Sayfa 3 / 6 İlkİlk 123456 SonSon
Toplam 88 mesajın 31-45 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #31
    Üye
    bayke Avatarı

    Gerçek Adı
    Kemal
    Üyelik Tarihi
    06.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2009
    Saat
    15:10
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL/Beykoz
    Mesaj
    756
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    ...dii mi baben
    bi de şu var ya. konu dışı:
    hakkı devrim basınımızda "türkçenin jandarması" olarak anılır. ama halk onu daha çok okan bayülgen'in "makina" sından tanır.
    fakat türkçede "makina" diye bi kelime yoktur..!
    doğrusu "makine" dir.
    bu ironiyi yakalayıp sabah'ın tv eleştirmeni yüksel aytuğ'a yazmıştım o da köşesine almıştı.
    benim de başım göğe ermişti

  2. #32
    Üye
    nüans Avatarı

    Üyelik Tarihi
    12.03-2007
    Son Giriş
    19.05-2016
    Saat
    21:51
    Mesaj
    306
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    var yaa siz süpersinizz
    Ne ararsan var burdaa )) Konuyu dağıtmamak adına Klasik Türk Müziği ile ilgili bişe yazamıyomm

  3. #33
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Tabii o da var, bayke..

    Hatta "iddaa"nın doğrusu da "iddia"dır. Böyle ilgi çeksin diye Türkçeyi katlediyorlar; sonra da "dilimiz niye öldü" diye salak salak soruyorlar.. :evil:
    Bir milleti, millet yapan değerlerin en başında "dil" gelir.. Gerisi hikaye..

    Sevgili andante, biz her türlü "sabote" ederiz başlığı.. :twisted: "Kural" falan sökmez bize.

    Öyledir sevgili y@ren. "entel geyiği" diyorum ben buna kısaca..

  4. #34
    Üye
    bayke Avatarı

    Gerçek Adı
    Kemal
    Üyelik Tarihi
    06.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2009
    Saat
    15:10
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL/Beykoz
    Mesaj
    756
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: y@ren
    pegasus; kayıt yapabilsem okuyup koycam ama malesef onun yerine başka eserler geliyo hazır olun

    demiştin ya..
    sen de bi şarkı patlat beaa keyfimiz tam olsun.

    başlat/programlar/donatılar/eğlence/ses kaydedici ye gir
    sağ baştaki kırmızı noktaya tıkla
    tabii mikrofonun vardır umarım.

    buraya kadar gel gerisini anlatırım çünkü wav olarak kayıt edersin
    1dk lık kayıt 10mb tutar
    sıra gelir onu mp3 e çevirmeye..yani sıkıştırmaya.
    sonra bana bi el salla gerisini anlatiim :roll:

    ***
    sevgili baben bi de galat-ı meşhur deyimi vardır bilirsin
    o yanlış kelime öylesine yerleşmiştir ki artık o yazılış doğru kabul edilir.

    bak vikipedi nasıl tariflemiş.
    Galat-ı meşhur, kelime veya deyimlerin yaygın olarak yanlış bir biçimde kullanılması sonucu, doğrusunun yerini alması halidir. "herkesin bildiği yanlış" denebilir.

  5. #35
    Üye
    andante Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.01-2005
    Son Giriş
    15.12-2009
    Saat
    18:11
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    811
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Yaz, yaz yarennnnnnn

    Arada dağıtır bizimkiler ama merakla da oluşacak gelişmeleri beklerler.

    Sevgili baben bir sorunu atlamışım, bu yüzden döndüm.

    Bildiğin gibi tarih acılarla doludur dostum. Bizim tarihimizde de böyle nice acılar vardır. Lozan anlaşması gereğince hani şu mübadele dediğimiz olay var yaaaaa.

    Binlerce insan yurdunu zorunlu olarak terk etmek zorunda kaldı. Bizim topraklarımızdan gözyaşlarıyla binlerce vatandaşımız Yunanistan a, ordan da buraya göçe zorlandı yaaaa.

