TEKSAN İnovatif Medikal Ürünler İstanbul, Bursa ve İzmir'de
Sayfa 9 / 11 İlkİlk ... 567891011 SonSon
Toplam 154 mesajın 121-135 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #121
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:07
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    57.745
    Alınan Beğeniler
    3.948
    Verilen Beğeniler
    4.220

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Dün milletvekili Sayın Lokman Ayva'ya mesaj yazmış ve hem metinle ilgili görüşlerini hem de kimlere göndermemiz gerektiğiyle ilgili önerilerini sormuştum. Bugün cevap geldi (kişisel bir içerik olmadığı için sizlerle paylaşmak istiyorum):

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Sayın Lokman Ayva
    Sevgili Bülent yaptığınız bu tür çalışmaların oldukça faydalı çalışmalar olduğunu öncelikle belirtmek isterim.
    Söylediğiniz kurumlar ölnemli. Doğru düşünmüşünüz. Bence bu konuda Şükrü Kızılot gibi hem basın hem de vergi konusunda yetkin kişileri de bilgilendirmek gerekir.
    Bence henüz okumamakla beraber yeterli bir çalışma olduğunu zannettiğim bu çalışmayı kamuya mal etmek ve bütün özürlülerin gündemine taşımak için sempozyum tarzı bir aktivite öneriyorum. Bunu sanıyorum Cemalettin Gürsoy yapacak. Kamuya mal olduktan sonra küçük bir azınlığın talebi olmaktan çıkıp genelin talebi haline gelir.
    Yönetmelik seviyesindeki şeyler bu dönemde değişir diye tahmin eidyorum. Ancak Kanun türü şeyler seçimlerin önünde yetişmeyebilir. Ama seçimden sonraki ilk konular arasına girer. Belki böylelikle siyasi partilerin taahhüt edebilecekleri bir konu da ellerine tutuşturulmuş olunabilir.
    Bunları gerçekçi olmak adına yazdım. Ben de inceledikten sonra bilahare görüşlerimi ifade etmek istiyorum. Emeği geçen herkese çok selamlar. Ayrıca hepinizi kutluyor ve teşekkür ediyorum. Hoşça kalın.
    Sempozyum fikrine katılıyorum. Konuyla ilgili olarak Lokman Bey'e, gazeteci Cemalettin Gürsoy'a, Prof. Şükrü Kızılot'a ve bu konuda düşünce üreten Maliye Başmüfettişi Sayın Levent Gençyürek'e mesaj yazacağım.
    Konu ne kadar geniş tabanlı olarak ele alınır ve gündeme getirilirse, çözüm o kadar doğru ve sağlam zeminde olur.
    Lütfen bu konu hakkında görüşlerinizi sürekli yazın. Böylece konunun gündemimizde olduğu belli olsun...

  2. #122
    Üye
    yakupyusuf Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.07-2004
    Son Giriş
    26.09-2011
    Saat
    14:18
    Yaşadığı Yer
    KIRIKKALE
    Mesaj
    28
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Bülent Bey forumda otomobil ile ilgili bölümde bazı arkadaşların yazdıklarına göre ehliyet veya araba alımları için gerekli olan rapor alımlarında zaman zaman sorunlar olduğu görülmekte.Özellikle kodan rahatsızlığı olan arkadaşlarda bu daha fazla olmakta. Bazı hastahaneler olumlu rapor verirken bazıları olumsuz rapor veriyor.Bazıları ehliyet almak için olumlu rapor veriyor ve kişi ehliyetini alıyor,iş araba almaya gelince aynı hastahane bile bu sefer sen araba süremezsin diyerek olumsuz rapor veriyor.Demekki bu rapor işleri doktorların keyfiyetine bırakılmış ,isteyen istediği gibi yorumlayıp istediği şekilde rapor veriyor.Bence bu rapor olayıda önemli bir sorun ,üstelik ehliyet için rapor zaten alınıyor ayrıca 2. bir kez hatta her araba almamızda bu rapor işkencesi tekrar tekrar yaşanması çok anlamsız.Eğer benim sakatlığım geçici ise ilk raporumda bunu belirtsinler ve ehliyetimede şerh düşülsün.Yoksa kalıcı bir sakatlığım var ise beni her seferinde rapor için hem maddi hem manevi olarak yıpratmasınlarZaten özürlüyüz ve yerimizden dahi kımıldamak kimilerine göre işkence oluyor özellikle bu rapor olayına bir çözüm bulunması gerekiyor.

