Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Gece bekçiliği, engellilik ve iş akdi feshi... [Hukuk]

huseyin kilinc

Yeni Üye
Üyelik
31 Mar 2005
Konular
2
Mesajlar
14
Reaksiyonlar
0
dostlarım,
ben samsun merkez ilkadım belediyesinde 13 yıldır özürlü kadrosunda çalışmakta iken, gece bekçiliği yapmamaya direndiğim için 03/09/2007 tarihinde iş akdim feshedildi. akabinde açmış olduğum "işe iade" davasını kazandım. ancak işveren yasadan kaynaklı hakkını kullanarak mahkeme kararını uygulamadı.
sürecin özeti böyle. detaylar yakında gelecek. ancak işin iğrenç ve kötü olan yanı şu. yasalara rağmen engelliyi yapamayacağı işe zorlayan başkan halen görevde, ben ise mahkeme kararına rağmen işsizim.
kötü bir kapı açıldı. benim hadisem emsal teşkil ederse kamuda çalışan tüm engelliler için kapıdışarı edilmesinin yolu açık demektir.
zaman zaman açıklamalar vereceğim sizlere. saygılarımla...
 
Haydaa! İade davasını kazanıp işe dönememek de nesi?
Lütfen bizleri de bilgilendirmeye devam edin... Dilerim en kısa sürede işe geri dönersiniz...
 
maalesef yasada böyle bir hak işverene tanınmış. garip bir hak. işverenin iş akdini haksız olarak feshettiğini mahkeme kararı ortaya koyuyor. işveren ise mahkeme kararını yasanın ilgili maddesine istinaden uygulamama hakkını kullanabiliyor. öte taraftan işverenin yaptığı hukuksuzluk cezasız kalırken, işçi ekmeğinden oluyor.
şimdilik yapmayı düşündüğüm farklı yöntem ve uygulamalarla hakkımı aramaya devam etmek. maalesef artık işe dönüş için yasal hiç bir hakkım yok. artık ekmeğinden edilmiş engelli bir bireyim.
hem de onursuz bir şekilde ekmeğinden edilmiş biri...
 
Maalsef yasa böyle.ve Çok kişi bu şekilde mağdur olmakta.
4857 sayılı iş yasasının 21.Maddesi;
Geçersiz sebeple yapılan feshin sonuçları
Madde 21 - İşverence geçerli sebep gösterilmediği veya gösterilen sebebin geçerli olmadığı mahkemece veya özel hakem tarafından tespit edilerek feshin geçersizliğine karar verildiğinde, işveren, işçiyi bir ay içinde işe başlatmak zorundadır. İşçiyi başvurusu üzerine işveren bir ay içinde işe başlatmaz ise, işçiye en az dört aylık ve en çok sekiz aylık ücreti tutarında tazminat ödemekle yükümlü olur.
Mahkeme veya özel hakem feshin geçersizliğine karar verdiğinde, işçinin işe başlatılmaması halinde ödenecek tazminat miktarını da belirler.
Kararın kesinleşmesine kadar çalıştırılmadığı süre için işçiye en çok dört aya kadar doğmuş bulunan ücret ve diğer hakları ödenir.
İşçi işe başlatılırsa, peşin olarak ödenen bildirim süresine ait ücret ile kıdem tazminatı, yukarıdaki fıkra hükümlerine göre yapılacak ödemeden mahsup edilir. İşe başlatılmayan işçiye bildirim süresi verilmemiş veya bildirim süresine ait ücret peşin ödenmemişse, bu sürelere ait ücret tutarı ayrıca ödenir.
İşçi kesinleşen mahkeme veya özel hakem kararının tebliğinden itibaren on işgünü içinde işe başlamak için işverene başvuruda bulunmak zorundadır. İşçi bu süre içinde başvuruda bulunmaz ise, işverence yapılmış olan fesih geçerli bir fesih sayılır ve işveren sadece bunun hukuki sonuçları ile sorumlu olur.
Aslında bu maddenin değiştirilmesi ile ilgili Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına ve Milletvekillerine dilekçe yazarak girişimde bulunmak lazım.
 
raman72 kardeşim çok sağolasın. benim düşündüğümü yazmışsın. böyle bir çalışmayı (kampanyayı) tüm ülkede başlatmaya hazırlanıyorum. hiç olmazsa engelliler müstesna sayılabilmeli.
benim için yapılacak bir şey kalmadı. ama böylesi bir kampanya ile başka mağduriyetlerin önüne geçilebilir.
kampanya çerçevesinde bu hafta içinde bir internet sitesini yayına başlatacağım. site aracılığıyla yavaş yavaş kampanya alt yapısını hazırlayacağım. ardından kısa bir süre içerisinde kampanyaya start vereceğim.
 
