TEKSAN İnovatif Medikal Ürünler İstanbul, Antalya, Bursa ve Antalya'da
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    Bahtsızbedevi18 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.09-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:02
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    26
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 1
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Merhabalar ufak bir kazadan sonra bir gözümde tembellik gelişti sanırım 2 farklı doktorun teşhisine göre 1. doktor bir gözün 10/10 görüyor diğer gözün 10/3.5 civarı görüyor dedi 2. doktor bir gözün 10/9-9.5 civarı görüyor diğer gözün 10/4-4.5 civarı görüyor dedi doktorların farklı sonuç söylemesi neyi ifade ehliyet için sağlık raporu alırken de mi farklı bir sonuç çıkacak ve yazdığım sonuçların bir ortalamasına göre düşünürsek ben 1. grup ehliyet 2. grup ehliyet ve monoküler ehliyet sınıflarından hangisine giriyorum son mevzuata baktığımda 1. grup yani a a1 b1 b sınıfı ehliyet olabiliyor bu benim yorumum tabi b ehliyeti istiyorum zaten b ehliyette de otomobil ve kamyonet kullanılabiliyor kapsamı mevcut gözlerimde bu görme oranı dışında başka bir rahatsızlık yok derinlik görme alanı vesaire normal bunların dışında da genel olarak başka sağlık sorunum yok bilen var mı acaba benim bilmediğim bir şey var mı bu sonuçlara göre b ehliyet oluyor mu daha da önemlisi otomobil ile t plaka ticari taksi ve transporter transit doblo türü kamyonet sınıfı şirket ve ticari araçları kullanmama ve bu işleri yapmama bir engel var mı acaba bilenler de sonucumu yorumlar ve cevaplarsanız sevinirim

  2. #2
    Üye
    Muharrem77 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.06-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    20:21
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    113
    Alınan Beğeniler
    13
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @Bahtsızbedevi18

    Size göz tembelliği den dolayı verilecek 1.grub verilebilir 2.grub dediğiniz büyük sınıf araçlar içindir kamyon tır muhtemelen göz doktorunun verebileceği karara bağlı 102 kodu verebilirler. Göz muayenesi oldunuzmu muayene olup muayene sonucu neticeye bakmak lazım buradan ne desek bos

  3. #3
    Üye
    Bahtsızbedevi18 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.09-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:02
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    26
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Hocam 2. Grup ağır taşıt ehliyeti zaten istemiyorum 102 kodu ne oluyor bu arada evet muayene oldum 1 kere devlette 1 kere özelde 1. Dr bir gözün 10/10 (yüzde 100) bir gözün 10/3.5 (yüzde 35) 2. Dr bir gözün 10/9-9.5 (yüzde 90-95 civarı) bir gözün 10/4-4.5 (yüzde 40-45 civarı) görüyor diye sonuçlar verdiler doktora muayeneye göre değişiyor mu bilmiyorum ehliyet için sağlık raporunda ortalama yaklaşık yukarıdaki göz değerleri olursa 1. Grup yani motosiklet otomobil ve kamyonet kullanabilir ehliyeti alabilir miyim gözlerimde ya da genel olarak vücudumda bundan başka sağlık sorunu da yok eğer alırsam 1. Grup ehliyeti ticari kısıtlaması olur mu benim için bu çok önemli t plaka ticari taksi ve kamyonet (transporter transit doblo kango vs tarzı) şirket ticari araçları kullanmak istiyorum benim değerlerim monokülere girmiyor değil mi yorumlarsanız sevinirim?

