Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Televizyon Reklamları Hakkındaki Görüşler

Mr Forehand

Yeni Üye
Üyelik
10 Kas 2004
Konular
4
Mesajlar
47
Reaksiyonlar
0
Rek-lam-laarrrr
Televizyon kanalları arttıkça reklam sektörü de çok gelişti. Bununla beraber diziler,
filmler arasında reklam, kimi zaman da reklam arası diziler, filmler izler olduk.
Kimi zaman da çok sevdiğimiz reklamlar oldu, onları tekrar tekrar izleyebilmek için
reklam kovalar olduk. (Zapping müessesine küçük çaplı bir darbe :p )
Öyle güzel reklamlar oluyor ki hayran kalmamak mümkün değil. İnsan kıskanmadan
edemiyor. O kadar kısa zaman içerisinde güzel espriler, vurucu anlatımlar... Helal olsun..
Bir sürü güzel reklam var ama bu aralar Kadir İnanır'ın oynadığı "Profilo" reklamını çok
beğeniyorum. Hele o müzik yerli yerine ne kadar güzel oturmuş?
 
Bu konuda size katılıyorum ve birşey daha eklemek istiyorum.. Ben reklamların güzel olmaları yanında eğitici olduklarınıda düşünüyorum, özellikle bir kaç yıldır televizyonlarımızdan eksik olmayan yarışma programlarından daha eğitici.. En azından ihtiyacımız olan ürünler hakkında bilgi sahibi oluyoruz..
 
sevgili Mr.Forehand hani derler ya lafı ağzımdan aldın diye bende sana konuyu ağzımdan mı,düşüncemdenmi aldın desem ne desem bilemiyorum çünkü inan bugünlerde benimde açmak istediğim başlıklardan biriydi evet son zamanlarada gerçekten ince esprileriyle bizi başına oturtan ve keyifle izlemememizi sağlayan reklamlar var benim favorim uzun süredir CİTROEN C4 araba süper dans ediyor ya müzikte güzel oturmuş harika bir reklam
 
Citroen reklamındaki danseden robota bayılıyorum :)

[size=4]Bu otomobiller nasıl dans ediyor?

Citroen C4'ün robota dönüşüp dans eden reklam filmi tamamen dijital teknolojiler kullanılarak tasarlandı. Bu arada benzer bir proje Mini otomobiller için de uygulanıyor

Teknoçağ
ŞÜKRÜ ANDAÇ



Hepsi birbirine benzeyen otomobil reklamları arasında biri oldukça dikkat çekiyor. Citroen'in C4 modeli için hazırladığı reklam filminde hareketli müziği duyan otomobil bir anda parçalara bölünüp robota dönüşerek dans etmeye başlıyor.

Türkiye'de de gösterilen bu reklam filmi akıllarda bir soruyu uyandırıyor. 'Acaba bu otomobil nasıl dans ediyor?'. Bunun cevabı çok basit, dijital teknolojinin sunduğu olanaklar sayesinde.

Hazırlanan reklam filmi otomobil ve çevresinde yer alan binalar da dahil olmak üzere üç boyutlu modelleme programları sayesinde bir animasyon olarak tamamen bilgisayar ortamında yapılmakta.

Parçalara bölünüyor
Projenin yaratıcısı The Embassy Visual Effects firması tasarım aşamasında Modo adlı programı, montajda ise Light Wave programını kullanmış.
Projenin detaylarına ve hazırlanış aşamasına gelince... Öncelikle tasarımından teknolojisine kadar Citroen, C4 modeliyle ilgili detayları reklam şirketiyle paylaşıyor.

Sonrasında örnek seçilen otomobil bilgisayar ortamında parçalar halinde grafikerler tarafından yeniden çiziliyor. Aslında projenin en zor tarafı da burada ortaya çıkıyor. Çünkü kapılar, yan aynalar, tekerlekler, koltuklar gibi pek çok farklı parça bilgisayar ortamında çizilirken otomobilin yüzeyinin yansıma yapması grafikerleri oldukça zorluyor.

