Toplam 10 mesajın 1-10 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    baray Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.03-2010
    Son Giriş
    30.09-2012
    Saat
    12:25
    Mesaj
    22
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Merhaba dedemin aldığı evde bakım aylığı taşındığı için ve ikametgahı bildirmediği için kesilmiş aynı ilçede taşındığı yer sosyal hizmetlere dilekçe verildi taşındığına dair onlarda donduruldu demişler ama eve heyetin gelmesi bekleniyor yeniden ve malesef bu ay alamıycaklar maaşlarını malesef anneannemin yaşlılık aylığı dışında bu para onların geçim kaynağı. Böyle bir durumda ne kadar zaman içinde tekrar almaya başlarlar aylığı bilgisi olan varsa paylaşırsa çok sevinirim.

  2. #2
    Üye
    CrystaL Avatarı

    Gerçek Adı
    Ferman
    Üyelik Tarihi
    06.08-2009
    Son Giriş
    26.10-2017
    Saat
    04:28
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL
    Mesaj
    962
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    7

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    muhtarlık yada kaymakamlık'dan yapıldıktan sonra adres değişikliği birde sosyal hizmetlere bildirmeye gerek varmı bende bunu merak ediyorum bilgi verirseniz iyi olur ?

  3. #3
    Üye
    mehmet10 Avatarı

    Gerçek Adı
    H.İbrahim
    Üyelik Tarihi
    16.02-2011
    Son Giriş
    01.04-2012
    Saat
    21:52
    Mesaj
    18
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Ozİstar;


    Adres değişikliğini yaptıktan sonra SHÇEK'e bunu bir dilekçeyle bildirmeniz gerekiyor.Adres değişikliği iller arası ise önceki ilde onay iptal ediliyor ve dosya yeni adres ilindeki SHÇEK'e gönderiliyor;mağdur olunmasın diye il dışı gelen dosyalar öncelikle tekrar incelemeye alınıyor; her durumda (yani il içi ya da dışı) inceleme heyeti yeni ikamet yerini görmeye geliyor.Bakım aylığı tekrar onaylanırsa aylık alınmayan aylar topluca ödeniyor.Bu süreç toplamda 3ayı geçmiyor... Bu bilgiler varsayım değildir;yaşadığımız süreci paylaştım...

  4. #4
    Üye
    mericli Avatarı

    Gerçek Adı
    önder
    Üyelik Tarihi
    03.02-2012
    Son Giriş
    12.09-2012
    Saat
    10:37
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    24
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    mehmet 10 bende anneme baktığım için bakıcı maaşı alıyodum.edirne den taşınıp dosyayı kapatıp ist. la geldim dosyam 01.10.2011 de shçek geldi.1 ay sonra geldiler evde olmadığımız gün ve şu an hala bekliyoruz.tlf görüştüm en yakın zamanda geliceklerini söylüyolar.benim sana sorum tekrar dosya onaylanırsa 10 aydan itibaren 4 ay geçti tpolu paramı alıcam.

  5. #5
    Üye
    CrystaL Avatarı

    Gerçek Adı
    Ferman
    Üyelik Tarihi
    06.08-2009
    Son Giriş
    26.10-2017
    Saat
    04:28
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL
    Mesaj
    962
    Alınan Beğeniler
    2
    Verilen Beğeniler
    7

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    mehmet10;

    İl'değiştiğin zaman normal olur ama aynı semt 2 sokak arkaya taşındım bildirmedim problem çıkmadı inşallah'da çıkmaz teşekkürler

  6. #6
    Üye
    baray Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.03-2010
    Son Giriş
    30.09-2012
    Saat
    12:25
    Mesaj
    22
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    benim dedemlerde çok uzağa taşınmadılar ama taşındıktan sonra eski eve gelmiş heyet ve hemen kesmişler. hemen dilekçe verildi SHÇEK e ve heyet gelmesi bekleniyor nisanda ancak alırlar maaşı demişler kurumdan toplu alınabildiğini söylüyorsunuz inşallah öyle olur.