4857 Sayılı İş Kanununun, 1475 Sayılı İş Kanunundan ayıran sözde en önemli özellik işçinin işveren tarafından iş akdinin tek taraflı olarak bildirimli veya bildirimsiz olarak fesh etmesini dahada zorlaştırması idi ve kamuoyuna işverenden çok işçilerin koruma altına alındığı olarak lanse edilmişti . Ancak geçersiz sebeple yapılan feshin sonuçları ile ilgili hiç te caydırıcı olmayan 21.Madde de haksızda olsa fesihte ısrarlı işverene tazminat karşılığı iş akdinin fesh etmesine izin vererek kamuoyuna lanse edildiği gibi işçileri çok ta koruma altına alınmadığını ortaya koyuyor.

21 Madde ye değişikliklik olarak 18.Maddenin (f) bendine atıfta bulunarak (Hastalık veya kaza nedeniyle 25 inci maddenin (I) numaralı bendinin (b) alt bendinde öngörülen bekleme süresinde işe geçici devamsızlık.) fesih için geçerli bir sebep oluşturmayan durumlar kapsam dışı olması ve işe iade hakkının işçide olması şeklinde düzenlenmesi gerekir.
 
Değerli site yöneticilerine;
4857 sayılı iş yasasının 21.Maddesi;
Geçersiz sebeple yapılan feshin sonuçları
Madde 21 - İşverence geçerli sebep gösterilmediği veya gösterilen sebebin geçerli olmadığı mahkemece veya özel hakem tarafından tespit edilerek feshin geçersizliğine karar verildiğinde, işveren, işçiyi bir ay içinde işe başlatmak zorundadır. İşçiyi başvurusu üzerine işveren bir ay içinde işe başlatmaz ise, işçiye en az dört aylık ve en çok sekiz aylık ücreti tutarında tazminat ödemekle yükümlü olur.
Mahkeme veya özel hakem feshin geçersizliğine karar verdiğinde, işçinin işe başlatılmaması halinde ödenecek tazminat miktarını da belirler.
Kararın kesinleşmesine kadar çalıştırılmadığı süre için işçiye en çok dört aya kadar doğmuş bulunan ücret ve diğer hakları ödenir.
İşçi işe başlatılırsa, peşin olarak ödenen bildirim süresine ait ücret ile kıdem tazminatı, yukarıdaki fıkra hükümlerine göre yapılacak ödemeden mahsup edilir. İşe başlatılmayan işçiye bildirim süresi verilmemiş veya bildirim süresine ait ücret peşin ödenmemişse, bu sürelere ait ücret tutarı ayrıca ödenir.
İşçi kesinleşen mahkeme veya özel hakem kararının tebliğinden itibaren on işgünü içinde işe başlamak için işverene başvuruda bulunmak zorundadır. İşçi bu süre içinde başvuruda bulunmaz ise, işverence yapılmış olan fesih geçerli bir fesih sayılır ve işveren sadece bunun hukuki sonuçları ile sorumlu olur.
Bu madde için gündem oluşturmanıza ve maddenin değişmesi için gerekli alt yapıyı oluşturmanızı istiyorum.
Maddenin şu şekilde değiştirilmesi halinde bir çok kişinin mağduriyeti engellenmiş olacaktır.
Madde 21:İşverence geçerli sebep gösterilmediği veya gösterilen sebebin geçerli olmadığı mahkemece veya özel hakem tarafından tespit edilerek feshin geçersizliğine karar verildiğinde, işveren, işçiyi bir ay içinde işe başlatmak zorundadırİşçi kesinleşen mahkeme veya özel hakem kararının tebliğinden itibaren on işgünü içinde işe başlamak için işverene başvuruda bulunmak zorundadır. İşçi bu süre içinde başvuruda bulunmaz ise, işverence yapılmış olan fesih geçerli bir fesih sayılır ve işveren sadece bunun hukuki sonuçları ile sorumlu olur.
 