Tasarımcılar bu yüzden yapılan araştırma sonucunda çizimin doğal görünümde olması için perspektifte de oldukça başarılı bir program olan Modo'yu tercih etmişler.

Tüm parçaların çiziminin ardından dev binaların bulunduğu, filmin çekileceği çevre de dijital fotoğraflar ile görüntülenip bilgisayar ortamına aktarılmış. Son olarak ise yapılan tüm bu işler tek bir platformda birleştirilerek LightWave program platformunda son halini alıyor.
Tasarımcılar yine bilgisayar teknolojilerini kullanarak, otomobilin ayrı tasarlanan tüm parçalarına hareket kabiliyeti vererek, otomobilin çalınan müziğe uygun dans etmesini sağlıyorlar.

'Mini robot'lar da dansçı
Bu arada reklam dünyasında bu tarz teknolojiden tek yararlanan Citroen değil. BMW grubunda yer alan Mini otomobiller için de benzer bir örnek şu anda dergi, web siteleri ve açık hava reklamlarında uygulanıyor.
BMW Mini robotlar ayrıca yakında televizyon, müzik videoları ve filmlerde oynamaya hazırlanıyor. Bu projenin tasarlayıcısı ise Zoic Studios firması. Mini robotlar hazırlanırken de LightWave programı kullanılmış. [/size]
 
susuzluğunu dinle SPRİTE iç diye düşünmeye başlarken sıcakta çok bunaltmıştır basket sahamıza şöyle bir daış yapıyoruz ve kendimizi serin sularda buluyoruz evde yazın hava çok sıcak birden denizi hayal edip salonun orta yerine dalsak acaba kendimizi serin sularda bulunmuyuzzzzzzzzzz dedim keşke mümkün olsaydı sprite'in bu reklamıda hoş
 
Yaa bir de çocuk bezi ve maması reklamlarıı.. Ayy muhteşem yaaaa:)))Molfix örneğin. Bi de Bebelac...
Yaratıcılık had safhada..O fıstıklarla çalışmak :)))
 
Ya ben bu Tarkan'ın oynadığı AVEA reklamını hiç beğenmedim. O ne öyle yaaa.
Tarkan'ın olması yeter demişler ama tek Tarkan'la olmuyo işte..

Bir de şu Mavi Jeans reklamından bişey anlamadım!!
"Aynı Malı Deme Corc,
Aynı Malı Deme" :!:
 
kesinlikle katılıyorum Mr.Forehand sadece tarkan ın olması yetmemiş hiç bir esprisi yok haaa belki 14 Şubat falan olsa anlayacağım(ya o da 14 Şubat hatırına falan yani yoksa zeka düzeyi çok düşük bir reklam) ve levis tada iş yok alternatif bir kot reklamı Shakespeare bir yaz gecesi rüyası bence aynı malı deme çorç dan kesinlikle çok iyi
 
cem yılmazın doritos reklamıda güzel hele şu saat sahnesi felaket
şimdi saatleri ayarlayalım
kaça ayarlayalım doktor
sen dörde ayarla sende iki saat geri al
 
Yaz geldi dondurma reklamları da arz-ı endam etmeye başladılar.

"Hemen bakma, fermuarın açık." :p

İmza yerine, yukarıdaki yazıyı yazan yıldızın, muhabirin elindeki Magnum'u kaşla göz arasında aldığı reklam hoşuma gidiyor.. :wink:

:wink: :wink: :wink: Bu yazıyı okuyan arkadaş, dikkat et arkanda biri var!! :wink: :wink: :wink:
 
Citroen C-4 ve sprite reklamları ve shell in reklamı harika...
 
Reklamlar iyide...

Reklamlar iyide, hangisinden bahsediyoruz. Üstünde" bu bir reklamdır" yazanları mı? yoksa program arasında kanalın logosunun yanında çıkanlar mı? Her hangi bir programın tam ortasında ekranın bir tarafından fırlayanı mı? Kanalın gelecek yayınlarının tanıtımları arasına sokuşturulanı mı? :)

Valla böyle olunca olumlu bir şey yazasım gelmiyor reklamlar hakkında.

"göbek diğil o, tüğk kası"
 
Reklamlar....