  7. #7
    Üye
    mehmet10 Avatarı

    Gerçek Adı
    H.İbrahim
    Üyelik Tarihi
    16.02-2011
    Son Giriş
    01.04-2012
    Saat
    21:52
    Mesaj
    18
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Adres değişikliğinde SHÇEK'e bildirmek şart.Aksi takdirde denetim ve kontrole geldiklerinde adreste bulamazlarsa yasal prosedür işletiliyor.İl içi adres değişikliklerinde kişinin maddi durumunda bir değişiklik olup olmadığına dair bir şüphe oluşursa incelemeye geliyorlar.İl dışı adres değişikliğinde ise önceki durum yeni ilde fazlaca bilinmediği için yeni yer,ortam incelenmeye geliniyor.İnceleme heyeti beklenirken adresten bir yere ayrılmamak gerekiyor ya da bir komşuya inceleme heyeti geldiğinde size ulaşması için haber bırakmak ya da SHÇEK il müdürlüğünden ne zaman incelemeye gelineceğine dair bilgi almak gerekiyor.Yoksa sıradaki kişinin inceleme işine devam ediliyor,yeni baştan beklemek gerekiyor. İnceleme sonucu bakım aylığı yeniden onaylanırsa ödenmemiş ayların tamamı yeni SHÇEK il müdürlüğünce topluca ödeniyor;ilgili mevzuatta da öyle yazıyor zaten.Her ilin yoğunluğa bağlı olarak bakım aylığını sonuçlandırma zamanı farklı:bazı yerlerde 6ay,bazı yerlerde 4ay.bazı yerlerde de 1yıl...gibi...
    Hepinize saygılar sunuyor,kolaylıklar diliyorum...

  8. #8
    Üye
    mericli Avatarı

    Gerçek Adı
    önder
    Üyelik Tarihi
    03.02-2012
    Son Giriş
    12.09-2012
    Saat
    10:37
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    24
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    mehmet 10 sen hangi ilde yaşıyosun.dosyanın yeniden onaylanması halinde geriye dönük ödeme yapılmaz ise nasıl bir yol izlememiz gerekiyor bilgin varsa paylaşırmısın.

  9. #9
    Üye
    mehmet10 Avatarı

    Gerçek Adı
    H.İbrahim
    Üyelik Tarihi
    16.02-2011
    Son Giriş
    01.04-2012
    Saat
    21:52
    Mesaj
    18
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Bakım ücretinden yararlananların sayısı 2009 yılının sonları itibarı ile yaklaşık 200 bini bulmuştur. Bu hizmetten yararlanan engelli bireyler ve aileleri bakım ücretini almaya başladıktan sonra bazen değişik nedenlerle evlerini taşımak zorunda kalmaktalar ve böylece ikametgah değişikliği yapmak artık zorunlu hale gelmektedir.

    Engelli bireylerin ve ailelerinin, Bakıma Muhtaç Özürlülerin Tespiti ve Bakım Hizmeti Esaslarının Belirlenmesine İlişkin Yönetmelik (Md. 11/3) gereği ikametgâh adreslerinin değişmesi hâlinde bu durumu en geç onbeş gün içinde il müdürlüğüne bildirmesi zorunluluğu bulunmaktadır. Aksi taktirde sorumlular hakkında hukuki ve idari işlem yapılacağı hükme bağlanmıştır.

    Şimdi burada şöyle bir uygulama yapılmaktadır;

    Bakım ücretinden yararlanan engelli bireyin kendisinin yada bakım hizmetini yapan kişinin (ailesi) herhangi bir gerekçe ile adres değişikliği yapması zorunlu hale geldiğinde yeni ikametgah adresini mutlaka 15 gün içinde ilgili kuruma bildirdikten sonra ilgili kurum (sosyal hizmetler il yada ilçe müdürlükleri) hemen bakım ücretini öncelikle durdurmakta ve yeni adrese bakım hizmetleri değerlendirme heyetini göndererek yeni adreste yeniden bir değerlendirme yapmakta, bu değerlendirme neticesinde bakım hizmetine devam edilmesi kararı verilmiş ise ödemenin tekrar başlatılması ve varsa ödenmeyen aylara ilişkin ödemenin yapılması, ayrıca ikametgah değişikliğinin bildirilmemesi halinde ilgililerin bu konuda ikaz edimesi (ilerde yapılacak ikametgah değişiklikleri konusunda kişilerin ikaz edilmesi) sağlanmaktadır.

    Ancak bu süreçte yeniden yapılan değerlendirme neticesinde bakım ücreti alınması ile ilgili şartların oluşmadığının tespit edilmesi halinde, ikametgah değişikliğinin gerçekleştiği tarihin esas alınarak varsa ücret ödemesinin bir nevi haksız alınan bakım ücretinin tahsiline yönelik gerekli yasal işlem yapılması öngörülmektedir.

    Yukarıdaki açıklamaların haricinde ikametgah değişikliği ile değerlendirmenin yapıldığı tarih arasında bakım hizmetinin verilemediği veya bakım ücreti alınma şartlarının mevcut olmadığı yönünde kanaat oluşması ve bunun bilgi ve belgeye dayanması halinde nihai karar Bakım Hizmetleri Değerlendirme Heyeti tarafından verilmektedir.

