Toplam 2 mesajın 1-2 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    kryyy06 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.10-2010
    Son Giriş
    Saat
    Mesaj
    12
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım, öncelikle herkese selam. Benim gözlerimde doğuştan görme kaybı var, üniversiteyi bitirdim sayılır ve herkez gibi iş seçeneklerimi araştırıyordum ve aklıma engelli memur olma fikri geldi, böyle bir imkanım varsa niye değerlendirmiyyim diye düşündüm, çünkü mühendislik dalından mezun olucam ve özel sektörde aranan 2 seçenek var...1.si askerlik, 2.si ehliyet... Şimdi 2 side benim için kusurumu söylemezsem sorun değil nasıl derseniz, gider sağlık ocağından raporumu alırım ehliyetim olur, askere giderkende söylemem yapar gelirim..Ama durum öyle değil şimdi ben ehliyetimi aldım diyelim gider birine çarparım ederim, kendime zarar veririm sonra vicdan azabı çekerim diye düşünerek ehliyet almamaya karar verdim...E bu sorunla askerlikte eziyete dönüşücek, komutanı görmeyecem edecem sonra onlada uğraş dur gerçi askerlik için daha muayeneye girmedim ama onu zaman gösterecek.

    Şimdi geçen gün ben bi sağlık kuruluna gideyim dedim bakalım ben kriterlere uyuyormuyum bi kontrolden geçeyim, neyse girdim gözden heyete, doktor dediki " birşey var ama tam sınırda, senin hastalığından olanlar ya hepten görme yeteneği kayıp oluyor, yada normal oluyor, ama sendede var dedi ama dediğim gibi tam ortada" neyse raporu doldurdu, bende hem görme kaybı var hem görme bozukluğu ( 4.75 miyop bide astigmat falan filan var ) neyse rapora 0.5, 0.4 oranında görme kaybı birde okuyamadığım birşeyler yazdı, ve dedi ki " sana yetecek kadar yazdım kurul karar vericek" bende tamam sağolun dedim çıktım..şimdi mevzuatta 0.5, 0.4 e %35 iş gücü kaybı veriyor ama bana başta sorduklarında ne için ne için diye rapor bende dedim iş için birde engelli kartı için dedim. ben dedim vermediler heralde %35 e denk geliyor ya, %40 olması lazım onuda okumuştum.

    Neyse kurulun önünde isimleri okuyorlar benim adım okunmadı, 1 saat sonra fln görevli çıktı dediki isimleri okunmayanların raporu kabul edilmiştir(okunanlar şaibeli olanlarmış) pazartesi 3 te gelsinler alsınlar raporları, bende şimdi pazartesi gidip alıcam, eğer bir karışıklık yoksa...Ben başvuruyu yaprken engelli kartı ve sakat iş için olan formu doldurdum, engelli kartını anladımda bu sakat iş ney onu anlamadım.

    Sizlere sorularım ise,

    1-Şimdi bana bu kartı verdilerse benim engelli oranım %40 mıdır?
    2-%40 ise engelli memur alımlarında ne yapmam gerek? yani bu engelli kartıyla veya sakat iş neyse bilmiyorum ama onunla mı başvuru yapıcam? veya değilse bunlar, ne yapmam gerek ?
    3-Bu durumda nelerden faydalanabilirim, artıları, eksileri neler olur?
    4-En sonda sizce iyi mi yapmışım raporu almakla kötü mü yapmışım değerlendirirseniz sevinirim.

    Saygılarımla, Teşekkürler

  2. #2
    Üye
    Kalem Avatarı

    Gerçek Adı
    Melek
    Üyelik Tarihi
    18.07-2010
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    00:58
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    11.631
    Alınan Beğeniler
    330
    Verilen Beğeniler
    89

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    1. Özür oranın alacağın özürlü sağlık kurulu raporunda belli olur. Özür oranında belirleyici olan yetkili hastanelerden alınmış özürlü sağlık kurulu raporudur.
    2. kamu sakat personel alımları oldugunda duyuruyu duydugunda en az %40 özürlü sağlık raporu ve duyurularda senden istenecek diğer evraklarla birlikte prsonel alımı yapan kamu kurumuna başvuracaksın. Kamu kurumlarının personel alımları ile ilgili şu forumu incele:Kamu Kurumları Sakat Personel Alımları
    Bir fikrin olur.
    3. %40 ve üst özürlü sağlık kurulu raporu alabilirsen şartların uygunsa 2022 aylıgından yararlanabilirsin. Aylık gelirin 98 TL'yi geçmiyorsa ve sigortalı çalışmıyorsan bu haktan yararlanmak için kaymakamlıga başvrurursun.
    Engelli sakat kadrolarında iş başvurusu yapabilirsin. Bunun için işkura kaydolursun.
    Engelli indirimlerinden yararlanırsın. Şehirler arası otobuslrde engllilr için indirim vs. mevcut. Aklıma glenler bunlar.
    4. Eğer gözünden dolayı zorlanacaksan engelli statüsünde çalışıor olmanın avantajlarından yararlanabilirsin tabi ki. Engelli statüsünde işe girersin mesela. Kendini bir englli elarak tscillemişsen artık engelli dunyasına hoşgeldinize deriz sadece. Yani herşey güllük gülüstanlık değil. Rapor olsa da olmasa da bir engliniz varsa ve bu toplumda yaşıyorsak zaten fazlasıyla her yerde sorun çıkartıyorlar. Bir de tescillnmiş haliyle izlenimlerde bulunun bakalım Sonuçta siz de tecrüblerinizi paylaşırsınız burada. Eğr tuttugunu koparan hakkını yedirmeyen biriyseniz raporlu olsanız da olmasanız da sizi kimse tutamaz. Ayrıca siteyi dikkatle izleyin tcrübelerden yararlanın derim.
    Zaten yeni "bismillah" demişsiniz ben de hem hoşgeldiniz diyorum hem de kolay gelsin
    Zamanla sıkı bir engelli olacaksınız rahat olun siteyi izleyin inceleyin kafi

    Ehliyet için şu forumda tecrübelerden yararlanın:http://www.engelliler.biz/forum/ozel...inifi-ehliyet/