Sayfa 2 / 3 İlkİlk 123 SonSon
Toplam 42 mesajın 16-30 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #16
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    01:14
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.909
    Alınan Beğeniler
    949
    Verilen Beğeniler
    1.237

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Küçük bir düzeltme, Özel Özel Eğitim hakkından yararlanabilmek için gerekli olan rapor oranı %20'dir. Ve bu rapor her yıl yenilenmek zorundadır! Sanki o çocuk artık özel eğitime ihtiyaç duymayacak hale gelebilecekmiş gibi! Bildiğimden değil ama, sanmıyorum ki %95'i için "artık özel eğitime ihtiyacı yok" denilebilsin.
    TEBLİĞ



    Bilindiği üzere, 30/4/1992 tarihli ve 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ek 3 üncü maddesinde;
    "Özürlü sağlık kurulu raporu düzenlemeye yetkili sağlık kurum veya kuruluşlarınca verilen sağlık kurulu raporuyla asgari % 20 özürlü olduğu tespit edilen ve özel eğitim değerlendirme kurulları tarafından da eğitsel değerlendirme ve tanılamaları yapılarak 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında açılan özel eğitim okulları ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde verilen destek eğitimini almaları uygun görülen; görme, işitme, dil-konuşma, spastik, zihinsel, ortopedik veya ruhsal özürlü bireylerin; eğitim giderlerinin her yıl Maliye Bakanlığınca belirlenen tutarı, Millî Eğitim Bakanlığı bütçesine bu amaçla konulan ödenekten karşılanır. Bu özürlü bireylerin, özür grupları ve dereceleri ile özür niteliğine göre eğitim programlarının kapsamı ve eğitim süreleri, Özürlüler İdaresi Başkanlığının görüşü alınmak suretiyle Bakanlıkça hazırlanacak ve bu Kanunun yayımını izleyen 6 ay içinde yürürlüğe konulacak yönetmelikle belirlenir.
    Söz konusu eğitim hizmetini sunan veya yararlananların, gerçek dışı beyanda bulunmak suretiyle fazladan ödemeye sebebiyet vermeleri durumunda bu tutarlar, iki katı ve kanuni faiziyle birlikte ilgililerden müteselsilen geri tahsil edilir. Bu fiillerin özel eğitim okulları ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri tarafından tekrarı hâlinde, ayrıca kurum açma izinleri iptal edilir."
    hükmü yer almaktadır.

    Bu kapsamda, özürlü bireylerin destek eğitim giderlerinin bütçeden karşılanacak kısmına ilişkin olarak aşağıdaki hususlara uyulacaktır.
    1 - 5580 sayılı Kanun kapsamında açılan özel eğitim okulları ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde özürlü bireylere verilen destek eğitiminin bütçeden karşılanacak kısmı; katma değer vergisi hariç olmak üzere bireysel eğitim için aylık 304 TL., grup eğitimi için 87 TL. olarak belirlenmiştir.
    2 - Belirlenen tutarlar, Millî Eğitim Bakanlığı bütçesine bu amaçla konulan ödenekten, bu tutarları aşan kısmı ise ilgililer tarafından karşılanır.
    3 - Bu Tebliğde yer almayan hususlarda Millî Eğitim Bakanlığınca yapılacak düzenlemeler esas alınır.
    4 - Bu Tebliğ, 1/1/2009 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
    Tebliğ olunur.
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  2. #17
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    01:14
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.909
    Alınan Beğeniler
    949
    Verilen Beğeniler
    1.237

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Sakat çocukların kaynaştırma eğitiminde de anaokullarında da kreşlerde de gerek okul yöneticileri gerek öğretmenler gerek sakat-olmayan çocukların aileleri ve gerekse sakat-olmayan çocuklar tarafından (tabii bu çocukların sadece büyüklerini taklit ettiklerini unutmadan!) sistemli ve en acı verici şekilde dışlandığı bir vaka. Bu, belki de kimsenin üzerinde tartışmayacağı bir gerçek. Bu dışlama mekanizmasından mağdur olan binlerce insan vardır...

