Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Evde Bakım Aylığı almak için gerekli belgeler nelerdir?

sırdaş

Üye
Üyelik
30 Mar 2009
Konular
46
Mesajlar
777
Reaksiyonlar
0
bakım parası başvurusunda gerekli belgeler nelerdir?
 
Bakıma muhtaç özürlünün başvurusunda, bakıma muhtaç özürlüden, ailesinden veya yasal temsilcisinden aşağıdaki belgeler istenir:
  • T.C. Kimlik Numarası beyanı,
  • Özürlü sağlık kurulu raporu,
  • Bakmakla yükümlü olunan bireyler kapsamındaki kişilerin gelir ve mal durumuna ilişkin yazılı beyanı ve taahhüdü ile beyanın içeriğine dair belgeler,
  • İki adet vesikalık fotoğraf,
  • Varsa öğrenim durumunu gösterir belge veya sureti,
  • Özürlünün vasisi var ise, vesayete ve vasi atanmasına ilişkin mahkeme kararı,
  • Anne babanın boşanmış olması hâlinde, boşanmaya ilişkin mahkeme kararı
 
Bakım Parası Başvuru Formu

arkadaşlar bakım parası için doldurulan başvuru formu örneğini burda yayınlıcak arkadaş varsa sevinirim
 
Bu başvuru belgesini sosyal hizmetler müdürlüğünden alacaksınız.

Not: Evde bakım parası alabilmek için özürlü bireyin ikametgâhının bulunduğu yerdeki Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’ne, veya varsa Sosyal Hizmetler İlçe Müdürlüklerine başvurulması gerekmektedir. Sosyal Hizmetler İlçe Müdürlüklerinin bulunmadığı yerlerde ise Kaymakamlıklara başvuru yapılabilir.
 
Sosyal hizmetler müdürlüğünden verilen belgeler
- Bakım hizmetler talep formu
- Bakıma muhtaç özürlünün ve bakıma muhtaç özürlüye bakmakla yükümlü olan kişinin (bakmakla yükümlü olunan kişilerin gelirleri de dahil) gelir durumuna ilişkin beyan belgesi
- Mal ve sosyal güvenlik durumu gösterir belge
 
Evde bakım hizmeti için istenilen belgeler

Sosyal hizmetler'e gidiyorsunuz orası size "aşağıda açık kimliği yazılı şahısların vergi mükellefiyetleri, gayrimenkul kaydı, araç, mevduat veya maaş kaydının bulunup bulunmadığının tetkik edilerek müdürlüğümüze bildirilmesi hususunda gereğini arz ederim" diye bir kağıt veriyor.

kağıdın arkasında kurum isimleri var. mal vergi dairesi müdürlüğü, trafik tescil, tapu sicil, maaş aldığın banka, sgk, belediye başkanlığı, tarım il müdürlüğü, nufus müdürlüğü ve ilde kaç tane icra müdürlüğü varsa bunların hepsine gidip imza + kaşe "kaydı yoktur" veya "geliri şu kadardır, şu arabası vardır, sgk kaydı şudur" şeklinde onaylatmak gerekiyor.

kağıt mühür ve imza kirliliğinden tanınmaz hale geldi

haa bu arada bu sadece ikamet ettiğim il bunnun aynısından bide nufusa kayıtlı oldum ilçeye gidip imza kaşe mühür tamamladıktan sonra.

özürlüye ait SAGLIK KURUL RAPORU
2 adet resim.
özürlü ve bakıcıya ait kimlik fotokopisi
1 adet plastik telli dosya

bunları alığ başvurunuzu yapıyprsunuz.

hepsi bu kadar haydi kolay gelsin
 
Üst Alt