TEKSAN İnovatif Medikal Ürünler İstanbul, Bursa ve İzmir'de
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1756
    Üye
    metin13 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    06.02-2019
    Son Giriş
    01.11-2020
    Saat
    20:25
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    58
    Alınan Beğeniler
    10
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 2
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    @jonjon
    Bak güzel kardeşim, yazdıklarımda aşağılama yok, önce bunu düzeltelim, tam olarak bunu söylüyorum, engelli araçlarına neden sınır getirildi, bırak parası olan istediği araca binsin, tam olarak bunu diyorum.

    Bazı engelli arkadaşlar diyor ki ; şu Mercedes aldı, şu Bmw aldı,suistimal var, almasın, ben de diyorum ki, böyle düşünenlere söylüyorum, o zaman senin aldığın Passatta, Honda Civic de, Peugueot 3008'de, Audi A3 de suistimal yok mu, suistimalin azı çoğu olmaz, neden Egea almıyorsunuz, işinizi görmüyor mu diyorum, cevap yok, pekala herkes biliyor ki Egea'da fazla fazla iş görür, ucu kendine dokununca hemen tepkiler geliyor, öyle olmaz.

    Ve diyorum ki makam araçlarına niye sınır getirilmiyor, burada suistimal yok mu diyorum, engelli lüks araca binmesin, ben bineyim olmaz.

    Kısaca engelli insanımız istediği araca binsin,sınır olmasın diyorum, engelli aracında sınır varsa makam aracında da sınır olmalı diyorum.

    Ve suistimal var diye yazan engelli arkadaşlara sen Audi A3 alarak, Passat alarak suistimal etmiyor musun diyorum

    Bmw alınca suistimal, Passat alınca suistimal olmuyor mu diyorum.

    Bırak, isteyen istediği aracı alsın diyorum.

  2. #1757
    Üye
    frknsysl Avatarı

    Üyelik Tarihi
    27.10-2019
    Son Giriş
    07.11-2019
    Saat
    09:38
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    9
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @metin13

    Evet işte bu dediğinize hak veriyorum. Ama suistimal konusunu açan kişiye örnek olarak verdim, sokaktaki full dolu E180 aracını. Adamın engelli akrabası köyde, onu kullanarak lüks araç alıyor, onun üzerinden vergi indirimi, muafiyet alıyor. Muhtemelen suistimal diye buna diyorlar. Zaten sınırda bu insanlar yüzünden getirildi diye düşünüyorum. Yoksa engellinin derdi kendine yeter, daha niye dert çıkarsınlar ki.. Ne yazık ki bunlara göz yumuyoruz, insanlarımız o kadar nazik ve ince düşünceli değiller ne yazık ki. Yine sınır kaldırılsa yine aynı durumlar yaşanacaktır. Bu yüzden kaldırılmıyor diye düşünüyorum.

    Hepimizin amacı aynı, tartışmaya ve birbirimizi kırmaya hiç lüzum yok. Herkesin başında bi derdi var zaten. Umarım hak yerini bulur.

  3. #1758
    Üye
    jonjon Avatarı

    Gerçek Adı
    GöKHaN
    Üyelik Tarihi
    03.12-2003
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    21:49
    Yaşadığı Yer
    Ankara/ümitköy
    Mesaj
    599
    Alınan Beğeniler
    60
    Verilen Beğeniler
    162

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @metin13

    baktım, hiç tanımadığın bilmediğin bir insana fikrinden dolayı ''boş konuşuyorsun'' dersen o kişiyi aşağılamış olursun.. dediğin gibi bizde bunu zamanında ve halen çok söyledik isteyen istediğini alsın hatta şimdi ki gibi motor sınırını da kaldırın zira büyük geniş araçlar büyük motorlu dedik ama anlatamadık.. köydeki nenesinin raporuyla şehirde yaşayan torunu araç alıyorsa bunu fiyat veya model limitiyle çözemezsin dedik ama anlatamadık.. bu durum ihtiyaç sahibi ağır engelliyi mağdur eder yapmayın, gelin başka kriterler koyun mesela ikametgah şartı koyun engelli bireyle aynı adreste olsun araç dedik bi öneri olarak ama anlatamadık.. dediğiniz makam aracı kabul görmez fikrimce çünkü alınan engelli araç sayısıyla, makam araç sayısını bi karşılaştırın bakalım hem makam araçları premium olmalı denir.. sonuç olarak aynı yöndeyiz kulvarlarımız farklı ve dediğim gibi yazışmakla konuşmak farklıdır dolayısıyla böyle anlaşılıyorsunuz..

