Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Forum Moderatörü
    mac72 Avatarı

    Gerçek Adı
    Ercihan
    Üyelik Tarihi
    17.01-2009
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    20:16
    Yaşadığı Yer
    Antalya
    Mesaj
    40.810
    Alınan Beğeniler
    53
    Verilen Beğeniler
    59
    Blog Mesajları
    10

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Arkadaşlar formumunuza yeni katıldım ve tüm başlıklarıda okumaya çalışıyorum ..Aslında bu forumu bulmam almak istediğim mercedes vito için ÖTV indirimini araştırırken oldu kafamdaki sorulara hala cevap bulabilmiş değilim ama yine de forumu çok beğendim..

    Gelelim sorunuma;

    Ben %100 oranlı engelliyim ve araba almaya karar verdim şimdi mercedes vitoları araştırıyorum ve Ankara da her bayiiden farklı cevaplar alıyorum...
    Bu araçlar hafif ticari araç kategorisine giriyormuş ve aracın eğer arkada koltuğu ve camı varsa 87.03 G.T.İ.P e giriyormuş ve aracın motor hacmi 2200 cc olmasından dolayı ÖTV indiriminden faydalanamıyormuşuz..
    Yok ben 87.04 G.T.İ.P e girdin ve kapalı kasa koltuksuz olsun diyorsanız (Biz eşyayız ya bizi taşınan bi mal gibi görüyo hala devlet)eşya taşınan camsız olanlardan ÖTV indiriminden faydalanabiliyormuşuz eşya gibi kapalı bi alanda taşınmayı kabul edersek eğer..

    Ama sorun şurda diyelimki bu kaderimiz dedik hadi e mecburen biyerlere gitmemiz gerekiyor eşya gibi taşınmayı kabul edelim ,o zamanda faydalanabileceğimiz ÖTV oranı normal bu araçlarda uygulanan %10 muş yani %37 değil..

    Bu nasıl bi ayrımcılıktır anlamış değilim benim bu aracı almam şart ,beni bi binek araca indirip bindirecek kadar kuvvetli ebeveynlerim yok 1.85 boy ve 90 kg ağırlığım düşünülecek olursa e ben neden %37 den yararlanamıyorum bana açıklayabilirmisiniz??

  2. #2
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    23:04
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.969
    Alınan Beğeniler
    968
    Verilen Beğeniler
    1.256

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Maalesef tam da söylediğin gibi. Ve yapacak bir şey yok.

    Eskiden bu ayrım yoktu. Herkes ticari minibüsleri alıp arkasını istediği gibi döşetip kfull lüks olarak kulanıyordu. Sonra Maliye söylediğin kısıtlamayı getirdi. Cam varsa otomobil statüsüne koydu...
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  3. #3
    Forum Moderatörü
    mac72 Avatarı

    Gerçek Adı
    Ercihan
    Üyelik Tarihi
    17.01-2009
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    20:16
    Yaşadığı Yer
    Antalya
    Mesaj
    40.810
    Alınan Beğeniler
    53
    Verilen Beğeniler
    59
    Blog Mesajları
    10

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Yani Devlet yine kolayını seçti suçluları cezalandıracağına biz engellilere kesti cezayı desenize..