Sayfa 2 / 2 İlkİlk 12
Toplam 21 mesajın 16-21 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #16
    Üye
    menzil63 Avatarı

    Gerçek Adı
    ömer
    Üyelik Tarihi
    13.06-2013
    Son Giriş
    15.02-2017
    Saat
    17:44
    Yaşadığı Yer
    şanlıurfa
    Mesaj
    30
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    geçen hafta başvurdum sigortalı olduğum halde geçersiz saydılar elimde butun raporlar olduğu halde 200 tl param gitti

  2. #17
    Üye
    Danua. Avatarı

    Üyelik Tarihi
    27.01-2003
    Son Giriş
    30.09-2017
    Saat
    15:02
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    544
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Meliha hanım farklı hastaneye gittim ücret alınmadı demişsiniz sakıncası yoksa hastanenin ismini yazar mısınız ?

  3. #18
    Üye
    Danua. Avatarı

    Üyelik Tarihi
    27.01-2003
    Son Giriş
    30.09-2017
    Saat
    15:02
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    544
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    teşekkürler.

  4. #19
    Üye
    (diE) Avatarı

    Gerçek Adı
    Mustafa
    Üyelik Tarihi
    23.06-2009
    Son Giriş
    26.08-2017
    Saat
    21:09
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL
    Mesaj
    258
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Arkadaşlar Merhaba,

    04.08.2017 tarihinde istanbul Şişli Hamidiye Etfal hastanesinden Sağlık kuruluna randevu aldım Engelli ehliyeti ve ÖTV indirimi için. Sağlık kurulunda görevli personel memur beni Aile hekimine yönlendirdi ve oradan hastanede Ehliyet için girilmesi gereken polikliniklere randevu alarak kontrollerimi olmam ve en son üst yazı için sağlık kuruluna başvurmam gerektiğini söyledi.

    Bende dediği gibi önce Aile hekimine giderek Sırası ile Dahiliye, Göz ve Engelimin olduğu ortapedi polikliniklerine sevk aldım ve tek tek randevu için Alo 182 ile irtibata geçtim. Dahiliye polikliniğine randevuyu 21.08.2017 tarihinde bulabildim. Göz ve ortapedi için ise 24.08.2017 tarihi benim için en uygunuydu ve görevliden bu tarihlere bana randevu vermesini rica ettim. sağ olsun çok yardımcı oldu. 21.08.2017 tarihinde Sabah erkenden dahiliye polikliniğine gittim ve Uzm. Dr.'un odasına girdim dr. gerekli bir kaç soru sorduktan sonra bana hiç bir zorluk çıkarmadan hemen aile hekiminden aldığım sevk raporunu imzaladı ve üzerine "Ehliyet almasında dahili açıdan herhangi bir sorun yoktur" ibaresini yazıp kaşe ve imza ile bana raporu geri verdi.

    Benden ne bir ücret istedi nede buna benzer başka bir şeyle karşılaştım. benim için ilginç olan şeyler bundan sonra başlamaktadır. Ben özel bir şirkette Bilgi işlem görevlisi olarak Sigortalı bir şekilde çalışmaktayım. ve ayrıca engelim iş kazası neticesinde oluştuğu için açılan davlar neticesinde devlet bana iş görememezlik maaşı bağladı yani emekliyim.

    24.08.2017 tarihinde göz ve ortapedi polikliniklerine gerekli muayneleri olmak için yine hastaneye gittim. Göz poliklinik doktoru elimde randevulu barkod olmasına rağmen bana kaşeli bir blok not verdi ve bunun için randevu al dedi... Tekrardan ilk barkodu aldığım hasta kayıt birimine müracaat ettim ve bana bunun için randevuyu biz vermiyoruz ücretli vezneden alacaksın dediler. Kendilerine sigortalı olduğumu aynı zamanda emekli olduğumu söyledim. fakat bir şeyin değişmediğini ehliyet için ücretli muayne olabileceğimi söylediler. Hemen akabinde yan tarafta bulunan ücretli vezneye giderek ücretin ne kadar olduğunu sordum 50 TL dediler. Kendilerine de sigortalı ve emekli olduğumu söyledim fakat değişen bir şey olmadı.

    Bu konuda ücret ödenip ödenmediğini tam olarak bilmediğim için Başhekime çıkmayı dahi düşündüm. Ama sonra Başhekimin bu durumdan bihaber olamayacağını düşünerek Buraya gelip forumda sizlere sorup ona göre hareket ederim düşüncesiyle Ortapedi polikliniğine gittim. Ortapedi polikliniği önünde içeri girmeyi beklerken internetten bunu danışabileceğim resmi bir kurum numarası aramaya başladım ve alo 170 hattını buldum ve aradım konuyu olduğu gibi aktardım telefonun ucundaki görevlinin bana söylediği cümleyi olduğu gibi sizlere aktarıyorum. "Devlet Hastaneleri Özel işlemler için istenen raporlarda ücret talep edebilmektedir." açıkçası şaşırdım, Konuyu dağıtmak istemiyorum ama iş veya işverenlerle ilgili şikayetlerimiz için aradığımız alo 170'de görevli personelin hiç bir şey bilmediğini herhalde hepiniz biliyorsunuzdur. Örneğin bir konu için arayınız konu hakkında bilgi alınız telefonu kapayınız ve on dakika sonra aynı konu için tekrar arayınız size bambaşka bilgiler verebilir. defalarca prosedür kargaşasıyla karşılaştım bu destek hattında ben.

    her neyse alo 170'te görevli arkadaşın konuya çok vakıf olamayabileceğini göz önünde bulundurarak internette araştırma yaptım ve bu forumda bir arkadaşın şu yazısını buldum hatta yazı bu başlık altında yazı şu şekilde.

