Toplam 7 mesajın 1-7 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    WHİTEKİLL Avatarı

    Üyelik Tarihi
    31.10-2011
    Son Giriş
    21.09-2017
    Saat
    10:56
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    44
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    İş kazası nedeniyle sskdan rapor alan işçiye raporlu olduğu dönem için ssk primi yatırılırmı Arkadaşlar..
    Araştırdım Ama net birşey bulamadım..

  2. #2
    Üye
    asi 23 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    06.01-2011
    Son Giriş
    11.03-2017
    Saat
    20:20
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    506
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    arkadaşım ben işkazası geçirdiğimde çalıştıgım yer primlerimi yatırıyordu rapor parası alırken sormuştum sorunla karşılaşmam ilerde dimi yok o işyerinin insafiyetinde yatırırsa sorun olmaz. dediler. yinede rapor aldıgı kuruma sorsun sonradan istirat paralarını geri alabilirler faiziyle benim başıma 2005 de gelmişti işkazası arkadaşım.

  3. #3
    Üye
    WHİTEKİLL Avatarı

    Üyelik Tarihi
    31.10-2011
    Son Giriş
    21.09-2017
    Saat
    10:56
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    44
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Teşekkür ederim arkadaşım...

  4. #4
    Üye
    keskinay Avatarı

    Gerçek Adı
    recep
    Üyelik Tarihi
    28.09-2009
    Son Giriş
    18.02-2016
    Saat
    16:26
    Yaşadığı Yer
    istanbul/pendik
    Mesaj
    86
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    arkadaşım bende iş kazası geçirdim1.5 yıl istirahatli gösterildim ssk pirimleri istirahatli sürede yatmaz diye biliyorum geçmiş olsun

  5. #5
    Üye
    asi 23 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    06.01-2011
    Son Giriş
    11.03-2017
    Saat
    20:20
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    506
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    evet bende öyle biliyordum ama çalıştıgım işyerinde hem maaşım hem primlerim yatıyordu bizzat sordum birşey olurmu o işyerinin insafiyetine kalmış dedi bana memur.

  6. #6
    Üye
    sesene Avatarı

    Gerçek Adı
    Selim ERDEM
    Üyelik Tarihi
    30.07-2011
    Son Giriş
    28.11-2016
    Saat
    09:47
    Yaşadığı Yer
    Sakarya
    Mesaj
    503
    Alınan Beğeniler
    7
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Kanunda gecici isgoremezlik durumlarinda isveren "atifet" = iyilik kabilinden SSK primlerini odemesinde mahzur yokdur.

    Yani : Odeme zorunlulugu yok ama iyilik kabilinden oderse de sorun olmaz.

  7. #7
    Üye
    WHİTEKİLL Avatarı

    Üyelik Tarihi
    31.10-2011
    Son Giriş
    21.09-2017
    Saat
    10:56
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    44
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Yani tamamen işverene kalmış birşey..
    avukatıma da sordum yatırmakla yükümlü değil dedi..

    Şuda varki primlerim aldığım maaştan değil asgari ücretten yatırılıyordu yani sgk bana asgari ücret üzerinden işgörememezlik verecek bu aradaki fark ne olacak dedim.. onuda mahkeme kararı ile işverenden alacağımızı söyledi.
    yani avukat "müvekkilim şu kadar maaş alıyordu fakat asgari ücretten gösteriliyordu asgarisi bankaya yatırılıyor kalanı ise elden veriliyordu" diyecek bunuda 2 şahitle ispatlayıp ki elimizde resmi olmasa bile maaş bordrosu tarzında işyerinden verilen kağıtlar var, şu kadar bankaya yatırılmış şukadarda elden alınmış diye. bunlarıda delil olarak mahkemeye sunacak.



    Bu kısım Alıntıdır:
    Serbest Muhasebeci Mali Müşavir Mustafa Yılmaz
    Raporlu işçiye sigorta primi ödenir mi?


