TEKSAN İnovatif Medikal Ürünler İstanbul, Bursa ve İzmir'de
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #211
    Üye
    Florancia Avatarı

    Üyelik Tarihi
    05.05-2018
    Son Giriş
    04.08-2018
    Saat
    18:26
    Yaşadığı Yer
    Samsun
    Mesaj
    3
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Bilgilendirme için teşekkürler.

  2. #212
    Üye
    asımser Avatarı

    Gerçek Adı
    asım
    Üyelik Tarihi
    04.05-2018
    Son Giriş
    12.03-2019
    Saat
    11:35
    Yaşadığı Yer
    elazığ
    Mesaj
    27
    Alınan Beğeniler
    9
    Verilen Beğeniler
    7

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    suvda benzinli alınmaz benzinliği varsa sorun değil siz aldanmayın fabrika verilerine benzinli çook yakar. 1300 kg sedan otomobilin şehirçiçi tüketimi 7.8 yazıyordu öaaşallah ben 12 nin altını görmedim 12-15 arası yakıyordu. subaru ise 4x4 ve suv 1600 kg civarı

  3. #213
    Üye
    Crimean Avatarı

    Gerçek Adı
    Alper
    Üyelik Tarihi
    12.06-2016
    Son Giriş
    09.02-2019
    Saat
    14:39
    Yaşadığı Yer
    Muğla
    Mesaj
    170
    Alınan Beğeniler
    38
    Verilen Beğeniler
    32

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @asımser
    20 yıl önce benzinli araçların tüketimi daha fazla iken dizeller onun yarısı kadar yakardı ve dizel fiatıda benzinin yarısı idi (kabaca). Şimdi ise hem benzin-dizel tüketim değerleri birbirine daha yakın ( Passat ve Qashqai de 1 lt fark ortalamada ,Forester da 0,5 lt ) hemde devlet uyandı ve benzin-dizel fiyatlarıda birbirine daha yakın. Ama ilk satın alma maliyet farkları 26-30 bin lira farkediyor.

    Sürücünün sürüş dinamikleride önemli mesela sizin 12 litre benzin yaktığınız aracınız dizel olsaydı kaç litre yakardı? Birde motor/kasa oranı önemli, 1.0 turbo aracın fabrika verileri düşüktür ama performanslı kullanmaya kalkarsan katlanır tüketim.Sizin aracın modeli neydi?

    Çok yakma ifadesini sayıları taşırıp hep ölçer biçerim, sizlerle paylaşayım

    Passat DSG Comfortline Dizel benzinli fiyat farkı 26 bin. Bende 5 yılda 60 bin km yaptım, referansım o. ortalama tüketim
    Dizel 60000/100x4,1 lt x 5,68 TL= 14000 5 yılda
    Benzin 60000/100x 5,0lt x 6,25 = 19000 5 yılda fark 5000 TL

    SUV tarzı Qashqai ye gelelim (Xtrail sadece dizel o nedenle)
    Skypack Dizel Benzinli Farkı 30bin
    Dizel 60000/100x4,7 lt x 5,68 TL= 16000 5 yılda
    Benzin 60000/100x 5,6lt x 6,25 TL = 21000 5 yılda fark 5000 TL

    Tamam fabrikaları verileri gerçeği yansıtmıyor diyelim, hem benzin hem dizel tüketimide gerçek verilerde artacağı için fark çok değişmez.

    5000 TL farkın bir kısmıda ektra dizel bakım masrafı ile erir zaten.
    İkinci el de de 100.000 KM de isteyen benzinli alır isteyen ağır bakımı gelmiş dizel alır


    Kısaca dizel o kadar da karlı bir yakıt değil tüketim matematiği ve ilk maliyet olarak.

    Tabiiki engelliler 30 bin yerine 20 bin lira farkla alıyor ama yinede fazla bence.

    Bence yakıtlarda ekonominin kralı LPG, bu nedenle zaten araçların %40 ı LPG'li.