    "03.03.2004 tarih ve 3539 (2004 / 30) sayılı Bakanlığımız genelgesinde; "Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik'te de belirtilen yetkili sağlık kuruluşlarına özürlü sağlık kurulu raporu almak için başvuran vatandaşların raporlarından bağış veya evrak parası adı altında herhangi bir ücret talep edilmemesi, muayene, tetkik ve sağlık kurulu raporu işlemleri neticesinde doğan hizmet bedellerinin; 28.01.2002/3654 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ve 03.12.2002/58 sayılı Başbakanlık Genelgesi uyarınca muayene, tetkik ve rapor ücreti alınmaması gerekmektedir. hükmü yer almasına rağmen vatandaşlarımızdan ücret talebi olduğu konusunda Bakanlığımıza bilgi gelmektedir.

    Söz konusu genelge hükümlerine titizlikle uyulması hususunda gerekli hassasiyetin gösterilmesini önemle rica ederim.

    Prof. Dr. Nihat TOSUN
    Müsteşar

    DAĞITIM:
    Gereği: 81 İl Valiliğine
    Bilgi İçin: Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığına"

    Daha sonra;

    Ortapedi polikliniğine girdim ve orada görevli personel bana sağlık kurulunda görevli hekimin sabah saat 10:00 ile 12:00 arasında burada olduğunu ve bu kontrol için Randevu alınmaması gerektiğini ve 75 TL ücret ödenmesi gerektiğini söyledi. ) biz 50 TL'den dem vururken bizim rakam 125 TL'ye çıkıverdi. birde yanlışım varsa düzeltin ama engelli ehliyeti başka bir şey ÖTV indirimi ise bambaşka bir şey yani engelli ehliyeti ve ÖTV indirimi için başvuruyorum diye gidiyorsunuz sizden misal 125 TL para istiyorlar ve size ÖTV indirimi için ayrı kontrol olmanız gerekli diyorlar ve onun içinde 125 TL talep ediyorlar, yani sizin ehliyet ve indirimin toplam maliyeti devlet hastanesinde 250 TL'ye çıkabilir. Tabi ki ortapedi polikliniğine parayı ödemedim çıktım geldim. konuyu olduğu gibi detaylı bir şekilde BİMER'e ilettim. iki şikayet dilekçesi doldurdum bir tanesi sağlık bakanlığına bir tanesi çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığına birisini dün akşam (24.08.2017) gönderdim. birisini bu sabah (25.08.2017) BİMER'e günde 1 adet şikayet dilekçesi gönderebiliyorsun. Yarında (26.08.2017) istanbul valiliğine yazayım mı diye düşünce içerisindeyim.

    şimdi ben bunu size niye anlattım?

    Aslında yazının içinde İstanbul şişli hamidiye etfal hastanesine engelli ehliyeti ve ÖTV indirimi başvurusunda bulunacak arkadaşlar için Hastanenin uyguladığı prosedürler var yani okuyup ona göre hareket edebilirsiniz.

    Kendimce cevaplarını aradığım cevapsız sorularım var. Yani benden ücret talep edilmesi yasal mı? evet, resmi bir yazı paylaştım ama dikkat ederseniz o resmi yazının yayımlanma tarihi 2004. Hala geçerli mi?

    Başka hastane önerisi olan var mı? varsa prosedürleri mesaj olarak atabilir mi yada buraya yazabilir mi? hepimiz faydalanalım.

    ve son olarak kafanızı şişirdiğim için özür diler vakit ayırmış olduğunuz içinde teşekkür ederim.

  5. #20
    Üye
    eylulesintisi Avatarı

    Gerçek Adı
    firdes koç
    Üyelik Tarihi
    11.10-2016
    Son Giriş
    11.10-2017
    Saat
    02:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    14
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Mrb ayni sıkıntılı annemin engelli raporunu alırken yaşadım.ilk raporu Etfal hast. Den aldık itiraz ettim Okmeydanı EAH.sevk ettiler %96 ağır engelli raporu aldık hiçbir ücret talep etmediler yanı

    fakat hakem hastahaneye gitmeliymiş . Küçük çekmece KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN hastahanesine tekrar randevu alarak gittik %96 ağır engelli raporu verildi fakat kayıt sırasında bizden 300 tl aldılar. Alı 170 - 184 aradım.BİMER E DEFALARCA YAZDIM.kanuni sultan Süleyman Hastahane itiraz attı para iadesini isteyerek HAKSIZ KAZANÇ ve çıkar peşindeymişim.

    Sonunda İSTANBUL İL SAĞLIK müd. Gittim tüm sorduğum sorular askıda kaldı bilmiyorlar. Ücret alınması ile ilgili Kanunlar nasıl işliyor dedim internetten araştırın dediler.son olarak dilekçe yazın kayıt evdaktan geçiren dediler. Anlayacağınız fasafiso

  6. #21
    Üye
    mahir1984 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    03.07-2017
    Son Giriş
    12.12-2017
    Saat
    18:51
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    20
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    gecen hafta ankara numunede bende ötv ve ehliyet icin rapor aldim heyet icin 200tl ehliyet icin 125 tl para ödedim ehliyet icin girdigim muayenler nuroloji ortapedi ve göz heyet icinde sadece ortapedi ve fizik tedavi


    gecen ay engelli kimlik karti icin heyet e girdim ordada herhangi bi ücret ödemedim




Sayfa 2 / 2 İlkİlk 12