    Son günlerde okuyucularımızdan sıklıkla “raporlu olan işçi adına sigorta prim yatırılabilir mi” sorusu gelmektedir. İş kazası, hastalık veya analık durumu nedeniyle sağlık raporu alan işçiler için bazı işverenler sigorta primi yatırmak istemektedir. İşveren, sağlık sebebiyle çalışamayan işçisinin sosyal güvenlik yönünden bir hak kaybına uğramasını istememektedir. Bunun da ötesinde, çalışamayan işçinin ekonomik anlamda bir kayba uğramaması için ücret ödemektedir.
    Özellikle iş kazasına uğrayan işçilerin maruz kaldığı olay nedeniyle ortaya çıkan kayıplarını gidermek isteyen işverenler bu yola başvururlar. Diğer yandan, hekim raporu ile çalışamayacağı tespit edilen işçi adına Sosyal Sigortalar Kurumuna prim ödemenin de bir suç unsuru olduğu düşünülmektedir.
    Raporlu işçi çalıştırılamaz
    İlk bakışta bu düşünce doğru gibi görünüyor. Gerçekten, herhangi bir rahatsızlığı nedeniyle sağlık raporu alarak çalışmayan kişi için sigorta primi ödemek çok anlamalı gelmiyor. İlk akla gelen, raporlu olduğu halde işçinin çalıştırılmış olmasıdır.
    Gerek İş Kanunu ve gerekse Sosyal Sigortalar Kanunu hekim raporuna rağmen çalıştırılan işçinin tedavisinin gecikmesinden dolayı ortaya çıkan sonuçlardan işvereni sorumlu tutmuştur. Sağlık raporu olduğu halde işçi çalıştırılırsa ve bunun sonucunda işçinin hastalığında bir artış meydana gelirse veya tedavi süreci uzarsa, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yapılan sağlık harcamalarının tamamı işverenden tahsil edilir. Bu nedenlerden dolayı işverenlere kesinlikle istirahatli olan işçileri çalıştırmamalarını tavsiye ediyoruz.
    Ücret ödenirse primi de ödenmeli
    Raporlu işçinin çalıştırılmasının sakıncalarına değindikten sonra, istirahat süresince işyerinde çalıştırılmadığı halde ücret ödemesi yapılan işçilerin durumunu ele alalım. Yukarıda belirttiğimiz üzere, bazı işverenler, çeşitli nedenlerden dolayı raporlu olan işçilerinin sigorta primini ödemek istemektedirler.
    İş Kanunu’nda ve Sosyal Sigortalar Kanunu’nda istirahatlı olan işçi adına sigorta primi ödenmesi veya ödenmemesi hakkında açık bir hüküm bulunmamaktadır. Genel kural, raporlu olan işçi için işveren sigorta primi ödemez. İşçi, ortaya çıkan gelir kaybını prim ödediği hastalık, iş kazası veya analık sigortası kolundan karşılamaktadır. Yani, istirahatlı olan işçi, Sosyal Güvenlik Kurumuna müracaat ederek çalışmadığı günler için iş göremezlik ödeneği, diğer bir deyişle istirahat parası almaktadır.
    Sosyal Sigortalar Kumru tarafından 1988 yılında çıkarılan 16 sayılı Genelge ile “Sigortalılara İstirahatlıyken Ödenen Ücretler” konusu ayrı bir başlık altında düzenlenmiştir. Buna göre;
    Kurumdan geçici iş göremezlik ödeneği alan sigortalılara istirahatlı bulundukları devrede işverenlerce ödenen geçici iş göremezlik ödeneği ile o devredeki kazancı arasındaki fark ücretlerin veya bu devrede Kurumca ödenen geçici iş göremezlik ödeneği nazara alınmadan ödenen tam ücretlerin bundan böyle Tüzük, Yönetmelik, Toplu Sözleşme gibi genel düzenleyici tasarruflara dayanarak veya işverence atıfet kabilinden ödenmiş olmasına bakılmaksızın 506 sayılı Kanunun 77. maddesinin (a) fıkrası kapsamında mütalâa edilerek prime tâbi tutulması, bu fark ücretlerin prime esas asgari günlük kazancın altında kalması halinde 506 sayılı Kanunun 78. maddesi gereğince prime esas asgari günlük kazana iblağ edilmek suretiyle iş kazaları ve meslek hastalıkları sigortası primi de dahil olmak üzere prime tabi tutulması ve bu primlerin ilişkin olduğu sürenin, aylık sigorta primleri bildirgeleri ile dört aylık sigorta primleri bordrolarında gün sayısı olarak gösterilmesi gerekmektedir”
    İşte, istirahatlı işçiye yapılan ücret ödemelerinin sigorta primine tabi tutulması ve işçi adına hizmet olarak kayıt edilmesi, söz konusu genelgenin bu düzenlemesine dayanmaktadır.
    Görüldüğü üzere, işverenin, raporlu olan işçisine ücret ödemesi halinde, söz konusu ücretleri sigorta primine tabi tutması bir zorunluluktur. İşveren, raporlu olan işçisine herhangi bir ücret ödemek durumunda değildir. Eğer ücret öderse sigorta primlerini yatırmak zorundadır.
    Ayrıca, hem 1475 sayılı mülga İş Kanununda ve hem de 4857 sayılı İş Kanununda bu konu ile ilgili şöyle bir hüküm bulunmaktadır. İşveren, istirahatlı olan işçisine ücret ödemesi yaparsa, işçisinden SSK’dan aldığı istirahat parasını geri isteyebilir. İşçiye raporlu olduğu sürece tam ücret ödemesi yapan işveren, işçinin SSK’dan aldığı hastalık ödeneğini talep hakkına sahiptir.