  4. #4
    Üye
    Muharrem77 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.06-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    20:21
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    113
    Alınan Beğeniler
    13
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @Bahtsızbedevi18

    Hocam biz doktor değiliz ticari araç kullanıp kullanamayacagina karar verelim. 1.grub verirlerse tüm sınıfları kullanabilirsiniz fakat kısıt kodları eklenip eklenme meselesi var 102 kodu resmi ticari araç kullanamaz kodudur. Sürücü olur rapor aldınız mı sürücü olur raporu almanız gerekmektedir o zaman. Doktorun rapor yazdığı tanı önemli o olmadan ne desek boştur en iyisi sürücü rapor olur al ne yazarlar ama gözlerden dolayı kisitma verilebilir

  5. #5
    Üye
    Bahtsızbedevi18 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.09-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:02
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    26
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Hayır ben de zaten onu öğrenmeye çalışıyordum kısıtlama kodları var dediniz ya eğer monoküler sınıfı değilsek de mi öyle kodlar veriliyor ya da var bunu öğrenmek istedim yoksa yasaya göre sonuç açık 1. Grup için bir göz 0.1 (10/1) den az görmemek şartıyla 2 göz toplamı en az 1.0 (10/10) diyor yani 20/10 2. Grup bir göz 0.6 (10/6) dan az olmamak şartıyla toplam iki göz en az 20/14 diyor bir de 3. seçenek diyor monoküler sınıf o da bir göz hiç görmüyorsa ya da yeterli seviyede değilse diye işte ben şunu sormak istedim yetersiz dediği 1. Grupta yer alan 0.1 den az yani yüzde 10 ve civarı gören mi oluyor yoksa benim gibi tek göz yüzde 40 gören diğer göz yüzde 100 göreni de oraya dahil ederler mi bir anlam karmaşası ve tezatlık var monoküler için yetersiz dediği bir gözün hiç görmemesi ya da yokluğu veya görüyorsa da yüzde 10 ve altı değil mi buna göre neden başka kodlar var ben yasada onu bulamadım bu sonuca göre bana kod yazarlar mı ki öyle bir şey olursa büyük ihtimal itiraz ederim yasaya aykırı diye ama benim bilmediğim bir madde varsa nerede o bulamadım ben bu kod olayını? Ek olarak yani 1. Grup 2. Grup ve monoküler 3 gruptan bahsediliyor bunun dışında benim bilmediğim bir yasa mı söz konusu ya da tecrübeniz var mı monoküler değilsek 1. Grupsak ama ticari kullanamaz kodları da mı var bu bilgilere nereden ulaşabilirim? Hocam cevaplar için teşekkürler
    Konu Bahtsızbedevi18 tarafından değiştirilmiştir (20.09-2020 Saat 16:06 ).

  6. #6
    Üye
    Bahtsızbedevi18 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.09-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:02
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    26
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Bu 102 kodu hangi durumda veriliyor çok önemli benim için t plaka ticari araç işletmeciliği yapacam göz tembelliği var bir göz yüzde 100 bir göz yüzde 40-45 görüyor başka da bir problem yok b ehliyetine 102 yi eklerler mi eklemezler mi acaba bu kodların belli bir standartı var mı?

  7. #7
    Üye
    Bahtsızbedevi18 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.09-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:02
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    26
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @OturanBoğa

    Hocam bu görme oranı ve monoküler ile 102 kod tek gözü yüzde 10 ve altı ya da hiç görmeyenlere mi veriliyor benim bir göz yüzde 100 bir göz yüzde 40-45 görüyor bana b ehliyette 102 ticari araç sınırlaması ya da monoküler ehliyet gelme ihtimali var mı t plaka ticari taksi işletmeciliği ya da hafif ticari şirket araçları ile yük taşımacılığı yapmaya engel bir durum var mıdır oranlarımı ve kodları yorumlarsanız sevinirim?

