TEKSAN İnovatif Medikal Ürünler İstanbul, Antalya, Bursa ve Antalya'da
Sayfa 1 / 2 12 SonSon
Toplam 29 mesajın 1-15 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    Mehmet Akşit Avatarı

    Gerçek Adı
    Mehmet Akşit
    Üyelik Tarihi
    07.06-2013
    Son Giriş
    29.01-2021
    Saat
    21:52
    Yaşadığı Yer
    atesmehmet59@gmail.com
    Mesaj
    712
    Alınan Beğeniler
    161
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 5
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    2015 yılında beş üniversite hastanesi (İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eskişehir Orhangazi Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Rize Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi) ortak bir çalışma yaparak, hastanelerde işitme cihazı denemesinin yasaklandığı 2012 yılından sonra işitme cihazı alan yetişkin hastaların durumunu inceledi. Sonuçları kısaca şöyle:
    · İşitme kaybına uygun işitme cihazı kullanan hasta oranı: %8;
    · Fiziksel olarak hasarlı veya deforme olmuş işitme cihazı oranı: %57;
    · Anlamıyorum, duymuyorum vb şikayetleri olan hastaların oranı: %73
    · Yüksek sesten rahatsız olanlar: %15
    · Cihazını çok az kullanan veya kullanmayan: %14
    · Cihazı kulağına yerleştiremeyen: %6

    (Çalışmayı yapanlar: Dr. Mehmet Akşit, Prof.Tayyar Kalcıoğlu, Prof.Engin Dursun, Prof. Onur Çelik, Prof.Günay Kırkım, Prof.Armağan İncesulu ve arkadaşları, “Çok merkezli araştırma: Hafif/orta derece işitme kayıplılarda işitme cihazı performansı” VII. Dünya İşitme Cihazları ve Koklear İmplantlar Sempozyumu, İstanbul 2015)

    İnanılır gibi değil ama işitme cihazı kullanan yetişkin hastaların sadece %8’inde işitme kaybına uygun cihaz var. Cihazından şikayet edenlerin oranı %73. Hastaların bir kısmı cihazı kulaklarına bile yerleştiremiyor, bir kısım hasta ise parasını verdiği halde cihazını kullanmıyor. Hastaların %15’i yüksek seslerden rahatsız oluyor. Bu demektir ki, bu hastalar cihazlarını sürekli kullandıklarında, akustik travma nedeniyle işitme kaybı derecelerinde artış ortaya çıkabilir.
    Cihazların sağladığı kazançla olması gereken kazanç arasında, hastaların %90’ından fazlasında 10 dB’den fazla fark bulunuyor. Bu, cihazların ortalama olarak sesleri olması gerektiğinden yaklaşık 4 kat fazla veya 4 kat daha az yükselttiği anlamına geliyor. Üstelik bazı hastalarda bu fark 30 dB’e kadar çıkıyor.

    Bu sonuçlar, hem hastaların cihaz performansından yakınma nedenlerini hem de çözümün basitliğini gösteriyor. İşitme kaybının miktarına göre kazanç hedeflerinin ne olması gerektiğini belirleyen çalışmalara göre, cihaz kazançlarının hesaplanan hedeflere ulaştırılması halinde, kullanıcıların %70’i sonuçtan memnun. Bir de bunun üzerine cihaz kazancının ince ayarı yapıldığında, hastaların çok büyük bir bölümü cihazını severek kullanıyor. Bu açıdan bakıldığında, “az duyuyorum”, “sesler yüksek geliyor” gibi kazançla ilgili şikayetlerin büyük ölçüde çözülebileceği ortada.

    Araştırmada, kullanılan cihazların en az % 57’sinin fiziksel olarak hasarlı veya kalıplarının deforme olduğu bulunmuş. Fiziksel problemlerin tümü çözülebilir şeylerdir. Bu durumda hasta şikayetlerininin en az %80’inin giderilebilir sorunlar olduğu görülüyor.

    İşitme kaybına neden olan bazı hastalıklarda (ileri/çok ileri derece işitme kayıpları, işitsel nöropati, işitme yolları üzerinde tümör oluşumu gibi) işitme cihazı ile konuşmanın anlaşılması çok zordur. Bu nedenle, bu grubun şikayetlerinin çözümü kolay değildir.

    Peki bu sorunlar neden çözülmüyor?