    Saygılar....

  3. #123
    Üye
    Kederli Avatarı

    Üyelik Tarihi
    24.04-2005
    Son Giriş
    16.05-2023
    Saat
    08:37
    Yaşadığı Yer
    *
    Mesaj
    359
    Alınan Beğeniler
    9
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Yakupyusuf, Benim başıma gelen de böyle birseydi. Heyet baskanı olan zat ehliyet alabilir raporunu veren heyetin de baskaniydi sonra araç için girdigim heyette "nasıl ehliyet alabilir raporu verilmisse..." diye tuhaf (ve bence asagılar tarzda) konusan kisi de o aynı baskandı . Her iki raporu veren heyetin baskani da aynı zat-ı muhteremdi....Bu sayede tüm hevesim kırılmıs oldu...

    Sonuçta yapılmaya çalışılan şeyler çok yerinde ama zamanlaması çok önemli. Tam seçim arefesindeyken birşeyler yapıldı yapıldı yoksa aynı masalları büyüklerimizden dinlemeye devam ederiz...

  4. #124
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:07
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    57.745
    Alınan Beğeniler
    3.948
    Verilen Beğeniler
    4.220

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Kimlere ehliyet verileceği ile ilgili olarak metinde şunlar var:

    • Eleştiri:
      c) Kimlerin özel donanımlı otomobil kullanabileceği ile ilgili olarak uygulanan kriterler teknolojinin çok gerisinde kaldı. Günümüzde öyle donanımlar var ki, iki kolu dirsek üstünden olmayan kişiler bile mükemmel şekilde otomobil kullanabilmektedir. Oysa ülkemizde bu teknolojik gelişmeler ve çözümler asla göz önüne alınmamaktadır.

      Öneri:
      c) Otomobil kullanıp kullanamamak konusundaki kriter sakatlık değil, otomobilde o sakatlığı/dezavantajı ortadan kaldıracak donanımın, ve sürücü adayında da o donanımla sürüş yapma becerisinin olup olmadığı olmalıdır; tıpkı birçok AB ülkesinde olduğu gibi.
    Buraya konuyla ilgili bir ifade eklenebilir sanırım. Önerisi olan var mı?

    Not: Sayın Prof. Şükrü Kızılot ve Maliye Başmüfettişi Sayın Levent Gençyürek'e konuyla ilgili olarak mesaj yazıp, gçrüşlerini rica ettim. Cevap geldiğinde sizlerle paylaşacağım...
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  5. #125
    Üye
    yakupyusuf Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.07-2004
    Son Giriş
    26.09-2011
    Saat
    14:18
    Yaşadığı Yer
    KIRIKKALE
    Mesaj
    28
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Ehliyet ve araba alımında geçerli olan doktorun vereceği rapor.

    Eleştiriye aynen katılıyorum.Fakat öneri kısmında sanki bir eksiklik var Raporu verecek doktor olduğuna göre.Doktorun hem donanımlar hakkında bilgisi olması gerekiyor.Hemde benim o donanımla arabayı sürüp süremeyeceğime kara vermesi gerekiyor.Ben bunu mümkün görmüyorum. Bu nedenlede doktorlar keyfi ve vicdani kararlar veriyorlar.Ehliyet almadan önce çoğu insan araba sürmesini bilmiyor.Çalışıyor ,sürücü kursuna gidiyor ve bir şekilde araba kullanmayı öğreniyor.Ve en nihayetinde Direksiyon imtihanına giriyor eğer imtihanı geçerse ehliyetini alıyor.Ve böylece o kişi araba sürebilir ünvanını alıyor.

