Toplam 4 mesajın 1-4 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    golgi Avatarı

    Üyelik Tarihi
    16.09-2009
    Son Giriş
    24.09-2009
    Saat
    00:44
    Mesaj
    2
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Merhaba arkadaşlar, ismim Mehmet YÖRÜKOĞLU, Endüstri Mühendisliği'nde "Havacılık yer hizmetlerinde engellilerin yaşadıkları zorluklar ve giderilmesi"ne yönelik doktora tezi için çalışıyorum.

    Bilet alımında, havalimanında, chek-in sırasında, uçakta, gidiş-gelişte, bağaj alış-verişte,vb. yaşanan zorluklar ve ihtiyaç duyulan hizmetler konusunda fikirleriniz, önerileriniz, yönlendirmeleriniz ve yorumlarınız hem çalışmama hem de gelecekteki havacılık yer hizmetlerinin engelliler için iyileştirilmesine katkı sağlayacaktır.
    Küçük bir bilgi bile gelecekte bir çok kişinin hayatını kolaylaştıracak hatta havacılıktaki bazı standartların belirlenmesinde başlangıç olabilecektir. Katkılarınızı bekliyorum. Saygılarımla.

    Şimdiden çok teşekkürler.

  2. #2
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:19
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.909
    Alınan Beğeniler
    949
    Verilen Beğeniler
    1.237

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Başlık gözden kaçmış yahu...

    Sanırım en büyük sorun bazı havayollarının (özelikle THY) sakat kişinin tek başına seyahat etmesine izin vermemesi! Daha doğrusu, ayrımcılık suçu işleyerek sakatları mağdur etmesi: http://www.engelliler.biz/forum/ayri...-tartisma.html
    Bu durumun düzeltilmesi şart. Herkesin ulaşım araçlarını kullanma hakkı vardır. Buna kimse engel olamaz. Yolcunun refakatçiye ihtiyacı olduğunu düşünüyorsa havayolu şirketi, bu onun sorunu! Verir yolcunun yanına bir personel, sorununu çözer. Hizmet anlayışı sorunlu diye yolcuya saygısızlık etmeye kimsenin hakkı yok!

    İkinci olarak, internetten uçak bileti alımında sorun çıkartılmamalı. Eğer sağlık raporu ya da sakatlığı belgeleyen bir belge şartsa, bu belge uçağa binişte yolcudan talep edilebilir. Ve, sakatlık görünüyorsa, o tür bir belgenin de istenmemesi gerek.

    Yer hizmetleri açısından yolcu check-in işlemi için ilgililere başvurduğunda yolcuya refakatçi personel tahsis edilmeli, yolcunun uçağa binmesi ve bagaj işlemleri bu personel tarafından sağlanmalı ve aynı şekilde inişte de gerekli düzenlemeler ayarlanmalı.

    Alandaki tuvaletler ve restoranlar başta olmak üzere, yolculara açık olan tüm mekanların herkes için erişilebilir olması sağlanmalı. Gerekli yerlerde bilgilendirme levhaları bulunmalı.

    İlk anda aklıma gelenler bunlar.
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  3. #3
    Üye
    OptimusPrime Avatarı

    Gerçek Adı
    Ali
    Üyelik Tarihi
    08.05-2009
    Son Giriş
    10.12-2017
    Saat
    02:37
    Yaşadığı Yer
    Dünya
    Mesaj
    317
    Alınan Beğeniler
    7
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    uçaklara giriş çıkışta biz tekerlekli sandalye kullanıcıları gayet rahat ediyoruz ama yurt içi uçuşlarda kullanılan uçakların iç genişlikleri çok dar.koltuk araları çok dar ve çok rahatsız edici.ayrıca anadolu jetin uçakları eski ve çok kötü.aslında boeing firmasının ürettiği uçaklarda bu sorun genelde var.airbus'lar daha rahat.amerikalılar parayı,avrupalılar rahatı düşünerek yapıyor bu uçakları...

  4. #4
    Üye
    golgi Avatarı

    Üyelik Tarihi
    16.09-2009
    Son Giriş
    24.09-2009
    Saat
    00:44
    Mesaj
    2
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Dile getirilen konuların bir kısmına yapılan uluslararası akademik çalışmalarda rastlanıyor, bir kısmı ise çalışılmamış (ulaşabildiğim kadarıyla). Çalışılmayan konular bize çalışılması için yön gösterecek. Bununla birlikte özellikle istatistiki veriler yapılması gereken çalışmaların sayısallaştırılması ve ölçülmesinde esas teşkil edecek, tabi bunlar firmalardan ve ilgili kurumlardan edinilecek. Elbette firmalar ortaya konan sorun ve çözüm yollarını kabul etseler de (bir kısmını biliyorlar zaten) hemen düzeltmeye gitmeyeceklerdir; maliyet ve rekabet şartları amaçlarını sağlamaya devam ettirdikçe pek ilgilenmemeleri olasıdır. ancak müşteri taleplerinin artışı ve rakiplerin bu açıdan tercih edilirliğinin kazançlarına etkisi ilgisiz firmaları zorlayacaktır.
    Amacımız doktora çalışmamızı güzel bir şekilde gerçekleştirmek olduğu kadar hem firmalara hem de kanun koyuculara hem yön göstermek (yapabilirsek) hem de onları zorlayacak müşteri ve sivil toplum örgütlerini daha da bilgilendirmek olacak.

    İlginiz ve katkınız için teşekkürler, konu ile ilgili olursa katkılarınızın devamı çok faydalı olacak. Saygılarımla.