Sayfa 1 / 3 123 SonSon
Toplam 42 mesajın 1-15 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Sakatlık Çalışmaları
    volkan.yilmaz Avatarı

    Gerçek Adı
    Volkan
    Üyelik Tarihi
    09.03-2009
    Son Giriş
    21.05-2013
    Saat
    17:10
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Üsküdar
    Mesaj
    46
    Alınan Beğeniler
    8
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Herkese merhabalar,

    Ben Volkan. Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji ve Siyaset Bilimi mezunuyum. Şimdi Sosyal Politika Forumunda (Sosyal Politika Forumu) araştırma asistanı olarak çalışıyorum.

    İlköğretim okullarında engelli öğrencilerin kaynaştırma uygulaması ile ilgili bir çalışma yapıyorum. Sizlerin bu uygulama ile ilgili ne düşündüğünüzü merak ediyorum.

    Tüm katkılarınız benim için önemli.

    Şimdiden teşekkürler!

  2. #2
    Üye
    huangschize Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.04-2009
    Son Giriş
    29.04-2009
    Saat
    08:53
    Mesaj
    1
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    kaynaştırma olan öğrenciler için okulların içinde farklı sınflar oluşturulmalı ve özel eğitim almış öğretmenler görevlendirilmeli çünkü sınıf öğretmeni böyle özel öğrencilerle ilgilenebilecek şekilde yetiştirilmiyor yetiştirilse dahi o öğrencilerle ilgilenebilecek vakit kalmıyor benim sınıfım da iki buçuk tane kaynaştrıma öğrencisi var buçuk diyorum çünkü devlet hastanesinden aldığı raporda zeka geriliği olduğu sadace kişisel bakımını yaparsa bunun bile iyi bir gelişme olduğu yazıyor daha sonra RAM a gitti ve problem yok öğrenebilir diye geri geldi 1. sınıf müfredatına göre öğretmeye çalışıyorum ancak tek bir harf bile öğrenemedik diğer kaynaştırma öğrencim sürekli çevreye arkadaşlarına zarar veriyor eline ne geçerse kim olduğuna bakmaksızın atıveriyor derste değişik sesler çıkarıyor istediği gibi dersin ortasında kakıp geziniyor diğer kaynaştırma öğrencim de öyle düşünebiliyor musunuz siz ders anlatmaya çalışırken sınıfın ortasında gezinen bir öğrenci diğer tarafta tuhaf sesler çıkaran bir öğrenci bir diğeri hiç susmadan konuşuyor ve siz diğer ğrencilerinize bir şeyler vermeye çalışıyorsunuz öyle bir ortamda öğrenciler de dikkat mi kalır istek mi her teneffüs sonrası şikayetler olmazsa olmazımız haline geldi
    kaynaştıma olmalı evet ama seviyeleri de dikkate alınmalı daha uyumlu daha az sorunlu öğrenciler elbette sınıfta kalsınlar fakat dersin akışını bozan arkadaşlarına zarar veren öğrenciler bizi aşıyor diye düşünüyorum rehberlik öğretmeni gözetiminde bu işin eğitimini almış kişler tarafından yetiştirilirlerse hem daha verimli hem de daha iyi yetişmiş olacaklardır

  3. #3
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:27
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.883
    Alınan Beğeniler
    941
    Verilen Beğeniler
    1.233

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Volkancım, daha somut sorular sorman katılımı arttırır diye düşünüyorum.
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  4. #4
    Üye
    shukufe Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.01-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    5.451
    Alınan Beğeniler
    113
    Verilen Beğeniler
    168

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    huangszice size hocam demicem
    kon disi bile olsa bir talebenize bucuk dicek kadarsaniz sizin ogretmenliginiz acaba

  5. #5
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:27
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.883
    Alınan Beğeniler
    941
    Verilen Beğeniler
    1.233

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü diyor ki:
    Kaynaştırma Uygulamaları

