Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Otomobil üreticilerinden ne bekliyorsunuz? [Araştırma]

GB_Auto

Yeni Üye
Üyelik
3 Haz 2012
Konular
1
Mesajlar
6
Reaksiyonlar
0
Herkese merhaba;
Bir yüksek lisans tezi hazırlıyorum, Bu konuda sizlerin görüşlerini almak benim için çok önemli.
Büyük otomobil üreticilerinin ürettikleri araçlarda standart olarak olmasını istediğiniz bir özellik var mı? Örneğin, bütün araçlarda daha rahat görülebilecek kontrast renkler, rahatça inip binme imkanı sağlayacak tutamaklar, ya da yoldan binerken daha rahat araca binmenizi sağlayacak bir basamak gibi.
Bununla beraber size refakat eden insanlar içinde şöyle birşey olsaydı daha rahat ederdik diyebileceğiniz bir şeyler?
 
Henüz sizlerden bir cevap alamadım ancak bu beni pes ettirmedi,

Öğrendiğim kadarıyla toplumumuzun %12' si engelli vatandaşlarımızdan oluşuyor, bu çok büyük bir rakam, ne yazık ki toplumumuzun bu %12'lik kısmı geri kalan % 88 ile eşit şartlarda yaşayamıyor. 2009 yılında dünya bankası desteği ile yurt dışında bir çalışma başlatılmış. Konu başlığı herkes için tasarım. Biraz inceledikten sonra toplumun tümünün ihtiyaçlarını karşılayabilecek konforda ve kolaylıkta çevresel tasarımlar yapmışlar, Örn. metrolarda standart hafif eğimli rampalar, otoparklarda ya da otobüs bileti veren makinelerde herkesin ulaşabileceği yükseklik seviyeleri gibi... Büyükşehirlerimizde bu tip uygulamalar başlamış olup hali hazırda alınması gereken daha çok yol var, Bende neden otomobillerde bu tür tasarımlar uygulanmasın diye düşünüyorum. Çok basit tasarım farklılıkları ile ortak ihtiyaçlar gayet rahat karşılanabilir bence...

Arkadaşlar sizden ricam,

Farklı engel türlerinin otomobillere (Ailemize ait olan ya da sahip olduğumuz) ulaşabilirliğimizde bize yarattığı sıkıntılara nasıl çözümler geliştirebilirizi ortaya koymakta yardımcı olmanız, ortak bir tasarım paydasında toplumun %100' ü için çözümler ortaya koyabilmek için sizlerin önerileriniz çözümün tek anahtarı.

Yardımlarınızı içtenlikle bekliyorum.

Selamlar

Gökhan
 
Aslında otomobil üreticilerinden şahsım adına en çok beklediğim şey;

Engellilerin araç kullanımına yönelik bir takım opsiyonları kendi bünyelerinde geliştirmeleri. Dolayısıyla piyasada güya makina mühendisi ile uygulanan, işi zorlaştırmaktan başka hiçbir amaca hizmet etmeyen prosedürlerdeki sözde projelerle amatör donanım entegrasyonları yerine, adamakıllı risk faktörleri tespit edilmiş ve üzerinde aracı üretenlerce kafa yorulmuş opsiyonel engelli donanımlarının sunulması. Ve en önemlisi eklenilen bu opsiyon çok radikal bir değişiklik değilse pratik olarak demonte edilebilmeli ve araç engelli olmayan birinin kullanımı için saniyeler içerisinde normal donanımsız bir araca dönüşebilmeli. Sanıyorum bunu bir çok araç üreticisi gayet basitçe yapabilecekken sadece devletlerin bu konudaki prosedür zorlukları ile uğraşmak istemediklerinden engellileri sanayilerde kontrolsüz ve daha amatör donanımlar kullanmaya teşvik ediyorlar... Düşünebiliyor musunuz, X marka bir otomobil üreticisi firma gerçekten çok çok düşük riskteki bir gaz pedalı takılma riski karşısında onbinlerce aracı geri çağırma yapıyorken, engellilerin kullandığı sanayi yapımı ve gerçekten bir çoğu zihnisinir aparatlar, Allah'a emanet götürüyor aracı. Bu kimin umurundaki... Ben hep anlatıyorum anlatmaya da devam edeceğim;