  8. #8
    Üye
    Mümin Çelik Avatarı

    Üyelik Tarihi
    17.07-2017
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    23:46
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    325
    Alınan Beğeniler
    36
    Verilen Beğeniler
    44

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @Bahtsızbedevi18 bu şartlarda 102 yi kesin verirler ama durumdan dolayı ehliyetini iptal etme durumları da olabilir

    Her iki gözde görme gücü toplamları 10 / 20 den daha az olan ve her iki gözün görme derecesi ayrı ayrı en az 0.5 olmayan (sağ göz 0.5 ve sol göz 0.5) sürücü belgesi alamaz. Senin tek göz görmüyor o yüzden sıkıntı yaşayabilirsin

  9. #9
    Üye
    Bahtsızbedevi18 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.09-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:02
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    26
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Yönetmelikte şöyle yazıyor 1. Grup a a1 b1 b (benim almak istediğim ehliyet motorsiklet otomobil ve kamyonet kullanabilen ehliyet sınıfı) bir göz 0.1 (10/1) den az olmamak şartıyla toplam 2 gözle en az 1.0 (20/10) görüş olanlara 1. Grup ehliyet alır onayı verilir diyor benimki buna giriyor bir göz 10/10 bir göz 10/4-4.5 civarı yani toplam 20/14-14.5 var bende 2. Grupta (yani ağır taşıt kamyon TIR otobüs vs) bir göz en az 0.6 (10/6) dan az olmamak şartıyla 2 göz en az 20/14 ise 2. Grup verilir diyor 3 olasılık ise bir göz 0.1 (10/1) ve daha az ya da hiç görmüyorsa göz yoksa diğer göz 10/10 görmek şartıyla monoküler verilir diyor buna göre benimki b ehliyete giriyor bu kesin buna eminim zaten doktorun da dediği sende tek gözde orta derece tembellik var dedi çok ağır olanlar yüzde 5 10 15 20 görenlermiş benim öğrenmek istediğim ise benim için çok önemli olan bu oranlara 102 kodu gelir mi gelmez mi?

  10. #10
    Üye
    Mümin Çelik Avatarı

    Üyelik Tarihi
    17.07-2017
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    23:46
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    325
    Alınan Beğeniler
    36
    Verilen Beğeniler
    44

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @Bahtsızbedevi18 ç) Monoküler kişiler;

    1) A1, A2, B ve F sınıfı sürücü belgesi alabilir.

    2) Ticari araç kullanamaz.

    3) Kendileri açısından konulan kurallara uyup uymadıklarının denetlenebilmesi için sürücü belgelerine monoküler ibaresi yazılır.

    4) Kullanacakları araçların içinde, sağında ve solunda olmak üzere en az 3 ayna bulunması zorunludur.

    5) Sürücü belgesi aldıktan sonra her yıl bir göz hekiminden sağlık raporu almaları zorunludur.

    6) Kullanacakları araçların azami hız sınırları; yerleşim yeri içinde 50, yerleşim yeri dışında 18/7/1997 tarihli ve 23053 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 100 üncü maddesinde belirtilen hız sınırlarından 10 km daha az olmalıdır.

    7) Gece araç kullanamaz. (Gece: gün batımından bir saat sonrası ile gün doğumundan bir saat öncesidir.)

    Kullandıkları aracın arka camının sol ve sağ üst köşelerine monoküler olduklarını belirleyen işaret yapıştırılması zorunludur.

    Ticari kullanamazsın diyor kanun

  11. #11
    Üye
    Muharrem77 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.06-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    20:21
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    113
    Alınan Beğeniler
    13
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @Mümin Çelik

    Bende onu kastettim zaten 102 kodu vermeleri muhtemel dir kaldı gözlerinde sıkıntı var bu durumda ticari ye hiç bir şekilde müsade verilmez

  12. #12
    Üye
    Bahtsızbedevi18 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.09-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:02
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    26
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @Mümin Çelik

