Bu mev­sim­de has­ta­lık­la­ra ve faz­la ki­lo­la­ra kar­şı sa­vaş açan bir­çok seb­ze ve mey­ve sah­ne­de. Bu kış ay­la­rı­nı, fi­gü­ran ro­lü oy­na­yan seb­ze ve mey­ve­le­ri baş­ro­le çe­ke­rek sağ­lık­lı bir şe­kil­de ge­çir­mek si­zin eli­niz­de.Kış dö­ne­mi­ne sa­yı­lı gün­ler ka­la sağ­lık­lı kal­mak ki­lo prob­le­mi ya­şa­ma­mak için Uz­man Di­ye­tis­yen Ser­kan Tu­tar ba­zı öne­ri­ler­de bu­lun­du...
Turunçgiller
Kı­şın en göz­de mey­ve­le­rin­den­dir. Por­ta­kal, man­da­li­na ve grey­furt en ün­lü­le­ri­dir. Tu­runç­gil­ler, A vi­ta­mi­ni ön­cü­sü olan an­ti­ok­si­dan et­ki­li be­ta ka­ro­ten­den zen­gin­dir­ler.
Lahana
Tur­şu­sun­dan sar­ma­sı­na ka­dar pek çok şe­kil­de sof­ra­la­rı­mı­za ko­nuk olan bu seb­ze içer­di­ği kü­kürt­lü bi­le­şik­ler ile kan­se­re kar­şı ko­ru­ma sağ­lı­yor ve vü­cu­du­mu­zu za­rar­lı atık­lar­dan te­miz­li­yor.
Bal kabağı
Kış sof­ra­la­rı­nın vaz­ge­çil­mez tat­la­rın­dan bi­ri olan bal­ka­ba­ğı ül­ke­miz­de ge­nel­de tat­lı ola­rak tü­ke­til­se de, ye­mek­le­ri ve çor­ba­la­rı da ya­pı­la­bi­len çok yön­lü bir seb­ze­dir. A, B ve C vi­ta­min­le­rin­den zen­gin olan bal ka­ba­ğı­nın bir di­ğer önem­li özel­li­ği ise ome­ga-3 yağ asit­le­ri­ni içe­ri­yor ol­ma­sı.
Brüksel Lahanası
Bu kü­çük sağ­lık top­la­rı ya­şa­mı­mı­za renk kat­mak için var san­ki. Zen­gin C ve K vi­ta­mi­ni ol­ma­la­rı ay­nı za­man­da fo­lat, A vi­ta­mi­ni, po­tas­yum ve B vi­ta­min­le­rin­den zen­gin ol­ma­la­rı nedeniyle önem­li be­sin kay­na­ğı.
Koyu yeşil yapraklı sebzeler
Kış mevsimi boyunca roka, ıspanak ve pazı gibi koyu yeşil yapraklı sebzelere de sıklıkla rastlarız. Folik asitten ve posadan zengin olan bu grup beslenmemizde önemli bir yere sahiptir.
Kuş­kon­maz
Ül­ke­miz­de olan po­pü­ler­li­ği gün geç­tik­çe ar­tan kuş­kon­maz yük­sek K vi­ta­mi­ni ve fo­lat içe­ri­ğiy­le ol­duk­ça fay­da­lı bir seb­ze. Ay­nı za­man­da di­ğer kış seb­ze­le­ri gi­bi A, B ve C vi­ta­min­le­rin­den de zen­gin.
Hayat kaynağımız su
Su, vü­cut­ta­ki tok­sin­le­ri uzak­laş­tır­ma­sı, elek­tro­lit den­ge­si­ni sağ­la­ma­sı, mi­ne­ral­le­ri vü­cu­da ka­zan­dır­ma­sı, ba­ğı­şık­lık sis­te­mi­ni güç­len­dir­me­si ne­de­ni ile gün­de 2,5 lit­re içil­me­si­ne özen gös­te­ril­me­li.