1- Bana bu ülkede yetkili hiçkimse gerçekten nasıl donanımda ne şekilde bir araç kullanabileceğimi samimiyetle sormadı!
2- Bana dikte edilen aparatla ilgili benden başka hiçkimse bir ömür boyu muhattap olmadı
3- Ben sadece bana dikte edilen "Herşeyi elle idare edilebilen otomatik araç" ımla kendimi bir türlü gerçekten araca hakim hissetmediğim gibi takılı ama kullanmadığım aparat yüzünden ciddi bir kaza atlatmamın hemen sonrası ruhsatta ısrarla yazılı olmasına rağmen sanayiye girdim ve tertibatı söktürdüm.
4- Peki ne mi oldu? Yaklaşık 7 yıldır (ve 150 bin Km dir), sıradan tertibatsız bir otomatik vitesli aracı kendimden gayet emin ve rahat kullanıyorum. Hemde sağ bacağında uzun yürüme ortezi olan bir polio lu olarak. Evet aracın pedallarını sol ayağımla kullanıyorum ama devlet benim gayet güzel işime yarayan sol ayağıma da hükmederek "herşeyi elle idare edeceksin" i dayatıyor.
5- İnandığım ve daha rahat edeceğimi düşündüğüm halde sırf devletle bu konuda yüz göz olmamak için gaz pedalını sola aldırmamı sağlayacak resmi işlemlerle uğraşmıyorum.

6- Henüz neden tertibatın yok sorusunu yöneltmeyen polisler bir gün sorarlarsa bunları nasıl onlara anlatırım endişesiyle yaşattıran yasalara ve bu yasaları kafa yormadan çıkaranlara lanet olsun...

7- Benim kendi adıma tek istediğim gayet kolay ve insanı çileden çıkarmayacak kadar basit bir prosedürle üreticilerin otomatik araçlarda gaz pedalının gayet kompakt bir çözümle mühendislik kullanılarak demonte şekilde sol ayağa alınmasını sağlayan bir opsiyon sunmaları, Yine önemlisi istenildiği an aynı orjinallikle aracın tekrar kullanıcı tarafından saniyeler içerisinde eski haline dönderilebilmesi... Ben normal araç kullanan (belki hayat) arkadaşımla beraber aynı aracı kullanıp uzun yolculuklara çıkabilmek istiyorum. Bu kimin umurunda...
 
Benim şahsi fikrim, araçlara takılacak aparat geliştirebilir firmalar ancak bu aparatları sadece kendi araçlarında kullanılabilecek şekilde yapma eğiliminde olmasınlar. Şu an kullandığım aparatı saniyeler içinde söküp başka bir arabaya takabiliyorum. Bu asla taviz vermeyeceğim lüksüm sayesinde aparatımı katlayıp çantama koyduktan sonra gittiğim başka bir şehir ya da ülkede kiraladığım aracıma takabiliyorum.

Üretilecek araçlarda bana göre en önemli unsur artık aktif şekilde çalışma hayatına dahil olan engellilerin ihtiyaçlarıyla uyumlu olacak araçlar üretmeleri. Örneğin engelli birey tekerlekli sandalyesini rahatlıkla araca kendisi koyup çıkartabilmelidir. Bunun için arka kapı tersten açılabilir. Şöför koltuğunun arkasında kalan koltuk geriye doğru katlanabilmeli ve tersine açılan bu kapıdan sokulacak sandalye için boş alan ortaya çıkmalı. Eğer kapı ayrı bir sistemle direksiyondan açılıp kapanabilirse değme gülüm keten helvaya olur.