    Ben diyorum ki eğer özürlü birisi ehliyet almak istiyorsa rapor almasına hiç gerek olmamalı.Çünkü özürlü olduğunu belgelesin yeterli.Bu ister özürlü kimlik kartı olur isterse yeni çıkan nüfus cüzdanı veya özürlü olduğuna dair herhangi bir rapor olabilir.Özürlü olduğunu belgeledikten sonra sürücü kursuna "H" sınıfı sürücü belgesi almak için kaydını yaptırmalı.Sürücü kursuda bu özürlü kişinin özür durumuna bakarak ne tür donanımlı bir araba kullanabileceğini bu özürlü kişiye söylemeli.Eğer sürücü kursunda böyle uygun donanımlı araba varsa onunla yoksa böyle donanımlı bir araba gerektiğini ve temin etmemizi söylesin.O uygun donanımlı araba ile sürücü adayını eğitsin araba sürmeyi öğretsin ve direksiyon sınavındada imtihan görevlileri görevlerine dikkat edip bu sürücü adayını gerektiği gibi test etsin eğer araba sürmeyi becerebiliyorsa "H" sınıfı ehliyeti üzerine şu şu donanımla şöyle araba kullanabilir ibaresi yazılmış şekilde bizlere versinler.Ehliyeti aldıktan sonrada herhangi bir araba alacağımız zaman tekrar rapor almak gibi bir saçmalıkta ortadan kalksın.Aldığımız arabada ehliyetimizde yazan donanımın olup olmadığını Muayene istasyonumu kontrol eder, trafikmi kontrol eder veya vergi dairesimi veya notermi kontrol eder bir yer kontrol etsin böylece her araç alımındaki bu sıkıntıda ortadan kalksın.

    Saygılar...

  6. #126
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:07
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    57.745
    Alınan Beğeniler
    3.948
    Verilen Beğeniler
    4.220

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Evet, bence de kimin sürücü olup olamayacağı doktorların verebileceği bir karar değil. Ama bence bu kararı sürücü kursları da veremez/verememeli. Sürücü kursları o kadar kötü suistimaller yapıyor ki...

    Bence bedensel eksiklikleri tek tek ve en ince detayına kadar öngören, ve hangi eksiklikte hangi donanıma ihtiyaç duyulduğunu söyleyen bir cetvel yazılabilir. Sonra da bu cetvele bakarak, adayın sürücü adayı olup olamayacağını Trafik Şube Müdürlükleri tescil eder.
    Süreç:
    Sürücü kursuna müracaat eden aday nasıl ki sağlık raporu için hastaneye yönlendiriliyorsa, aynı şekilde, kişinin bu Cetvel'e göre durumunu tescil ettirmesi için Emniyet'in Trafik Şube Müdürlükleri'ne yönlendirlmesi mümkün. Aday oradan "şu-şu eksikliği var, buna karşılık şu-şu donanıma sahip otomobil kullanabilme yetisine sahiptir" ibareli resmi belgeyi alıp, ondan sonra (herkes gibi) sağlık kontrolüne girmeli, ve doktorun refleksler, görme, işitme ve benzeri kontolleri ve onayı ile ancak sürücü adayı olabilmelidir.
    Şöyle formüle edilebilir:
    Sürücü kursuna müracaat => Trafik Şube Müdürlüğü'nden tescil => Sağlık kontrolü için Hastane => Sürücü kursunda eğitim => Ehliyet

    Böylece:
    1- Kimin sürücü adayı olup olamayacağı Cetvel'le rutine bağlanabilir ve suistimaller önlenebilir
    2- Sakatlığı olan sürücü adaylarının sürücü olup olamama kriterleri herkes gibi refleks-görme-işitme vb. kriterlerle ölçülmüş olur. Böylece yukarıda dile getirilen saçmalıklardan da kurtulmuş olunur.
    3- Bir cetvel olması, zaman içinde bu cetvele müdahale etmek ve olası teknolojik gelişmelerle güncellemek olanağını da sağlar. Tek tek doktorlarla uğraşılamaz, ama Emniyet Müdürlüğü kanalıyla cetvele müdahale edilebilir..

    Ne dersiniz? Daha da geliştirilebilir tabii.
    Acaba yurt dışında böylesi bir Cetvel uygulaması var mı?

  7. #127
    Üye
    yakupyusuf Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.07-2004
    Son Giriş
    26.09-2011
    Saat
    14:18
    Yaşadığı Yer
    KIRIKKALE
    Mesaj
    28
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Evet bencede yurt dışında özelliklede gelişmiş ülkelerde bu ehliyet ve araba alımlarındaki doktor raporu olayını nasıl ve ne şekilde çözüme kavuşturmuşlar, neticede bizdeki kanunlar dış ülkelerden kopya alınmak sureti ile çıkarılıyor.Bu nedenle özellikle yurt dışında yaşayan veya diğer ülkelerin bu konudaki uygulamalarını bilen üye arkadaşlar varsa bilgilerini paylaşırlarsa daha güzel çözümler üretilebilir.