Samsun 3. İş Mahkemesinde açmış olduğum işe iade davamın karar metninde aynen şu ifadeler yer almıştır. (Esas No : 2007/1110 Karar No : 2008/39) “……Davalı tarafın yukarıda da belirtildiği gibi ilk bakışta devamsızlık sebebiyle fesih haklı bir fesih gibi görünsede Medeni Kanunun 2. maddesine göre herkes haklarını kullanırken ve borçlarını yerine getirirken dürüstlük kurallarına uymak zorundadır. Bir hakkın açıkça kötüye kullanılmasını hukuk düzeni korumaz. Bu nedenle yürümek yetisinden dahi neredeyse yoksun davacıyı vasıflarına uygun olan görevinden alarak başarması imkansız bir göreve verip ondan sonra da işe devam etmediği gerekçesi ile iş aktinin feshine karar verilmesi kanaatimizce hakkın kötüye kullanılması niteliğinde görüldüğünden aktin feshinin geçersiz olduğu gerekçesi ile davacının işe iadesine karar vermek gerekmiştir……..”

bu ibareler tüm hukukçular tarafından dikkatli biçimde incelenmelidir. Raman 72 kardeşimin önerisini bu karar metni öyle güzel destekliyor ki. Belediye Başkanının bu işten çıkarmada görevini kötüye kullandığı ibaresi yer alan mahkeme kararına rağmen iş akdi 2. kez feshedilen ben, pişkin pişkin görevine devam eden kamu görevlisi ise belediye başkanı.

artık yasaların lağvedilği, fermanların hüküm sürdüğünün bu kadar açık karinesi olabilir mi?
 
Site bu konudaki çalışma için neden duyarsız. :(
 
http://www.dengegazetesi.com.tr/news_detail.php?id=4753

saygıdeğer arkadaşlarım yukarıda yeralan linkteki haber metnini aşağıya alıyorum. ilginize, bilginize.


Erdoğan Tok'a suç duyurusu
10 Mayıs 2008 / 12:58
Gece Bekçiliği görevini yerine getirmediği için İlkadım Belediyesi tarafından işten atılan ortopedik engelli vatandaş Hüseyin Kılınç, kendisini bu duruma sevk eden sorumlular hakkında açtığı davalara bir yenisini daha ekledi. Kılınç, İlkadım Belediye Başk
Adalete sığınan engelli vatandaş hakkını bir bir alıyor

Ekspress Engelliler Spor Kulübü Başkanı Hüseyin Kılınç, haksız yere işten çıkarılmasında rolü olan İlkadım Belediye Başkanı Erdoğan Tok ve suçların oluşumunda sorumluluğu bulunanlar hakkında “Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğe” aykırı davranış ve uygulamalara sebebiyet vermekten haklarında işlem yapılması istemiyle Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulundu. Samsun 3. İş Mahkemesinin İlkadım Belediyesi aleyhine verdiği kararı örnek gösteren Kılınç, "Açmış olduğum işe iade davamın karar metninde aynen şu ifadeler yer almıştır. (Esas No : 2007/1110 Karar No : 2008/39) '…Davalı tarafın yukarıda da belirtildiği gibi ilk bakışta devamsızlık sebebiyle fesih haklı bir fesih gibi görünse de Medeni Kanunun 2. maddesine göre herkes haklarını kullanırken ve borçlarını yerine getirirken dürüstlük kurallarına uymak zorundadır. Bir hakkın açıkça kötüye kullanılmasını hukuk düzeni korumaz. Bu nedenle yürümek yetisinden dahi neredeyse yoksun davacıyı vasıflarına uygun olan görevinden alarak başarması imkansız bir göreve verip ondan sonra da işe devam etmediği gerekçesi ile iş akdinin feshine karar verilmesi kanaatimizce hakkın kötüye kullanılması niteliğinde görüldüğünden akdin feshinin geçersiz olduğu gerekçesi ile davacının işe iadesine karar vermek gerekmiştir...' Mahkeme çok açık ve net olarak Belediye Başkanının görevini kötüye kullandığını dile getirmiştir. Evet Belediye Başkanı Erdoğan TOK'un suçu mahkeme kararıyla sabitlenmiştir." diyerek suçluların cezasını çekeceğini ve bu konuda adalete sonuna kadar güvendiğini dile getirdi.