    İşte bu dönemin müzik açısından bir sonucu olan müzik türü vardır. Gerçi tam olarak ta öyle demeyelim ama şimdilik o şekilde açıklayabiliriz. Sonra gerekirse bu müziğin özüne de döneriz.

    Rembetiko dostum bu müzik türü.

    Var dı zaten ama bu büyük göçlerle Yunanistan a göçe zorlanan insanlarımız Yunanistan da bu topraklarda beraber yaşarken edindiği çoğu şeyi müziğe de yansıttı. Genellikle acılarını ve yaşayışlarını.

    Doğal olarak bu topraklarda bildiği müzikleri hiç değiştirmeden yeni topraklarında kendi dilleriyle de dile getirdiler.

    Sadece İzmirin kavakları değil, daha binlerce türkü hiç aslını bozmadan başka bir dille orada söylendi ve söylenmeye de devam ediyor. O insanlar bir şekilde alışkanlıklarını devam ettiriyorlardı.

    Bu konuda bir dramı ben bizzat yaşadım. hala tüylerim diken diken olkuyor. Yaklaşık 15 yıl önce o zamanlar bir müzik gurubundaydım ve geleneksel müziğimizin biraz daha çağdaş biçimiyle festival için Selaniğe davet edilmiştik. Konser sonrasında o zamanlar 90 lı yaşlarında olan yaşlı bir teyzenin çoğu Rumca ama içinde bazı Türkçe kelimelerle bana sarılışını ve beni sevişini hiç unutamam. Ağlayarak bir şeyler diyordu ama anlamıyordum. Ortak bir tek şey yapıyorduk sadece; dokunuyorduk birbirimize ve ağlıyorduk.

    Oradaki müzisyenlerden de bizim türkülerimizi dinledik. En çok hoşuma giden;

    Entarisi ala benziyor türküsüydü.

    Dediğin gibi çok güzel ve farklı bir şey oluyor emin olabilirsin, kendi topraklarından öte bir yerde, aslında kendi topraklarındaymışcasına bir duyguyla ne kadar derin olduğunu anlıyorsun.

    İşte siyasetçilerimizin asla başaramayacağı bir şeyi müzik yapar, ve bu yüzden bir kez daha dünyaya gelirsem seçimim yine meslek olarak müzik olacaktır.

  6. #36
    Üye
    Hanımeli Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.07-2007
    Son Giriş
    17.12-2007
    Saat
    23:05
    Mesaj
    123
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Aramızda kalsın sanem, hanımeline bende bayılırım…
    Hem kokusuna hem de balına…

    Sevgili sanem teşekkür ederim, araştırmaktan vazgeçtim…

    Bu makamlarla baş edemeyeceğim senem…
    sabahtan beri bende bir makam araştırmasıdır gidiyor…
    Girdim içine çıkamıyorum!!!
    I ııh çok karışıııık :cry:
    Mevzu ağır, ağdalı, derin…
    Sonra da, amaaaan sen en iyisi dinle, dedim kendime…
    Ara sıra o cartlak curtlak sesinle, eşlik edersin dost meclislerinde, yeter da!!!

    Baykemal hazırlamış bize masayı…
    Akşamda olmak üzere, e hadi buyurun bakalım
    Ben hemen bir plak koyim gramofona da başlayalım o zaman…
    http://www.youtube.com/watch?v=ohlG1...elated&search=

    raki04ik6 - Klasik Türk Müziği 1
    Shot with C2040Z

  7. #37
    Üye
    bayke Avatarı

    Gerçek Adı
    Kemal
    Üyelik Tarihi
    06.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2009
    Saat
    15:10
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL/Beykoz
    Mesaj
    756
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    yafu bi şey soracağım bu arada kafama takıldı.
    candan erçetin boşnakdır (..mışş böyle buyurdu zerdüş)
    bazı şarkılarının bitimini veya tamamını boşnakça söyler
    neeeerden biliyom?
    boşnak bi girl friendim vardı. o bana tercüme ederdi..sanki çok lazımmış ve ben de çok merak ediyormuşum gibi
    o sözler boşnakça olmasın..?
    ermenice-rumca-ibraniceyi ayırt edebilirim ortaköy'de büyümenin kulak dolgunluğu. ama boşnakça bulgarca vs den annamam.