  8. #128
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:07
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    57.745
    Alınan Beğeniler
    3.948
    Verilen Beğeniler
    4.220

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Rekursion bu konuda bize yardımcı olacak. Almanya'daki uygulama konusunda bilgi derliyor...
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  9. #129
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:07
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    57.745
    Alınan Beğeniler
    3.948
    Verilen Beğeniler
    4.220

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Arkadaşlar geç saatte oldu ama, yukarıdaki kaygıları gidereceğini umduğum bir taslak hazırladım. Lütfen detaylıca (ve dil açısından da) değerlendirip görüşlerinizi yazın:

    Varolan paragraf:

    • c) Otomobil kullanıp kullanamamak konusundaki kriter sakatlık değil, otomobilde o sakatlığı/dezavantajı ortadan kaldıracak donanımın, ve sürücü adayında da o donanımla sürüş yapma becerisinin olup olmadığı olmalıdır; tıpkı birçok AB ülkesinde olduğu gibi.
    Önerim:

    • c) Otomobil kullanıp kullanamamak konusundaki kriter sakatlık değil, otomobilde o sakatlığı/dezavantajı ortadan kaldıracak donanımın, ve sürücü adayında da o donanımla sürüş yapma becerisinin olup olmadığı olmalıdır; tıpkı AB ülkesinde olduğu gibi.
      Bunun için;
      1- Emniyet Genel Müdürlüğü’nün ilgili dairesince, “Sürücülerde Varolan Hangi Bedensel Eksikliklerin, Otomobile Entegre Edilecek Ne Tür Özel Donanımla Telafi Edilebileceği Cetveli” oluşturulmalıdır.
      2- Bu Cetvel Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından sürücü belgesi vermeye yetkili kılınan tüm Trafik Şube Müdürlüklerine gönderilmeli, ve her şubede bu cetvel konusunda özel eğitim almış olan bir memur/birim hazır bulundurulmalıdır.
      3- Sürücü olmak isteyen (bedensel eksikliği bulunan) kişi sürücü kursuna müracaat ettiğinde, sürücü kursu tarafından bağlı bulunulan Trafik Şube Müdürlüğüne yönlendirilecek, ve oradan, bedensel eksikliğini telafi edecek özel donanımın olduğunu ve bu donanımın nasıl olması gerektiğini gösterir belgeyi alması istenecektir.
      4- Sürücü aday adayı kişi bu cetvele göre sürücü adayı olup olmayacağını, olacaksa nasıl bir donanım olması gerektiğine dair belgeyi alıp, sürücü kursuna ibraz edecek.
      5- Bu aşamadan sonra sürücü aday adayı kişi sürücü belgesi almak isteyen herkes gibi rutin işlemlere tabi tutulacak ve görme-duyma-refleks vb. sağlık kontrolü için hastaneye yönlendirilecektir. Buradaki gerekli kontrollerin ardından “sürücü olmasında hiçbir sağlık engeli yoktur” raporunu aldıktan sonra, sürücü eğitimini alıp, sınav sonucuna göre sürücü belgesine sahip olacaktır.
      6- Elinde sürücü belgesi ve ‘kullanacağı otomobilde nasıl bir donanım olması gerektiğine dair belge’ olan kişi, bu aşamadan sonra elindeki bu belgelerle hem “o donanıma sahip” tüm otomobilleri kullanabilmeli ve hem de vergi muafiyetiyle otomobil satın alabilmelidir. Ayrıca bundan sonraki hiçbir işlem için yeniden rapor veya başka bir belge talep edilememelidir. Bu belgeler (sağlık durumunda herhangi bir değişiklik olmadığı sürece) ömür boyu geçerli olmalıdır.