    Yukarıda aktardığım "%20 raporla özel eğitim hakkı tanınıyor" bilgisi ile bu sistemli dışlama mekanizmasını bir arada düşününce, acaba diyorum, olabildiğince çok sayıda sakat, sakat-olmayan çocukların/ailelerin/öğretmenlerin/yöneticilerin gözü ününden uzaklaştırılmak isteniyor olabilir mi?!
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  3. #18
    Üye
    tuncay280307 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.07-2008
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    18:03
    Yaşadığı Yer
    balıkesir
    Mesaj
    236
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    selam hocam benim 8 yaşındaki oğlum otistik kaymaştırma eğitimi alıyor allahtan okuldaki öğretmenimiz anlayışlı ve diğer öğrenciler ve aileleride anlayışlıki sorun olmuyor ve kimse oğluma buçuk demiyor.
    şimdi kaynaştırma eğitimi şüphesiz anlama güçlüğü çeken tüm cocuklar için cok önemli ve şununda farkındayızki oğlum birlşeyler öğrenecek diye sınıftaki diğer öğrencilerin öğrenemine engel olsun istemem. ançak bu konunun normal ve anlama güçlüğü ceken cocukların aynı sınıfta aynı ortamda olması gerekliliğidir. yoksa özel eğitim okullarında yada ram bünyesindeki okullarda zaten bu cocuklar eğitim alıyorlar ama bu merkezlerdeki arkadaşlarıda genelde anlama zorluğu çeken cocuklar olduğu için birbirlerine faydamı veriyorlar zararmı veriyorlar orası tartışılır
    şimdi toplumda olan bir önyargı var otistik yada anlama güçlüğü çeken cocuklar sınıftaki normal cocuklara zarar verebilir yada onların eşyalarına zarar verebilirler yada ders düzenini bozabilirler tüm bu önyargılar bir yere kadarda haklıdır ve itirazımda olamazama sınıftaki normal düzeydeki cocuklara otizm in ne olduğunu anlatırsanız sorun büyük ölcüde halledilmiş olur kendimizden örnek verecek olursak oğlumun adı yiğit 8 yaşında ve konuşamıyor ama tüm ihtiyaclarını karşılayabiliyor konuşamadığı için biraz sinirli oluyor çünkü karşısındaki yiğitin o an ne istedşiğini anlayamıyor yada işte ne bileyim hocamın da üstte yazdığı gibi derste anlamsız sesler cıkarabiliyor ama bu cocuklar eğitilebiliyor 4-5 ayda yiğite oranın bir sınıf olduğu ve yapması gerektiği şeyler olduğunu öğretince artık yiğit o 40 dakikada sesizce oturmayı öğrendi kimse onun öğretmeninde ona normal müfredattaki şeyleri öğretmesini beklemiyor zaten ama40 dakika sesizce kalmasını öğretti ya o bile büyük bir adım
    daha bu konuda sayfalarca yazarım ama şüphesiz kendi kendimi kandırmış olurum tek diyeceğim bu cocuklar bir kenera atılmamalı

  4. #19
    Üye
    mezopotamyali kederi Avatarı

    Gerçek Adı
    ASYA
    Üyelik Tarihi
    02.02-2008
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    1.371
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Volkan, ben çocuğunun özel eğitime yani kaynaştırmaya yakıştıramayan veli de gördüm; devletin verdiği bu pozitif ayrımcılığa çocuk kaynaştırma programından çıkarılacak da devletin desteği kesilecek diye ödü kopan veli de gördüm...Ailenin eğitimli olması çocuğa da öğretmene de artı getiriyor...İşini kolaylaştırıyor.