    Hocam bir yanlış anlaşılma söz konusu sizin paylaştığınız eski kanun ehliyet sınıfları bile güncel değil kaldı ki paylaştığınız kanundaki haliyle bile benim sorduğum şeyin cevabı bu değil siz yukarıda eski yönetmelikteki monoküler ehliyet formatından bahsetmişsiniz ben monokülere girdiğimi sanmıyorum ki neden derseniz monoküler ehliyet şartı paylaştığınız eski yasada şu koşullarda veriliyor sağlam gözü10/10 görmek şartıyla diğer göz yoksa ya da hiç görmüyorsa veya 10/2 ve altında yani çok düşük bir oranda görüyorsa monoküler ehliyet verilir benim ise bir göz 10/10 görüyor orta dereceli tembel olan gözüm ise 10/4.5 görüyor monoküler şartı olan asgari sayı yani 10/2 den 25 puan daha fazla görüyor tembel olan gözüm kaldı ki yeni kanunun ilgili maddelerini copy paste yaapacam birazdan monoküler şartı sürücü adaylarının lehine değişti ve asgari sayı 10/1 görmeye çekildi güncel yönetmeliğin ilgili kısımları aşağıda:

    MADDE 5 – (1) Sürücü/sürücü adayının motorlu bir aracı kullanmak için gerekli olan yeterli görme keskinliğine sahip olduklarından emin olunması için uygun değerlendirilme yapılır. Kişilerin görme keskinliğinin yetersiz olduğuna ve/veya göze ait bir hastalığa dair bir şüphe söz konusu olduğunda, uzman tabip tarafından muayene edilir.

    (2) Görme derecesi snellen eşeli ile ölçülmelidir.

    a) Birinci grup sürücülerde düzeltmeli veya düzeltmesiz olarak bir gözün görmesi 0,1 den aşağı olmamak şartıyla her iki gözün görme derecesi toplamı 1,0 (tam) olmalıdır.

    b) İkinci grup sürücülerde düzeltmeli veya düzeltmesiz olarak az gören gözün görmesi 0,6 ve iyi gören gözün görmesi 0,8 den aşağı olmamalı veya sağ göz 0,7 ve sol göz 0,7 olmalıdır.

    c) Monoküler sürücülerde görme gücü gören gözde 1,0 (tam) olmalıdır.

    (3) Görme düzeltmesi;

    a) Gözlükle düzeltme kabul edilir. Ancak araç kullanırken sürücü gözlüğünü takmak zorundadır.

    b) Kontakt lens ile düzeltme kabul edilir. Ancak araç kullanırken
    Aradaki ilgili kısımları copy paste yapmıyorum geçiyorum monoküler ile ilgili kısım:

    "(15) Şahsın tek gözü var, diğer gözü yok ise veya sadece bir gözünü kullanabiliyor diğer gözde görme yeterli değilse (İkinci fıkranın (a) bendi); (Monoküler vizyon var ise)

    a) Görme gücü kriteri, gören gözün en az 1.0 görme keskinliği olmalıdır.

    b) Görme alanı, şahsın yatay görüş alanı 120 dereceden daha az olmamalıdır.

    c) Eğer şahıs herhangi bir nedenle hayatının herhangi bir döneminde tek gözlü (monoküler) olma durumuna gelmiş ise; olayın üzerinden en az 1 yıllık adaptasyon süreci geçmeli ve sonunda şahsın 120 dereceden daha az olmamak koşuluyla görüş alanına sahip olduğu saptanmış olmalıdır.

    ç) Monoküler kişiler;

    1) Birinci grup sürücü belgesi sınıflarından alabilir.

    2) Ambulans, resmi veya ticari araç kullanamaz.

    3) Kendileri açısından konulan kurallara uyup uymadıklarının denetlenebilmesi için sürücü belgelerine monoküler kodu yazılır.

    4) Kullanacakları araçların içinde, sağında ve solunda olmak üzere en az 3 adet ayna bulunması zorunludur.

    5) Sürücü belgesi aldıktan sonra her yıl bir göz tabibinden sağlık raporu almaları zorunludur.