    1. İşitme cihazı firmalarında çalışanların büyük bir bölümü REM (cihazın kulakta sağladığı kazanç seviyesini gösteren bir ölçüm) ölçümü yapmayı bilmiyor veya bildiği halde yapmıyor. REM ölçümü yapılmadığında, cihaz kazancının istenilen seviyede olup olmadığı anlaşılamıyor.
    2. İşitme cihazları belli bir süre sonra bozulabilen cihazlardır. Düzenli olarak kontrollerinin yapılması gerekir. İşitme cihazları ancak “test kutusu” denen cihazla kontrol edilebilir. İşitme cihazı firmalarının çoğunda bu “kutu” yoktur. Cihazın düzgün çalışıp çalışmadığını kendi kulaklarıyla anlamaya çalışırlar. Bu, bakkalın peyniri, terazi yerine eliyle tartması gibi bir şeydir.
    3. Kulak kalıplarında kullanılan hortumlar, eğer kalıp yumuşak malzemeden yapılmışsa yaklaşık 2 ayda bozulur. Bu nedenle hortumların sık sık değiştirilmesi gerekir. Ama en doğrusu, kalıp yapımında kullanılan malzemenin değiştirilmesidir. Ne yazık ki firmaların çoğu hala ağırlıklı olarak biopor denilen bu malzemeyi kullanıyor.


    Ne yapılması lazım?


    1. İşitme cihazının değil, uygulamayı yapacak olan uzmanın doğru seçilmesi gerekir. Çok sayıda olmasa da bu işi hakkıyla yapan uzmanlar ve firmalar var. Uygulamadan memnun değilseniz, başka bir firmada cihaz deneyin. Denemeden cihaz satın almayın.
    2. Tüketici haklarına göre, memnun olmadığınız ürünü belli bir süre içinde iade edebilirsiniz.
    3. Cihaz denemesi yapılırken, REM ölçümlerinin yapıldığından emin olmak gerekir (Ölçüm sırasında kulağınıza silikon bir mikrofon yerleştirildiğinden ve bilgisayar ekranında cihazın sağladığı kazancın hedefe oturduğundan emin olun).
    4. İşitme cihazı yılda en az 2 kez “test kutusu”nda kontrol edilmeli. Test kutusu olmayan firmaya güvenilmemeli.
    5. Kulak kalıplarında ilk tercih sert malzeme olmalı. Kalıbın sert olması çoğu zaman yumuşak olmasından daha iyidir. Yumuşak kalıp gerekiyorsa, firmalara “biopor” malzemeden vazgeçmeleri için baskı yapılmalı. Biopor yerine başka bir yumuşak malzeme kullanılmalı.
    6. Mümkünse kalıba havalandırma kanalı (vent) açılmalıdır.
    7. Kullanım klavuzunu dikkatle okuyun. Anlamadığınız şeyi mutlaka sorun.

  2. #2
    Askıda Üyelik
    Love Master Avatarı

    Gerçek Adı
    Emrah
    Üyelik Tarihi
    09.12-2015
    Son Giriş
    26.09-2018
    Saat
    14:54
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    11.322
    Alınan Beğeniler
    853
    Verilen Beğeniler
    682

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Hocam havalandırma kanalı kalıbın neresine oluyor ? Zaten kafasını kulağa takıyoruz diğer hortumda cihaz da ki boynuzla bağlantıyı sağlıyor delik olsa zaten ses gelmez ! Neresine açılıyor hocam ? @Mehmet Akşit

  3. #3
    Üye
    Mehmet Akşit Avatarı

    Gerçek Adı
    Mehmet Akşit
    Üyelik Tarihi
    07.06-2013
    Son Giriş
    29.01-2021
    Saat
    21:52
    Yaşadığı Yer
    atesmehmet59@gmail.com
    Mesaj
    712
    Alınan Beğeniler
    161
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Havalandırma kanalı kalıba açılır. Kanal içi cihazlarda kalıpla cihaz birleştiği için sanki cihazda kanal varmış gibi durur.

  4. #4
    Üye
    Mehmet Akşit Avatarı

    Gerçek Adı
    Mehmet Akşit
    Üyelik Tarihi
    07.06-2013
    Son Giriş
    29.01-2021
    Saat
    21:52
    Yaşadığı Yer
    atesmehmet59@gmail.com
    Mesaj
    712
    Alınan Beğeniler
    161
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 1
    Fulya, bozulmaz.

    Sana gel bakayım cihazına dedim, gelmedin. Uzaktan soru sormakla olmaz ki bu iş.