  5. #20
    Üye
    tuncay280307 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.07-2008
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    18:03
    Yaşadığı Yer
    balıkesir
    Mesaj
    236
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    dayanamdım herkezden özür dileyerek 1-2 satır daha yazmak istedim sıkılmadan okursanız cok sevinirim
    Birbirini cok seven iki insan hayal edin bu iki insan için hayat okadar güzel ve renklidirki kelimelerle anlatmak imkansız olsun istekleri vardır hayattan bekledikleri vardır herşeyin mümkün oldukca en iyisine sahiptirlerve gelişen herşey onların istedikleri yolda gelişmektedirler gel zaman git zaman bu iki insan hayatlarını birleştirmeye karar verirler çevrelerindeki herkez cok mutludur çünkü onlar mutlu;hazırlıklar başlar evleri kendi evleridir arabaları yazlıkları vardır eşyalar seçilmeye başlamıştırbizim bu mutlu ciftimizinve kendi caplarında hayallerde kurmaya başlamışlardır balayı için ROMA da harika bir balayı isterler hemen tur şirketleriaraştırılır ve tariheleri uyan harika bir döneme denk gelmişlerdir düğün dernek olur gün gelir ve bizim bu mutlu ciftimiz hayallerini kurdıkları balayına cıkacaklardır eşyalarını hazırlarlar ve doğru havaalanına gelirler anons yapılır ve ucağa binerler yola cıkmışlardır artık şunun şurasında hayallerini kurdukları aşk şehri ROMAya kavuşmalarına ne az kalmıştır ve zaman geçer ucak inişe başlar ve nihayet uçak toprağa değer kapılarını acar ama bizim mutlu çiftimiz şaşırılar kapıdan baktıklarına olamaz burası ROMA olamaz kelimelerle anlatılamayacak kadar kötübir yerdir gördüklerieski kırık dökük bir havaalanı ve etrafta belkide 1, dünya savaşından kalma uçaklar hemen ucaktaki hostese dönerler biz ROMA ya gitmek için bindik bu uçağa nereye getirtiniz bizi diye soraralarhostes ise yapacak bir şey yok siz artık burada ineceksiniz yolculuğunuz burada son buluyor diyerek o iki mutlu ciftimzi adeta ucaktan atarak o kötü o pis alanda bırakır .Çiftimiz artık orada başbaşa kalmıştır hiç hayal etmedikleri bir yerde ve hiç hayal etmedikleri bir şekilde üstelik o cok sevdikleri dostları ve arkadaşlarıda kilometrelerce uzaktadırlar bu mutlu çiftimizin ama mutlulukmu oda cok uzaktadır bizim çiftimizin
    ÖZÜRLÜ BİR COCUK SAHİBİ OLMAKTA İŞTE TAM BU YUKARIDA ANLATTIĞIM GİBİ BİRŞEY HİÇ HAYAL ETMEMİŞTİK YİĞİT'imi BÖYLE AMA O BİR OTİSTİK ŞİMDİ BİZLER ONUN BİRŞEYLER ÖĞRENEBİLMESİ VEYA MUTLU OLABİLMESİ İÇİN ELİMİZDEN GELENİ YAPMAYA CALIŞIYORUZ .HERŞEY PARAYLADA OLMUYOR BAZEN BİRİLERİNE YALVARIYORUZ NERDEYSE SONUÇTA YİĞİT KAZANSIN DİYE KİMSEDEN BİR ŞEY BELEDİĞİMİZDE YOK SADECE BİRAZ ANLAYIŞ BELKİ ONADA HAKKIMIZ YOKTUR AMA İNANIN BU YÜKÜ TEK BAŞINA ÇEKMEK O KADAR ZORKİ BAZILARININ YARIM SAAT BİLE BİRLİKTE OLMAYA DAYANAMADIĞI YİĞİT'imle BİR ÖMÜR GEÇİRMEK ZORUNDAYIZ BUNDAN GOCUNDUĞUM YOK AMAN YANLIŞ ANLAMASIN BU SATIRLARI OKUYANLAR AMA BİZ BÖYLE HAYAL ETMEMİŞTİK İNANIN HEMDE HİÇ BÖYLE OLSUN İSTEMEMİŞTİK
    şimdi konuya gelelim kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan bir cocuğum olsun istememiştim ben ve benim oğlumun buna ihtiyacı varsa sosyal bir devletin vatandaşı isek buna oğlumda dahil bu hak ona verilmelidir bu anayasal bir haktır kimse eğitim hakından yoksun bırakılamaz yazar bizim anayasamızda ve inanıyorumki benim oğlum YİĞİT te böyle özel eğitime veya kaynaştırma eğitimine ihtiyac duyacak şekilde doğmak istemişti bu dünyaya şimdi hiç kimsenin istemediği bir birey bir cocuk olmak YİĞİT imin sucumu yoksa böyle bir cocuga sahip olmak eşim ve benim suçummu ve bu sucun cezasını bizler yeterince çekmiyormuyuz????????