  10. #130
    Üye
    Rekursion Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.12-2003
    Son Giriş
    05.12-2021
    Saat
    23:50
    Yaşadığı Yer
    Alamanya
    Mesaj
    399
    Alınan Beğeniler
    12
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    ops: istedigim ve umdugum gibi bilgi edinip derleyemedigim icin özür diliom... oturanboga.nin bahsettigi gibi bir cetvele göre mi karar verilio, hala örenemedim... ama bu cetvel ishi/fikri -almanya.da (ab ülkelerinde) kullanilip kullanilmadigindan bagimsiz olarak- bence güzel (hatta en güzel) cözüm gibi görünüyo...

    genel bilgiler edinemediysem de, isterseniz ben ehlietimi nasil aldigimi anlatiym sizlere... oturanboganin -bence gayet iyi olan- önerisini degerlendirirken, düzeltme önerilerinizi yaparken biraz göz önünde bulundurursunuz... fikir edinme yönünde belki faydasi olur...

    ***

    (umarim yanlish hatirlamiomdur) ehliet almaya karar verdigimde;

    1. kullanabilicem arabasi olan bi sürücü kursunu bulmak attigim ilk adimim oldu...
    2. doktordan aldigim rapor daha cok durum tespiti yapan bi rapordu (bacaklarini kullanamaz, kollarini sinirsiz/sinirli kullanabilir, vs gibi)...
    3. sakat/saglam herkesin yaptigi ehliet müracatina (kimlik fotokopisi, dilekce formu, göz muayenesi belgesi, ilk yardim kursu belgesi, vs) ek olarak bu raporu da sürücü kursuna verdim (genelde onlar yolluyo dilekceleri ilgili yere ama isteyen kendisi de gidip özel olarak verebilio)...
    4. sürücü kursuna kaydimi yaptirdiktan sonra teori derslerinin yanisira bi an önce pratik sürüsh dersleri de almaya bashladim ki, o araci gercekten kullanip kullanamadigim bi an önce belli olsun (ona göre donanim ve hatta donanima bagli olarak sürücü kursunu bile degishtirmem gerekebilirdi cünkü)...
    5. hem kendim hem de (ne diosunuz sizler, bilemicem, burda "fahrlehrer" dios) "hocam" diim hade , araba sürmeyi öretio ya hane - ishte her ikimiz de, o shekil donanimli bir aracla, trafige cikabiliceme az cok inandiktan sonra bunu devlete de ispatlamak icin
    • a) - tüv/decra gibi devletin trafik konusunda güvendigi shirketlerden birine bashvurduk (randevu aldik)... öretmenim, ben ve araba üclüsü olarak, özel donanimlar konusunda devletin güvenini kazanacak kadar uzman olan kishiyle, bulushtuk...
      b) - arabadaki donanimi tespit etti; ne var, ne yok, hepsini yazili olarak tuttu (bu bilgiler daha sonra ehliete ishlenicek)...
      c) - o donanimin dogru secim olup olmadigindan emin olmak icin bi kac tur attirdi bana arabayla (önce trafige kapali alanda, sonra birazicik da trafikte)...
      d) - yaklashik 15-20 dakika sonra ikna oldu (belki de daha kisa sürmüshtü, hatirliamiom tam) ve "okay" dedi, bütün bunlari yazili olarak elime verdi... donanimi yetersiz de bulabilir, "shu, shu, shu eklenmesi gerekio" diyebilirdi... öle bi durumda tam olarak ne olurdu, bilmiom; sanirim onun söylediklerini (de) ehliyette belirtmeyi kararlashtirmak yeterli olurdu, ama emin diilim, sorup örenmem lazim bu kismi... ha!!! sadece donanim meselesi degil ehliette belirtilicek bütün kisitlamalar burda tespit edilio (sadece otomatik vites kullanabilir, römork kullanamaz, vs gibi)....
    6. aldigim bu raporu da diger belgelerin gönderildigi yere = "führerscheinstelle"ye = ehliyet dilekcelerini kabul veya reddedicek olan yere gönderdik... son sözü onlar söylüo... ishte bu noktada oturanboganin bahsettigi gibi bir cetvel de kullanio olabilirler; doktor raporundaki belirtilen eksikliklerin teknik uzman raporunda belirtilen donanimla telafi edilip edilemiceni bikez daha kontrol edip, bi kat daha emin olmak icin... biraz "cift dikish" gibi gelio ilk bakishta ama en azindan böylelikle rüshvetcilik de biraz olsun önlenebilir belki ... türkiye icin hicte fena olmas hane :P... bu "cetvel" kismini da sorup örenmem gerekio...
    7. onlar da son sözü söyledikten sonra bütün sürücü adaylarinin girdigi sinavlara girip ehlietimii alabilmem icin önümde bi engel kalmadi... bundan böle bana sadece teorik ve pratik olarak becerilerimi ispatlamak düshmüshtü...