  8. #38
    Üye
    andante Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.01-2005
    Son Giriş
    15.12-2009
    Saat
    18:11
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    811
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Yine konumuzla ilgili olduğuna inandığım bir şey yazacağım çok kısa.Parantez içindekilerin ilgilisi yok sadece.

    (Sevgili baykecim dert etme hangi dille yazmış falan diye, istediğiyle yazılsın müzik dilinin evrenselliğidir bizim için önemli olan.

    Baben e bir cevap daha yazmak için uğramıştım ki, ya hızla ilerliyor burası.

    Canım hanımeliiiiiii, seni gerçekten çok sevdim, sevmeye de devam edeceğimden hiç kuşkun olmasın, farkına varacakmısın bilmiyorum ama bir konuyu düzelttim yazında.Bu arada haklısın makamlar herkesin başının belasıdır.

    Çok ama çok hassas olduğum bir konudur bu.

    Ya bir tanecik kardeşim benim adım Sanem

    Türkçe değildir, Arapçadır. Çok ama çok sevdiğim babam koymuş bu adı ,bana Senem denilmesine hiç gönlüm razı olmuyor. )

    Babencim, İzmirin kavaklarından başka daha neler var demiştim sana

    Ben Feriköy Vartanantes Kilisesi korosundan bir eser dinlemiştim. Dini bir eser

    Çok güzeldii, ve çok ama çok tanıdıktı. Biz onunla Halk oyunları da oynarız.

    Delilo adlı eserdir bu.

    Onlar Dalilo olarak söylüyorlardı.İlginç değil mi? Kökenlere indiğimiz zaman işin içinden çıkılamayacağının en güzel delilidir bu. Beraberce uzun yıllar yaşanmış, her şey iç içe geçmiş. En iyisi müziğin o büyülü havasına kendimizi kaptırmaktan başka bir şey değildir diye düşünenlerdenim.

  9. #39
    Üye
    Hanımeli Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.07-2007
    Son Giriş
    17.12-2007
    Saat
    23:05
    Mesaj
    123
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Ah aah!!! Evet evet...
    ops: Çok özür dilerim SANEM...
    bak artık doğru yazabiliorummm
    N olur kusuruma bakma!!! ops:

  10. #40
    Üye
    andante Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.01-2005
    Son Giriş
    15.12-2009
    Saat
    18:11
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    811
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Aman be hanımeli, ne özrüüüüüüü

    Hadi araya bir müzik alalım. Daha önce yazdığım Yunanistan da Yunanlı müzisyenlerden dinlediğim ve benim çok hoşuma giden bir parça;

    Entarisi Ala Benziyor

    Bu eseri Candan Erçetin de söylüyor söylemesine de gene şimşekleri üzerime çekeceğim ama olsun, berbat söylüyor ya ops:

  11. #41
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: bayke
    ..sevgili baben bi de galat-ı meşhur deyimi vardır bilirsin
    o yanlış kelime öylesine yerleşmiştir ki artık o yazılış doğru kabul edilir.

    bak vikipedi nasıl tariflemiş.
    Galat-ı meşhur, kelime veya deyimlerin yaygın olarak yanlış bir biçimde kullanılması sonucu, doğrusunun yerini alması halidir. "herkesin bildiği yanlış" denebilir.
    Sevgili bayke,

    Sıcağı sıcağına aktarayım: (Abim, Edebiyat öğretmenidir.. Ona sordum. Sağ olsun örneklerle açıkladı.)

