Sayfa 1 / 2 12 SonSon
Toplam 26 mesajın 1-15 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    GB_Auto Avatarı

    Üyelik Tarihi
    03.06-2012
    Son Giriş
    21.07-2012
    Saat
    17:51
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    6
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Herkese merhaba;
    Bir yüksek lisans tezi hazırlıyorum, Bu konuda sizlerin görüşlerini almak benim için çok önemli.
    Büyük otomobil üreticilerinin ürettikleri araçlarda standart olarak olmasını istediğiniz bir özellik var mı? Örneğin, bütün araçlarda daha rahat görülebilecek kontrast renkler, rahatça inip binme imkanı sağlayacak tutamaklar, ya da yoldan binerken daha rahat araca binmenizi sağlayacak bir basamak gibi.
    Bununla beraber size refakat eden insanlar içinde şöyle birşey olsaydı daha rahat ederdik diyebileceğiniz bir şeyler?

  2. #2
    Üye
    GB_Auto Avatarı

    Üyelik Tarihi
    03.06-2012
    Son Giriş
    21.07-2012
    Saat
    17:51
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    6
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Henüz sizlerden bir cevap alamadım ancak bu beni pes ettirmedi,

    Öğrendiğim kadarıyla toplumumuzun %12' si engelli vatandaşlarımızdan oluşuyor, bu çok büyük bir rakam, ne yazık ki toplumumuzun bu %12'lik kısmı geri kalan % 88 ile eşit şartlarda yaşayamıyor. 2009 yılında dünya bankası desteği ile yurt dışında bir çalışma başlatılmış. Konu başlığı herkes için tasarım. Biraz inceledikten sonra toplumun tümünün ihtiyaçlarını karşılayabilecek konforda ve kolaylıkta çevresel tasarımlar yapmışlar, Örn. metrolarda standart hafif eğimli rampalar, otoparklarda ya da otobüs bileti veren makinelerde herkesin ulaşabileceği yükseklik seviyeleri gibi... Büyükşehirlerimizde bu tip uygulamalar başlamış olup hali hazırda alınması gereken daha çok yol var, Bende neden otomobillerde bu tür tasarımlar uygulanmasın diye düşünüyorum. Çok basit tasarım farklılıkları ile ortak ihtiyaçlar gayet rahat karşılanabilir bence...

    Arkadaşlar sizden ricam,

    Farklı engel türlerinin otomobillere (Ailemize ait olan ya da sahip olduğumuz) ulaşabilirliğimizde bize yarattığı sıkıntılara nasıl çözümler geliştirebilirizi ortaya koymakta yardımcı olmanız, ortak bir tasarım paydasında toplumun %100' ü için çözümler ortaya koyabilmek için sizlerin önerileriniz çözümün tek anahtarı.

    Yardımlarınızı içtenlikle bekliyorum.

    Selamlar

    Gökhan

  3. #3
    Üye
    SiyahPelerinliAdam Avatarı

    Üyelik Tarihi
    31.05-2004
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    01:52
    Yaşadığı Yer
    Sivas
    Mesaj
    598
    Alınan Beğeniler
    24
    Verilen Beğeniler
    6

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Aslında otomobil üreticilerinden şahsım adına en çok beklediğim şey;

    Engellilerin araç kullanımına yönelik bir takım opsiyonları kendi bünyelerinde geliştirmeleri. Dolayısıyla piyasada güya makina mühendisi ile uygulanan, işi zorlaştırmaktan başka hiçbir amaca hizmet etmeyen prosedürlerdeki sözde projelerle amatör donanım entegrasyonları yerine, adamakıllı risk faktörleri tespit edilmiş ve üzerinde aracı üretenlerce kafa yorulmuş opsiyonel engelli donanımlarının sunulması. Ve en önemlisi eklenilen bu opsiyon çok radikal bir değişiklik değilse pratik olarak demonte edilebilmeli ve araç engelli olmayan birinin kullanımı için saniyeler içerisinde normal donanımsız bir araca dönüşebilmeli. Sanıyorum bunu bir çok araç üreticisi gayet basitçe yapabilecekken sadece devletlerin bu konudaki prosedür zorlukları ile uğraşmak istemediklerinden engellileri sanayilerde kontrolsüz ve daha amatör donanımlar kullanmaya teşvik ediyorlar... Düşünebiliyor musunuz, X marka bir otomobil üreticisi firma gerçekten çok çok düşük riskteki bir gaz pedalı takılma riski karşısında onbinlerce aracı geri çağırma yapıyorken, engellilerin kullandığı sanayi yapımı ve gerçekten bir çoğu zihnisinir aparatlar, Allah'a emanet götürüyor aracı. Bu kimin umurundaki... Ben hep anlatıyorum anlatmaya da devam edeceğim;