Koltuklar tam düz şekilde yatabilmelidir. Böylece uzun yolda engelli sürücü koltuğu iyice yatırıp kısa süre için de olsa uyuyabilir ve uykusuzluktan kaynaklanan kazalar önlenebilir. Şahsen şu an kullandığım Audi A3 marka aracın koltuklarının elle çevrilerek yatması ve yeterince yatay hale gelmemesi nedeniyle rahatsızım. Koltuk bir çok araçta zaten olduğu üzere tek tuşla yatabilmeli, mümkünse elektrikli bir yapıyla öne arkaya yukarı aşağıya normal araçlardan daha fazla şekilde hareket edebilmelidir.

Direksiyon üzerindeki silecek sinyal vb gibi kollar tek elle kumanda edilecek şekilde dizayn edilmelidir. Bizler bir elimizle direksiyonu tutarken diğeriyle aparatı kontrol ediyoruz. Üçüncü bir eşlimiz olmadığından direksiyonun diğer kısmındaki kola ulaşmak için direksiyonu bırakıp uzanmak gerekiyor. Şu ana kadar sorunsuz yapabildiğim bu işlemin birgün bir kazaya neden olmayacağının garantisi yok.

Ülkemiz kanunlarıyla bağlantılı olarak 1.6 motor dizel otomatik araç seçenekleri üzerinde durmalılar. Bu tip araçlar trajedi noktasına ulaşmış yakıt giderleri açısından bizleri rahatlatacaktır.

Bizler uzun süre oturduğumuzda bası yarası oluşmaması için genellikle araçlarımızda havalı minder kullanıyoruz. Bu da oturduğumuz zeminin yükselmesi demek. Koltuk seviyesini en alt düzeye çekseniz dahi başınız araç tavanına yaklaşıyor. Bu da hem ön cam görüş mesafenizi etkiliyor hem de olası bir kaza anında riskler oluşturuyor. Çözüm verili değerlerden daha fazla koltuğun alçaltılabilmesinde yatar. Standartları bozup tavanı yükseltemeyecekseniz başka seçenek yok.

Şimdilik akla gelenler bunlar...
 
işte bunları yapsınlar öncelikle sonrasını sonra düşünürüz
 
pegasus dostum, şu aparatınız hakkında bilgi veya link verebilir misiniz
 
Araç orjinalinde özel tertibatlı olmalı aynı zamanda gaz ve fren sistemide çalışabilmeli.Sağlamlık ve güvenlik en önemli unsur araç beni yolda bırakmamalı..
Engelli kişilerin işine yarayacak özellikler bulunmalı otomatik park sistemi abs -dsg fren sistemi arka görüş kamerası hava yastıkları daha birçok özellik bulundurmalı..Kişiye özel olmalı kişinin engeline göre fabrikada düzenlenmeli..
 
işte bunları yapsınlar öncelikle sonrasını sonra düşünürüz

Bence bu çok da uygun bir düşünce değil.

Daha henüz başındayız konunun, bir çok arkadaşımızdan çok güzel fikirler ediniyoruz. Şu ana kadar gördüğüm cevapların bir çoğu daha çok ortopedik engel ihtiyaçlarına yönelik. İnternet üzerinde yaptığım araştırmalarda Duyma, Görme ya da Zihinsel engelli yolcuların (Refakatçileriyle beraber) taşıtlara ulaşabilirliliği ve seyehat esnasındaki konfor ihtiyaçlarıyla ilgili çok fazla veriye ulaşamadım. Özellikle bu gruplardaki arkadaşlarımızın ya da yakınlarının önerilerini ve beklentilerini de öğrenmek isterdim. Çalışmamı bu gruplar içinde şekillendirmek istiyorum.

Desteğiniz için çok teşekkür ederim

Selamlar

Gökhan
 
kısa ve öz olarak tüm marka ve araç firmalrında artık güvenlikli araçlar üretmesini ve güvenlik paketi olarak sundukları şeyleri çalmamaları!..
 
