Toplam 11 mesajın 1-11 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    hedefhan Avatarı

    Üyelik Tarihi
    07.05-2016
    Son Giriş
    14.02-2017
    Saat
    23:32
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    21
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Hayırlı geceler herkese.arkadaslar bir sorum olacak benim vergi indirim belgesi iş yerine geldiğinde o belgenin aslını almam gerekiyormu.eger gerekiyorsa bu belge emeklilik içinmi bende kalacak..bu belgenin önemi bumu. Şimdiden teşekkürler.

    Emekli olmama 5 sene var henüz belgeyi saklayacakmıyım

  2. #2
    Üye
    VATANSEVER35 Avatarı

    Gerçek Adı
    Altan
    Üyelik Tarihi
    24.04-2014
    Son Giriş
    17.01-2017
    Saat
    00:38
    Yaşadığı Yer
    İZMİR
    Mesaj
    73
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Sana aslını vermezler arkadaşım belgenin insan kaynaklarında dosyanda kalır aslı fakat sen bir fotokopsini al sakla kendinde o belge işyerinin sana engel oranında vergi indirimini yansıtması için gönderilir işyeri değişikliği yapacak olursan yeni girdiğin işyeri içinde aynı işlemleri yapman gerekir emekli olacağın zaman başvuru yaptığın sgk müdürlüğü senin vergi indirimi aldığın vergi dairesinden vergi indirimi sorgulaması yapıyor.

  3. #3
    Üye
    serkan1976 Avatarı

    Gerçek Adı
    Tak Tak Taka Tak
    Üyelik Tarihi
    05.12-2013
    Son Giriş
    08.07-2017
    Saat
    16:14
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    234
    Alınan Beğeniler
    19
    Verilen Beğeniler
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Bu konu yanlış biliniyor. Mevzuata göre vergi indirim belgesi ve rapor işyerine geldiğinde personel dosyasına fotokopileri konur asıl olanları personele verilir. Mevzuat böyle ve benim zamanında çalıştığım firmada bu prosedürü uygulardı.

  4. #4
    Üye
    rgndmr Avatarı

    Gerçek Adı
    ergin
    Üyelik Tarihi
    28.03-2013
    Son Giriş
    15.05-2017
    Saat
    12:36
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    83
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    6

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Mevzuatı bilmiyorum ama evrak kime hitaben yazıldıysa, aslı orada kalır, Maliye bu yazıyı işyerine hitaben yazıyor.

  5. #5
    Üye
    VATANSEVER35 Avatarı

    Gerçek Adı
    Altan
    Üyelik Tarihi
    24.04-2014
    Son Giriş
    17.01-2017
    Saat
    00:38
    Yaşadığı Yer
    İZMİR
    Mesaj
    73
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 1 Zaten Değerlendirdiniz!
    Yazı iş yerine hitaben yazılır ve aslı işyerinde kalır sizde aslı olmuş fotokopisi olmuş hiç bir önemi yoktur önemli olan %40 ve üzerinde bir oranla vergi indirimi almış olmanızdır aksi taktirde yaşlılık aylığı statüsünden emekli olamazasınız,zaten emeklilik işlemlerine başladığınız zaman sgk müdürlüğü vergi dairesinden vergi indiminiz varmı yokmu sorgulamaktadır önemli olan vergi indirimi hakkına sahip olmanızdır özetle iyi günler. @serkan1976

  6. #6
    Üye
    hedefhan Avatarı

    Üyelik Tarihi
    07.05-2016
    Son Giriş
    14.02-2017
    Saat
    23:32
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    21
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Arkadaşlar ilginiz için teşekkür ederim. Köşe yazarı vergi indiriminin bir belgesini muhakkak işyerinden alınmasını ve şehir dışında başka bir işte çalışılması durumunda bu belgeyi oranın vergi dairesine verilmesi gerekiyormuş.aynı zamanda emeklilik içinde bu belgeyi saklayıp emeklilik günü geldiğinde ibraz etmek gerekiyormuş. Yoksa normal şartlarda emekli olunuyormys. Bu konuda kafam karıştı..

  7. #7
    Üye
    VATANSEVER35 Avatarı

    Gerçek Adı
    Altan
    Üyelik Tarihi
    24.04-2014
    Son Giriş
    17.01-2017
    Saat
    00:38
    Yaşadığı Yer
    İZMİR
    Mesaj
    73
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    @hedefhan

    Arkadaşım kafa karışacak bir durum yok siz belgenin bir örneğini insan kaynaklarında temin edin sizde bulunsun fakat işyeri değiştirmediğiniz sürece şehir dışınada çıksanız oranın vergi dairesine vermek bir zorunluluğunuz yok ancak işyeri değiştirirseniz vergi dairesine istenen evraklarla başvurursunuz engeliniz oranında vergi indiriminin maaşınıza yansıtılması için yapılır oda vergi indirimi bir defa alındımı emekli olana kadar geçerliliğini korur eğer işyeri değiştirme gibi bir durum olursa eski işyerinden almış olduğunuz vergi indirim belgesi fotokopisini götürmeniz durumunda işlemlerde kolaylık sağlamak için faydası olur o evrakta tarih ve sayı olması sebebiyle sizin dosyanızı daha kolay bulurlar bunun dışında bir önemi yok içiniz ferah olsun ben 2 kere iş değiştirmiş ve 2. işyerinden emekli olmuş biri olarak size bu bilgileri tecrübemle sabit olması sebebiyle veriyorum.

  8. #8
    Üye
    hedefhan Avatarı

    Üyelik Tarihi
    07.05-2016
    Son Giriş
    14.02-2017
    Saat
    23:32
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    21
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    VATANSEVER35 Vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim,sagolun

  9. #9
    Üye
    VATANSEVER35 Avatarı

    Gerçek Adı
    Altan
    Üyelik Tarihi
    24.04-2014
    Son Giriş
    17.01-2017
    Saat
    00:38
    Yaşadığı Yer
    İZMİR
    Mesaj
    73
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Rica ederim ne demek yardımcı olabildiysek.

  10. #10
    Üye
    boodi Avatarı

    Gerçek Adı
    bülent
    Üyelik Tarihi
    05.03-2010
    Son Giriş
    21.05-2017
    Saat
    10:30
    Yaşadığı Yer
    izmir
    Mesaj
    505
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    vergi indirimi alıp emekli olmak için nerden başlamak lazım işlemlere

  11. #11
    Üye
    VATANSEVER35 Avatarı

    Gerçek Adı
    Altan
    Üyelik Tarihi
    24.04-2014
    Son Giriş
    17.01-2017
    Saat
    00:38
    Yaşadığı Yer
    İZMİR
    Mesaj
    73
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 1 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    @boodi

    Merhabalar öncelikle çalışıyor olmanız gerekli daha evvelden vergi indirimi almamış iseniz işe başlayınca işyerinden temin edeceğiniz evraklarla vergi dairesine başvuru yapacaksınız , gerekli evraklarda şunlardır:

    1:Siğortalı işe giriş bildirgesi
    2:İşyerini tam adresi
    3:Çalışma belgesi
    4:İmza sirküleri
    5:Nüfus cüzdanı fotokopisi
    6:Vergi dairesi ve vergi numarası
    7:Varsa eski işyerinden aldığınız vergi indirim belgesi(işyeri değişikliği yapılırsa götürülmesi iyi olur tarih sayıdan dosyayı rahat bulurlar.)