Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Engelli araçlarında vize/muayene 2 yılda bir mi?

Üyelik
30 Nis 2010
Konular
16
Mesajlar
606
Reaksiyonlar
0
Engelli araçlarında vize normal araçlar gibi 2 yılda 1 mi yoksa engelli statüsünde olduğu için farklı süresi var mı?
 
2 yılda bir yapılır. diğer araçlardan bir farkı yok.
 
Örnek: 1.400 motor fıat fiorino tipi araçlar için nasıl bir uygulama var peki? Hususi şeklinde olursa
 
1.4 Silindir hacimli örneğin Fiat Fiorino, Fiat Dablo, partneer gibi araçların hususi geçen tipte engelli aracı alınırsa vizesi 2 yılda bir mi yoksa 1 yılda bir mi?

Birde engelli araçlarında plakada Engelli amlemi olması zorunlu mu? (Normalde olabilir şeklinde bir söylenti duydumda)
 
Bu konuda bir fikrim yok, olan arkadaşlarda vermiş. Yalnız sıfır alınan bir aracın ilk muayenesi 3 sene sonunda olur. Hatta şöyle söylerek bir düzeltmede bulunayım. 2010 model ikinci el bir araç alındığında bu aracın da ilk muayenesi 2013 yılında olur. İster ikinci el, ister sıfır, aracın ilk muayenesine 3 yaşının sonunda başlanır (Ticari olmaması kaydı ile).
 
arkadaşlar bu konuda ayrıntılı bilgi vereyim öncelikle vize konusunda engelli yada normal ayrımı yok normal araç için neyse engelli için aynı kurallar geçerli

ilk muayene sıfır otomobiller için üçüncü yılın sonunda ve ondan sonra iki yılda bir ticari olanlar için ilk yıldan itibaren her yıl yapılmak zorunda ama eğer araçta ilk aldığınızda özürlü olduğunuz için herhangi bir donanım yaparsanız yada lpg falan taktırırsanız yada orjinal lpgli araç alırsanız alır almaz muayeneye girmek zorundasınız ve ondan sonra otomobil olanlar için iki yıl ticari olanlar için her yıl muayene devam eder

fiat fıorino 1.4 denmiş o araç 1.4 değil 1.3 tür düzeltmek isterim ve bildiğim kadarıyla o aracın otomobil olanları yok ticari ruhsatlıdır ve ticari araçlar için geçerli olan kurallar işler o araçta

şu konuyuda belirteyim otomobil ruhsatlı olan araçlar için ötv %37 ticari olanlar için % 10 dur ve ve özürlü araçlarında indirimler bu hesap üzerinden yapılır
 
ensar_yasar arkadaş cok güzel açıklamış

ve özürlü aracı aldıgınızda özürlü plakası mecburidir. tek istisnası %90 ve üzeri raporu olan özürlüler için alınan araçlarda özürlü değilde bakmakla yükümlü kişi aracı alırsa istisnadır. özürlü plakası olmaz. Lakin özürlünün kullandığı tüm araçlarda özürlü ibaresi olur.
 
Ensar ve Vural kardeşler; vermiş olduğunuz bilgilere teşekkür ederim diyerekten ; fakat ben 1.4 ü örnek olarak vermiş olup araç çeşitlerini yazdım oraya ve ayrıca şunuda ben ilave ediyim bu araçların hususisi oluyor ve vizesi 2 yılda yapılıyor. Benim sorduğum engelli birisi de bu hususi geçen tiplerini "biz engellilerde alabiliyor muyuz"?

Peki;
Yurt dışından "Sıfır Bir Araç" getirmek istesek fiyatı türkiyedeki fiyatla orantısı ne olur? Örneğin 30.000 TL'lik Hyundai İ20 nin SIFIRI yurt dışından gelir mi? Gelirse fiyat aralığı ne olur?
 
engelliler aldıkları sıfır araçlar özel bir tertibat yapıldıysa muayene yapılım trafiğie çıkabiliyor ve 2 yıl sonra tekrar muayene olması gerekiyor. Nomal kişilerin aldığı sıfır otomobiller gibi 3 yılsonra değil.
 
DAYI;

Arkadaşım
tetibat olup olmaması muayene süresi bakımından bir degişiklige yol açmıyor sıfır alınan özel tertibatlı araçlarda da ilk muayane 3 yol sonra yapılıyor
 
Hususi otomobillerde sıfır alımından sonra 3 yıl muayene süresi vardır.Muayene süresi biten h.otomobil 2 yıl yeni muayene yapılır ve böyle devam eder.
Ticari olarak alınan sıfır araç ise 2 yıl muayene ile başlar ve muayene bitişi sonrası her (1) yıl muayene yapılır ve böyle devam eder..
Ama siz engelli olarak araç aldığınız için tertibat takımında zaten araç muayeneye girdiği için h.otoda 2 yıl Ticari otoda 1 yıl olarak yapılır..
Göktürk Fiorına ticari araç kategorisine girer ve 1 yıl ara ile muayene yapılır..
Yurt dışından getirecek olduğun hyundai i20 sana 30000 tl nin üstünde masraf çıkarır...
Yani Tr den almak daha karlı..
 