    Özel eğitim gerektiren öğrencilerin normal akranlarıyla aynı sınıfta ve aynı okulda eğitim görmelerini sağlamaya yönelik çalışmalara öncelik verilmektedir. Bu noktadan hareketle, durumu uygun olan öğrenciler normal sınıflarda kaynaştırma uygulamalarına alınmaktadır. Durumu normal akranlarıyla aynı sınıfta öğrenim görmeye uygun olmayan öğrenciler için normal okulların bünyesinde özel eğitim sınıfları açılmaktadır. Kaynaştırma uygulamalarına devam eden öğrencilerin bireysel özellikleri dikkate alınarak mevcut ilköğretim programı uygulanmaktadır. Sadece, zihinsel öğrenme yetersizliği olan öğrenciler için, özellikleri dikkate alınarak hazırlanmış olan ayrı ilköğretim programı uygulanmaktadır.
    Bir de, Özel Eğitim'e Sayın Bakan'ın bakışı şöyleymiş sanırım (zira sitede slogan gibi konulmuş):
    bakan - Kaynaştırma Uygulaması ile ilgili deneyimleriniz ve düşünceleriniz? [Araştırma]
    Naçizane görüşüm: Sayın Bakanın konuya "iyi eğitim verirsek bu insanlardan büyük verimler alındığı ortadadır" şeklinde bakması, bence Özel Eğitim'i daha en baştan kadük hale getirir. Yani, birarada yaşama kültürünün aşılanması, farklılıkların doğal sayılması gerektiğinin içselleştirilmesi, "verim, verim" diye havuca koşmanın anlamsızlığı, disiplin diye asker nesiller yetiştirmenin zararlarının görülmesi vb. ilkeler üzerine kurulmalıyken özel eğitim; işte, "verim" üzerine kurulursa, yukarıda görüş belirten öğretmen (huangschize) gibi "verimsizler" "buçukluk" olarak sayılırverir bi anda! Öyle ya, o sakat çocuk sonuçta verimsiz! Ya da işte bi şekilde "tam" değil.
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  6. #6
    Üye
    mezopotamyali kederi Avatarı

    Gerçek Adı
    ASYA
    Üyelik Tarihi
    02.02-2008
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    1.371
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Özel eğitim alması gereken öğrencilerle uğraşmak sanıldığı kadar kolay değil.Öte yandan eğitim sisteminin temelinde öğrenmekten ziyade eğitmek var ki ben bunda yuhlanacak taraf göremiyorum...Sizin bir alternatifiniz var mı sevgili adminim?Eğitim dediysek,bu hayvan eğitimine benzer bir eğitim değil...İnsanı,doğayı,evreni,toplumu algılama ve onlar için üretme etkinliğidir. Öğretmen sahneye çıkar ve nesnel ifadelerle hayatı algılatmaya çalışır.İlerleyen dönemlerde öğrenci kendi öznel dünyasını bu nesnel temelden alır.Kafasında kendi şekillendirir... Öğretmen burda sadece araçtır...

    Kaynaştırma programının, her özel eğitim gerektiren öğrenciden aynı başarıyı göstermesi beklenemez.Okulumda dersine girdiğim sınıflarda toplam 4 kaynaştırma eğitimi alan öğrencim var.Hepsi birbirinden farklı.Biri çok içine kapanık...Biri hiperaktif,biri algılamada problem yaşıyor...Bu dört öğrencimin dersine ard arda girdiğimi düşünün...Demirden değiliz...İnsanız nihayetinde,insan üstü güçlerimiz yok...

    Kaynaştırma programına dahil olan bu öğrencilerimle benim yaşadığım sorunlara gelince...Açıkçası onları diğerlerinden ayırmıyorum.Sadece Yazılı sorularını özel hazırlıyorum.Bunu yaptığımı bile bilmelerini istemiyorum.Diğer öğrencilerim de bilmiyor.Zaman zaman öyle başarılı şeylerin altına imza atıyorlar ki onları şımartmaktan büyük keyif alıyorum...Ozan, Fenerbahçe miniklerde oynuyor şuan. Tek tek neler yaptıklarını yazmama gerek yok.Sadece onlara,-bu çocuklarımıza- her an yetişemeyebilecek, bu konunun eğitimini almamış öğretmenlerin çok olduğu bilinmeli...Bir beyin cerrahına,kalp ameliyatında başarısız oldu diye kızma hakkınız var mı?