Hazır araba almaya yakınken şu ayrıcalığı yapsalar harika olurdu :)
%40 üzeri engelli şahıslara sıfır faizle araba imkanı sunulsa?
bir kaç firma yapıyor engelli engelsiz ayırt etmeden ancak engellilere tümden bu imkan sağlansa güzel bir uygulama olacağını düşünüyorum. kuşkusuz firmalar içinde satış pazarı içinde bu iyi bir heyecan yaratır...
son olarak benim gibi %60 engelli olupta ötv,kdv istisnasından yararlanamayan ve araç almaya yanaşmayan bir çok engelli olduğunu biliyoruz...
 
arabalara akulu yada manuel sandelye ile binilip inilmeli.bunun içinde iç yukseklik ortalama 1,50 cm olmasi gerekiyor.akulu sandelyediki josistik ile kumanda edilmeli.

kolay gelsin.
 
Karsan'ın New York Taksi olması için ürettiği Conpect V1 modeli dizayn olarak başlangıç olabilecek mir model.Gerek tekerlekli sandalyeli insanların binip inebilmesi gerekse genişliği oldukça güzel.Tabi çalışmanızın ayakları farklı olmalı.
1-Aracı kullanabilecek ortapedik engelliler için şoför mahalli dizaynı ve aparatları oldukça fonksiyonel olmalı.Nitekim Pegasus ve Siyahpelerinli adam bu konuya değinmiş.
2-Araç kullanamayan ortapedik engelliler içinse en önemli sorun aracın yüksekliği,binip inme sorunu ve bindikten sonra aracın sağa sola kayma problemi.

Maalesef biz engelliler araçlarımızı istediğimiz standartlara getirebilmek için astronomik rakamlar ödüyoruz.Lift yaptırmak için kaç milyar para isteniyor.Aparat taktıracaklar yok proje çizdir yok aparat yaptır,vs Bu konular hem profesyonellerce üretilmeli hem de diğer prosedürler kolaylaştırılmalıdır.
 
Her otomobil şirketinin Ar-ge birimlerinde özürlü araçlarına ilişkin birim kurulmalı. Aparat konusuna firmalar ilk elden çözüm üretmeli. Bu birimlerin ürettiği çözümlere devlet ok vermeli. Dünya da engel durumu ne olursa olsun kısıtlama yokken bizim ülkemizde sol kolunda problem varsa araç kullanamazsın denilmektedir. Devlet bu konuda uzmanlara görev vermeli.
 
Otomotiv şirketleri engelli eleman çalıştırsın. Bu kişiler çok iyi yabancı dil ve teknik bilgiye sahip olsun. Mühendislik mezunu bu arkadaşlar dünyadaki gelişmeleri takip edip kuruma aktarsın. Aynı zamanda yeni teknolojileri bizzat kendileri denesin. Özetle sakatlar için çözüm üretecek firmalar çözüm süreçlerinden sakatları dışlamasın.
 
karakaya;
Merhaba Musa Bey;

Aracın sağa sola kayma problemini biraz daha açıklayabilirmisiniz? Tekerlekli sandalyenin kaymasından mı bahsediyorsunuz? Eğer öyleyse anladığım kadarıyla emniyet kemeri bağlantısnın aracın içinde tekerlekli sandalyeyi sabitlemede yeterli olmadığını anlıyorum doğrumudur?

Fiat Autonomy - Range - Transportation

Yukarda verdiğim link' te bir otomobil üreticisinin engellilerin transportasyonunda sunduğu fabrika çıkışı çözümleri görebilirsiniz.