    1- Bana bu ülkede yetkili hiçkimse gerçekten nasıl donanımda ne şekilde bir araç kullanabileceğimi samimiyetle sormadı!
    2- Bana dikte edilen aparatla ilgili benden başka hiçkimse bir ömür boyu muhattap olmadı
    3- Ben sadece bana dikte edilen "Herşeyi elle idare edilebilen otomatik araç" ımla kendimi bir türlü gerçekten araca hakim hissetmediğim gibi takılı ama kullanmadığım aparat yüzünden ciddi bir kaza atlatmamın hemen sonrası ruhsatta ısrarla yazılı olmasına rağmen sanayiye girdim ve tertibatı söktürdüm.
    4- Peki ne mi oldu? Yaklaşık 7 yıldır (ve 150 bin Km dir), sıradan tertibatsız bir otomatik vitesli aracı kendimden gayet emin ve rahat kullanıyorum. Hemde sağ bacağında uzun yürüme ortezi olan bir polio lu olarak. Evet aracın pedallarını sol ayağımla kullanıyorum ama devlet benim gayet güzel işime yarayan sol ayağıma da hükmederek "herşeyi elle idare edeceksin" i dayatıyor.
    5- İnandığım ve daha rahat edeceğimi düşündüğüm halde sırf devletle bu konuda yüz göz olmamak için gaz pedalını sola aldırmamı sağlayacak resmi işlemlerle uğraşmıyorum.

    6- Henüz neden tertibatın yok sorusunu yöneltmeyen polisler bir gün sorarlarsa bunları nasıl onlara anlatırım endişesiyle yaşattıran yasalara ve bu yasaları kafa yormadan çıkaranlara lanet olsun...

    7- Benim kendi adıma tek istediğim gayet kolay ve insanı çileden çıkarmayacak kadar basit bir prosedürle üreticilerin otomatik araçlarda gaz pedalının gayet kompakt bir çözümle mühendislik kullanılarak demonte şekilde sol ayağa alınmasını sağlayan bir opsiyon sunmaları, Yine önemlisi istenildiği an aynı orjinallikle aracın tekrar kullanıcı tarafından saniyeler içerisinde eski haline dönderilebilmesi... Ben normal araç kullanan (belki hayat) arkadaşımla beraber aynı aracı kullanıp uzun yolculuklara çıkabilmek istiyorum. Bu kimin umurunda...

  4. #4
    Üye
    Pegasus Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.11-2003
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    18:03
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    834
    Alınan Beğeniler
    40
    Verilen Beğeniler
    19

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Benim şahsi fikrim, araçlara takılacak aparat geliştirebilir firmalar ancak bu aparatları sadece kendi araçlarında kullanılabilecek şekilde yapma eğiliminde olmasınlar. Şu an kullandığım aparatı saniyeler içinde söküp başka bir arabaya takabiliyorum. Bu asla taviz vermeyeceğim lüksüm sayesinde aparatımı katlayıp çantama koyduktan sonra gittiğim başka bir şehir ya da ülkede kiraladığım aracıma takabiliyorum.

    Üretilecek araçlarda bana göre en önemli unsur artık aktif şekilde çalışma hayatına dahil olan engellilerin ihtiyaçlarıyla uyumlu olacak araçlar üretmeleri. Örneğin engelli birey tekerlekli sandalyesini rahatlıkla araca kendisi koyup çıkartabilmelidir. Bunun için arka kapı tersten açılabilir. Şöför koltuğunun arkasında kalan koltuk geriye doğru katlanabilmeli ve tersine açılan bu kapıdan sokulacak sandalye için boş alan ortaya çıkmalı. Eğer kapı ayrı bir sistemle direksiyondan açılıp kapanabilirse değme gülüm keten helvaya olur.

    Koltuklar tam düz şekilde yatabilmelidir. Böylece uzun yolda engelli sürücü koltuğu iyice yatırıp kısa süre için de olsa uyuyabilir ve uykusuzluktan kaynaklanan kazalar önlenebilir. Şahsen şu an kullandığım Audi A3 marka aracın koltuklarının elle çevrilerek yatması ve yeterince yatay hale gelmemesi nedeniyle rahatsızım. Koltuk bir çok araçta zaten olduğu üzere tek tuşla yatabilmeli, mümkünse elektrikli bir yapıyla öne arkaya yukarı aşağıya normal araçlardan daha fazla şekilde hareket edebilmelidir.

