Toplam 4 mesajın 1-4 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    x54 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    10.01-2011
    Son Giriş
    18.02-2013
    Saat
    15:40
    Mesaj
    27
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Merhabalar; 2 yıldır kamuda çalışıyorum işe başlarken vergi indiriminden faydalanmak için vergi dairesine başvurarak 2. derece vergi indirimi onayı aldım belge çalıştığım kurum mutemetliğine gönderildi. Şimdi başka bir kuruma geçtim yeni başladığım kurum mutemetliği bu belgeyi talep ediyor bende eski kurumumdan belgeyi talep ettim ancak kurum bir türlü vergi indirim yazısını arşivden bulamıyor. İleride bana da lazım olabilir diye vergi indirim belgesinin bir kopyasını istiyorum. Şimdi bu vergi indirim belgesinin kopyasını nereden alabilirim? Gelir idaresi başkanlığı yada ildeki defterdarlığamı başvurmalıyım ayrıca bilgi edinme kanunu kapsamında talep etsem alabilirmiyim? yardımcı olup fikir verebilecek varmı. Teşekkürler.

  2. #2
    Editör
    KKELEBEKK Avatarı

    Gerçek Adı
    Kısmet
    Üyelik Tarihi
    23.10-2010
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:28
    Yaşadığı Yer
    KONYA
    Mesaj
    22.040
    Alınan Beğeniler
    185
    Verilen Beğeniler
    82

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    İşyeri değiştirdiğinizde tek yapman gereken defterdarlığa gitmek ve sakatlık indiriminden yararlandığına dair yazı alıp yeni işyerine vermek. Bu kadar.
    Emeklilik zamanınız geldiğinde de, sigorta müdürlüğüne başvurduğunuzda defterdarlıktan sakatlık indirim hakkınız olduğunu beyan etmeniz erken emeklilik için yeterli olacak.

    Yine isterseniz bir dilekçeyle ile aslı gibidir kaşeli alabilirsiniz.

    Gelirler İdaresi Başkanlığı'nın resmi web sitesinden alıntıdır:



    SORU 9: İşyerini değiştiren ücretliler ne yapacaklardır?

    Herhangi bir şekilde iş yeri değiştiren ücretlilerin daha önce işlem tesis ettirdikleri Müdürlüklere yeni iş yerlerinin adreslerini bildirerek buradan yeni iş yerlerine hitaben yazı almaları yeterli olacaktır. Bu kişilerin yeniden rapor almalarına gerek yoktur. Bulundukları il sınırları dışına gidenler de aynı şekilde hareket edebileceklerdir.

  3. #3
    Üye
    x54 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    10.01-2011
    Son Giriş
    18.02-2013
    Saat
    15:40
    Mesaj
    27
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Cevabınız için teşekkürler. Vergi dairesi ile görüştüm siz isteyemezsiniz kurumunuz talep edecek diyor. Kuruma söylüyorum bizimle ne alakası var diyor. Yarın birde defterdarlığın yolunu tutalım bakalım.

  4. #4
    Üye
    susuşum'B'aşkaydı Avatarı

    Gerçek Adı
    Ahmet ÖZKARA
    Üyelik Tarihi
    10.12-2011
    Son Giriş
    20.05-2016
    Saat
    15:00
    Yaşadığı Yer
    Bodrum /MUĞLA
    Mesaj
    92
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    aynı sıkıntı benim başımdan geçtiğinden oldukça tecrubem oldu bu konuda defterdarlık iş verene iş veren deftarlığa atar topu çünkü yeterince bilgi sahibi değiller bu konuda... benden yeniden rapor almamı söyledi defterdarlık...
    yapmanız gereken daha önce vergi indirimden faydalanıyordunuz ise... iş veren ilk vergi indirimi aldığınız vergi dairesine (defterdarlığa) resmi bir yazı yazmalı içerik olarak şu ad soyadlı 123... tc nolu zat şu tarıhten itibaren bizde çalışmaktadır.. vergi indiriminden faydalanması için iş yerine cvp vereceklerdir...
    arşivden raporu bulamamaları gibi, bir ihtımal yoktur fakat memurlarımız sağolsun göz ardı edıyorlar...
    bende kişisl olarak baş vurduğumda yok demişlerdi.. fakat eskı çalıiştığım iş yerınden evrakları ıstemiştim vergi indirimini uyguladıklarına daır.. hatta su an raporun aslı elimde... yazısmaşların fotokopılerini yolladığımda memur aa evet atlamışız kusura bakmayın dedı...
    8 ay uğraştım yenıden rapor almadan en sonunda yazı geldi...

    sonuç olarak iş vereninizin vergi dairesıne resmi yazı ile talep etmesi gerekıyor...