Toplam 5 mesajın 1-5 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    PRENSES Avatarı

    Üyelik Tarihi
    07.04-2007
    Son Giriş
    02.03-2016
    Saat
    12:13
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    6.816
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    63589 - Acil servislere üç renk sistemi geliyor

    Ay sonuna kadar acil servislerin yapısını baştan aşağı değiştiriliyor. Hastalar önem sırasına göre kırmızı, sarı ve yeşil bölgelere alınacak. Durumu acil olmamasına karşın acil servise gelenlere kötü haber var.

    Sağlık Bakanlığı'nın Şubat ayı sonundan itibaren geçerli olacak uygulamasıyla acil servisler 3 basamağa ayrıldı.

    Buna göre 1 numaralı acil servisler temel acil hizmetlerini, 2 numaralı servisler dahili ve cerrahi branşlarla ilgili acil müdaheleleri, 3 numaralı acil servisler ise en az 4 ana branşta uzmanla müdahale yapabilecek.

    Her kentte 3. basamak hizmeti verebilecek bir acil servis mutlaka bulunacak.

    Böylece ambulanslar hastane hastane dolaşmayacak, 112 servisleri hastayı hangi tür acile götüreceğini sistemdeki seviyelendirmeden anında tespit edecek.

    Vatandaşlara acil servislere ayaktan başvuru yapmadan önce 112'ye başvurmaları tavsiye edilecek.

    Hastalar acil servise başvurduklarında ön kontrolü yapan sağlık görevlisi, hastanın aciliyetini seviyelendirecek.

    Hastalar aciliyet sırasına göre, kırmızı, sarı ve yeşil bölgelere alınacak.
    Hayati tehlikesi olan vakalar kırmızı alana alınarak müdahalesi derhal yapılacak.

    Sarı alana hayati riski olmayan ancak durumu ciddi hastalar yönlendirilirken; yeşil alana tıbbi olarak bekletilmesinde sakınca olmayan hastalar alınacak..

    Seviyelendirmeyle ilgili tescil işlemlerinin ay sonunda tamamlanması bekleniyor.

    Eczanelerden peşin alınan muayene ücretini vermemek için acil servisler önünde kuyruklar oluşturan vatandaşlar için de bir önlem düşünülüyor.

    Durumu acil olmadığı halde acil servislere başvuranlardan muayene katılım ücreti alınması gündemde.

    Haber7

  2. #2
    Forum Moderatörü
    mac72 Avatarı

    Gerçek Adı
    Ercihan
    Üyelik Tarihi
    17.01-2009
    Son Giriş
    16.12-2017
    Saat
    12:27
    Yaşadığı Yer
    Antalya
    Mesaj
    40.810
    Alınan Beğeniler
    53
    Verilen Beğeniler
    59
    Blog Mesajları
    10

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Acile gidiyosunuz ve sizi kırmızı bölüme alıyolar o an ki moralbozukluğunu düşünün .. Ondan sonra dua etmeye başla ki acildeki doktor işinin ehli olsun yoksa kırmızıbölümde olmanın verdiği stres birde doktor işinin ehli değilse

    Ertesi gün er kişi niyetine..

  3. #3
    Üye
    shukufe Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.01-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    5.454
    Alınan Beğeniler
    114
    Verilen Beğeniler
    168

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    acile oyle profmu dikiceklerdi asistanlara bile razisiniz
    siz gidin bi hacettepenin aciline
    aman kucucuk doktorcuklar oyle guzel doktorculuk oynuyolarki
    ama butun butun tetkikleri yapiyolar sakkada sukkada
    once muayene
    10 tanesi gelip bi guzel elliyo ne kadar mikrop vardiysa bocaaa
    sonacigima kan alinicak
    elinizi dayamaya bile yer yok
    basiyo damardan siringayi kucucuk doktorcuklar burasiiii diye
    yer gok kan icinde kaliyo
    insanlarekna koyun gibiii ustuste soluk albilene askolsundu
    hadii onuda gectiniz mubarek olsun
    fim diye bodrumda garul gurul adematadan kalma aletlerde filminizde aliniyo
    o arada ne kadar ben diyim 5 siz diyin 10 doktor namzedi nerenden sikayetin varsa mincik mincik
    allah dusurmesin para vermeden acilde muayene oliyim demeyin duyduk duymadik demeyin

  4. #4
    Üye
    beyazgeceler Avatarı

    Gerçek Adı
    emre
    Üyelik Tarihi
    17.07-2009
    Son Giriş
    15.09-2017
    Saat
    12:07
    Yaşadığı Yer
    Batman
    Mesaj
    3.271
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    renklerr pkk simgesi (sor zer kesk) kırmızı sarı yeşil

  5. #5
    Üye
    PRENSES Avatarı

    Üyelik Tarihi
    07.04-2007
    Son Giriş
    02.03-2016
    Saat
    12:13
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    6.816
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    399620091030070402267 - Acil servislere üç renk sistemi geliyor

    Acil servislerin seviyelendirilmesi çalışmasında sona yaklaşan Sağlık Bakanlığı, sistemin kilit noktasına 112 Komuta Kontrol merkezlerini yerleştirdi.

