TEKSAN İnovatif Medikal Ürünler İstanbul, Antalya, Bursa ve Antalya'da
Toplam 10 mesajın 1-10 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    osseoboys Avatarı

    Gerçek Adı
    temel
    Üyelik Tarihi
    03.01-2020
    Son Giriş
    20.06-2020
    Saat
    17:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    11
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 1
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Selamlar değerli forumdaş ve kaderdaşlar.

    Ampute hayatımızın bence en büyük sorunu soket kullanımımız. Çünkü bizlerin anatomik yapısı deri üzerinden yük almaya değil kemik üzerinden yük almaya uygundur. Yurtdışında son zamanlarda çok rehavet gören yeni bir metot mevcut. Osseointegration adlı ameliyat, artık soket kullanımını devre dışı bırakıyor.
    Ameliyatın amacı kişinin protez bağlantısını olduğu gibi kemikten yapması. Bu konuyla alakalı aşağıda görsellerle nasıl bir şey olduğunu paylaşacağım. Ancak öncesinde bu konudan sizlere daha fazla bahsetmek istiyorum. Bu ameliyat ilk 2006 yıllarında Endo Exo olarak yapıldı. 3 hasta üzerinde yapılan bu ameliyat, avantajlarından ötürü geliştirildi. Ameliyat kişinin güdüğünde ki kemiğine bir implant yerleştirilmesi ve sonrasında fizik tedavi ile devam etmektedir. Kemiğe yerleştirilen implant zamanla, kemiğin implanta yapışmasıyla vücudun bir parçası heline gelmektedir.
    Yaz aylarında terleyen soket sorunu yok. Çok fazla protez takılı kaldığı zaman kızarıklılık, tahriş yürüme zorluğu yok.
    Ve ameliyatın en büyük avantajlarından biride vücudun normal anatomisine geri dönmesi.
    Bu konuda görüştüğüm insanlarin belirtikleri şu şekilde;
    Resmen gerçek ayağım var gibi. Artık bakmadan da protezimin hangi konumda olduğunu beynim algılayabiliyor.
    Yürüdüğüm zemin parke mi, mermer mi, halı mı bunları ayırt edebiliyorum.
    Arabaya veya dar alanlarda oturma kalkma kabiliyetim çok artı.
    Görüştüğüm bir hastaya sordum peki protezi tüm gün kullanabiliyor musun?
    Evet sabah kalktığımda çok kolay bir işlem ile protezimi implantıma takıyorum ve gece uyuyana kadar çıkartma gibi bir his yaşamıyorum. Zaman zaman protezin bile orada olduğunu unutuyorum.

    Ancak implantın kemikten uzanan parçasının dışarda olması dolayısıyla temizliğe çok önem veriyorlar. Çünkü açık yara enfeksiyon vb. virüslere karşı açık olabiliyor. Bu konuda doktorlar kendi aralarında bir sistem yaratılar. Hastalarda yaşanan enfeksiyon olaylarının tedavisi için buldukları geliştirdikleri tedavi metodlarını paylaşıyorlar.
    Görüştüğüm 10 kişiden en fazla birinde enfeksiyon sorunu çıktığını öğrendim.

    Bende kendim 6 yaşında bir trafik kazası geçirdim. Sağ bacağım diz üstünden ampute edildi. Her zaman kendi kendime 'abi bir protez dizi ve ayağı ne kadar iyi olursa olsun bunun vucuda bağlantısı soket gibi ilkesel bir yöntemle olduğu sürece ne kullandığımız protezlerin gerçek avantajlarından yararlanabiliriz nede anatomik bir yürüyüşe sahip olabiliriz derdim.

    Çok güzel anlatın kardeşim peki nedir bu ameliyatın fiyatları dediğinizi duyar gibiyim.
    Bu konuda bir çok ülke'deki doktorlarla görüştüm. Bu konuda aldığım fiyatlar 20 bin dolar ile 60 bin dolar arası fark etmektedir. Malumunuz ülkemizde kur artışı dolayısıyla bu paralar bizler için çok. Ancak gerekli bir sayıya ulaşıp bu konuyla alakalı bakanlıklara, sağlık kuruluşlarına dilekçelerimizi iletip bu ameliyatın ücretini sigorta tarafından karşılanmasını talep edebiliriz.