    Kaynaştırma programlarının selameti için bunun bir kısa dönemli seminer olmaktan çıkması gerekir...Konu ciddi çünkü...

  7. #7
    Üye
    shukufe Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.01-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    5.451
    Alınan Beğeniler
    113
    Verilen Beğeniler
    168

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    mezo hocam engelli cocuklarlarin egitimi zor olabilir haklilik payini inkar edemem
    amaaaaa ogretmenimizi annemiz kadar belki annemiz olmadan bizlere sevgi verdigi icin daha cok severiz degilmi ogretmenliginiz surecinde bunu ogrendiniz sanirim tecrubelerinizle
    demirden insan olmadigini her insanin sabirtasi olmadigini soylemeye gerek yokta
    yokta ogretmenlik meslegine adim atarken cocuk pskolojisiyle ilgili egitim aliniyor degilmi
    engellide olsa cocuk cocuktur
    sevginin anlayisin asamayacagi engel yoktur
    kucuk meleklerin biraz sevgiyle ogrenim hayatinda uyum gosterecekleri asikardir

  8. #8
    Üye
    ikinci bahar Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.07-2005
    Son Giriş
    06.12-2017
    Saat
    21:55
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    443
    Alınan Beğeniler
    19
    Verilen Beğeniler
    27

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    özel eğitime ihitiyaç duyan entegre öğrencileri için ,devlet gerekli alt yapıyı oluşturmadığı sürece kaynaştırma öğrencisi ailesi ve diğer öğrenciler ve aileleri arasında kalacaktır öğretmen.
    kaynaştırma öğrencisini eğitim öğretime katmaya çalışan öğretmen ,
    diğer çocukları bana göre ihmal edemez.
    engelli çocuğa sahip olacak onun için daha iyi bir gelecek oluşturabilecek kişilerde,
    yine bu çocuklardır.
    öğretmen kaynaştırma öğrencisine çok vakit ayıramaz.
    sayın kalem,siz fazla hayalperest ya da fazla ideolojik bir eğitimcisiniz bana göre.
    daha önceki bir yazınızda entegre öğrencinize ayırdığınız zamanı diğer fırsat öğretiminden de yararlanabilecek öğrencilere ayırabildiğinizi sanmıyorum açıkcası.
    sevgiler..

  9. #9
    Üye
    mezopotamyali kederi Avatarı

    Gerçek Adı
    ASYA
    Üyelik Tarihi
    02.02-2008
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    1.371
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    shukufe canım benim... Haklısın.Öğretmenin çocuğun hayatında yeri büyük.Yeri geliyor anne ve babayı bile tek kalemde geçiyor çocuk öğretmeni için...Okula başlamadan gözünde büyüttüğü ebeveyn,okula başladığında yerini öğretmenine bırakıyor.Ve bir daha o tahta kolay kolay kimseyi oturtmuyor...Ama bu kaynaştırma programındaki öğrencilere, kulaktan dolma bilgilerle kaynaştırma programı uygulamaya çalışan öğretmen için çok zor...Sınıf öğretmenleri bir nebze branş öğretmenlerinden daha şanslı.Çünkü eğitim fakültesinde bu konuyu ayrıca detaylı olarak görüyorlar...Ben itiraf ediyorum,bu konuyla ilgili seminer dışında bir bilgi almadım...Açıp yönetmeliği bakmasam kaynaştırma öğrencisine de diğer öğrencilerim gibi muamele edicem.Ki ilk yıllarda ettim de...Kaynaştırma öğrencisini sınıfta bırakmışım Meğer bu öğrencileri ne sebep olursa olsun sınıfta bırakmak yok... Ben de istemezdim çocukların deneme tahtası olmasını.Şöyle davransam nasıl olur?Böyle yapsam daha mı iyi olur? diye düşünmeden sınıfta bildiklerimi uygulayabilseydim.Ne yazık ki bilmiyordum...Öğrendim ama geç oldu...