  4. #1759
    Üye
    metin13 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    06.02-2019
    Son Giriş
    01.11-2020
    Saat
    20:25
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    58
    Alınan Beğeniler
    10
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Gelen yorumlar hâlâ alakasız ve boş, neyse, ben yoruldum laf anlatacagim diye, herşeyi yazdım, anlayarak okuyun arkadaşlar lütfen,suistimalin azı çoğu olmaz.


    @frknsysl

    Gırtlak dolu Mercedes alan adam ile ihtiyacından fazla araç alan adam da suistimal ediyor, hiçir farkı yok, olaya böyle bakacaksak sınır Fiat Egeanın baz donanımı olmalı.

    Passat alan adan ile, Honda Civic alan adam ile grtlak dolu Mercedes alan adam da aynı şekilde suistimal ediyor yani olaya böyle bakacaksak.

  5. #1760
    Üye
    emrah1986 Avatarı

    Gerçek Adı
    emrah
    Üyelik Tarihi
    05.06-2012
    Son Giriş
    05.12-2019
    Saat
    00:38
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    98
    Alınan Beğeniler
    19
    Verilen Beğeniler
    3

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Dediklerin cogunda haklisin ama kendini yanlis anlatip cok onemli bir noktayi atliyorsun.
    Girtlak dolu mercedes alanlarin yüzünden muafiyet sınırı getirildi.Bu yüzden çoğunluk dedesinin ninesinin raporuyla lüks marka alanlara kızgın.

    Internet ortamında bir çok otomobil markası ve modeli takip ediyorum.Facebook gruplarında ve forumlarda takip ettiğim kadarıyla raporla alanların bir çoğu demicem hepsi yüzde 90 üzeri raporla alıyor.Sayilari hiç az değil ustelik.Emin olun yakında bununla ilgili ciddi bir çalışma yapılıp sadece gerçek ihtiyaç sahiplerinin yararlanabileceği bir uygulama getirilmezse en çok zararı yine biz göreceğiz.

  6. #1761
    Üye
    metin13 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    06.02-2019
    Son Giriş
    01.11-2020
    Saat
    20:25
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    58
    Alınan Beğeniler
    10
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Arkadaşlar bu konuya 15 gün kadar yazmayacağım, belki de daha fazlası, yeterince yazdığımı düşünüyorum, sonrasında gerek duyarsam yazarım.

    1- Şu forum bile mesajları birleştirme huyundan geri adım atmıyor, inatçılık ile kararlılık arasında ince bir çizgi var, maalesef bu ayrımı yapamıyoruz. Mesajlarım zaten uzun, ayrı attığım mesaj ya ayrı yazılması gerekiyordur anlam karmaşası olmaması için ya da alıntı yapılmıştır, mesajları birleştirerek iyice anlaşılmaz yapıyorsunuz, onu söyleyeyim.

    2- GIRTLAK DOLU MERCEDES ALAN KİŞİYE LAF EDEN ENGELLİ KARDEŞİM, SEN İHTİYACINDAN FAZLASINI ALDIĞINDA; PASSAT, AUDİ A3, HONDA CİVİC, TOYOTA COROLLA aldığında SUİSTİMAL ETMİYOR MUSUN, DÜŞÜNCEN BU ŞEKİLDE İSE SEN DE HARAMA TENEZZÜL EDİYORSUN.

    FİAT EGEA işini görecekken daha lüks aracı alıyorsun, hem de limit sınırına kadar doldurarak, senin yaptığının GIRTLAK DOLU MERCEDES ALANDAN FARKIN NE !

    3- İsteyen istediği aracı alsın, ister gırtlak dolu Mercedes, ister Egea, adam parasını ödüyor, Devlete hiçbir yükü yok, bu para halkın cebinden çıkmıyor, vatandaşın cebinden çıkıyor, Devlet sadece ÖTV'den, alacağı vergiden vazgeçiyor, satın alan kişi aracın parasının tamamını ödüyor, senin, benim cebimden çıkan 5 kuruş yok.

    4- Makam araçlarında suistimal yok mu arkadaşlar, bir düzenleme de neden buraya yapılmadı ya da yapılmıyor ? Makam araçları premium olmak zorunda mı, değil, bir kaç istisna dışında.

    Bu ülkede Cumhurbaşkanı istediği helikoptere, istediği uçağa, istediği araca biner, kimse de bir şey diyemez. Bakanlar da ülkeyi temsil ediyor, onlar da istediği araca biner, görevleri nedeniyle korunması gereken kişiler de istediği araca biner. Bunun dışındakiler engelli sınırındaki araçtan fazlasına binmemeli, biniyorsa benim gözümde haram maldır.