2005 yıında aldığım araç ta ruhsatta ilk muayene 3 yıl sonra idi bu sene aldığım sıfır asraçta ise 2 yıl sonra ilk muayene tarihi. Florino ve doblonun hususi sınıfıda vardır bilginize.
 
İlker abicim vermiş olduğun bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim.. Fakat bir cümle haricinde Titan arkadaşıma katılıyorum. O tipte büyük araçlarında Hususi olanı var diye biliyorum. Çünkü bir zamanlar eniştem "Hususi Olarak Renault Kangoo" almıştı..
 
fullmoongokturk;

öncelikle ticari tipteki araçlar için örnek vereyim
ben kango için araştırdım kangonun vergisiz fiyatı 22500 tl ve bu aracın iki çeşidi var ticarisi ve otomobil olanı

1- ticari olan için maliye firmanın sattığı araç için %10 yani 2buçuk milyar istiyo firmada bu aracı22500+250= 25000e satıyo 2 buçuğunu gidip maliyeye veriyo sen eğer bu aracı alacaksan sadece 22 buçuk veriyorsun maliyeyle işin yok ve bu aracı her yıl muayene yaptırmak zorundasın

2- aynı aracın otomobil ruhsatlı olanı yine vergisiz fiyatı 22 buçuk ve maliye firmdan sattığı bu araç için %37 vergi istiyo buda sanırım 8325 tl yapıyo firmada bu fiyatı aracın üzerine koyup otomobil ruhsatı olan kangoyu 22500+8325=30825 tlye satıyo ve senden aldığı paradan 8325 tlyi maliyeye veriyo sen özürlü aracı olarak aldığın için maliyeye ödeme olmayacağı için yine aracı 22500e alıyorsun ve bu aracın ilk muayenesi 3. yılda sonrakiler iki yılda bir ama aldığında tadilat donanım yaparsan alır almaz muayene var ve sonraki her iki yılda bir muayene devam eder

YURT DIŞINDAN SIFIR ARABA DÜŞÜNME NEDENMİ?
ben sandero stepway aracımı türkiyede 27bin tlye sordum özürlü indirimiyle 19bin tlye aldım yurtdışında aynı aracı sordurdum 12bin euro yani 24bin tl ben türkiyeden 19a aldım sen hesapla gerisini ama eğer ikinci el düşünürsen yurtdışı önceden çok avantajlıydı çünkü yurtdışında ikinci el yok paraya satılıyodu avrupa birliğine dahil olan bazı ülkeler bulgaristan falan artık avrupa ülkelerinden ikinci el araçları almaya başlayınca fiyat arttı arz talep meselesi yinede avrupadan ikinci el araç almak avantajlı ama prosedürü çok fazla olduğu için değmez en iyisi yurt içinden sıfır almak bence ama avrupaya değilde doğuya gidip ordan alma fikri ayrı bi seçenek olabilir imkan varmı bilmiyorum ama

DAYI;

Arkadaşım
tetibat olup olmaması muayene süresi bakımından bir degişiklige yol açmıyor sıfır alınan özel tertibatlı araçlarda da ilk muayane 3 yol sonra yapılıyor

bütün hususi otomobillerde ilk muayene üç yıl sonradır ama ister aldığın gün ister ilk üç yıl içinde aracın orjinalini değiştirecek herhangi bi değişikliği araca ekler yada çıkarırsan (örn:araca lpg takılması , özel donanım için aparat eklenmesi gibi ) aracın muayeneye girmesi gerekiyo haliyle ilk muayenesi yapılmış olduğu için bundan sonraki muayeneleri iki yılda bir yapılır
 
Kango bipper partner vs.. bu sınıfta olan tüm araçlar kamyon sınıfına giriyor ve ÖTV indirimi %10 1600 cc ve altında olan binek araçlrın tümünde %37 Ötv vergi indirimi oluyor. kısaca hesaplama türü 40.000/1,37=29.197 örnektir.

Yurt dısından ithal edilen araçlarda wv jetta 2010 ( 0 km ) aracı sordum 17.500€ ya sana teslim ederiz dediler. (36 750 Tl)
türkiyede Yeni jetta 2011 modeli özürlüye maliyeti 39 000 tl.

Turkiyedeki aracı 5 yıl sonra dilediğin kişiye satabiliyosun. Yurt dısından gelen aracı 10 yıl sonra dilediğine satabiliyosun.

Bence Türkiyeden almak daha mantıklı. amaYurt dısından ikinci eli ucuza getirtebilirseniz ozaman daha ucuza getirebilrisiniz. muayene konusunu da Ensar kardeş anlatmış
 
Üst Alt