  5. #5
    Üye
    GRAHAM BELL Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.01-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    7.888
    Alınan Beğeniler
    1.675
    Verilen Beğeniler
    2.250

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    bısey daha duydum sayenızde @Mehmet Akşit beybu test kutusu dedıgınız seyde acaba ne kadar zaman duruyor cıhaz suresını yazarmısınız lutfen

    ıyıce sıtkım sıyrıldı ısıtme merkezlerınden hıc gıdesım yok dıye cıhazı goturmuyorum ama seslerede cıyk cıyk bayadır

    aman zaten benduymuyorumkı sımdı hastaneye gıdıp ısıtme testı derlerse ıyıce berbat bı durum bana kos kos kbb doktorlarından kacarken

  6. #6
    Üye
    Zamanın Ötesinde Avatarı

    Üyelik Tarihi
    25.04-2016
    Son Giriş
    23.07-2019
    Saat
    13:57
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    1.102
    Alınan Beğeniler
    113
    Verilen Beğeniler
    76

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Çözülemez bence.. 4 farklı marka işitme cihazı kullandım bir faydasını göremedim..

  7. #7
    Üye
    ayşe03 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    30.06-2017
    Son Giriş
    03.05-2019
    Saat
    23:30
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    20
    Alınan Beğeniler
    4
    Verilen Beğeniler
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Mehmet hocam merhabalar...ben sitede yeniyim...benimde işitme problemim var...size bi türlü ulaşamadım...ankaradada bulunuyormuşsunuz...sizinle görüşmek istiyorum sormak istediğim sorular var...saygılar

  8. #8
    Üye
    Mehmet Akşit Avatarı

    Gerçek Adı
    Mehmet Akşit
    Üyelik Tarihi
    07.06-2013
    Son Giriş
    29.01-2021
    Saat
    21:52
    Yaşadığı Yer
    atesmehmet59@gmail.com
    Mesaj
    712
    Alınan Beğeniler
    161
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    atesmehmet59@gmail.com a mesaj gönderebilirsiniz.

    Test kutusunda yapılan ölçüm birkaç dakika sürüyor.

  9. #9
    Üye
    GRAHAM BELL Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.01-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    7.888
    Alınan Beğeniler
    1.675
    Verilen Beğeniler
    2.250

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    @Mehmet Akşit

    cok tesekkur ederim bu test kutusu yeni bir seymi acaba
    cihazim bozuldugunda gunlerce beklerimdim surda sorun var diye evdekilere telefon gelirdide bu test kutusu eger bozuk yerini belirlerse cok iyi birseymis

  10. #10
    Üye
    Mehmet Akşit Avatarı

    Gerçek Adı
    Mehmet Akşit
    Üyelik Tarihi
    07.06-2013
    Son Giriş
    29.01-2021
    Saat
    21:52
    Yaşadığı Yer
    atesmehmet59@gmail.com
    Mesaj
    712
    Alınan Beğeniler
    161
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Hayır. Arızanın yerini belirlemez. Cihazın katalogta belirtildiği gibi çalışıp çalışmadığını ölçer.

  11. #11
    Üye
    Aslı* Avatarı

    Gerçek Adı
    Aslı
    Üyelik Tarihi
    20.07-2004
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    Antalya
    Mesaj
    217
    Alınan Beğeniler
    11
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Test kutusunu ben de ilk defa duydum.

  12. #12
    Üye
    ışılisitmemerkezi Avatarı

    Gerçek Adı
    Fatih
    Üyelik Tarihi
    09.02-2017
    Son Giriş
    30.11-2020
    Saat
    11:28
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    116
    Alınan Beğeniler
    15
    Verilen Beğeniler
    9

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Hocam bu yazınızı 1200 tane odyometriste özel olarak hem mail hemde whatsapp üzerinden ulaştırdım.Bu cihazların uygulamasını çoğu zaman biz odyometristler yapıyoruz.Payın büyüğü bizde ders çıkarılması gerek.

  13. #13
    Üye
    ışılisitmemerkezi Avatarı

    Gerçek Adı
    Fatih
    Üyelik Tarihi
    09.02-2017
    Son Giriş
    30.11-2020
    Saat
    11:28
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    116
    Alınan Beğeniler
    15
    Verilen Beğeniler
    9

    Zaten Değerlendirdiniz! 1
    Bu acı oranlarda pay sahibi olanları 3 kısıma ayırmak doğru olacaktır diye düşünüyorum

    1) Bu işe sadece ticari açıdan bakan işitme merkezi sahipleri.
    2)Hastaların çoğu zaman sadece kurum cihazlarından yararlanmakta ısrar etmeleri kendilerine uygun cihazların verilmesine denenmesine bile itiraz ediyorlar ( ticari kaygı , işitme cihazlarının çoook pahalı olması)
    3)İşini yapamayan Odyometrist veya Odyolog.