    ***

    ishte böle aldim ehlietimi... ama bundan cikip bi genelleme yapamam, almanya'da bütün sakatlar icin bu böledir diemem doorusu... hatta son günlerde "arashtirmalarimi" yaparken -yanlish anlamadiysam ve netteki o bilgilere gercekten güvenebilirsem- önemli bishi örendim... kendimce "teknik uzman raporu" diye isimlendirdigim raporu herkesten istemeyebiliolarmish... bazi (sanirim cok acik ve net) durumlarda sadece doktor raporuyla yetinerek ehliete hangi eklemelerin yapilmasi gerektigine karar verebiliolarmish... en cok da bu yüzden "oturanboga'nin cetveli"nden kullanio olablicieklerini düshünüom doorusu...

    aslinda uzun ve karishik anlattim ama saglam sürücü adaylarindan farkli olarak yapmam gereken üc nokta vardi: 1) özel donanimli ehliet kursu, 2) doktor raporu ve 3) teknik uzman raporu... ehliyeti almish olmam özel donanimli arac kullanabilicemin kaniti oldugu icin araba alirken öle ayrieten rapor falan istemiolar tabe... sacmalik zaten! araba kullanamicak olan birine neden ehliyet verilsin ki?... araba kullanamicak biri neden ehliet icin o kadar zahmete ve masrafa sokulsun ki?... aklim ermio bu ishe...

    neyse, umarim ishinize yariabilicek, akliniza buradakinden daha güzel cözümler getirebilicek bilgiler vardir yazdiklarimda... "türkie de neyin daha iyi uygulanabilir olucana en ii sizler karar verebilirsinis" diom, ishin icinden cikiom ben, kolay gelsin :P... (shaka tabe yarin telefonla bir iki yeri aramayi düshünüom, yeni bishiler örendigimde eklerim buraya)...


    sevgiler...

  11. #131
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:07
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    57.745
    Alınan Beğeniler
    3.948
    Verilen Beğeniler
    4.220

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Sağol reku
    Teknik cetvele emsl olabilecekbir cetvel de bulursan tam süper olacak...

    Varolan durum:

    • Eleştiri:
      c) Kimlerin özel donanımlı otomobil kullanabileceği ile ilgili olarak uygulanan kriterler teknolojinin çok gerisinde kaldı. Günümüzde öyle donanımlar var ki, iki kolu dirsek üstünden olmayan kişiler bile mükemmel şekilde otomobil kullanabilmektedir. Oysa ülkemizde bu teknolojik gelişmeler ve çözümler asla göz önüne alınmamaktadır.

      Öneri:
      c) Otomobil kullanıp kullanamamak konusundaki kriter sakatlık değil, otomobilde o sakatlığı/dezavantajı ortadan kaldıracak donanımın, ve sürücü adayında da o donanımla sürüş yapma becerisinin olup olmadığı olmalıdır; tıpkı birçok AB ülkesinde olduğu gibi.
    Son Önerim:

    • Eleştiri:
      c) Kimlerin özel donanımlı otomobil kullanabileceği ile ilgili olarak uygulanan kriterler teknolojinin çok gerisinde kaldı. Günümüzde öyle donanımlar var ki, iki kolu dirsek üstünden olmayan kişiler dahi mükemmel şekilde otomobil kullanabilmektedir. Oysa ülkemizde bu teknolojik gelişmeler ve çözümler asla göz önüne alınmamaktadır.
      Ayrıca sürücü belgesi için alınan sağlık raporu, iş otomobil satın almaya geldiğinde geçersiz sayılmakta ve yeni bir sağlık raporu talep edilmektedir