Bu kelime bağrında neler barındırıyor acaba?

Bildiğim kadarıyla güzel ülkemin eski güzel devrimcilerinin etkin olduğu bir sektördür reklamcılık. Bu devrimcilerin(?!) kapitalizme hizmetin en uç noktası olan reklamcılık sektörünü benimsemeleri tam bir ironi olsada olay kimi reklam filmlerinde dudaklarımıza yerleşen gülümsemeler kadar basit değil.

Reklam günümüz tüketim mekanizmasının baş dişlisidir. Reklam kültürü olmadan kitleleri tüketmeye sevkedemezsiniz. Kitlelerin bu tüketim eğilimini tahrik etmek için insan ruhuna ait ne kadar duygu varsa kullanılır. Bireyin kıskançlık duyguları, egoları sonuna kadar sömürülür. Birey farkında bile olmadan aslında iyice düşünüldüğünde çokda ihtiyacı olmayan nice eşyayı bu reklamlar sayesinde satın alır. Bu satın alma ile yapay bir tatmin duygusu yaşar (sembolic grafication) Çünkü bireye bir araba reklamında verilen mesaj şudur. "Alırsan mutlu olursun."

Yakışıklı bir adam direksiyon başında son derece özgüven dolu bakışlarla etrafını süzmektedir. Hemen yanıbaşında bütün erkeklerin hayalini süsleyecak kadar güzel ve şuh bir bayan oturmaktadır. Eğer bayan yoksa etraftaki kadınların ilgi dolu bakışları bu arabadaki adama çevrilmiştir. Verilmek istenen mesaj açıktır;Eğer bu aracı satın alırsanız sizde böyle özgüven dolu olursunuz. Etrafınızda böyle güzel kadınlar olur. İşte verilen bu mesajlardan etkilenip bu lüks araçlardan alan yurdum saflarının arabasının yanında kasım kasım kasılmasının sebebi mahiyetide budur. Garibim artık reklamlardaki adam sanmaktadır kendini...Zeka seviyesi bir basamak daha yüksek olanlar ise arabayı aldıklarında hayatlarında en küçük bir değişme olmadıgının farkına varabilirler. Ama bu farkındalık reklamcıların ağına yeniden düşmesine engel değildir. Arabanın yeni bir modeli çıkmıştır ve çok daha yaratıcı bir reklam filmiyle kişinin egosu yeniden tahrik edilmiş ve bir önceki modelde elde edemediği karizmayı bu yeni modelde elde edeceği vaadiyle yeniden avlanmıştır. Adamımız bu yeni modeli de satın alır ve gökkuşağına giden bir bitmez yolculuk böyle sürer gider.

Acı olan şey bireylerin bu satın aldıkları eşyalarla yapay bir mutlulugun içerisine girmeleridir. Acıdır çünkü bu durum beraberinde tüketerek mutlu olunabileceğine inanılan bir garip düzleme götürür insanı. Ve artık türk filmlerinde filmin jönü olan kızın zengin erkeği kendine aşık etmek için güzel elbiseler satın aldıgını ve üstelik bu yeni elbiseler içinde erkek jönü kendine aşık ettiğini görürüz. Demekki tüketerek mutlu olabileceğimiz hedeflere ulaşabiliriz! Bu benzeri mesajlarla bireyler tüketmek= mutluluk denklemine ulaşırlar. Bu durumda ortaya kaçınılmaz olarak "metalaşmak" dediğimiz durum çıkar. Bireyler artık metalaşacaktır ,çünkü mutluluğun förmülü "bir sen ,bir ben bir de bebek " olmaktan çıkmış "tüketebilmek" ile direk ilintili bir hale getirilmiştir.

Sanayileşmeyle birlikte ortaya çıkan üretim fazlasını satarak kar etmeyi yegane hedef tayin eden çağımız kapitalizmi, bireylerin ihtiyaçlarını da aşan bir tüketim furyasına imza atmak için reklamcılık sektörünü devreye sokmuştur. Bu sektör bizleri bilinçaltımıza girerek öyle bir sarmalamıştır ki artık onsuz bir yaşam düşünemez haldeyiz.