  4. #214
    Üye
    SiyahPelerinliAdam Avatarı

    Üyelik Tarihi
    31.05-2004
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:47
    Yaşadığı Yer
    Sivas
    Mesaj
    680
    Alınan Beğeniler
    100
    Verilen Beğeniler
    28

    Zaten Değerlendirdiniz! 1
    @Crimean

    Bu bahsettiğiniz DPF (Dizel Partikül Filtresi) euro5 ve üzeri standarda sahip dizel otomobillerin hemen hepsinde var. Ve evet yetkili serviste "orjinali" ile değişim talep edilirse (ki bence gereksiz bir satın alma olur) fiyatları biraz tuzlu. Araçlar zaman zaman rejenarasyon moduna giriyor ve aracı bir miktar yüksek devirli 15-20 dakika kullandığınızda içinde biriken partiküllerin bir kısmını yakma yoluyla dışarıya atıyor. Yeni araçlarda stop ettiğinizde bile rejenerasyon devam ediyor; Motordan bağımsız çalışan bir ısıtma sistemi ve fan ile rejenerasyon yarım bile kalsa stop ettiğinizde devam ediyor (Kendi aracım 2016 Passat'tan biliyorum)

    Ancak bu donanım (DPF) artık o kadar korkulacak bir donanım değil zira bir çok yerde temizliği yapılabiliyor. İptal bile edilse teknik olarak aracın kullanımına mani bir durum teşkil etmiyor. Sadece Egzos tan çıkan gazın daha az kirli olabilmesine yarayan çevreye daha az zararlı olması için koyulmuş bir sistem. Başka hiçbir işe yaramıyor. Hatta bir çok modelde iptal durumunda çok azda olsa bir miktar güç artışı yaşanıyor. İptal durumunda sadece araç egzos tan çıkan gaz bakımından euro 5 normlarının altında kalıyor. ki piyasada 2010 altında kalan araçların neredeyse tamamı öyle.

    Bu arada Örnek olarak 2011 de sıfır olarak ailemize alıp geçen yıl (2017) de 205 bin km de sattığımız Polo 1.2 TDI araçta ilk kez 190 bin km civarında DPF arıza ışığı yanmıştı, aracın kullanımına mani hiçbir durum oluşmamamıştı ve yetkili serviste değişim değil temizlik talep etmiştim. 250 TL civarında bir ücretle DPF temizliği yaptılar sattığım ana kadar hiçbir problemle karşılaşmamıştım.Bu donanım bahsettiğiniz kadar korkulacak bir donanım olmaktan çıktı zira artık piyasada bir çok yerde temizliiği, iptali ve muadil makul ücretli değişim imkanları mevcut.

  5. #215
    Üye
    daimon Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.07-2003
    Son Giriş
    24.01-2022
    Saat
    10:55
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    175
    Alınan Beğeniler
    48
    Verilen Beğeniler
    16

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @asımser

    Bayilerde bulabilirseniz Mazda CX-5 tavisye ederim. Ocak ayında aldık ve 4 aydır kullanıyoruz. Yakıt tüketimi şehir dışı 7-7,5 arası şehir için 10-10,5 arası ve bu değerler sakin kullanımda biraz daha azalacaktır. Özellikleri ve kalitesi göz önünde bulundurulduğunda 200 bin sınırında alınabilecek en ucuz araç, mutlaka değerlendirin derim.

  6. #216
    Üye
    Crimean Avatarı

    Gerçek Adı
    Alper
    Üyelik Tarihi
    12.06-2016
    Son Giriş
    09.02-2019
    Saat
    14:39
    Yaşadığı Yer
    Muğla
    Mesaj
    170
    Alınan Beğeniler
    38
    Verilen Beğeniler
    32

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @SiyahPelerinliAdam
    Bilgilendirme için teşekkürler. Doğrudan kullanıcı deneyimi daha önemli. Bayi bana 15.000 bakımına gelen araçların çoğunda DPF sıkıntısı olduğunu söyledi. Müşteri aracının kullanma dinamiklerini çok iyi bilmiyor olabilir. Belkide daha seyrek sorun çıkaran Japon araçlarında göze batıyordur. Siz yılda 35-40 in km ile ideal dizel kullanıcısınız.
    @daimon
    Subaru Forester ile çok benzer performans, tüketim ve sanjıman özelliklerine sahip Mazda CX-5, çok şık bulanlarda var. Benzinli SUV olarak @asımser forumdaş için göze batan değerler olabilir. Araç göze batan bir araç, müadillerine göre de fiyatı uygun.