    6) Kullanacakları araçların azami hız sınırları; yerleşim yeri içinde 50, yerleşim yeri dışında 18/7/1997 tarihli ve 23053 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 100 üncü maddesinde belirtilen hız sınırlarından 10 km daha az olmalıdır.”

    bu tırnak içinde attığım yeni yönetmelik 2016 dan beri yürürlükte olan kurallar yani monoküler şartı tek göz sağlam 10/10 olmak şartıyla diğer göz hiç yok ya da görmüyor veya 0.1 yani 10/1 den yani yüzde 10 dan az görüyorsa monoküler verilir diyor ve monokülerin ticari yasak vesaire şartları ve kurallar yazılıyor ee ben bir göz yüzde 10/10 görürken tembel olan göz 10/4.5 görüyor yani hiç görmeme ya da monoküler için asgari şart olan 10/1 den 35 daha fazla görüyorum yani demek istediğim ben monoküler olduğumu düşünmüyorum ya da şöyle sorayım bu göz oranlarımla monokülere girmediğimi farzedelim sormak istediğim şu monoküler değil de normal b ehliyet verilmişse eğer bu benim oranlara göre 102 kısıtlaması yine de verilebilir mi öğrenmek istediğim şey bu hocam?

  13. #13
    Üye
    Muharrem77 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.06-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    20:21
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    113
    Alınan Beğeniler
    13
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @Bahtsızbedevi18

    102 kodu her türlü eklenir bunda şüphe yok.

  14. #14
    Üye
    Bahtsızbedevi18 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.09-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:02
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    26
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @Muharrem77
    Hocam bir üstte diğer arkadaşa güncel yönetmeliği yazdım benim öğrenmeye çalıştığım şey şu şimdi monoküler şartında ne diyor sağlam göz 10/10 görmek şartı ile diğer göz hiç yoksa ya da görmüyorsa veya 10/1 ya da daha az görüyorsa o kişiye monoküler ehliyet verilir ve ticari araç kullanamaz diyor buraya kadar eyvallah peki sizce ben monokülere mi giriyorum bir göz 10/10 görüyor diğeri 10/4.5 yani yüzde 100 ve yüzde 45 bu da demek oluyor ki monoküler şart için olan asgari oran 10/1 ya da 100/10 görme şartından 45-10=35 den yüzde 35 daha iyi görüyorum ve bu sonuca göre monoküler olduğumu düşünmüyorum ya da siz de öyle farzedin monoküler değilim farzedin doktorda bu oranlara göre bana normal 1. Grup b ehliyeti verdi diyelim işte benim sormak istediğim tam olarak şu hocam monoküler değil de normal b almış ve görme oranları yüzde 100 ve yüzde 45 olan birine yine de oranlara bakarak 102 kodu yazılma ihtimali var mı ben bunu soruyorum teşekkürler?

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Muharrem77 Mesajı Gör
    102 kodu her türlü eklenir bunda şüphe yok.
    Yani monoküler ehliyet vermeseler bile sadece b sınıfı hafif t plaka ticari taksi ve hafif ticari kamyonette de mi eklenir 102 ibaresi ben 2. Grup demiyorum zaten TIR otobüs kamyon zaten alamıyorum istemiyorum da hocam bununla daha önce karşılaştınız mı birisinden tanık mı oldunuz emin misiniz bir örneği var mı monoküler değil normal b ehliyet ama hafif ticari yasakları için 102 ibaresi var öyle mi? Bir de şunu soracam dediğiniz var diyelim monoküler değil ama 102 ibaresi kondu peki diğer monoküler kısıtlamaları 10 km daha yavaş gitmek sadece gündüz kullanmak gibi kurallar da geçerli mi? Bana göre çok saçma monoküler asgari şartı 10/1 neredeyse hiç görememek demek ben 10/4.5 ile 5. sıra yazıya kadar okuyabiliyorum göz testinde dediğiniz gibi bir durum olursa muhtelemen itiraz ederim cevaplar için teşekkür ederim

  15. #15
    Üye
    Muharrem77 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.06-2020
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    20:21
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    113
    Alınan Beğeniler
    13
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    @Bahtsızbedevi18

    Hocam sen en iyisi sürücü olur raporu al doktorun tanısı önemli bize doktor değiliz biz




Sayfa 1 / 2 12 SonSon