    Amacım siz değerli kaderdaşlarıma bu ameliyatı paylaşarak herkezin haberdar olmasını sağlamaktadır. Bu konuyla alakalı yorumunuzu yazarak aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Elimden geldiğince sizlere yardımcı olup sorularınızı cevaplamak isterim.

    Şimdi geçelim bu ameliyatın görsellerine

    Spoiler Spoiler/Ayrıntı İçerik:


    Gördüğünüz gibi herhangi bir soket yok. Kişinin güdük ucundan çıkan implant ile proteze bağlantı adaptörü sayesinde protezi çıkarıp takmak 30 saniyeden bile az sürmektedir.

    Spoiler Spoiler/Ayrıntı İçerik:

    Burada'da göreceğiniz üzere bir xray görüntüsü. Görüntüde dikkat etmenizi istediğim nokta. Güdüğün soket içerisindeyken kemiğin ne denli anatomi dışı durduğu. Ancak Osseointegration ameliyatı sonrasında bu olay normal bir sağlıklı bacak gibi konumunun normal hale gelmesi.

    Three LEAD OsseointegratedImplants WEB - Osseointegration Ameliyatı nedir? Ne işe yarar?
    İmplantın xray görüntüsü

    Bu konuyla alakalı doktorlardan öğrendiğim kadarıyla. Osseointegration bir oyun değiştirici olması. Nasıl mı? Bunla alakalı çalışma yapan DR. Munjed bunun bir bionic insan projesi olduğunu belirtiyor.
    Bu yazısını ilk okuduğumda evet işte bu kesinlikle bu olay artık protezler ile insanın bağlantısını gerçek anlamda yapacak dedim.

    Yazım bu kadar arkadaşlar okuduğunuz için sizlere çok teşekkür ederim.
    (Not: Bu osseointegration ameliyatı kol ampüteleri içinde yapılmaktadır)

  2. #2
    Üye
    osseoboys Avatarı

    Gerçek Adı
    temel
    Üyelik Tarihi
    03.01-2020
    Son Giriş
    20.06-2020
    Saat
    17:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    11
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Böylesine önemli bir konunun bin görüntülemede bile 1 yorum alamaması beni çok üzmüştür. Lütfen arkadaşlar bu konuya dikkat edelim.

  3. #3
    Üye
    emir Avatarı

    Gerçek Adı
    Emir
    Üyelik Tarihi
    03.04-2004
    Son Giriş
    17.06-2020
    Saat
    18:40
    Yaşadığı Yer
    isvicre
    Mesaj
    94
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Selam,güdügün kisa mi, kemerli protez mi kullaniyorsun?

  4. #4
    Üye
    osseoboys Avatarı

    Gerçek Adı
    temel
    Üyelik Tarihi
    03.01-2020
    Son Giriş
    20.06-2020
    Saat
    17:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    11
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @emir

    Yok hocam kemerli sistem kullanmıyorum ama sanırım kullanmam gerekirdi. Çünkü bir süreden sonra güdüğüm soketten çıkacakmış gibi oluyor. Şuanda ilizarov ameliyatıylayım. 7. ayıma girdim. Güdük kemiğini 5.5 cm uzattık. Bu ameliyatımın bitmesine 1 ay var. Sonrasında osseo ameliyatı olacağım.

  5. #5
    Üye
    emir Avatarı

    Gerçek Adı
    Emir
    Üyelik Tarihi
    03.04-2004
    Son Giriş
    17.06-2020
    Saat
    18:40
    Yaşadığı Yer
    isvicre
    Mesaj
    94
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    gecmis olsun kardes, bu asamalardan sonra umarim rahata kavusacaksin. tedavilerini istanbulda mi yaptin, hangi hastahanede, anlattiklarindan iliazarov basarili gecti. istanbulun hangi semtindensin
    istanbuldada korona covi19 panigi varmi burada hayat felc oldu....

  6. #6
    Üye
    osseoboys Avatarı

    Gerçek Adı
    temel
    Üyelik Tarihi
    03.01-2020
    Son Giriş
    20.06-2020
    Saat
    17:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    11
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @emir

    Evet hocam İstanbul'da ameliyat oldum. İstanbulda durum çok kötü. İnsanlar sürekli maskeli ve çok az dışarı çıkıyorlar. Marketlerde yiyecek içecek temini zorlaşıyor. Umarım bir an önce tedavisi bulunur. Sizlerde İsviçre demi yaşıyorsunuz hocam ?

