İSÖM’DEN İŞİTME ENGELLİLERE“CANLI DESTEK HİZMETİ

https://www.facebook.com/isomtid

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Özürlüler Müdürlüğü (İSÖM) işitme engellilere yönelik dijital ortamda hizmet başlatarak sosyal belediyecilik de bir ilke daha imza attı. İSÖM, işitme engelli bireyler için “e - danışmanlık ve canlı destek hizmeti” vermeye başladı.

İşitme engelli bireylerin daha hızlı bir şekilde bilgiye ulaşabilmesi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi hizmetlerinden faydalanabilmesi amacıyla başlatılan “e - danışmanlık ve canlı destek hizmeti” aynı zamanda devletin sosyal güvenlik kapsamında vermiş olduğu hizmetlerle ilgili de işitme engelli bireylerin bilgi sahibi olmasını sağlıyor.

İSÖM bünyesinde çalışan bir Türk İşaret Dili Tercümanı aracılığıyla evden sunulan “e - danışmanlık ve canlı destek hizmeti” Facebook, Messenger Hotmail, Google Talk üzerinden işitme engelli bireylere ulaştırılıyor.

Çağın gerektirdiği modern ihtiyaçları karşılıyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesinin yerinde hizmet anlayışına uygun olarak geliştirilen “e - danışmanlık ve canlı destek projesi”, işitme engelli bireylerin bilgi alma ihtiyacını karşılamakla beraber zamanın getirdiği modern ihtiyaçlara karşılık vermesi için tasarlandı. Proje kapsamında işitme engelli bireyler internet üzerinden, eğitim kurumları, İSÖM hizmetleri, hukuki haklar, yeni mevzuat düzenlemeleri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Hizmetleri ile devlet tarafından özürlü ve ailelerine sağlanan sosyal güvenlik hakları ve hizmetleri hakkında bilgi alabilecekler.