"YAPANIN YANINA YAPTIĞI KAR KALMAYACAK"

Bir engellinin haksız yere işten atılmasına fırsat veren ve mahkeme kararına rağmen insiyatifini, kararı uygulamamaktan yana kullanan Belediye Başkanı Erdoğan Tok'un ve bu sorumluluğu taşıyan herkesin hesap vereceğini ifade eden Kılınç, yaptığı basın açıklamasında şunları söyledi: "Şu an öyle bir durum yaşanmaktadır ki, Belediye Başkanı cezası verilmemiş bir suçla kamu görevine devam etmektedir. Hiçbir suç işlemeyen ben, işsizlik cezasına çarptırılmışken, suç işlediği mahkeme kararıyla sabit olan Belediye Başkanı, kamu görevini son derece rahat bir biçimde yerine getirmektedir. Kanunlar önünde tüm vatandaşlar eşitse Erdoğan Tok ceza almalıdır. Yapanın yanına yaptığı kar kalmamalıdır. İktidar gücünü elinde bulunduranların hukuka rağmen fermanlarla kamu yönetimini sürdürmeleri devri artık sona ermelidir. İşte bu sebeplerle İlkadım Belediyesi Başkanı Erdoğan TOK ve suçların oluşumunda sorumluluğu olanlar hakkında; 5378 sayılı Özürlüler ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun “İstihdam” başlıklı 14. Maddesi, Türk Ceza Kanununun 122.maddesi ve yine aynı kanunun 278. maddesi 3. fıkrasına göre (engelliler aleyhine sonuç doğuracak ayrımcılıktan) yargılanması, açıkça görevini kötüye kullanmaktan ceza alması, 13.05.2005 tarihli Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğe” aykırı davranış ve uygulamalara sebebiyet vermekten haklarında işlem yapılması istemiyle Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusu yapıyorum."
 
Bu konuda ne yapabiliriz bilemiyorum. İşçi lehine bir değişikliği yaptırmak bence çok çok çok zor.

Hüseyin bey, Samsun Valiliği bünyesindeki İnsan Hakları Kurulu'na başvurmanızı öneririm. En azından yaşanılan mağduriyet arşive alınmış olur. O kuruların faaliyetleri uluslararası izlemeye tabidir. Bu sebeple o kurullar sorunları çözmek konusunda alışılagelen bürokratik tavırdan biraz daha olumlu hareket ederler.
 
dün İstanbul Milletvekili Lokman AYVA ile birebir görüştüm. Raman72 kardeşimin önerdiği biçimde bir yasa değişikliğini hiç olmazsa engellileri istisna tutarak yapmanın isabetli olacağını söyledim. İnanılmaz bir cevap aldım. "Belediyenin işe iade kararını uygulaması durumunda seni rahat bırakmazlardı. Böylesi daha iyi olmuştur senin için." akıllara zarar bu söze bir şey diyemedim. bu sözü söyleyen milletvekiline artık ne söyleseniz boş.

bu arada oturanboğa kardeşimin teklifi doğrusu bana moral verdi. Hakikaten bilmem gereken bilgiyi öğrenmiş oldum.

pazartesi günü hemen gerekeni yapacak ve başvuruyu gerçekleştireceğim.

iyi günler
 
OturanBoğa demişki:
Bu konuda ne yapabiliriz bilemiyorum. İşçi lehine bir değişikliği yaptırmak bence çok çok çok zor.Sitede gündeme getirdiğimiz güncel konuların çoğundan olumlu sonuç aldık.Yasanın işçi lehine genel olarak, olmazsa özürlüler lehine değiştirilmesi konusunu gündemde tutup,Başbakanlığa, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına,Özürlüler İdaresi Başkanlığına, İktidardaki ve Muhalafetteki tüm milletvekillerine,Sendika yönetcilerine mail atalım.İnşaalllah olumlu sonuç alırız.
 
Üst Alt