  6. #21
    Sakatlık Çalışmaları
    volkan.yilmaz Avatarı

    Gerçek Adı
    Volkan
    Üyelik Tarihi
    09.03-2009
    Son Giriş
    21.05-2013
    Saat
    17:10
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Üsküdar
    Mesaj
    46
    Alınan Beğeniler
    8
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    kalem, senin gibi öğretmenler olduğunu bilmek bile insana sabah sabah umut aşılıyor. gerçekten bu süreçte tanıştığım toplum yararına elinden geleni yapan o kadar öğretmen var ki.

    tuncay, çok teşekkürler paylaştıkların için. anlayışlı bir öğretmen bulmuş olduğunuz için şanslısınız gerçekten. eminim diğer çocuklara da "akademik başarının" dışında bir şeyler katıyordur Yiğit. belki Yiğitle değil yarım saat, tüm günü birlikte geçirebilme yetisini.

    abi, haklısın özel özel eğitim için yüzde 20 oran. sosyal yardım mekanizmaları için yüzde 40. her sene yenilendiğinde yüzde 20nin altında rapor alırım korkusu olan velilerle tanıştım. dediğin gibi bu oranlar ciddi anlamda "mali" ve/veya "gözümüzün önünde olmasın" kaygılarıyla kullanılabiliyor. hani yoksullar için "kim gerçekten yoksul" tespit mekanizmaları var ya, engelliler için de bunun "haydi doktor söyle, hangisi gerçekten engelli" diye bir oran mekanizması oluşması bana çok çarpıcı geliyor.

    mezopotamyali, kesinlikle söylediğin gibi iki tip aile var. bazıları çocuklarını kaynaştırma olarak kabul etmiyorlar. burada ailenin öğrenim durumu önemli demişsin. ben de sanki tam tersini gözlemledim. maddi durumu daha iyi olan aileler kabullenmiyor da, yoksul mahallelerde genelde aileler okul yönlendirince ne yapılması gerekiyorsa yapıyor gibi. senin gözlemlerin nasil bu konuda?

  7. #22
    Üye
    tuncay280307 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.07-2008
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    18:03
    Yaşadığı Yer
    balıkesir
    Mesaj
    236
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    üstadım bunun varlıkla bir ilgisi yok her nekadar bana sormadıysanda cevap vermek istedim balıkesirde yaşıyoruz biz öyle tercih yapabileceğimzi cok eğitim kurumu yok hatta paranla özel eğitim aldırabileceğinde bir sürü eğitmende yok hatta şehirde cocuk pisikoloğuda yok ben diğerlerini cok bilmiyorum yalan yanlış birşeylerde yazmak istemem burayatanıdığım 5-6 hali vakti kısmen yerinde otistik ailesi var inan herşeyi kabullenmişlerve birşeyleri düzeltebilmek için cocuklarında cırpınıyorlar yoksul ailelerde biliyorum onlarda ellerinden geldikce birşeyler yapmaya calışıyorlar ama devlet ne veriyorsa onunla yetinmek zorunda cükü bu rahatsızlık gerçekten cok para götürüyor 16 yıl calıştırdığım bir dükkanı bitirdim ben YİĞİTin tedevisi için kozmetik mağazam vardı kalmadı şimdi sanayii sitesinde küçük bir oto aksesuar dükkanı calıştırmaya çalışıyorum senin actığın yoldan gidecek olursak yoksul ve köy kökenli ise aile ve cocuğu zihinsel engelli ise(genelde) onun otistik dovn sendromlu veyamongol olması önemli değildir çünkü çok özür dileyerek yazıyorum 'deli'dir ve tedevi ettirecek ne durum vardır nede tedavi ettirmeye gerek vardır gelir düzeyi normalse bu cocuk otistik veya mongol yada dovn sendromludur vetedevisi için yapılabilecek birşeyler vardır gelir düzeyi biraz yüksekse tüm bunlara ilaveten iyi doktorlar bulunur yurt dışından ilaclar getirilir iyi eğitim kurumlarına kuçak dolusu paralar verilir özel eğitmenler tutulur yani kısacası üstad bu paralı bir hastalıktır insanların evlatlarına suna bileceklerisevginin dışındaki herşey paraya dayalı butür rahatsızlıklarda
    kabullenme noktasındada tüm bunlar belkide en önemli satırlar para varsa kabulleniyorsun ve birşeyler yapmaya calışıyorsun para yoksa kabullenmiyorsun düzeleceği günü bekliyorsun benim gözlemimdir bu belki yanlış bir gözlem belki taraflı bakıyorum ama etrafımdaki ailelere baktığımdada başka birşey görmüyorum