      Öneri:
      c) Otomobil kullanıp kullanamamak konusundaki kriter sakatlık değil, otomobilde o engeli/dezavantajı ortadan kaldıracak donanımın, ve sürücü adayında da o donanımla sürüş yapma becerisinin olup olmadığı olmalıdır; tıpkı AB ülkelerinde olduğu gibi.
      Bunun için;
      1- Emniyet Genel Müdürlüğü’nün ilgili dairesince, “Sürücülerde Varolan Hangi Bedensel Eksikliklerin, Otomobile Entegre Edilecek Ne Tür Özel Donanımla Telafi Edilebileceği Cetveli” oluşturulmalıdır.
      2- Bu Cetvel Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından sürücü belgesi vermeye yetkili kılınan tüm Trafik Şube Müdürlüklerine gönderilmeli, ve her şubede bu cetvel konusunda özel eğitim almış olan bir memur/birim hazır bulundurulmalıdır.
      3- Sürücü olmak isteyen (bedensel eksikliği bulunan) kişi sürücü kursuna müracaat ettiğinde, sürücü kursu tarafından bağlı bulunulan Trafik Şube Müdürlüğüne yönlendirilecek, ve oradan, bedensel eksikliğini telafi edecek özel donanımın olduğunu ve bu donanımın nasıl olması gerektiğini gösterir belgeyi alması istenecektir.
      4- Sürücü aday adayı kişi bu cetvele göre sürücü adayı olup olmayacağını, olacaksa nasıl bir donanım olması gerektiğine dair belgeyi alıp, sürücü kursuna ibraz edecek.
      5- Bu aşamadan sonra sürücü aday adayı kişi sürücü belgesi almak isteyen herkes gibi rutin işlemlere tabi tutulacak ve görme-duyma-refleks vb. sağlık kontrolü için hastaneye yönlendirilecektir. Buradaki gerekli kontrollerin ardından “sürücü olmasında hiçbir sağlık engeli yoktur” raporunu aldıktan sonra, adayın kullanabileceği özel donanıma sahip otomobille öngörülen sürücü eğitimini alıp, sınav sonucuna göre de sürücü belgesine sahip olacaktır.
      6- Elinde (kullanacağı otomobilde hangi donanımların olması gerektiği açıkça yazılan) sürücü belgesi ve ‘kullanacağı otomobilde nasıl bir donanım olması gerektiğine dair belge’ olan kişi, bu aşamadan sonra elindeki bu belgelerle hem “o donanıma sahip” tüm otomobilleri kullanabilmeli ve hem de vergi muafiyetiyle otomobil satın alabilmelidir. Ayrıca bundan sonraki hiçbir işlem için yeniden rapor veya başka bir belge talep edilememelidir. Bu belgeler (sağlık durumunda herhangi bir değişiklik olmadığı sürece) ömür boyu geçerli olmalıdır.
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  12. #132
    Üye
    yakupyusuf Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.07-2004
    Son Giriş
    26.09-2011
    Saat
    14:18
    Yaşadığı Yer
    KIRIKKALE
    Mesaj
    28
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    bence rekursion önemli bilgiler yazmış.Bu anlattıklarına göre Almanya'da sistem çok güzel oturmuş.

    rekursion demişki:
    2. doktordan aldigim rapor daha cok durum tespiti yapan bi rapordu (bacaklarini kullanamaz, kollarini sinirsiz/sinirli kullanabilir, vs gibi)...
    Bizde yapılan uygulamada kişinin araba kullanıp kullanamayacağına veya kullanacaksa özel tertibatlı olup olmayacağına doktor karar veriyor.Oysa doktorun görevi vücudumuzda ne gibi bir rahatsızlığın olduğunu , bu rahatsızlığın kayıp oranının ne olduğunun ve sürelimi süresizmi olduğunun tesbitini yapmak olmalı.Ayrıca her türden rahatsızlık içinde doktora gerek olmamalı.Çünkü bazı rahatsızlıklar varki insan doktor olmasa bile o kişinin bu rahatsızlığı ile ne tür donanımlı bir araba kullanabileceğini rahatlıkla karar verebilir. Fakat bazı rahatsızlıklar varki gerçekten ancak bir uzman doktorun teşhis koyması ve onun sonucuna göre özel donanımın yetkili kişilerce belirlenmesi gerekir.Tabiki bunada yani doktor raporu alması gerekip gerekmediğinede yetkili firma/kişi/kuruluş herkim karar verecek ise onlar karar vermeli.