  7. #217
    Üye
    asımser Avatarı

    Gerçek Adı
    asım
    Üyelik Tarihi
    04.05-2018
    Son Giriş
    12.03-2019
    Saat
    11:35
    Yaşadığı Yer
    elazığ
    Mesaj
    27
    Alınan Beğeniler
    9
    Verilen Beğeniler
    7

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    tüketim değerleri önemli maalesef ülkemizde benzin pahalı alım gücü de kısıtlı ondan çok geliyor yoksa dünya standartlarına göre çok olmayabilir

  8. #218
    Üye
    daimon Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.07-2003
    Son Giriş
    24.01-2022
    Saat
    10:55
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    175
    Alınan Beğeniler
    48
    Verilen Beğeniler
    16

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    CX-5'in Forester'a göre daha sportif , daha şehirli ve tasarım olarak çok daha modern çizgilere sahip olduğunu düşünüyorum. Yılda 10 bin km civarı yol yapan aileler için yakıt tüketimide muadil SUV'larla kıyaslandığında kabul edilebilir düzeyde.

    ÖTV oranının ve yıllık MTV'sinin yüksek olması bu araç için dezavantaj iken firma 1,4-1,6 arası motor hacimli SUV'larla rekabet edebilmesi için bu araca göre nispeten düşük bir fiyat sunuyor. Bu durum engelliler için kaliteli ve sorunsuz bir araca binebilmek adına avantaja dönüşüyor.

  9. #219
    Üye
    ılgaz20 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.07-2016
    Son Giriş
    29.09-2021
    Saat
    19:55
    Yaşadığı Yer
    Denizli
    Mesaj
    156
    Alınan Beğeniler
    55
    Verilen Beğeniler
    27

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @asımser

    Benzinli SUV olarak Subaru XV'den başkasını bu yüzden tavsiye etmiyorum. XV sürekli 4x4 olduğu halde bile diğer markaların 4x2 modelleri kadar (hatta daha az) yakıt tüketiyor. Forester'ı da bu yüzden beğendiğimiz halde alamıyoruz.

    Dizel 4x4ler içinde de sınırın altında bir tek 1.6 Qashqai ve Kadjar'ı bulabildim. (X-Trail sınırı geçmiş). %50 ötv farkına rağmen 2.0 araçlara 200.000 TL sınırı uygulanmasaydı Mercedes, BMW ve Audi dışındaki bütün 2.0 dizel 4x4leri alabilirdik. (vergisiz sınır 1.6 motorda 125.000, 2.0 motorda 95.000 TL.
    1.6 dizel motorlar yüklenmeye gelmediğinden dolayı 4x4'le birlikte verilmiyor. Zaten 1.6 110 hp'lik bir dizel motoru günlük kullanımda 60-70 hp üzeri kullananlar motor ömründen götürür. Küçük hacim dizellerde başarılı olan Renault-Nissan ailesi dışında 1.6 dizelde 4x4 verebilecek cesarete sahip bir marka yoktur.

  10. #220
    Üye
    ılgaz20 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.07-2016
    Son Giriş
    29.09-2021
    Saat
    19:55
    Yaşadığı Yer
    Denizli
    Mesaj
    156
    Alınan Beğeniler
    55
    Verilen Beğeniler
    27

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @asımser

    Eğer bozuk yollara girmeyecekseniz (arazi demiyorum) SUV almanızı önermem. Sürüş güvenlik ve yakıt açısından biraz daha geri kalıyorlar. Ancak ben uzun yola gitmiyorum ve pikniktir gezidir ara sıra "hafif" araziye girerim diyorsanız altı yüksek 4x4 bir SUV bu eksi yönlerini fazlasıyla götürür.