Toplumsal hayattan dışlanma korkusu gizlice bireylerin zihnine zerkedilir. Birey başkaları gibi tüketmez ise dışlanacagı korkusuyla gündemdeki ürünleri satın alır. Aslında "tehdit" algılamamızı masaya yatırsak reklamcıların bu türden bilinçalına yönelik gizli tehditlerini suç olarak kabul etmemiz gerekmektedir. Ancak günümüz hukuki normlarının bu aşamaya gelmesi daha çok uzun sürecektir.

Reklamcı bireyin kıskanclık duygusuna seslenir. Ancak kıskanılan reklamlardaki oyuncunun kendisi degildir. Kıskanılan hamburgerine ketcap döküp yerken orgazm olurcasına sesler çıkartan oyuncunun içinde olduğu "mutluluk" tur .İzleyici bu mutlulugu kıskanır ve gidip o ketçapı satın alır. Ancak yerken oyuncunun çıkarttıgı şekilde sesler çıkartmasını saglayacak kadar mutlu olamamıssa tutup kandırıldıgını düşünmez. Bu mutlulugu farkedemeyecek kadar kapasitesiz oldugunu düşünür.

Bu durum o kadar komik boyutlara ulaşmıstır ki blendaks reklamlarında saçlarıyla otopark yeri kapan hanım kızlarımıza da raslarız. Burada verilen mesaj "bu şampuanı kullanın ve otopark derdiniz kalmasın" değil tabiki. "Erkeklerin nutkunu durduracaksın ey kadın! "denmektedir. Ve bildiğim kadarıyla iyi de satıyorlar:) Ah yurdum kadınları!!!

Örnekler çoğaltılabilir. Bireyin ruhuna yönelik bir tecavüz furyası meşru bir hal almıştır reklamlar yoluyla. Ancak bu tecavüze uğrama edimi ücretsiz değildir. Uğradığımız bu tecavüz için birde para öderiz bu reklamverenlere. Zira ücretsiz sandıgımız bu reklamlar için tv lere ödenen paralar ürünün fiyatına fazlasıyla yansıtılır. Bu yolla bizler tv lerimizde parasız reklam izlediğimizi sanırken aslında o reklamların parasının fiyatlara yansıtılmak yoluyla bizim cebimizden katbekat cıkacagını bilmeyiz çogu zaman.

Sonuç olarak kimi zaman şirin bir bebek, kimi zaman afet bir dilber, kimi zaman ünlü bir sanatçı, kimi zaman karizmatik ses tonuyla yakışıklı bir erkek, kimi zaman aşk, kimi zaman yükseklik egolarımız vb kullanılarak ruhlarımız avlanır. Bizler ekran başında eğlendiğimizi sanarken...

Sevgi ve saygılarımla...
 
evet son günlerde en sevdiğim reklamlardan biri kesinlikle Cem YILMAZ lı OPET reklamı Cem YILMAZ burada bir zamanların çok sevilen dizisi kara şimşekle özdeşleştirilmeye çalışılmış ve bencede çok güzel olmuşşşşşş :lol:
 
Minerva ,
Dün ilk kez seyrettim.
Gülmekten karnıma ağrılar girdi :D :lol:
 
Benimde çok hoşuma gitti hele saçlarına bayıldım :D :D :D
 
sanırım üç çeşidi var bu OPET reklamının Cem YILMAZ lı benim de en hoşuma gideni bizimki kaynak mı yapıyor nedir (bak tam hatırlamıyorum ne yaptığını kahramanımızın :lol: ) arkada ki siyah arabanın (yerli şimşeğimiz) ışığı yanıp sönüyorrr ve karaşimşek in müziği çalıyor fonda
sanırım hoşuma gitmesinin nedeni bana o dizinin müziğini çalarak hoş bir şekilde ti ye almış olması kara şimşek i
 
