece benim dinim, benim inandığım şekliyle! Aksini konuşanı keserim!
    İşte bizler de bu sitede "kan gövdeyi götürmesin" istiyoruz.
    Dinsizliğini ya da başka bir dine inancını dahi açıklayamayan insanların olduğu yerde, yöneticiler/üyeler olarak bizler nasıl X dininin propagandasının yapılmasına izin verebiliriz, utanmadan?!

    Hasılı, hiç kimse hiç bir konuda misyonerlik/propaganda yapamaz bu sitede. Buna karşın herkes -sakatlıkla ilintili olan- görüşünü özgrüce ifade edebilir, ve o görüşlerin eleştirilebileceğini de kabul eder. Tek kıstas vardır, ifade özgürlüğüne saygı ve karşılıklı hakaretlerden uzak durmak.

  8. #38
    Üye
    Hasantalay Avatarı

    Üyelik Tarihi
    13.05-2006
    Son Giriş
    03.05-2011
    Saat
    23:50
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    66
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    bana göre din konusu çok hassas bi konu siteye konulması taraftarı değilim


    inanç dünyası insanın yüreğinde saklı olandır

    zaman içersinde gördüm ki en pasit konuları bile tartışmak veya bilgi vermek almak konusunda yetersiz ve bi o kadar ukala olan üyeler var


    yaklaşık 2 senelik üyeliğim sonunda bu izlenim bende oluştu

    siz güzellik yarışması yapın

  9. #39
    Üye
    Hanımeli Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.07-2007
    Son Giriş
    17.12-2007
    Saat
    23:05
    Mesaj
    123
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Siz yazılanları okumuyor musunuz?
    Yoksa okuduğunuzu anlamada zorlanıyor musunuz?

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: OturanBoğa
    Camiide namaz kılarken zorlanıyorum..?
    Engellilik ilahi ceza mı?
    Kadına biçilen roller ve sınırlar...
    MEB'den otistik çocuklara dini içerikli 'bilimsel' anket
    İnançlarınız sarsıldı mı?
    Özürlü olmak sizce nedir: bir nimet mi yoksa bir külfet mi?
    Hoşgeldin ya şehri Ramazan

    Ayrıca, Yaşama Dair Anı, Düşünce ve Duygularımız forumunda herkes dinin kendisi üzerindeki etkisini paylaşabiliyor.
    Bir de, başta Ayrımcılıkla Mücadele, İnsan, Toplum, Siyaset, Bugün-Yarın forumu olmak üzere, açılan bütün tartışmalara herkes kendi görüşünü (dini bakış olsun olmasın) yazabiliyor, yazıyor...
    Yani her kim, "şu konuda X dini şöyle diyor" deme ihtiyacı hissediyorsa, o düşüncesini ilgili başlıkta istediği gibi paylaşabilir. Bunun önünde hiç hiç hiç hiç bir engel olmadı, olmaz da.
    Yani her kim sakatlıkla ilgili bir konuda X dininin söylediklerini tartışmaya açmak isterse, bunu istediği anda yapabilir. Hatta yapsın da... Eminim tartışırken herkesin söyleyecek sözü olacaktır...
    Sitedeki bu form yazılarına girin ve konu hakkında dilediğiniz görüşü yazın!!!
    Sizi engelleyen mi var?
    Bakın ben yineliyorum bu konu “benim” ve “o”nun arasında...
    Siz karışamazsınız!..
    Kaldı ki yukarda yazılı olan konu başlıklarının dışındaki konularda da görüşlerimizi,
    hayata karşı duruşumuzu,
    bakış açımızı,
    inançlarımızı,
    değerlerimiz,
    geleneklerimizi
    farklı form başlıklarında da özgürce ifade edebiliyor ve tartışıyoruz...
    Eee o zaman bu manasız ısrar niye?

    Siz de hasantalay o güzellik yarışmasında jüride olun...
    Güzelleri değerlendirmeye alırsınız!!!