1. Sizce tekerlekli sandalye ile araçlara ulaşım çözümlerinden hangisi engellilerin araçlara erişebilirliliğinde en ideali'dir? Nedenleri ile yazabilirmiydiniz?
a.Portatif Rampa
b.Lift
c.Dışarıya çıkabilen koltuk
d.Araca sabit rampa

2. Bir engelli olarak eğer aracı siz kullanmak istemiyorsanız nasıl bir araç ile seyehat etmek isterdiniz?

a. Otomobil (Tekerlekli sandalyeden inerek araç koltuğunda)
b. Yüksek tavanlı hafif ticari (Tekerlekli sandalye ile Doblo', Connect vs. gibi araçlarda)
c. Minibüs (Tekerlekli sandalye ile Scudo, Vito, Transporter, Transit vs. gibi araçlarda)
 
pegasus dostum,merhaba, göderdiğin linki inceledim. güzel bir aparata benziyor. nasıl, nereden ve kaça satın aldığını öğrenmek istiyorum..
 
Otomotiv şirketleri engelli eleman çalıştırsın. Bu kişiler çok iyi yabancı dil ve teknik bilgiye sahip olsun. Mühendislik mezunu bu arkadaşlar dünyadaki gelişmeleri takip edip kuruma aktarsın. Aynı zamanda yeni teknolojileri bizzat kendileri denesin. Özetle sakatlar için çözüm üretecek firmalar çözüm süreçlerinden sakatları dışlamasın.

sana katılıyorum bu konuda aynen ancak engellinin halinden engelli anlar
 
Kısa boylu insanlara uygun araçlar da yapsınlar. Koltuk yükseltme, fren gaz ilavesine gerek kalmaksızın biz kendimize özel araç yaptırabilelim. Ayrıca emniyet kemerlerinin kısa boylu insanlara özgü olarak, onlar için risk taşımayacak şekilde dizayn edilmesine dikkat edilsin. Yani özetle ben bir araç fabrikasına gidip kendime özel bir araç yaptırabileyim. Koltuk , fren, gaz sisteminde istediğim değişiklikleri, bana uygun olarak yapabilsinler. Şimdiye kadar hiçbir otomobil firmasında bu hizmete rastlamadım. Aracı satıyorlar ama tertibatı sen hallet diyorlar. Biz de sanayilerde usta peşinde koşuyoruz. Böyle olmamalı. Aldığım aracın teknik hizmetini de o otomobil firmasından alabilmeliyim. :mad:
 
Yukarıda Fiat Autonomy programından bahsedilmiş;


şunu belirtmeden geçemeyeceğim bu iş engellilerin ihtiyaçlarını karşılamaktan daha önce ticari kaygı barındırır ise aynen Fiat Autonomy programında olduğu gibi sadece uygunluk onayları ve marka değeri taşıyan ancak çok komplike ve dahice olmayan basit çözümlerin astronomik fiyatlarla satılması gibi sonuçlar doğurabilir... Elbette kimse hayrına bu işle uğraşmak durumunda değil, şüphesiz sözkonusu emeğin, fikrin ve malzemenin bir bedeli olacak ancak ticari kaygıların çok daha ön planda olması bu işten engellilerin kaydadeğer yarar sağlamasının önüne geçiyor. Avrupa'da pahalıda olsa gerçekten zekice ve profesyonel çözümler mevcut, amaç benzer çözümlerin özellikle ortalamanın altında yaşam standartlarına sahip engelliler için ulaşılabilirliğinin sağlanması...
 
SiyahPelerinliAdam;

Merhaba;

Fiat autonomy programına ait linki koymamın nedeni, bu sayfada ortopedik engellilerin araçlara ulaşabilirliliğine yönelik olarak farklı çözüm kriterlerini tek bir sayfada görebiliyor olmanızdan ibaretti sadece. Benim asıl merak ettiğim soruları zaten yukarıda sıralamıştım sanırım araya giren bir kaç yazışmadan dolayı dikkat kaybı yaşanmış olabilir.

Sizlerin aşağıdaki sorular için kendi görüşleriniz nedir? benim için önemli olan bu. Önemli olan sizin tercihlerinizi ve nedenlerini anlayabilmem.


