Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Apego 4x4 akülü araç hakkındaki tavsiyeleriniz, apego markası görüşleriniz?

sgms nin bu link teki modelini 2012yılının 6.ayından bu yana nerdeyse günlük ortalama 3saat kullanıyorum. S-02 APEGO / B - KATLANIR MODEL AKÜLÜ TEKERLEKLİ SANDALYE

5sene 6 aylık zamanda 2sene önce bir defa aküleri birer defada ön ve arka tekerlekleri değiştirdim. sgms araçlarında kullanıcıya özel ufak tefek değişiklerde yapıyor. benim kullandığım aracın tek eksiği amortisör yok. o yüzden sarsıntı çok oluyor. bunun haricinde bir sorun yaşamadım. sizin incelediğiniz bu 4X4 AKÜLÜ domeli imkanım olunca bence almayı düşünüyorum.
alırsanız şimdiden kazasız belasız kullanın.
 
Galiba kara şimşek gibi ☺
 
Ürün oldukça seri ve güçlü . Ancak bir eksisi var . Tekerlekler siyah ve maalesef dönüşlerde tekerlekler yana doğru dönmüyor. Dönüş yapacağı tarafın ön ve arka motorlarını kilitleyerek dönüyor. Bu nedenle siyah tekerlekler cilalı zeminlerde iz bırakacaktır.

Banka, okul hastane gibi kamu kurumlarında ve alışveriş merkezlerinde sürekli olarak şikayet alacağınız muhakkaktır. Bu durumu göz önüne alarak özellikle açık arazi ve yollarda kullanmak için almanız daha mantıklı olacaktır. Üstelik videoda görünmüyor ama yapıştırılmamış döşeme üzerinde manevra yaptığınızda döşemeyi toplayarak zarar verecektir. aynı şekilde Çim sahada çim zemin ıslak ve zayıfsa dönüş esnasında kilitlenen tekerlekler tüm zemini yolup zarar verecektir. Aynı zamanda kilitleme yapması nedeniyle toprak, kumlu ve çakıllı yollarda kullanıldığında dört tekerleğin yıpranması çok hızlı olacaktır.

Dolgu tekerlekler daha çabuk yıpranıyor. Bir adet havalı tekerleğin 125 TL civarında olduğu düşünüldüğünde her yıl olmasa bile iki yılda bir 500 TL masrafı olacaktır. Dolgu teker düşünüyorsanız konfordan ödün vermeniz gerekecek. dolgu teker havalı kadar yumuşak olmaz ve yoldaki kusurlardan kaynaklanan titreşimleri absorbe edemeyerek size yansıtır. Amortisörlü süspansiyon kullanılsa bile titreşimi engelleyemezsiniz.

Tekerlekleriniz dolguysa patlamaz ama tekerlekleri kilitleyerek dönüş manevrası yapmaktan dolayı havalı tekerlekten daha kolay yıpranır. Dolgu tekerin bir tanesi minimum 250 TL ve dört teker 1000 TL her yıl olmasa bile iki yılda bir 1000 TL masrafı göze almalısınız. Bir de kullanılan motorların ve redüktörlerin kalitesi var dikkat edeceğimiz.

Motorlar avrupa ise 15 yıl kadar kullanılabiliyor. Çin veya Tayvan versiyonları piyasada bulunabiliyor. Motorun üzerindeki model kodlarını bir boşluk bırakıp datasheet yazıp internette aratarak ( _ _ _ _ _ datasheet ) datasheet dosyasına ulaşabilirsiniz. Aynı şekilde jantlar iki parçalı alüminyum olmalı ki yan kasılmalarda zarar görmesin ve tekerlekler jantlardan bağımsız değiştirilebilsin. Kullanılan joysticke bağlı motor sürücü modülü en az 120 amperlik olmalı ki dört tekerleği birden çevirirken ısınıp hataya geçerek sizi yolda bırakmasın.

Akülere bakınca 75 Amper akü, 320 watt dört tane motor. Bir motor 8 km hızla giderken ortalama 7 amper akım çekse dört motor 28 amper yapar. Bu da demektir ki aküler en fazla iki buçuk saat dayanacaktır. Boş aküleri doldurmak 8 amperlik şarj aletiyle 10 saat kadar sürecektir. Şarj aleti 10 Amperlik olursa 8 saatte aküler tam dolabilir. Ancak iki şarj aletinin fiyatı arasında en az iki yüz lira oynuyor.
 
Üst Alt