  10. #40
    Yasaklı Üye
    sen/duyar Avatarı

    Gerçek Adı
    selahattin
    Üyelik Tarihi
    03.08-2007
    Son Giriş
    06.07-2015
    Saat
    00:09
    Yaşadığı Yer
    FETHİYE
    Mesaj
    563
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Din konularının işlenmesini isterim ama benim dinim iyidir dayatmasına tahammül edemem .Burada din konusu ele alınacak olsa islam dininden başka din konusuna girilemez ...başka dinlere ve ateistlere hatta aynı dinin farklı mezheplerine dahi tahammülü olmayacak kan çanağı beyinli kişiler musallat olacaktır.
    Kan çanağına dönmüş kafalarını kanla ,nefretle doldurmak isteyen din tüccarımı desem, din tezgahtarımı desem(kendisi bile kullanmadığı malı allayıp pullayıp müşteriye pazarlayan tezgahtarlar vardır ya...) böyle kişiler (hangi dinden olursa olsun) beyinleri kan yoğunluğundan dolayı hoş görüyü kavrayamazlar.
    Unutmayın MİLLİYETCİLİK ve üMMETCİLİK bir yerde birleştiği zaman HOŞGÖRÜLÜ yaşamdan zevk alamazlar......cinnet geçirmek ,kan dökmek geçici de olsa egolarını zevkle tatmin eder....Sivas'da Madımak otelinin yakılması,Kahraman Maraş'ta yüzlerce kişinin kanının içilmesi,Malatya'da yakın tarihte bir kaç kişinin boğazlanması.... Daha niceleri....
    Hepsinin temelinde MİLLİYECİLİK + ÜMMETCİLİK yatar....BURADAKİ MİLLYETCİLİK ATATÜRK MİLLİYETCİLİĞİ değil, KAFATASI MİLLİYETCİLİĞİ adına kullanılmıştır

    ''

  11. #41
    Üye
    Anti Oksidan Avatarı

    Gerçek Adı
    @vni
    Üyelik Tarihi
    19.08-2007
    Son Giriş
    04.07-2017
    Saat
    00:50
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.658
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    din; tanrı ile birey arasındaki bir olgudur..

    bunun konuşulacak bir yanı olduğunu sanmıyorum ben...

    bu yüzden din ile ilgili konuların silinmesi bence de uygundur..

  12. #42
    Üye
    ateist31 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    04.08-2007
    Son Giriş
    22.11-2007
    Saat
    22:44
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    14
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Dinin konuşulduğu onlarca forum var.
    Bu forumun amacı ne?
    Engelli olan ve engelli olmayanların bütünleşmesi, engellilerin güçlenmesi olmayanların da bu konu hakkındaki duyarlılığının arttırılması.
    Elbette alt bölümler var; eğlence-tanışma, oyun v.b.
    Ancak din daha başka bir olay, o zaman siyaset de konuşulmalı denir başkası da cinsellik. Bu böyle sürer gider...
    Bazı arkadaşlar demiş ki; "Okulda yasak, forumda yasak..."
    Okulda yasak değildir din, çünkü okul bir okuldur, din gösteri alanı değil.
    Pastane pastanedir,çorbacı değil.
    Başka bir arkadaş yazmış"İnanç benimle tanrı arasında" diye, ne kadar da güzel yazmış.
    Dinin konuşulacak neyi var burada, üstelik bunun ne faydası var?
    Daha başka, burada din konuşmak isteyen arkadaşlar dinden ne kadar anlayacak da bilgi verecek diğer arkadaşlar?

    Kısaca bu güzel forumun yapısını,amacını etkilemeden bir şeyler paylaşılsın isteriz...

    Sevgiyle kalın...

  13. #43
    Üye
    karakaya Avatarı

    Gerçek Adı
    Musa
    Üyelik Tarihi
    30.07-2005
    Son Giriş
    02.11-2017
    Saat
    09:18
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    858
    Alınan Beğeniler
    11
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    5

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Din tartışılmaz,yaşanır...
    Din Allah ile Kul arasındadır...
    Dini tartışmayalım,konuşmayalım...

    vs Türkiye gerçeklerinin engelliler.bize ufak bir yansıması.Her konunun konuşulması taraftarıyım.
    Arkadaşın biri Tv programına 3 ilahiyat profeserünün çıktığını 3 nünde 1Ayet hakkında farklı görüşler öne sürdüğünü ifade etmiş.
    Kur'an evrensel bir kitaptır.Bazı kelimelerin onlarca farklı manası vardır.Allah insanların hep düşünmesini,idrak etmesini ister.İlahiyat profesörlerinin farklı düşünmesi ve farklı açıklamalar getirmesi gayet doğaldır.
    Kaldı ki Türkiye'deki ilahiyatçıların büyük ekseriyeti aynı parelelde görüşlere sahiptir.İstisnalar elbette olacaktır.
    Din konusunda bazı konular tartışmaya kapalıdır.İmani noktada bunlar tartışılmaz.