    Burada öncelikle şunu belirtmek gerekir;

    Bakım hizmetinden yararlanacak engellilerin gereken şartları taşıması halinde ilgili evraklarla birlikte bulundukları ilin yada ilçenin sosyal hizmetler müdürlüklerine müracaat ettikten ortalama 6 ay sonra Bakım Hizmetleri Değerlendirme Heyeti engelli bireyin evine gitmekte ve yerinde inceleme yapmaktadır ve sonrasında kurumdaki komisyon tarafından bakım ücreti alıp alamayacağı kararlaştırılmaktadır.

    Yani en iyi şartlarda 6 aylık bir süre sonucunda engelli bireye bakım ücreti bağlanmaktadır. Bakım ücreti alan engelli bireyler ve aileleri daha iyi şartlarda engelli çocuklarına bakmak istedikleri için yada değişik nedenlerle taşınmak zorunda kaldıklarında yeni ikametgah adreslerini sosyal hizmetler müdürlüklerine bildirdikten sonra ilgili kurum bu ücretleri durdurmaktadır ve bakım hizmetleri değerlendirme heyeti yeniden değerlendirme yapmaktadır. Bu yeniden değerlendirme yapmanın süresi de sanki yeni bir müracaat yapmış olmak gibidir ve en az 6 ay sürmektedir; çünkü dosyası yeniden sıraya alınmakta ve ilk müracaatta bulunanlarla aynı işlemi görmektedir.

    Bu uygulama gerçekten çok anlamsız ve bürokrasiyi artırmaktan başka bir işlevi yoktur. Örneğin aynı ilde yaşayan ve bakım hizmetinden yararlanan bir engellinin ve ailesinin yine aynı ilde daha iyi ısınan kaloriferli bir eve taşınmak istemeleri halinde bakım ücretinin durdurulacak olması ve yeni taşındıkları evde sanki daha yeni bakım ücretine başvuracak gibi olması ve yeniden değerlendirmeye tabi tutulmaları çok anlamsız ve bürokrasiyi artırmaktan başka hiç bir tutulur tarafı bulunmamaktadır. Ayrıca bu süreçte yeniden değerlendirme yapmak en az 6 ay sürmektedir ve bu durumda engelli bireyin kendisini ve ailesini sosyo-ekonomik yönden zora sokmaktadır. İkametgah değişikliği iller arası olması durumunda bu uygulamanın doğru olduğunu savunuyoruz, ancak aynı il içinde ikametgah değişikliklerini bürokrasiyi artırmaktan başka bir anlamı olduğunu düşünmüyoruz.

    Oysaki Bakıma muhtaç özürlülerin tespiti ve bakım hizmeti esaslarının belirlenmesine ilişkin yönetmelikte (Md. 11/3) konu ile ilgili şu madde bulunmaktadır;

    "Bakım ücreti il müdürlüğünce ödenen ve ikametgâhında bakılan bakıma muhtaç özürlünün ikametgâh adresinin değişmesi hâlinde, yeni ikametgâh adresinin bakımını üstlenen özel bakım merkezi veya akrabası tarafından en geç onbeş gün içinde il müdürlüğüne bildirilmesi zorunludur. Aksi takdirde sorumlular hakkında hukuki veya idari işlem yapılır."


    Burada dikkat ederseniz adres değişikliği yapanların sadece 15 gün içinde adres değişikliğini ilgili kuruma bildirmeleri gerektiği söylenmektedir.

    Bu konuda bakım hizmetinden yararlanan engelli bireylerin ve ailelerinin mağdur edilmemeleri gerekmektedir. Bu durumda olanlar mutlaka adres değişikliğini 15 gün içinde ilgili kuruma bildirsinler. Umarız bu konuda SHÇEK Genel müdürlüğü engelli bireylerin ve ailelerinin lehine bir uygulamayı başlatır.

  10. #10
    Üye
    baray Avatarı

    Üyelik Tarihi
    20.03-2010
    Son Giriş
    30.09-2012
    Saat
    12:25
    Mesaj
    22
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Çok haklısınız hele de tek geçim kaynağı bu bakım aylığı olanlar için bu bürokrasi çok zora sokabiliyor insanları malesef. Kirası daha uygun bir eve taşınmak zorunda kalan alzhemier hastası dedem ve ona bakmakla yükümlü olan anneannem bu geçen aylar boyunca heyetin eve gelmesini beklemekle kalmayacak bir de maddi zora girecekler. Sadece dilekçe verip evlerini taşıyanlara ilk defa başvurmuş muamelesi yapılması anlamsız.
    Bir de bu gerçekten bizim için çok önemli anneannemin morali çok bozuk çünkü en azından parayı toplu alabilirse kirasını toplu ödeyebilir belki. Dedemin durumu aynı alzheimer ve demans iyileşme göstermiyor malesef yani durumlarında maddi manevi bir değişiklik yok bu parayı toplu alabilirler mi gerçekten?