    Ama bunlar yoksa SUV almak durumunda değilsiniz. Geniş bagajlı station kasaları sedanlara göre kuvvetle öneririm. Fiyat farkı ve yapılan km'ye göre benzin veya dizel tercih edilebilir. Ancak bazı arkadaşların dediği gibi %75 ihtimalle verdiğiniz farka değmecektir. DSG şanzımandan uzak durursanız Passat variant 1.4 150hp ACT iyi bir tercih olur. Daha rahat, geniş ve ucuz bir şey istiyorsanız aynı motorla Superb combi de alınabilir. Ford Mondeo'nun da onlardan aşağı kalır bir yanı yok. Mondeo'nun otomatik vitesli olanı DSG'nin yarısı kadar bile sorun çıkarmaz.

  11. #221
    Üye
    SiyahPelerinliAdam Avatarı

    Üyelik Tarihi
    31.05-2004
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:47
    Yaşadığı Yer
    Sivas
    Mesaj
    680
    Alınan Beğeniler
    100
    Verilen Beğeniler
    28

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @ılgaz20

    Yanlış bilgi... Evet Dsg kronik problemli bir şanzıman. Ancak piyasadaki bütün semitronic (Yarı Otomatik) şanzımanlarda (PowerShift, Edc, DualShift v.s.) durum hiç farklı değil, hepsinde benzer sorunlar var.

    Hatta diğerlerinde sorun yaşanma “oranı” daha fazla bile olabilir. Dsg nin adının çıkmasının sebebi kendisine en yakın miktarda satılan semitronic şanzımanın belki 10 katından daha fazla satılması.

    Eğer ille semtronic alınacaksa Dsg aralarından en alınabilir olanı ve satış sonrasında üzmeyeni. Eğer araştırırsanız görürsünüz Ford un PowerShift piyasada az bulunması sebebiyle daha riskli bana kalırsa.

  12. #222
    Üye
    ugir Avatarı

    Gerçek Adı
    Uğur
    Üyelik Tarihi
    19.01-2013
    Son Giriş
    26.11-2021
    Saat
    16:03
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    1.574
    Alınan Beğeniler
    78
    Verilen Beğeniler
    186

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    senede 15 000 km yapıyorum.Azı var fazlası yok.subarunun xv ler hosuma gıdıyor.aracımın suresı 2019 da bıtecek bu subaruyu dusunuyorum.ayrıca mıtsubıshı asx ve suzukı vıtarada dıger seceneklerım nedersınız?

  13. #223
    Üye
    daimon Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.07-2003
    Son Giriş
    24.01-2022
    Saat
    10:55
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    175
    Alınan Beğeniler
    48
    Verilen Beğeniler
    16

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    160 Beygir gücündeki Mazda CX-5 ile 116 Beygir Gücündeki Subaru XV nin tüketim değerleri heme hemen aynı ve hızlanma değerlerinde (Mazda için 10,5, Subaru için 13,5 saniye) 3 saniye fark var. Cüsse farkına hiç değinmiyorum. Mazda ÖTV'siz daha ucuz.

  14. #224
    Üye
    ugir Avatarı

    Gerçek Adı
    Uğur
    Üyelik Tarihi
    19.01-2013
    Son Giriş
    26.11-2021
    Saat
    16:03
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    1.574
    Alınan Beğeniler
    78
    Verilen Beğeniler
    186

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @daimon

    cx5 degılde cx 3 demek ıstıyor olabılırmısınız.
    cx 5 ın baslangıcı fıyatı 200 000 uzerınde

  15. #225
    Üye
    daimon Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.07-2003
    Son Giriş
    24.01-2022
    Saat
    10:55
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    175
    Alınan Beğeniler
    48
    Verilen Beğeniler
    16

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    2000 cc motor hacminde ÖTV oranı %100 iken 1600 cc altındaki hacimlerde %60. Bu nedenle fatura fiyatı 200 bin olan 2000 cc hacimli araçların bize gelişi 100 bin oluyor. Aynı fiyattaki 1600 cc altındaki araçların bize gelişi ise 125 bin oluyor. Subaru XV'nin full versiyonunun liste fiyatı 173 bin lira ,173 bin /1,6 =108 bin oluyor. Yani Subaru XV, Mazda CX-5 ten daha pahalıya geliyor.
    @ugir Bayilerle görüşürseniz ellerinde araç olanlar yardımcı olabilir sanırım fiyat konusunda. Yani faturalandırma konusunda bazı opsiyonları olabiliyormuş.