Merhaba iş kazası geçirmiş veya meslek hastalığına yakalanmış kardeşlerim. Haklarınız nedir biliyormusunuz?* İş kazası geçirmis veya meslek hastalığına yakalanmış birisimisiniz? Hayatınız artık eskisi gibi olmayacak çok şey değişecek, hem maddi hem manevi.*

Hiç kimse başına bir şey gelmeden bir bilgi sahibi olamıyor. Saģlıklıyken her şeyi olan birisi sağlığını kaybedince hiç bir şeyi kalmıyor çünkü her şeyi bilen bizler cehalette sınır tanımıyoruz.*

Ben 2020 eylül ayında iş yerinde kalp krizi geçirdim bu nedenle %43 engelli kaldım. Bubir iş kazasıydı ama işimden olurum diyerek şikayetçi olmadım hastanede sanki evde kalp krizi geçirmişim gibi istrehat halinde diye bir ekipriz tutanağı tutuldu. Sonuçmu ?

Sonuç olarak ben işimde çalışmaya devam ettim*

NE KADAR GÜZEL DEĞİLMİ?*

İşte bu cahilin başına gelenleri okudukça siz bilgi sahibi olun diye yazıyorum ve bir işçinin sadece üç kuruş paraya calışmak için nelerden vazgeçtiğini kendi gözlerinizle görün

* * * * * * * AHMAK UYANIYOR

Olaydan bir ay sonra maaş zamanı geldi ama 7 günlük param eksik muhasebeye sordum 7 günlük rapor almışsın onu kestik dediler. Sen iş yerime bişey olmasın ekmek kapıma ihanet etmem de onlar senin 5 gün yoğun bakımda yatıp 2 gün evde dinlendikten sonra aman işler birikmesin* iş yerim zorda kalmasın diyerek işe gel 12 saat gece vardiyasında çalış ve paranı kessinler.*

Burası dönüş noktası oldu ve araştırmaya başladım İŞ YERİNDE KALP KRİZİ nedir? Bildiğiniz el kol parmak kopması değil hayatınızın bitmesidir ve aynen öyle düpe düz İŞ KAZASIDIR!!!

İlk olarak emekli olabilirmiyim diyerek araştırdım bu konu önemli* DEVLET ENGELLI BİREYLERE 4080 GÜN VE 18 YIL ÇALIŞMIŞLIKLA YAŞ SARTI ARAMAKSIZIN EMEKLİLİK HAKKI VERİYOR bunun için bir sgk hastanesinin sağlık kurulundan %40 ve üzeri engelli raporu alarak vergi indirimiyle sgk ya başvurmanız yeterli ben %43* engelli raporu alarak emekli oldum

Artık dava açarak hakkımı arama zamanı geldi ilk olarak bir hukuk bürosuyla görüştum ve cehalet nedir bir insan ne kadar ahmak olabilir bir bir anlattı avukat bey eğer ben iş kazası geçirdiğimde hastanede bu bir iş kazasıdır ve ben iş yerinde kalp krizi geçirdim deseydim hastaneden çıktığım an Hatta ben hastanede yatarken emekliydim ve çıkıncada ikinci sefer emekli olacaktım. İnsanlar sadece bir kez emekli olabilmek için senelerce çalışıp 60 yaşına kadar beklerken ben 38 yaşında iki kere emekli olacaktım alacağım tazminattan bahsetmiyorum bile!!!!

Sgk iş yerinde iş kazası yada meslek hastalığı sonucu işçide oluşabilecek iş gücü kaybı nedeniyle işçiye bir maaş bağlıyor bunun için vucudunuzda %10 ve üzeri bir kayıp olması yeterli ve bu maaş ömür boyu ödeniyor zamanı gelipte normal emekli olduğunuzda yüksek maaşınızın tamamı düşük olanın yarısını size ömür boyu ödüyor diyelimki 20 yaşındasınız ve bir iş kazası geçirdiniz bu sebeple vucudunuzun %20 işlev kaybı tespit edildi artık yirmi yaşında emekli oldunuz*

* * * * * * * * GELELİM TAZMİNAT BOYUTUNA

Devlet bir insan 70 yaşına kadar çalışır diyor. Kötümü valla okadar yaşayacağımı garanti etsinler ben daha birşey istemem. Neyse bu bizim için kötü ama iş veren için daha kötü biraz önceki arkadaş hani 20 yaşında %20 engelli olan vardıya heh işte o 70 -20 =50 yani bu arkadaş 50 sene daha normal bir şekilde çalışabilirdi ama artık %20 eksik çalışacak. Sgk iş verene bu adamın 50 senelik maaşının %20 sini ödetiyor diyelimki adam asgari ücretle çalışsın günümüz asgari ücreti 4253 tl bunun %20 si 850 tl çarp 50 seneyle 510 bin tl birde manevi tazminat kısmı var oda artık hakimin insafına kalmış*

Bu sadece %20 ben kalp krizi geçirdim benim sgk daki engelli raporum %43 ama adli tıp %93 verdi ve benim aldığım maaş yaklaşık 10 bin tl vay iş verenin haline bana ödiyeceği tazminat manevi hariç 3 milyon 571 bin tl bittimi hayır daha manevi tazminat var bana hiç vermediği maaş bodrosu için ödeyeceği 12 asgari ücret ceza var kazayı saklamaktan ödeyeceği ceza var maaşımın yarısını elden yarısını bankadan ödeyerek devleti zarara uğratmaktan yiyeceği ceza var bir dünya şey var.

Yani iş kazası geçirdiniz asla evde oldu falan demeyin böyle diyerek kahraman falan olmazsınız ve kimse size babasının hayrına para falan vermiyor adam sana para kazandırdıysa sende ona emeğini verdin kimseye borcun yok bunu sakın unutma*

Daha cok bilgi edinmek isteyenler varsa burdan bana ulaşabilir allaha emenet olun......

*