    Örneğin "evlat" kelimesini biz "çocuğum" anlamında, tekil olarak kullanırız, oysa o kelimenin sonundaki "-at" eki çoğul ekidir. TDK'nın sözlüğünde bile tekil olarak alınmıştır. Orada bile yanlış olanı doğru olarak almışlar.

    Bir başka örnek: "Teşbihte hata olmaz" deriz ve bunu "benzetmede yanlış olmaz" şeklinde hatayı mazur göstermek için kullanırız. Oysa, ek$i sözlükte ne denmiş bak:
    her türlü benzetmeyi yapma serbestisini değil, bilakis benzetme yaparken dikkatli olunması ve hata yapılmaması gerektiğini vurgulayan sözdür (teşbihde hata yapılmaz!). malesef uzun zamandır ilgisiz benzetmelerden sonra savunma olarak kullanılmaktadır.
    İşte "galat-ı meşhur" bunlardır. Yoksa makina, iddaa vb. galat-ı meşhur değildir. Onlarda "yazım yanlışı" vardır sadece. Kullanım yanlışı diil yane..



    Sanemcim, çok çok çok teşekkürler ederim. Bi şey daha soracaktım.. Gerçi konudan uzaklaşıyoruz ama.. ops:
    Klâsik batı müziğinin olmazsa olmazlarından biri de şu eli sopalı yönetmenleri.. :twisted:
    Böyle birine bizim musikimizde de hele halk müziğinde gerçekten ihtiyaç var mı? Yoksa sadece konu mankeni olarak :P el-kol sallamak için mi orada bulunuyorlar? Hani çok sesli-tek sesli müzik ayrımı var ya o bakımdan şeettimdi.. :P

    Sevgili yeditepe, iz üzerindeyim, bulduğumda mp3 ise ÖM'den rapidshare linklerini gönderirim.

  12. #42
    Üye
    nüans Avatarı

    Üyelik Tarihi
    12.03-2007
    Son Giriş
    19.05-2016
    Saat
    21:51
    Mesaj
    306
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Ne şimşeği abla yaa
    Kulaklar yanılmazz
    Yorum katıcam diye çaba gösterirken türküyü katletmiş saolsun Candan Erçetin

  13. #43
    Üye
    Hanımeli Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.07-2007
    Son Giriş
    17.12-2007
    Saat
    23:05
    Mesaj
    123
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Günah çıkartmanın işte tam sırası…
    Bi tarihlerde Candan Erçetin in Fransızca çıkarttığı albümünü alma gafletinde bulundum…
    Tanrım ne büyük günah işlediğimi işte o zaman anladım…
    Fransızca bildiğimden diil hee, sadece bakim ne yapmış, nasıl yapmış diye…
    Bir de Fransızcanın severim gırtlak temizliğinde kullandığımız o sesini “gggıııgııı”
    Ama bu kadıncık, tüylerimi tiken, tiken etti…
    Birileri engel olmalı Candana…
    Yapma!!! Dur!!! Demeli
    Fakat ne yazık ki kadının sponsoru sağlam…
    Susturamıo kimseler…
    Susturulamadığı içinde o böle türküydü, sanat müziğiydi, fransızcaydı söylüyor işte…
    Neyse konu dışıydı belki ama böyle bir anım vardı yeri gelmişken anlatim dedim…
    Hayır, koyacam buraya bi fransızca okuduğu parça yazık olacak herkeslere…
    Kıyamam size…

  14. #44
    Üye
    Pegasus Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.11-2003
    Son Giriş
    12.12-2017
    Saat
    18:03
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    834
    Alınan Beğeniler
    40
    Verilen Beğeniler
    19

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Yav sıcaktan mı lazlıktan mı bilinmez ben orda neden yanıldığımı anlamadım.

    Sanem madem senin canın istemiyor tamam o zaman osmanlıcayı türkçeden saymayız olur biter. Ne yani şimdi seni mi kıralım

    Ha bir de hırtlık yapasım geldi bir an şöyle. Bu müzik var ya, tamam evrenseldir duygu doludur ama hangi duyguya hitap ettiği de değişir.