  8. #23
    Üye
    minerva Avatarı

    Gerçek Adı
    Hatice
    Üyelik Tarihi
    21.03-2005
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    2.522
    Alınan Beğeniler
    13
    Verilen Beğeniler
    8
    Blog Mesajları
    6

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Kalem öğretmeni tanıyanlar onun öğrencilerine,işine ne kadar bağlı olduğunu çok iyi bilirler.Kalem öğretminim, kaynaştırma öğrencisindeki değişimi çok güzel anlatmışsın,çok hoşuma gitti,zevkle okudum.
    Eğitim sürecindeki tespitlerinden yakaladığım bir detayı biraz açmak gerekirse kaynaştırma eğitimi sadece engelli çocukların engelsiz çocuklarca kabulü,dışlanmaması ile sınırlı olmamalı.

    Engelliliğin hayatın gerçeği olduğunu öğrenmeliler,bu gerçeğin dışlanmaması gerektiğini,bu gerçeğin sınırları neler,nerede zorlanırlar bunları öğrenmeli o anlayışı göstermeyi öğrenmeliler sonrada engelli arkadaşlarınında tıpkı kendileri gibi yaşama gerekliliklerini bilerek onuda arkadaş edinip birlikte oyunlar oynayıp,sohbet edip hayatı ortak yaşamayı öğrenmeliler.

    Belki bir ilk okul öğrencisi için fazlasıyla genişletilmiş bir çerçeve olabilir.Bunları büyükler ne kadar biliyor ki daha ilk okuldaki çocuklar öğrenip ona göre davranabilsin.Konumuzla ilgili çok güzel bir atasözünü de belirtmek isterim hemen "ağaç yaşken eğilir." demişler atalarımız ki çok da doğru bir sözdür bence.Bugünün yetişkini dünün bilinçli,eğitimli çocuklarından çıksaydı sanırım engelliye bakış ve davranış şekilleri çok daha insanca,saygın olabilirdi.

    Bu konuda araştırma yapan,katkı sağlayan ve hakkıyla uygulamaya çalışan tüm eğitimci arkadaşlarımıza şükranlarımızı sunarız.

  9. #24
    Sakatlık Çalışmaları
    volkan.yilmaz Avatarı

    Gerçek Adı
    Volkan
    Üyelik Tarihi
    09.03-2009
    Son Giriş
    21.05-2013
    Saat
    17:10
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Üsküdar
    Mesaj
    46
    Alınan Beğeniler
    8
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Arkadaşlar çok teşekkürler bütün yorumlar için. Tuncay, ben tabii İstanbul'da gözlem yapıyorum. O yüzden senin Balıkesir ile ilgili söylediklerin çok önemli. Açıkçası hiç böyle düşünmemiştim. Sağolasın.
    Kalem öğretmenim senin çizdiğin resim ve yaklaşımın galiba benim hayalimdeki kaynaştırma uygulamasına çok yakın "çunku burada kaynaştırmaya tabiolan sadece engelli çocuk olarak goruluyor ama aslında işleyişte oyle değil
    butun sınıf kaynaştırmaya tabi oluyor" demişsin... ne güzel demişsin

    Sağolun tekrar.

  10. #25
    Sakatlık Çalışmaları
    volkan.yilmaz Avatarı

    Gerçek Adı
    Volkan
    Üyelik Tarihi
    09.03-2009
    Son Giriş
    21.05-2013
    Saat
    17:10
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Üsküdar
    Mesaj
    46
    Alınan Beğeniler
    8
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Kedicik, senin özellikle ortaokul ve liseyle anlattıkların çok çarpıcı. Benim görüştüğüm sınıf öğretmenlerinden bazıları da engelli çocuklar ile ilgili bu kaygıyı dile getirmişlerdi. "Şimdi iyi gidiyor ama sonra ne olacak" diyorlardı çoğunlukla. Bu araştırmada sadece ilköğretime odaklanıyorum tabii, ama engelli öğrencilerin eğitim hakkına erişimleri çok daha uzun vadeli düşünülmesi gereken bir durum...