Tezimle ilgili araştırmama bu zamana kadar gösterdiğiniz ilginiz için tüm katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum, sayenizde çok değerli bilgiler edindim. Aşağıda sorularımı tekrarlamak istiyorum, görüşlerinizi ileterek yardımcı olabilirseniz minnettar olacağım.

Selamlar

Gökhan

1. Sizce tekerlekli sandalye ile araçlara ulaşım çözümlerinden hangisi engellilerin araçlara erişebilirliliğinde en ideali'dir? Nedenleri ile yazabilirmiydiniz?
a.Portatif rampa
b.lift
c.Dışarıya çıkabilen koltuk
d.Araca sabit rampa

2. Bir engelli olarak eğer aracı siz kullanmak istemiyorsanız nasıl bir araç ile seyehat etmek isterdiniz?

a. Otomobil (tekerlekli sandalyeden inerek araç koltuğunda)
b. Yüksek tavanlı hafif ticari (tekerlekli sandalye ile Doblo', Connect vs. gibi araçlarda)
c. Minibüs (tekerlekli sandalye ile Scudo, Vito, Transporter, Transit vs. gibi araçlarda)
 
GB Auto,
Aracın sağa sola kaymasından kastım,araç virajlarda döndüğünde sandalyenin savrulmasını önleyecek şekilde sabitlenebilmesi.Çok farklı yöntemler gördüm ama hiçbiri ideal değildi.

Sorularınıza gelince,
Sizce [URL="http://alisveris.engelliler.biz/catinfo.asp?cid=16"]tekerlekli[/URL] [URL="http://alisveris.engelliler.biz/catinfo.asp?cid=16"]sandalye[/URL] ile araçlara ulaşım çözümlerinden hangisi engellilerin araçlara erişebilirliliğinde en ideali'dir? Nedenleri ile yazabilirmiydiniz?
-Aracıma kimseden destek almadan binebilmeyi isterim.Bunun için aracıma sabit olan,lakin ben olmadığımda aracın kullanımında fazlalığa neden olmayan,ihtiyaç duyulduğunda tek bir düğmeyle çıkan rampa sistemi olabilir.Ayrıca diğer yolcularla yanyana oturabilmeliyim,öcü gibi arkada kalmak hoşuma gitmez.
Diğer seçenekleri beğenen arkadaşlarda olacaktır.Zira hepimizin ihtiyaçları farklı.Kendi transferini yapabilen biri,dışarı çıkan koltuğa geçip daha rahat seyahet etmeyi isteyebilir.

2. Bir engelli olarak eğer aracı siz kullanmak istemiyorsanız nasıl bir araç ile seyehat etmek isterdiniz?
b. Yüksek tavanlı hafif ticari (tekerlekli sandalye ile Doblo', Connect vs. gibi araçlarda) hem daha ekonomik hem daha küçük motorlu.
 
İsmayil o siteden sipariş verilebiliyor ancak yurtdışına gönderiyorlar mı sormak lazım. Ben ABD de iken almıştım. Fiyatı 280 dolar olması lazım.

Bu aletin bir kemerle direksiyona sabitlenen versiyonları da var internette. Ancak benimki sadece pedallara kelepçeleniyor. Elimde olan kısmını istediğim gibi saga sola yukarı aşağı oynatabiliyorum. Kullanırken ayaklarımın arasında oluyor. Alet ortasından sökülüp yaklaşık 40 cm lik bir kutuya sığabiliyor. Hafif, en fazla bir kilo civarındadır. Yani kolayca istediğiniz yere götürüp orda kiralayacagınız otomatik vites bir araca takabilirsiniz. Ancak bazı arabaların pedalları bu kelepçelerin geçemeyeceği şekilde dizayn edilebiliyor. Bu nedenle her arabaya olmayabilir. Ama ben araç almadan önce Honda, Toyota, Renault Fluence gibi bir çok aracı denemiştim aparat sayesinde.

Neyse bu başlık bu meselenin yeri değil. Bu kadar yeterli sanırım..
 
Üst Alt