    Direksiyon üzerindeki silecek sinyal vb gibi kollar tek elle kumanda edilecek şekilde dizayn edilmelidir. Bizler bir elimizle direksiyonu tutarken diğeriyle aparatı kontrol ediyoruz. Üçüncü bir eşlimiz olmadığından direksiyonun diğer kısmındaki kola ulaşmak için direksiyonu bırakıp uzanmak gerekiyor. Şu ana kadar sorunsuz yapabildiğim bu işlemin birgün bir kazaya neden olmayacağının garantisi yok.

    Ülkemiz kanunlarıyla bağlantılı olarak 1.6 motor dizel otomatik araç seçenekleri üzerinde durmalılar. Bu tip araçlar trajedi noktasına ulaşmış yakıt giderleri açısından bizleri rahatlatacaktır.

    Bizler uzun süre oturduğumuzda bası yarası oluşmaması için genellikle araçlarımızda havalı minder kullanıyoruz. Bu da oturduğumuz zeminin yükselmesi demek. Koltuk seviyesini en alt düzeye çekseniz dahi başınız araç tavanına yaklaşıyor. Bu da hem ön cam görüş mesafenizi etkiliyor hem de olası bir kaza anında riskler oluşturuyor. Çözüm verili değerlerden daha fazla koltuğun alçaltılabilmesinde yatar. Standartları bozup tavanı yükseltemeyecekseniz başka seçenek yok.

    Şimdilik akla gelenler bunlar...

  5. #5
    Üye
    aşka_sabıkalı Avatarı

    Üyelik Tarihi
    16.01-2011
    Son Giriş
    31.08-2016
    Saat
    10:31
    Mesaj
    130
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    işte bunları yapsınlar öncelikle sonrasını sonra düşünürüz

  6. #6
    Üye
    ismayil Avatarı

    Gerçek Adı
    ismail
    Üyelik Tarihi
    15.12-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    denizli
    Mesaj
    600
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    5

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    pegasus dostum, şu aparatınız hakkında bilgi veya link verebilir misiniz

  7. #7
    Üye
    Cango Avatarı

    Gerçek Adı
    Murat
    Üyelik Tarihi
    02.06-2006
    Son Giriş
    03.12-2017
    Saat
    21:17
    Yaşadığı Yer
    ...
    Mesaj
    228
    Alınan Beğeniler
    24
    Verilen Beğeniler
    41

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Araç orjinalinde özel tertibatlı olmalı aynı zamanda gaz ve fren sistemide çalışabilmeli.Sağlamlık ve güvenlik en önemli unsur araç beni yolda bırakmamalı..
    Engelli kişilerin işine yarayacak özellikler bulunmalı otomatik park sistemi abs -dsg fren sistemi arka görüş kamerası hava yastıkları daha birçok özellik bulundurmalı..Kişiye özel olmalı kişinin engeline göre fabrikada düzenlenmeli..

  8. #8
    Üye
    GB_Auto Avatarı

    Üyelik Tarihi
    03.06-2012
    Son Giriş
    21.07-2012
    Saat
    17:51
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    6
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: aşka_sabıkalı Mesajı Gör
    işte bunları yapsınlar öncelikle sonrasını sonra düşünürüz
    Bence bu çok da uygun bir düşünce değil.

    Daha henüz başındayız konunun, bir çok arkadaşımızdan çok güzel fikirler ediniyoruz. Şu ana kadar gördüğüm cevapların bir çoğu daha çok ortopedik engel ihtiyaçlarına yönelik. İnternet üzerinde yaptığım araştırmalarda Duyma, Görme ya da Zihinsel engelli yolcuların (Refakatçileriyle beraber) taşıtlara ulaşabilirliliği ve seyehat esnasındaki konfor ihtiyaçlarıyla ilgili çok fazla veriye ulaşamadım. Özellikle bu gruplardaki arkadaşlarımızın ya da yakınlarının önerilerini ve beklentilerini de öğrenmek isterdim. Çalışmamı bu gruplar içinde şekillendirmek istiyorum.

    Desteğiniz için çok teşekkür ederim

    Selamlar

    Gökhan

  9. #9
    Üye
    SmhGwz Avatarı

    Gerçek Adı
    Semih BALCI
    Üyelik Tarihi
    22.03-2012
    Son Giriş
    12.06-2017
    Saat
    16:49
    Yaşadığı Yer
    çanakkale
    Mesaj
    86
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    kısa ve öz olarak tüm marka ve araç firmalrında artık güvenlikli araçlar üretmesini ve güvenlik paketi olarak sundukları şeyleri çalmamaları!..