    Engelliler.biz platformunun "dine ve dini konulara" mesafeli davranması bana göre doğru olandır.çünkü objektif olunamayacağı belli olan bir konuda kısıtlamalar olacak ve buda hoş olmayan sonuçlar doğuracaktır.Daha önce farklı konularda ayet ve hadisleri alğılamaktan dahi uzak arkadaşların abuk,subuk yorumlarını okuduktan sonra "idraksizlik" ifadesinin ne kadar yerli yerinde olduğunu gördüm.

    Dini konular konuşulacak ise ilk kural saygı ve seviye olmalıdır.Engellilere dinin tanıdığı kolaylıklar konuşulmalı ve bilgi alışverişi yapılmalıdır.Çünkü ibadetlerde uygulama açısından engelli insanlara birçok avantaj sağlanmıştır.Ne yazık ki,bazı özel durumlarla ilğili diyanetin alo fetva hattı veya uzmanları size net bilgi veremezler.Ancak size aynı durumu yaşamış ve bu konudaki islami kaynakları ve geçmiş uygulamaları irdeleyip öğrenen bir engelli yardımcı olabilir.Sitede birçok konuda olan bilgi paylaşımı bana göre dini kolaylıklar konusunda da olmalıdır.

    Saygılar.

  14. #44
    Üye
    44malatya33 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.10-2007
    Son Giriş
    17.08-2009
    Saat
    17:54
    Yaşadığı Yer
    Malatya
    Mesaj
    29
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    karakaya, kısmen katılıyorum :shock:

  15. #45
    Üye
    karakaya Avatarı

    Gerçek Adı
    Musa
    Üyelik Tarihi
    30.07-2005
    Son Giriş
    02.11-2017
    Saat
    09:18
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    858
    Alınan Beğeniler
    11
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    5

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Sevgili ithal_kundura,
    Bir bütünün tamamına vakıf olmadan böylesine yorumda bulunmak hem sizi hem sizin söylemlerinizi okuyanları yanıltmak olur.

    İslam dininin engelli bireye bakış açısını yansıtmayan görüşü sanki islamın bakışıymış gibi sunmak büyük bir talihsizliktir.

    Allah katında hiç bir insanın hiç bir insana bedeni vasıflar olarak üstünlüğü yoktur.Üstünlük yalnızca takva iledir.Takvaca ilerde olan bir engelli takvasız sağlıklı bir bireyden Allah katında daha değerlidir.

    "sakat biri namaz kıldıramaz" diye okuduğunuz bilgiye gelelim.İslam fıkhına göre kör olan biri sağlıklı insanlara imamlık yapabilir.Ancak yürüyemeyen birinin yürüyen insanlara imamlığı uygun değildir.Bu durumu islam engelliyi hor görüyor diye yorumlamak saçmalıktır.Çünkü bu durumun altında onlarca sebep vardır.

    Peygamberimiz zamanında yaşanılan olayı anlatış şekliniz ve kullandığınız kelimeler hiç ama hiç hoş değil.Sağlıksız bir bilgiyle insanların karşısına çıkmanız ne kadar doğru bir yakalşım bunu sizin vicdanınıza bırakıyorum.

    Gelelim olaya,peygamberimiz ibn-i mektumu hor,fakir veya zavallı kör manasına gelebilecek bir muamele yapmamıştır.Peygamberimiz uzaktan gelen bir guruba islamı anlatmaya onlara islamı tebliğe çabalarken,ibn-i mektum geliyor ve peygamberimize sorular sormak istiyor.Peygamberimizde o anda diğer guruba islamı tebliğ etmeyi daha uygun bulduğu için ibn-i mektumun isteğini geri çeviriyor.Allah-u Tealada,Peygamberimizi ilgili ayetlerle uyarıyor.

    Kaldı ki,Peygamberimizin ibn-i mektuma kör olduğu için acıyarak,zavallı kör manasına gelebilecek hareketlerinin olmadığı peygamberimizin ibn-i mektuma verdiği vazifelerle kendisini gösteriyor.İslam dininde en önemli sayılabilecek vazifelerden birisi imamet makamıdır.Peygamberimiz hayattayken ibn-i mektuma 13 defa baş imamalık vazifesini vermiştir.Yine islamda en önemli vazifelerden birisi savaşta islam sancağını tutmaktır.Nitekim ibn-i mektum bir çok cihada katılmış ve islam sancağının tutmuştur.ve bu vazifeyi yaparken şehit olmuştur.

    İnşallah yanlış bilgileriniz düzelmiştir.
    Saygılar.




Sayfa 3 / 3 İlkİlk 123