Toplam 3 mesajın 1-3 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    Mehmet Akşit Avatarı

    Gerçek Adı
    Mehmet Akşit
    Üyelik Tarihi
    07.06-2013
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    23:57
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    492
    Alınan Beğeniler
    66
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Ülkemizde özellikle son yıllarda işitme cihazı uygulamasını düzenlemek amacıyla bazı ciddi adımlar atıldı.
    Ancak atılan adımların amaca ulaşabilmesi için uygulama aşamasında, bilinçli, tecrübeli, eğitimli ve erdemli uzman ve denetçilere çok fazla ihtiyacımız var.
    Maalesef ülkemizde işitme alanında yetişmiş uzman sayısı hem az hem de yeterli bilgi seviyesinde değil.
    Her şeye rağmen, işitme cihazı kullanıcılarının mağduriyetinin azalması ve sistemin daha fazla tüketici lehine çalışabilmesi için, işitme cihazı kullanıcılarının yasal haklarının bilincinde olmaları gerekiyor. Sistemi tüketici lehine çalışır hale getirebilmenin ilk adımı buradan geçiyor.
    Bu nedenle aşağıda sıralanan maddelere dikkat edilmesini öneririm:
    1. Nisan 2011 tarihinde çıkarılan kanuna göre işitme cihazı uygulamasından sadece odyologlar sorumludur. Ancak ülkemizde yeterli odyolog olmadığından, odyometristlere ve 4 yıldan uzun süre işitme cihazı firmasında çalışan elemanlara 5 günlük bir eğitimden sonra işitme cihazı uygulama sertifikası verildi (Bu sertifikayı alanlar arasında, şirket ortakları ve çeşitli teknisyenler vardı. Ama bunların dışında yasal olarak ortak gösterilen birçok ev hanımı, sekreterler, temizlik elemanı da işitme cihazı uygulama sertifikası aldı!). Bugün ülkemizde işitme cihazı uygulayanların büyük bir kısmını "sertifikalılar" oluşturmaktadır. Cihaz için başvurduğunuzda, sizinle ilgilenen "uzman"ın eğitim seviyesini ve eğitim alanını öğrenin.
    2. Durum böyleyken İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (İTCK) bir genelge yayınlayarak, hastanelerde çalışan tüm odyologların işitme cihazı denemesi yapmasını yasakladı! İTCK'nın bu genelgesi yasaya aykırıydı. Çünkü yasa bu görevi odyologlara veriyordu. Ancak odyologlardan rahatsız olan işitme cihazı satıcılarının baskısıyla, İTCK böylesi bir genelge çıkardı. Ancak genel prensip olarak "genelgeler yasalara aykırı olamaz". Bu nedenle işitme cihazı raporu almak için hastane başvuranların, "bir odyolog tarafından işitme cihazı denemesi yapılmasını isteme hakkı" vardır. Hastane yönetimi bahsedilen genelgeyi gerekçe göstererek isteğinizi reddedebilir. Bu durumda "resmi" bir dilekçe ile hastane yönetimine başvurabilirsiniz. Dilekçe sonrası yasal süreç için "Odyoloji, Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanları Derneği" size yardımcı olacaktır (bilgi için beni arayabilirsiniz).
    3. İşitme cihazı uygulaması sırasında, cihazın işitme kaybınıza uygunluğunu görebilmek için "Gerçek-Kulak Ölçümü" (REM) yapılması yasal zorunluluktur. Bir çok firma, yeterli uzman çalıştırmadığından bu ölçümleri ya yapmıyor ya da yanlış yapıyor. Son duyumlara göre, bazı firmaların yasal zorunluluğu yerine getirmek için fotokopi ile çoğaltılmış REM çıktılarını hastalara verdiği ve SGK'nın bu sahte evraklardan bazılarını tespit ettiği anlaşılmıştır. REM bir formalite değildir. Doğru yapılması kullanıcı memnuniyetini arttıracaktır. Özellikle bebek ve çocuklarda "bilgisayarla yapılan" ayarlamalar, tümüyle baştan savma bir uygulamadır.
    4. İşitme cihazının deneme süresi yasal bir zorunluluktur. Tüketici haklarında belirtilen "ürünlerin iade süresi ve gerekçeleri", işitme cihazları için de geçerlidir. Hatta, yasal olarak firmalar hastanın kaybına uygun bir cihaz vermek zorundadırlar. Eğer vermemişlerse, cihazı geri almak ve cezai sorumluluklarına katlanmak zorundadırlar. Hastanın deneme sırasında "memnun kalması", cihazın geri alınmaması için gerekçe değildir. Hasta, deneme sırasında memnun kalıp, sosyal hayatta şikayetlerine çözüm bulamıyorsa cihazı iade edebilir.
    Yukarıda bahsettiğim maddeler uygulamada en sık karşılaşılan problemlerdir. Bu problemlerin çözümünde konuşmak yerine "yazılı evrak" hazırlamak çok daha etkili olacaktır. Şikayetlerin yazılı hale getirilmesinin ve resmi makamlara ulaştırılmasının zor olduğu gerçek. Ama işleri yavaş yavaş rayına oturtmak istiyorsak, bu adımlar zorunlu.

  2. #2
    Üye
    shukufe Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.01-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    5.451
    Alınan Beğeniler
    112
    Verilen Beğeniler
    168

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    bılgıler ıcın tesekkurler doktor Mehmet Aksıt bey
    bı var az kayıplı hakkını arayabılır belkı ama cok kayıplılar hak aramayı sonuna kadar beceremeden pes edıyorlar yada deyım yerındeyse sagırda derdını anlatamadaz bısey bılmez saf mahluk kandır gıtsın
    odyologlar nasıl az bız buyuk hastanelerde ısıtme testı yaptırıyoruz orda en basta odyolog bılmem kım ısmı ama kendılerını gorenımız varmı
    bunlar o bızım kayıt kuyut ıslemı dıye REM testı dıyorlar onu onlar yapmalılar tıbbı bılgılerıyle hastane ortamında tıbbı aletler ellerındeyken benım olcum odyo kagıdımda ısmı varken devletten hastane odyologu dıye maas alırken orda susmu oturuyorlar napıyorlar
    devletımızın bızlere odyometrıst dıye yetıstırıp yetrlılık belgesı veren kurumlardan bahsedıyorum bılhassa
    burdan sıze bı REM olcumu hıkayesı anlatmak ısterdım
    aman aman dogruyu soyleyenı dokuz koyden kovarlar

  3. #3
    Üye
    shukufe Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.01-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    5.451
    Alınan Beğeniler
    112
    Verilen Beğeniler
    168

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    burdan bı dılekce ornegı olursaydı daha kolayıma gıderdıde
    ben bunu deneyecegım becerebıldıgım kadar
    su phonak cıhazımdan gecmıstım gecmesıne bı umut RESMI olması ıcın bı degısıklık olurmu normal dılekceden