    Dünyanın en korkunç bandosu olarak bilinen bizim mehter takımı nihayetinde askerleri daha iyi adam doğramak için çoşturmaya yarar.

    Hitlerin onbinlerce askere söylettiği marşlar gibi askeri şarkılar hep yoketme duygusunu kaşır.

    Biz güneydoğuda nasıl diyoduk bakim hah şöyle;

    İzin ver Allahım sabrım kalmadı/ Vatanım dağlara çıkmak isterim/ Vatan ellerinde yad edenlerin/ Dünyayı başına yıkmak isterim...

    Atina da çalar mehter marşımız/ Yunanlıya karşı diktir başımız/Yetmişine karşı gelir beşimiz/ Dünyayı başına yıkmak isterim...



    Bak hala tüylerim diken diken oluyor söyleyince dermişim

    Ha şöyle bişey de vardı;

    "Düşman yurduma kem gözle bakarsa/Ümitler kül olup bir bir yanarsa/Dağlardan süzülür gelir komando/Hey canavar,hey canavarr komando...


    Tabi bu da müzik ve biz bunları elimizde silah iyice şişmiş pazularımızla koşarken söylerdik.

    Tabi çok duygusaldık söylerken...

    Yani dicem o ki müzik tek başına sevgi, aşk çiçek böcek değildir. Bu duyguları içerebildiği gibi bambaşka duyguları da kapsayabilir.

    Müzik insandır yani. İnsana dair ne var sa müzik de o da vardır. Ne melektir ne şeytan vesselam...İkisidir...

  15. #45
    Üye
    andante Avatarı

    Üyelik Tarihi
    11.01-2005
    Son Giriş
    15.12-2009
    Saat
    18:11
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    811
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Bir dakika bir dakikaaaaaaaaa.

    Öncelikle şu mehter müziğini bir kenara ayıralım.

    Tamam kuruluş amacı savaşa giden askerleri coşturmak ve savaş yerinde düşman askerlerinin moralini bozmak, ortaya çıkardığı yüksek sesle, çok ama çokkkkkkk kalabalıkmış gibi bir etki yaratmak şeklinde gerçekleri vardır.

    Ya mehter müziği siyasi emellere ortak edilmiş yani kullanılmış bir müzik olduğundan biz aslına bakarsan mehter müziği hakkında çok yanlış şeyler biliyoruz.

    Dünyanın en korkunç bandosu ünvanına sahip değildir. Ehli olmayan sıradan kişilerle bu şekle ne yazık ki büründürülmüştür.

    Özüne baktığımızda, eserlerin notalarına ve kullanılan çalgılara muhteşem bir şeydir ve kendi türünde tektir.

    Müzik denildiğinde neden aklımıza hep şarkı geliyor anlayabilmiş değilim.

    Söz küçük bir ayrıntıdır müzikte ya. İşin içine hiç söz katmadan anlatabilmek var ya duyguları işte o gerçek müziktir. yapılabilir mi, evet yapılıyor zatennnn.

    Ha canımcım senin komandoyken söylediğin ezgilerin içinden sözleri çıkart bakayım, sadece terennüm şeklinde söyle, bakalım aynı duyguya sahip olabilecekmisin?

    Söz ile müziğin birleşimi muhteşemdir ona bir şey demiyorum, bu ayrı bir konu.Müziğin kendisi masumdur, bir do notası yada bir domajör diyelim tek başına kimseyi heyecana getiremeyebilir, ama aynı notanın geçtiği bir eser sözlerinden dolayı yasaklanabilirde.

    Kuşkusuz müziğin salt insan ruhunda bıraktığı etki, buna ethos diyoruz, başka hiç bir sanatta yoktur ve bu insanlar tarafından kullanılır.

    Kısacası yine müzik değil, asıl şeytan ya da melek olanlar biz insanoğluyuz.




Sayfa 3 / 6 İlkİlk 123456 SonSon