    a) - tüv/decra gibi devletin trafik konusunda güvendigi shirketlerden birine bashvurduk (randevu aldik)... öretmenim, ben ve araba üclüsü olarak, özel donanimlar konusunda devletin güvenini kazanacak kadar uzman olan kishiyle, bulushtuk...
    b) - arabadaki donanimi tespit etti; ne var, ne yok, hepsini yazili olarak tuttu (bu bilgiler daha sonra ehliete ishlenicek)...
    c) - o donanimin dogru secim olup olmadigindan emin olmak icin bi kac tur attirdi bana arabayla (önce trafige kapali alanda, sonra birazicik da trafikte)...
    d) - yaklashik 15-20 dakika sonra ikna oldu (belki de daha kisa sürmüshtü, hatirliamiom tam) ve "okay" dedi, bütün bunlari yazili olarak elime verdi... donanimi yetersiz de bulabilir, "shu, shu, shu eklenmesi gerekio" diyebilirdi... öle bi durumda tam olarak ne olurdu, bilmiom; sanirim onun söylediklerini (de) ehliyette belirtmeyi kararlashtirmak yeterli olurdu, ama emin diilim, sorup örenmem lazim bu kismi... ha!!! sadece donanim meselesi degil ehliette belirtilicek bütün kisitlamalar burda tespit edilio (sadece otomatik vites kullanabilir, römork kullanamaz, vs gibi)....

    Buda çok önemli ve güzel bir şey.Yani bir kişi ehliyet almak istiyor.Her ne kadar başta araba kullanmayı bilmesede,görevli bir kişi sürücü adayını bir arabaya bindirir ve uygulamalı olarak yerinde tesbit yapar.

  13. #133
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:07
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    57.745
    Alınan Beğeniler
    3.948
    Verilen Beğeniler
    4.220

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Üstteki mesajımda yer alan öneri metni kosnusunda ne düşünüyorsunuz?
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  14. #134
    Üye
    Kederli Avatarı

    Üyelik Tarihi
    24.04-2005
    Son Giriş
    16.05-2023
    Saat
    08:37
    Yaşadığı Yer
    *
    Mesaj
    359
    Alınan Beğeniler
    9
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Sayın OturanBoğa, öneri metninizi okudum, ekleyecek birşey bulamadım, zaten siz yapılması gereken ve mantıklı herşeyi yazmışsınız. Bu yüzden ülkemizde uygulanamayacağını düşünüyorum. Böyle şeyleri uygulayacak zihniyet yok bir kere. Hem büyüklerimiz çok daha önemli işlerle uğraşırlar her zaman, vakit bulamazlar böyle önemsiz!!! işlerle uğraşmaya. Ama umarım ki birilerinin kulağına gider de yalandan da olsa "çok güzelmiş, üst makamlara bildirelim de ilgilensinler" derler.

  15. #135
    Üye
    Metas63 Avatarı

    Gerçek Adı
    Mehmet
    Üyelik Tarihi
    29.09-2005
    Son Giriş
    12.11-2022
    Saat
    14:38
    Yaşadığı Yer
    Şanlıurfa
    Mesaj
    55
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Sayın Oturanboğa bu konuyla ilgisi olduğunu kesin olarak bilmiyorum da; böyle bir tasarı varmış. Meclisten çıkmadan (Eğer bizim konumuzda bu haberle ilgili ise ) bir an önce ilgili yerlere gönderirsek bu görüşlerimizi de ekleseler tasarılarına


    Araç tescil işlemlerinin tek merkezden yürütülmesi amacıyla ''araç tescil ve sürücü belgesi işlem merkezi'' kurulacak.
    Merkez, araç ve sürücülere ait işlemleri yapacak, plaka ve belgelerini verecek.

    TBMM İçişleri Alt Komisyonu, Karayolları Trafik Kanununda Değişiklik
    Yapılmasına Dair Tasarı üzerindeki çalışmalarını tamamladı.
    Alt komisyon, tasarıda bazı değişiklikler yaptı. Değişiklikle tescili
    zorunlu ve ilk tescili yapılacak olan araçların geçici tescilleri, İçişleri
    Bakanlığı tarafından yetkilendirilen kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek kişiler
    veya özel hukuk tüzel kişilerince yerine getirilecek. Ancak, tescil edilmiş
    olanların her çeşit satış ve devir işlemleri ile alıcı adına geçici tescilleri
    noter tarafından yapılacak.


    Alttaki linkte devamı var çok uzun olduğu için hepsini yazmadım.


    http://www.meclishaber.gov.tr/develo...klama?p1=40494




Sayfa 9 / 11 İlkİlk ... 567891011 SonSon