    Dönem başında kaynaştırma öğrenciler belirleniyor.Diyelim ki 6.sınıflarda 10 tane kaynaştırma öğrenci var.Toplam da 4 şubemiz var...Bu kaynaştırmaya tabi tutulacak öğrenciler ,eşit olarak şubelere paylaştırılıyor.Yeri geliyor ki bir öğretmen bu konuda hiç tecrübesi olmadığı gerekçesiyle bu öğrencileri işinin ehli başka bir öğretmene devredebiliyor.Tabi burda zümreyle uyum çok ama çok önemli...Bazı öğretmenlerimiz başarı grafiğinin bir kaynaştırma öğrencisi yüzünden düşeceğini de hesaba katabiliyor ki işte ben konunun burasında, öğretmenin öğretmenliğini sorguladığım andır...Bu artık bir eğitim değil vicdan meselesidir...

    Kaynaştırma programının bir alt yapısı yok.Bana 10 kişilik sınıflarda kaynaştırma öğrencisiyle nasıl ilgilenilir örneğini göstermesinler çünkü yurdum gerçeğiyle uzaktan yakından alakası yok...Sistem bir yandan fen lisesi,anadolu lisesi ve özel okulların olanaklarını öğrenciler için cazip duruma getiriken,öte yandan 40-50 kişilik sınıflarda hem bu yarışa dahil olmamı hem de eğitim için bin parçaya bölünmemi salık veriyor...Oysa ben tek kişiyim...Sınıf mevcuduna bölünmem mümkün değil...

  10. #10
    Üye
    shukufe Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.01-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    5.451
    Alınan Beğeniler
    113
    Verilen Beğeniler
    168

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    sayın sosyolog akademısyenımız konuyu baslattı kactı ama bızler ıcın anı tazelemek ıcımızdekılerı dokmek acılarımızı anmak baya bı hos oluyo
    sevgılı kalem ogretmenım engellı cocuklar ıcın elnden ne gelırse ugrasman cok hosuma gıdıyor cok ama cok tesekkurler

  11. #11
    Sakatlık Çalışmaları
    volkan.yilmaz Avatarı

    Gerçek Adı
    Volkan
    Üyelik Tarihi
    09.03-2009
    Son Giriş
    21.05-2013
    Saat
    17:10
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Üsküdar
    Mesaj
    46
    Alınan Beğeniler
    8
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Herkese merhaba tekrar,

    Öncelikle çok teşekkürler. Kaçmadım, burdayım. İnternet forumlarıyla ilk deneyimimi yaşıyorum, kusuruma bakmayın

    Ben iki ilkokulda gözlemler yaptım. Sizinle orada edindiğim fikirleri sabah ayrıntılı olarak paylaşacağım. Şimdi notlarım yanımda olmadığı için yazamıyorum.

    Görüşmek üzere!

  12. #12
    Sakatlık Çalışmaları
    volkan.yilmaz Avatarı

    Gerçek Adı
    Volkan
    Üyelik Tarihi
    09.03-2009
    Son Giriş
    21.05-2013
    Saat
    17:10
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Üsküdar
    Mesaj
    46
    Alınan Beğeniler
    8
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Günaydın,

    Ben bu araştırma için Bağcılar ve Okmeydanı'nda iki devlet okuluna gittim. Veliler, rehber öğretmenler ve sınıf öğretmenleri ile görüştüm. Hatta bir hayat bilgisi dersine girmeyi başardım. (ne güzel derstir-hayat bilgisi ) Bu arada arkadaşlar hepinizin gönderdiği linklerdeki yazıları okudum, çok sağolun. MEB Bakanı Çelik'in açıklamasındaki vurgular çok fazla şey anlatıyor...

    Şimdi kafamda oluşan sorun ve soruları paylaşayım...