  11. #26
    Üye
    mezopotamyali kederi Avatarı

    Gerçek Adı
    ASYA
    Üyelik Tarihi
    02.02-2008
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    1.371
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Volkan eğitimden kastım bilinçli aile...Çocuğunun farkında olan aile...Yoksaaa, ana baba aldığı yıldızlı diplomalarla eğitimli olmaz.

  12. #27
    Üye
    tuncay280307 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.07-2008
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    18:03
    Yaşadığı Yer
    balıkesir
    Mesaj
    236
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    volkan aklına takılanları sorarsan kendimce cevap yazmak beni sevindirecektir

  13. #28
    Üye
    elegant Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.05-2009
    Son Giriş
    20.05-2009
    Saat
    00:10
    Yaşadığı Yer
    Mersin
    Mesaj
    1
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Merhaba,
    Emekli öğretmenim ve deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.Kaynaştırma eğitiminin iyi amaçlarla başlatıldığını fakat uygulama ve sonucun iyi olmadığını düşünüyorum.İlköğretim öğrencileri açısından çevrelerinde kaynaştırma eğitimine tabi öğrencileri görerek onlarla birlikte yaşamaya,empati geliştirmeye çok az da olsa katkısı oluyor.Fakat kaynaştırmaya dahil olan öğrenciler açısından diğer öğrencilerle aynı sınıfta sadece oturup aynı havayı teneffüs etmek fakat hiçbir eğitim öğretim faaliyetine katılamamak,sadece onları sınıfta oturtmak onlara yapılan bir iyilik değil,ceza gibi geliyor.Bilmediğiniz ,anlamadığınız,oynayamadığınız bir oyununun ortasına bırakılmak ve izlemek zorunda bırakılmak gibi.Ve koçlar da size yardımcı olamıyor.
    Eğitimin ilk şartı aynı veya benzer yaş ve ilgi grupları oluşturmaktır.Sadece aynı yaş gurubu olması yeterli değil.8 yıl boyunca aynı okula giden bu öğrenciler sonuçta hiçbir kazanım elde edemeden mezun oluyorlar.Kendi durumlarına uygun ,özel eğitimli eğiticiler tarafından eğitilildikleri takdirde kaynaştırma eğitiminden aldıklarından(ki hiç bir şey alamıyorlar) daha fazlasını alabileceklerini düşünüyorum.

  14. #29
    Sakatlık Çalışmaları
    volkan.yilmaz Avatarı

    Gerçek Adı
    Volkan
    Üyelik Tarihi
    09.03-2009
    Son Giriş
    21.05-2013
    Saat
    17:10
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Üsküdar
    Mesaj
    46
    Alınan Beğeniler
    8
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Teşekkürler elegant. Seninle engelli öğrencilerin en az diğer akranları kadar iyi ve kaliteli eğitim alması gerektiğine inanıyorum ben de. Ama yine de aynı havayı soluma meselesi de önemli gibi geliyor.

    Tuncay şimdilik aklımda sorduklarımın dışında bir soru yok, sağolasın. Tabii her yeni yazılan yeni sorular sorduruyor, o başka.

  15. #30
    Üye
    tuncay280307 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.07-2008
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    18:03
    Yaşadığı Yer
    balıkesir
    Mesaj
    236
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    bu konuda tek yapılacak şey OÇEM tarzı okullar kurulması burda cocuklarla eğitmen birebir tek çözümde bu hani geçtiğimiz hafta BEYAZSHOW da 3 trilyon toplana TOHUM VAKFI gibi vakıflarla birşeyler yapılabilir ama anayasal hak olan eğitim ve öğrenim hakkının devlet tarafından verilmesi gerekir şüphesiz normal okullarında durumu belli ama engelli oldukları için kenarda köşede duran ve eğitilmeyi öğretilmeyi bekleyen okadar çok cocuğumuz varki onlar içinde küçükte olsa birşeyler yapmak lazım




Sayfa 2 / 3 İlkİlk 123 SonSon