    Tedavi Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Orhan Koç, acil hastaların hastane hastane dolaşarak mağdur olmaması için mutlaka 112'yi araması gerektiğini bildirdi.

    Orhan Koç, Cihan Haber Ajansı'na yaptığı açıklamada; yeni sistemde acillerin üç seviyeye ayrılacağını belirterek, birinci seviye acillerde, pratisyen hekimler tarafından 24 saat hizmet verileceğini, uzman hekim desteğinin ise gerektiğinde evden gelerek hastaya müdahale şeklinde sağlanacağını aktardı. İkinci seviye acillerde, pratisyen hekim dışında cerrahi ve dahili branşlarda 24 saat uzman hekimlerin bulunacağını ifade eden Koç, üçüncü seviyelerde Genel Cerrahi, Dahiliye, Kadın Doğum, Çocuk Hastalıkları, Ortopedi, Beyin cerrahisi, Kardiyoloji, Nöroloji, Anestezi ve Reanimasyon branşlarından 24 saat uzman düzeyinde acil servis hizmetinin verileceğini aktardı.

    Seviyelendirmelerin kurulan komisyonlar aracılığı ile belirlenmiş 500 standarda göre yapıldığını anlatan Koç, bu sayede acillerin yeniden ruhsatlandırıldığını dile getirdi.

    Koç, oluşturulan yeni sistemin tam ve sağlıklı bir şekilde işlemesi için 112 Komuta Kontrol Merkezi'nin büyük öneme sahip olduğunu vurguladı.

    Koç, bütün hastanelerin 112'ye entegre olduğuna dikkat çekti. 112 ekiplerinin şehir içinde ortalama 10, kırsalda ise 30 dakika da olay yerinde olduğuna işaret eden Koç, "Ekipler, hastanın durumunu, alması gereken tedaviyi komuta kontrol merkezine bildiriyor. Merkez, hastanın hangi hastaneden hizmet alacağını belirleyerek, mesela '3. seviye acili olan A hastanesine gideceksiniz' diyor. Hastaneyi de arayarak bilgilendiriyor. Böylece, hastanın hastaneye ulaşması için geçen yaklaşık 20 dakikada, zaman en iyi şekilde kullanılıyor. İhtiyaç duyulan ekip ve ekipmanlar hazırlanarak, hastane hastayı bekliyor." diye konuştu.

    "112'Yİ ARARSANIZ GÜVENİLİR BİR SİSTEM İÇİNE GİRMİŞ OLURSUNUZ"

    Başka hastaneye sevklerde de hastanenin devre dışı bırakıldığını ifade eden Koç, bu noktada da 112 Komuta Kontrol Merkezi'nin gerekli düzenlemeyi yapacağını söyledi.

    Hekimlerin saatlerce bir hastanın nakli için uğraşabildiğine dikkat çeken Koç, "Özeller ve üniversiteler dahil tüm hastaneler 112 ile irtibatlı. 112, hastane acillerinin seviyesini, dolayısı ile hangi imkanlara sahip olduğunu biliyor. Bir hastanenin yoğun bakımında kaç hastanın yattığını, kaç yatağın boş kaldığını görebiliyor. Bu bilgiler ışığında, en kısa sürede hastanın, ilgili hastaneye naklini sağlayabiliyor." şeklinde konuştu.

    Sistemin düzgün işlemesi için mutlaka 112'nin aranması gerektiğinin altını çizen Koç, şunları söyledi: "Bir çok sorun 112'yi aramamaktan kaynaklanıyor. Mesela bir trafik kazasında polis arandığı gibi 112'nin de aranması şart. 112'yi aradığınız zaman sisteme girmiş oluyorsunuz. Artık 112 Komuta Kontrol Merkezi'nin hastasısınız, güvenilir bir sistem içine girmiş oluyorsunuz. Ancak aramazsanız, trafik kazası geçirmiş normal bir vatandaşsınız. Bizim haberimiz olmaz."

    Hiçbir hastanenin acil vakaları almamak gibi bir lüksü olamayacağının altını çizen Koç, "112'yi aramayıp kendi imkanlarınız ile hastaneye gittiğinizde de hangi hastane olursa olsun mutlaka ilk müdahaleyi yapmak, ardından başka bir yere sevk gerekiyorsa 112'yi aramak zorunda. Hastanelerin de buna çok dikkat etmesi gerekiyor. Hastanenin bu sistemi kullanmaması affedilemez." ifadesini kullandı.

    Acil servislerin tabelalarına kaçınca seviye olduğunun yazılmayacağını açıklayan Koç, şöyle devam etti: "Çünkü bu sistemi, 112 komuta kontrol merkezi kullanacak. Bir acile 800 müracaat varsa bunların 600'ü aslında gerçek acil değil. Bu 600 kişi için gittiği acilin birinci ya da ikinci seviye olması çok da önemli değil. Ancak geriye kalan 200 kişi içindekiler, gitmesi gereken acile gitmemişse o zaman ciddi sıkıntılar oluyor. Bu kişilerin çoğu da zaten 112 aracılığı ile geliyor. Vatandaşın unutmaması gereken, ciddi bir rahatsızlığı olduğunda 112'yi araması gerektiği ve kamu-özel ya da üniversite fark etmeden gittiği her hastanede ilk tedavisini yaptırabileceği."

    Haber7