    Birincisi özel okullarda engelli öğrencilerin durumunun ne olduğuna dair bir fikri olan var mı? Ben pek iyi şeyler duymuyorum. Veli müşteri oldukça sakatlara karşı ayrımcılığı uygulamakta daha bir "hak" görüyor kendinde. Okulda "müşteri memnuniyetine" odaklanıyor. İlçe merkezlerindeki devlet ilkokullarında da özellere yaklaşan bir durum var gibi. Bu da "daha başarılı, en başarılı" olmaya çalışan okullarda sakat çocuklara yer olmadığı bahanesiyle işliyor gibi.

    İkincisi, sakat öğrencilerin sınıflarda olmasıyla tüm çocuklar birarada yaşamayı öğrenmiyorlar mı? Bunun kendisi bir değer değil mi? Dünyanın uydusunun ay olmasını öğrenmeleri kadar önemli değil mi çocukların birlikte yaşamayı öğrenmeleri? Kimi zaman sınıfta ilginç sesler çıkaran birinin varlığına alışmaları? Burada biraz nasıl daha içermeci/kapsayıcı bir kamusal alan yaratabiliriz ve bunu yaparken ilkokulun nasıl bir rolü olabilir diye düşünmeye çalışıyorum. "Başarı" nedir, bunu sorgulamamız gerekli gibi geliyor bana.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Ben Mayıs sonu gibi, hem kendi gözlemlerimden hem de sizin söylediklerinizden bir şeyler çiziktireceğim, herkesle paylaşırım zaten.

    Sevgiler!

  13. #13
    Üye
    xmen016 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    05.05-2009
    Son Giriş
    29.03-2010
    Saat
    16:32
    Mesaj
    2
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Kardeşim her şeyden önce sağlıklı insanların bile kaynaşıp bir araya gelemediği ve günümüzde birlik ve beraberliğin en fazla oması gerektiği bir dönemde böyle güzel ve anlamlı bir projeyi hayata geçirme çalışmalarından dolayı kutluyorum evet çok güzel bir proje özür gruplarına göre sınıflandırılırsa daha verimli olur düşüncesindeyim.Durumu uygun olan öğrenciler normal sınıflarda kaynaştırma uygulamalarına alınmalıdır. Durumu normal akranlarıyla aynı sınıfta öğrenim görmeye uygun olmayan öğrenciler için normal okulların bünyesinde özel eğitim sınıfları açılmalıdır.

  14. #14
    Sakatlık Çalışmaları
    volkan.yilmaz Avatarı

    Gerçek Adı
    Volkan
    Üyelik Tarihi
    09.03-2009
    Son Giriş
    21.05-2013
    Saat
    17:10
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Üsküdar
    Mesaj
    46
    Alınan Beğeniler
    8
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    xmen016 çok teşekkürler iyi dileklerin için. ben de kuyuya bir taş atmaya çalışıyorum, ne kadar olursa

    arkadaşlar başka yorumu olan var mı?

    mesela ailelerin yüzde kırkın altında özürlülük raporu olan çocuklarla ilgili bildiğiniz deneyimler var mı? galiba onlar daha da mağdur oluyorlar...

    sevgiler.

  15. #15
    Sakatlık Çalışmaları
    volkan.yilmaz Avatarı

    Gerçek Adı
    Volkan
    Üyelik Tarihi
    09.03-2009
    Son Giriş
    21.05-2013
    Saat
    17:10
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Üsküdar
    Mesaj
    46
    Alınan Beğeniler
    8
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Kalem selamlar,

    Kaynaştırma uygulaması ile ilgili bir mağduriyet söz konusu değil. Biliyorsunuz yüzde kırkın üzerine özürlü raporu alınırsa, yoksul aileler belli sosyal yardım mekanizmalarından yararlanabiliyorlar. Çoğunlukla da aileler -gözlemlediğim kadarıyla- bu sosyal yardıma ulaşabilmek amacıyla rapor işine girişiyorlar. Bir de tabii özel özel eğitim merkezlerinden ücretsiz yararlanabilmek için önemli rapor. Görüştüğüm ailelerden birçoğu her yıl rapor yeniletirken, "acaba bu sefer yüzde kırkın altında verip, bizi özel eğitimden ve sosyal yardımdan mahrum bırakırlar mı" korkusu yaşıyorlar...




Sayfa 1 / 3 123 SonSon