  7. #7
    Üye
    emir Avatarı

    Gerçek Adı
    Emir
    Üyelik Tarihi
    03.04-2004
    Son Giriş
    17.06-2020
    Saat
    18:40
    Yaşadığı Yer
    isvicre
    Mesaj
    94
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Evet....Burada da durum nahos.....Hasta dolu.....Cephedeyim.... Devlet bize maske bile vermedi....Dünya saglik örgütünün merkezi muayenhanemden mesafesi 1,5 km maske jel yok...Bemn bile zor temin ettim test yaptikça hastalarimdaki pozitif sayisi artiyor...galiba test yapmayi birakacagim. Cenevredeki saglik bakani bile hasta...Istanbulda hangi semtte yasiyorsun ? FB FACE BOOKun varmi...görüsmek üzere

  8. #8
    Üye
    merdoli Avatarı

    Gerçek Adı
    Mert
    Üyelik Tarihi
    07.01-2012
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    14:39
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    150
    Alınan Beğeniler
    18
    Verilen Beğeniler
    10

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @osseoboys

    Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun, ameliyatınızın başarılı geçtiğini umuyorum. Sağlığınızın olabildiğince yerinde olmasını dilerim. Osseointegration ameliyatını oldunuz mu? Eğer planlama aşamasındaysanız süreç nasıl işliyor anlatabilir misiniz? Konuyla ilgili kaynaklar hep yurtdışından maalesef. Ülkemizdeki sistemde nasıl gerçekleşebilir merak ediyorum doğrusu.

    Konuyu foruma taşıdığınız için teşekkürler. Sağlıklı günler dilerim.
    Mert

  9. #9
    Üye
    osseoboys Avatarı

    Gerçek Adı
    temel
    Üyelik Tarihi
    03.01-2020
    Son Giriş
    20.06-2020
    Saat
    17:08
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    11
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @merdoli

    Hocam selamlar. Yaklaşık 1.5 senedir osseointegration ile alakalı sürekli araştırma halindeyim hocam. Henüz olma fırsatım olmadı çünkü güdüğüm için bir plastik cerrahi işlem gerekti. İşlemde bir takım sorunlar çıktı. Şimdi tekrar ameliyat olacağım. Ondan sonra artık osseo için kolları sıvıyacağım hocam. Evet hocam tüm kaynaklar yurtdışı.

  10. #10
    Üye
    merdoli Avatarı

    Gerçek Adı
    Mert
    Üyelik Tarihi
    07.01-2012
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    14:39
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    150
    Alınan Beğeniler
    18
    Verilen Beğeniler
    10

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    @osseoboys

    Tekrar merhabalar,

    Öncelikle yeniden geçmiş olsun diyeyim. Umarım işler olabildiğince yolunda gider sizin için. Bakış açınız veya güdük durumunuz nedir bilemiyorum ancak bahsettiğiniz ameliyatın bir çeşit "sihirli değnek" olmadığını göz önünde bulundurmak gerekli. Erişebildiğim kaynaklar konuyla ilgili enfeksiyon risklerini, kemikte oluşabilecek stres kırığı risklerini ciddiye almak gerektiğini söylüyor. Henüz yeni sayılabilecek bir yöntem olduğu için uzun dönemli hasta takibi de maalesef şimdilik mümkün değil.

    Kullanılacak tüm parçaların ithal olması ve dövizdeki yükselişi de göz önünde bulundurunca kolay kolay olunabilecek bir operasyon gibi görünmüyor. SUT ödemelerinin de durumu ortadayken ülkemizdeki amputelerin çok çok büyük bir kısmı için bir hayalden ötesi değil bu operasyon. Hak olduğu kısmına katılabilirim ancak bu ameliyata gelinceye kadar çözülmesi gereken çok temel sorunlar var geri ödemelerle ilgili.

    Umarım sizin sağlığınız, imkanlarınız ve şansınız el verir ve her şey hayal ettiğiniz gibi olur.

    Sağlıklı günler dilerim.
    Mert