    Yüzlerce odyometrist işsiz.Çalışanlar yeni mezunlar asgari ücretin altına işe giriyorlar.Başlarında ki patronların tek beklentisi ay sonunda kaç tane işitme cihazı satıldığına bakmak başka bir tarafı yok bence en büyük sorun işitme cihaz merkezi sahiplerinin ticari bir iş olarak görmelerinden vazgeçmeleri olacak gibime geliyor saygılar hocam.

  14. #14
    Üye
    login Avatarı

    Üyelik Tarihi
    31.05-2009
    Son Giriş
    08.05-2021
    Saat
    05:31
    Yaşadığı Yer
    Tьrkiye
    Mesaj
    631
    Alınan Beğeniler
    81
    Verilen Beğeniler
    78

    Zaten Değerlendirdiniz! 1
    Mehmet bey çalışmanız için tebrikler..

    Ben çok sayıda odyometrise ayar yaptırdım.Hiçbirinden de memnun kalmadım.Sonuçta bu işin odyometrisle alakasının olmadığına karar verdim.Onlarca odyometris işini bilmiyor olabilir mi? Siz bilimsel bir çalışma yapmışsınız.Mutlaka itibar edilmesi gerekir..Ancak benim buna inanabilmem için şu an elimde olan cihazla mutlu mesut olmaya beni birinin ikna etmesi lazım.Kim edecek peki? Sizin araştırmanıza göre iş bilen eleman çok az..Biz o az sayıda kişiyi (!) nasıl bulacağız?

    Ankara'da hacettepe mezunu bayanın biri karşılıksız bütün samimiyetiyle tam 2 saat ilgilendi.Testi bizzat kendi yaptı.Cihazlı cihazsız deneme yaptık ancak yine de memnun edemedi.Birden fazla cihazı birçok yerde denedim..

    Şu an kullanmadığım cihaz da içlerinde en memnun olduğum idi..Benim özel bir kaybım yok.Siradan bir isitme kaybı..Burda da 30 defa yazdım belki de siemens orion cihazın bir işe yaramadığını.. Başka arkadaşlar da yazdı..Bu firmadan utanıp da bir kişi cevap yazmadı.Biz cihazımızın arkasındayız.Buyrun gelin ilgilenelim diye.Burası isitme engellilerin buluştuğu bir ortam ayni zamanda bir pazar.Kaale alınmayacak bir yer değil yani...

    Bu firmalar sattıkları aletlere güvenseler bir elemanlarını burada görevlendirirler..Madem ayar bu kadar önemli her ile bir odyo göndersinler sattıkları aletlerin ayarlarını iş bilmeyenlere bırakmasınlar.Ama yok! Onlarda cihazlarının ne olduğunu biliyorlar çünkü..Aksi türlü olsa övüp bitiremedikleri mükemmel cihazlarının odyocuların oyuncağı olmasına müsaade ederler mi hiç?

    İsitme cihazı kullanıcıları cihazlarından memnun değillerse tek sorumlusu İşitme cihazı firmasıdır.

    İşitme cihazı firmaları bizi odyocuların insafına bırakmayacak bir cihaz üretemiyorlar mı?

    Ne zamanki satışlar düşer firmalar zarar etmeye başlar o zaman ceoların k.çına tekmeler vurulmaya başlar..Şimdilik karlar iyi mutlu mesut devam ediyorlar.O yüzden madem yüzde 73 memnun değil.Bu pahalı işe yaramaz cihazlara bir daha hiç bulaşmayın.Birincisini aldınız ikincisini almayın diyorum ben..Yuzde 10 işe yarıyorsa hiç yaramasın arkadaş..Sağır sağır dolaşın.Ne yapalım işitme kaybının tedavisi yok..Dr. olupta tedavi bulamayanlar utansın.

  15. #15
    Üye
    login Avatarı

    Üyelik Tarihi
    31.05-2009
    Son Giriş
    08.05-2021
    Saat
    05:31
    Yaşadığı Yer
    Tьrkiye
    Mesaj
    631
    Alınan Beğeniler
    81
    Verilen Beğeniler
    78

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    @Fulya83

    Rahnetli Erbakanın zamanında bir lafı vardı."Bunların hepisi bir çözüm adil düzen" diye..))

    Denemesi bedavaysa dene tabii ama yine memnun olmayacaksın..




Sayfa 1 / 2 12 SonSon