    5- Diyorsunuz ki % 90 ile alınıyor ve suistimal var, bunun da önüne geçmenin çok kolay bir yolu var. % 90 üzeri ile araç alanlarda sınır en fazla 100.000 TL olacak, diğer engelliler de sınır olmayacak, her sene rakam güncellenecek dersin, olur biter.

    247.000 TL'nin tek mantığı ENGELLİ LÜKS ARACA BİNMESİN, başka da hiçbir mantığı yok, varsa da ben bulamadım şahsen. Engelli Passat alsın, Honda Civic alsın, Toyota Corolla alsın, ona izin veriyorum, ama Bmw almasın, Merdeces almasın.

    6- Arkadaşlar, okuduklarınızı lütfen anlayarak okuyun, forumdaki son mesajlarımı değil, hepsini okuyun, en azından 110.sayfadan itibaren okuyun, sizlerin farklı bir bakış açısından bakmanızı sağlamaya çalışıyorum, eleştirmenizi, düşünmenizi, bunu yaparken de kendi hatalarınızı da görmenizi sağlamaya çalışıyorum.

    7- Yazdıklarım hep mesajlar üzerinedir, kimsenin şahsına değildir, boş mesaja dolu mesaj denilmez, boş mesaj boş mesajdır. Herkes birey olarak değerlidir ve kimse bireyin şahsına engelli olsun ya da olmasın, aşağılama hakkına sahip değildir, yorumlarım tamamen mesajlar ile ilgilidir.

    8- Bir şeyleri savunuyorsanız önce düşünmelisiniz, haklıyım, değil miyim diye, ucu kendine dokununca tepki gösteriyorsanız samimi değilsiniz demektir, pipetçi olmayın arkadaşlar, herkes belli kişilere kızar, şu kadar çalıyor, şu kadar yiyor, falan filan der, ama elinize fırsat geçince aynı şeyi sizler de yapıyorsanız pipetçi olursunuz, biri kaşıkla götürür, biri çuval ile, yapılan şey özünde aynıdır. Konudan örnek vereceğim, gırtlak dolu Mercedes alan köylüye laf edip, siz de ihtiyacınız olandan fazlasını aldığınızda aynı şeyi yapmış olursunuz, hiçbir farkınız yok, size Fiat Egea yetiyorken 247.000 TL limit var deyip gırtlak dolu Audi A3, Honda Civic vs aldığınızda sizler de aynı şeyi yapmış olursunuz.

    9- Devlet bir nevi babadır, bir düzenleme yaparken önce kendi örnek olur, aslında yapılması gereken önce makam araçlarına sınır getirilmesiydi, sonrasında engelli aracına, ama bu yapılmadı maalesef. Umarım makam araçlarına sınır getirilerek bir yanlışlığın önüne geçilir ya da bu yapılmıyorsa engelli araçlarındaki sınır kaldırılır. Doğrusu MAKAM ARAÇLARINA DA ENGELLİ ARACINA GETİRİLEN SINIR İLE AYNI SINIRIN GETİRİLMESİDİR, BİR TL FAZLASI BENİM GÖZÜMDE HARAM MALDIR, istisnalar hariç.

    Bu düzenleme önceki Maliye Bakanı tarafından yapıldı, düzeltmek istenirse şimdiki Maliye Bakanımız Berat Albayrak tarafından düzeltilecek.

    10- Özetle yazdıklarımı toparladım, atladıklarım, eksikliklerim olabilir, olanları sizler yazarsınız, benden bu kadar, 15 gün kadar yazmayacağım, böylesi daha sağlıklı olur. Sizler de lütfen, düşünün, konuya farklı pencerelerden bakın, yazdıklarımı ve ne anlatmaya çalıştığımı anlamaya çalışın, o zaman birbirimizi daha iyi anlarız.

    Bu sınır olmuş ya da olmamış, bize hiçbir etkisi yok şu anda, konuya tamamen tarafsız olarak bakıyorum, biz zaten mevcut düzenlemelerde engelli muafiyeti ile araç alma hakkına sahip değiliz, onun hukuki mücadelesini vereceğiz sonuna kadar, o ayrı konu, belki sonuç alacağız, belki de alamayacağız, ama biz elimizden geleni yapacağız. (sürücü olamaz raporumuz var, ortopedik engeli var yakınımın)

    Herkese selamlar, 15 gün yokum, belki de daha fazlası, bilemem, selametle kalın arkadaşlar.