Ülker ikram ın yeni reklamı SEN YENİSİN GALİBA
kahramanımız üniversite öğrencisi sanırım okulun ilk günü elinde ikramını açmış yemeye çalışmaktadır gelen alır giden alır sen yenisin galiba diyerek tabi bisküvi biter bizimkide işi öğrenmiştir ya o da elinde ikramı olan bir gencin ikramına teklifsiz dalış yapar sen yenisin galiba yı demekte gerektir ya onuda der o sırada bir bayan öğrenci bizimkinin bisküvisini aldığı gence günaydın hocam der ve hocada gülerek bizim çömeze SEN YENİSİN GALİBAAAAA :D derrrrrr
esprisini beğendiğim bir reklam filmi
 
Şu an favorim Okan Bayülgen'in seslendirdiği Limonlu Cola reklamı "Onun içine kız arkadaşımı sıktılar" diyen bir limon ve kız arkadaşının tadına bakıp "Yengede güzelmiş" ( Okan Bayülgen) diyen diğer limon...

Harika bir reklam yaaaaaa :D
 
BENDE ŞU(bisküvi nin adı aklıma gelmiyor)SEN YENİSİN
GALİBA DENEN REKLAM VAR YA İŞTE O NU BEĞENİYORUM... :lol:

HANİ TALEBE ENSONUNDA ÖĞRETMENE DENK GELİYOR... :lol:

BENCE ÇOK İYİ BİR REKLAM... :p :lol:
 
CİTROEN C4 2006 YA FORMDA GİRİYORRR :D
 
sanırım araba reklamlarını ben çok seviyorum ve yeni favorim amerikanvari gerilim filmlerini andıran yeni SEAT LEON
GALİBA ONLARDAN BUGÜNLERDE DAHA SIK GÖRECEĞİZ...
 
minervacımm.hiç şaşırmadım hayatım.
zaten amerikanın sana komisyon ödemesi gerekiyor.onların kalkınmaların da oldukça yüklü bir payın var çünkü... :lol:
taammm yaa kızma hemen...


ben en çok pepsi limon reklamlarını seviyorum.
hani okan bayülgen in seslendirdiği
" onun içine kız arkadaşımı sıktılar" =)

:shock: nassıl ama
 
yaaa Dilekciğim o reklamı hiç görmedim maalesef canımmm Deryada söylemişti ama denk gelmedi sanıyorum
ve ne ABD si canım yaaaa tamam yabancı film severim müzik dinlerim evet ama gerçekten tam bir milliyetçiyimdir de :!: vatanımdan başkasınıda tanımam canım :twisted: tarz olarak seviyorum o yüzden amerikanvari demiş olabilirim ama bizim kültürümüze gelenek göreneklerimize uymayan ve bir çok kişinin modernleşmekten kasttettiği yabancı kültürden gelen olumsuzlukları da sayabilirim ama say say bitmez yeri bu başlık değil canımcığım ben seni biliyorum sen beni biliyorsun ama hobiler,zevkler ve ülkemiz için olan İDEALLERİMİZZZ
tamamen farklıdır canım ve bir arada değerlendirilemez diyorummmm sevgili Dilekciğimmmmm :wink:
 
Ben şu sıralar Pınar Ezineli reklamına bayılıyoruuuummm:)
 
son zamanlarda tekrar yayınlanmaya baslayan ali desidero reklamı cok hosuma gıdıo ozellikle ali desıderonun oglu(veli desidero)
reklamda soruyolar ya buyuyunce ne olacaksın dıye o da tras olucam cevabını verıyo ya o an cok hosuma gıdıo
lol.gif
 
Evet evet, Alidesidoro'lu Derby reklamları gerçekten öok güzel.
- Büyüyünce ne olacaksın?
- Tıraş olucaaaam :)
 
zıpır cem michael cem e karşııııııı
zıpır - bassana cemmm gaza öyle opet falan reklam bunlar reklam
michael - sizin gibi gençleri pistlerde görmek isterizzzzz
zıpır - bak alırım anahtarını sonra ağlamaaaa
ve finalll michael zıpırın arabayı diğer şimşek kurbanlarının yanına çekerrrr :evil:
çok hoş bir reklammmm :lol:
 
opet

bence opet reklamı acıkaara bırıncı :)))
 
Üst Alt