  10. #10
    Üye
    Pegasus Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.11-2003
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    18:03
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    834
    Alınan Beğeniler
    40
    Verilen Beğeniler
    19

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    İsmail şu linkte bulabilirsin.

    ClockWork Innovative Solutions, Inc. -

  11. #11
    Üye
    srhtslymn Avatarı

    Üyelik Tarihi
    24.07-2011
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    izmir
    Mesaj
    231
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Hazır araba almaya yakınken şu ayrıcalığı yapsalar harika olurdu
    %40 üzeri engelli şahıslara sıfır faizle araba imkanı sunulsa?
    bir kaç firma yapıyor engelli engelsiz ayırt etmeden ancak engellilere tümden bu imkan sağlansa güzel bir uygulama olacağını düşünüyorum. kuşkusuz firmalar içinde satış pazarı içinde bu iyi bir heyecan yaratır...
    son olarak benim gibi %60 engelli olupta ötv,kdv istisnasından yararlanamayan ve araç almaya yanaşmayan bir çok engelli olduğunu biliyoruz...

  12. #12
    Üye
    gezginemlak Avatarı

    Gerçek Adı
    ismail
    Üyelik Tarihi
    04.02-2008
    Son Giriş
    01.06-2017
    Saat
    19:13
    Yaşadığı Yer
    antalya
    Mesaj
    568
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    arabalara akulu yada manuel sandelye ile binilip inilmeli.bunun içinde iç yukseklik ortalama 1,50 cm olmasi gerekiyor.akulu sandelyediki josistik ile kumanda edilmeli.

    kolay gelsin.

  13. #13
    Üye
    karakaya Avatarı

    Gerçek Adı
    Musa
    Üyelik Tarihi
    30.07-2005
    Son Giriş
    02.11-2017
    Saat
    09:18
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    858
    Alınan Beğeniler
    11
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    5

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Karsan'ın New York Taksi olması için ürettiği Conpect V1 modeli dizayn olarak başlangıç olabilecek mir model.Gerek tekerlekli sandalyeli insanların binip inebilmesi gerekse genişliği oldukça güzel.Tabi çalışmanızın ayakları farklı olmalı.
    1-Aracı kullanabilecek ortapedik engelliler için şoför mahalli dizaynı ve aparatları oldukça fonksiyonel olmalı.Nitekim Pegasus ve Siyahpelerinli adam bu konuya değinmiş.
    2-Araç kullanamayan ortapedik engelliler içinse en önemli sorun aracın yüksekliği,binip inme sorunu ve bindikten sonra aracın sağa sola kayma problemi.

    Maalesef biz engelliler araçlarımızı istediğimiz standartlara getirebilmek için astronomik rakamlar ödüyoruz.Lift yaptırmak için kaç milyar para isteniyor.Aparat taktıracaklar yok proje çizdir yok aparat yaptır,vs Bu konular hem profesyonellerce üretilmeli hem de diğer prosedürler kolaylaştırılmalıdır.

  14. #14
    Üye
    erolktr Avatarı

    Gerçek Adı
    Erol
    Üyelik Tarihi
    14.05-2004
    Son Giriş
    23.12-2016
    Saat
    18:19
    Yaşadığı Yer
    kocaeli
    Mesaj
    178
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Her otomobil şirketinin Ar-ge birimlerinde özürlü araçlarına ilişkin birim kurulmalı. Aparat konusuna firmalar ilk elden çözüm üretmeli. Bu birimlerin ürettiği çözümlere devlet ok vermeli. Dünya da engel durumu ne olursa olsun kısıtlama yokken bizim ülkemizde sol kolunda problem varsa araç kullanamazsın denilmektedir. Devlet bu konuda uzmanlara görev vermeli.

  15. #15
    Üye
    Pegasus Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.11-2003
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    18:03
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    834
    Alınan Beğeniler
    40
    Verilen Beğeniler
    19

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Otomotiv şirketleri engelli eleman çalıştırsın. Bu kişiler çok iyi yabancı dil ve teknik bilgiye sahip olsun. Mühendislik mezunu bu arkadaşlar dünyadaki gelişmeleri takip edip kuruma aktarsın. Aynı zamanda yeni teknolojileri bizzat kendileri denesin. Özetle sakatlar için çözüm üretecek firmalar çözüm süreçlerinden sakatları dışlamasın.




Sayfa 1 / 2 12 SonSon