  7. #1762
    Üye
    ousenmez Avatarı

    Gerçek Adı
    ousenmez
    Üyelik Tarihi
    11.08-2017
    Son Giriş
    15.09-2020
    Saat
    10:46
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    104
    Alınan Beğeniler
    66
    Verilen Beğeniler
    28

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    ekim üfe on iki aylık ortalama 22.58 , ydo bu kabul edilirse limit te 303.262 tl olur.

  8. #1763
    Üye
    Kerim47 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.01-2019
    Son Giriş
    11.11-2019
    Saat
    00:30
    Yaşadığı Yer
    Mardin
    Mesaj
    7
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @ousenmez

    Üfe oranı yillik kaç ise ydo da öylemi oluyor? Ayrica ydo ne zaman belli olur?

  9. #1764
    Üye
    StratoS Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.05-2018
    Son Giriş
    24.09-2020
    Saat
    12:09
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    2.100
    Alınan Beğeniler
    643
    Verilen Beğeniler
    162

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    YDO'da Kasım ayı verilerini bekliyoruz.

    Bugün yayımlanan 2020 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programına göre Devlet vergi gelirlerinde artış tahmini YDO ile paralel hesaplanmış. (%15 seviyeleri) Bu Cumhurbaşkanının YDO'ya müdahale etmeyeceğini gösteriyor. Engelli limitine de müdahale etmezse, bu ay çaıklanacak YDO, direk engelli artış oranı olacak.

  10. #1765
    Üye
    ousenmez Avatarı

    Gerçek Adı
    ousenmez
    Üyelik Tarihi
    11.08-2017
    Son Giriş
    15.09-2020
    Saat
    10:46
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    104
    Alınan Beğeniler
    66
    Verilen Beğeniler
    28

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    vergi üsül kanununda yazıyor ekim ayı on iki aylık üfe ortalama ydo olarak kabul edilir.Kasım da veri filan beklenmiyor.Maliye isterse şuan acıklar ydo yu.Bakın gecen sene on iki aylık ortalama üfe ekim 23.73 dü.YDO kactı 23.73. Aslında kanunen hersey belli tabi maliye yine sapkadan tavsan cıkartmazsa.

  11. #1766
    Üye
    savior44 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    16.04-2012
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:10
    Yaşadığı Yer
    Malatya
    Mesaj
    34
    Alınan Beğeniler
    8
    Verilen Beğeniler
    3

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Yeniden değerleme oranı yüzde 22.58 olarak belirlendi. Motorlu taşıtlar vergisi, pasaport harcı, ehliyet harcı, trafik cezaları yıl başından itibaren yüzde 22.58 zamlanacak. Çalışanın maaş zammında dikkate alınan enflasyonun ise yıl sonunda yüzde 12 seviyelerinde olması bekleniyor. Yani çalışana zam yapılırken yüzde 12, vergi, harç ve cezalara zam yapılırken yüzde 22.58 oranları göz önünde olacak.

    https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonom...-oldu-5429057/

  12. #1767
    Üye
    Kerim47 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.01-2019
    Son Giriş
    11.11-2019
    Saat
    00:30
    Yaşadığı Yer
    Mardin
    Mesaj
    7
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @savior44

    Engelli araç alma limitide YDO oranına göremi belirlenecek?

  13. #1768
    Üye
    mrtkts Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.10-2018
    Son Giriş
    04.11-2019
    Saat
    12:06
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    16
    Alınan Beğeniler
    7
    Verilen Beğeniler
    3

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @savior44

    bu durumda yeni fiyat 302bin tl civarı mı olacak?

    bu arada şuan araç almayı planlayan arkadaşlar için peugeot 508 bayilerde var. oldukça dolu olan prime paketi lansmana özel 210bin TL diyorlar. yaklaşık 140 bin TL ye geliyor.

  14. #1769
    Üye
    ousenmez Avatarı

    Gerçek Adı
    ousenmez
    Üyelik Tarihi
    11.08-2017
    Son Giriş
    15.09-2020
    Saat
    10:46
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    104
    Alınan Beğeniler
    66
    Verilen Beğeniler
    28

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    evet gecen sene ydo 23.73 dü engelli indirimi limit fiyatı da 23.73 artırılmıştı.Bu senede aynısı olursa rakam 303.262 tl olur.

  15. #1770
    Üye
    StratoS Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.05-2018
    Son Giriş
    24.09-2020
    Saat
    12:09
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    2.100
    Alınan Beğeniler
    643
    Verilen Beğeniler
    162

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    @ousenmez

    Kasım ayı verileri dediğim Kasım ayında açıklanacak verilerdi ki açıklanmış.

    Kasım ayı içinde Kasım enflasyon oranı açıklanmaz.

    Eğer Engelli limitine Cumhurbaşkanı müdahale etmezse yeni limit 303.000 TL olacak.