Arkadaşlar yazım biraz uzun ama Fiat kampanyalarıyla araç alacak arkadaşların okumasında ve bilgilenmesinde fayda var siz de mağdur olmayın...
Bedensel engelliyim ve tekerlekli sandalye kullanmaktayım. ÖTV muafiyetinden yararlanarak bir araç almak istedim. Fiat markasına güvenerek, saygı duyduğum bir abimin aracılığıyla, Göker Otomotiv'e 2015 Mayıs ayı kampanyası şartları ile 27.05.2015 tarihinde "Fiat Doblo Panorama Premio Plus Conformatic" model aracın test sürüşünü tamamladıktan sonra satın alma başvurusunu yaptım.
Başvuru işlemlerimizi yapan firma yetkilisi, fabrikanın grevde olduğunu, üretimin durdurulduğunu ve başvurusunu yaptığımız aracın Haziran ayı sonu veya Temmuz ayı ortası gibi elimize geçebileceğini ve ayrıca sürecin daha da uzayabileceğini, kesin bir tarih vermemekle birlikte tarafıma şifaen söyledi. Şartları (28.000 TL peşinat + 24.000 TL (24 ay sıfır faizli Mayıs ayı kredi kampanyası)) kabul ederek, söz konusu firmaya sipariş işlemlerini başlatmak üzere, 29.05.2015 tarihinde gerekli rapor ve evraklarımı mail yoluyla gönderdim. 01.06.2015 tarihinde adı geçen araç için 500.00 TL kapora ücretini firmanın resmi hesabına EFT ile gönderdim. Bu işlemler sonrasında başvuruyu yapan firma yetkilisi; siparişi işleme geçeceğini, fabrikadan üretim süreci ve teslimat süresi ile ilgili cevap geldiğinde tarafıma bilgi vereceğini söyledi. Şartlarda mutabık kalarak Müşteri Kayıt Bilgi Formunu teslim aldım.
Bana şifaen belirttiği sürelerde aracın teslimatı gerçekleşmediği için herhangi bir gelişme olup olmadığını öğrenmek ve süreçle alakalı bilgi almak için firma yetkilisini birkaç kez telefonla aradım. İki kez de yüz yüze görüşmek için bayiye gittim ve her defasında fabrikadan bir cevap gelmediğini, cevap geldiğinde tarafıma bilgi vereceğini belirterek aracın üretilmesini beklemem gerektiğini söyledi. Firmadan herhangi somut bir cevap alamadığım için 05.08.2015 tarihinde Fiat Müşteri Hizmetlerini arayıp, söz konusu durumla ilgili kayıt oluşturdum. 07.08.2015 tarihinde saat 15:02de müşteri hizmetleri tarafıma dönüş yaptı ve Şu an için başvurusunu yaptığımız aracın üretiminin durdurulduğunu, tekrar üretime ne zaman geçileceği ile ilgili bir bilgiye sahip olmadığını söyledi. Ödeme şartları ve aracın dizaynı benim kullanımıma uygun olduğundan dolayı aracı satın almak için kendi isteğimle üretimini beklemeye karar verdim. İlk defa sıfır araç aldığımdan dolayı prosedürün de nasıl işlediği hakkında herhangi bir bilgim yoktu. Eylül ayı olmasına rağmen hala bir haber alamadığımdan dolayı satın almak istediğim aracın ellerinde olup olmadığını öğrenmek, sipariş sürecinin nasıl işlediğini ve sipariş verdiğimde ne kadar süre içinde elime ulaşabileceği hakkında bilgi edinmek amacıyla birkaç farklı bayiyi aradım. Kendi yapmış olduğum başvurudan ve aracı hala teslim alamadığımdan bahsettim. Sistemden kontrol ettiklerinde 3 ay gibi bir süre geçmesine rağmen fabrikaya siparişimin verilmediğini öğrendim.
Bu kadar süre beklememin ve hala siparişimin verilememesinin sebebinin fabrikanın grevde olması ve Ağustos ayında çalışanların yıllık izin kullanma zamanı olduğu için üretim azlığından dolayı talep ettiğimiz aracın Mayıs ayından beri ileri tarihli siparişlerin kapalı olmasıymış. 3,5 ay geçmesine rağmen neden hala siparişimin verilmediğini öğrenmek için firma yetkilisiyle görüşmeye gittiğimizde bambaşka bir olayla karşılaştık. Firma yetkilisi fabrikanın Mayıs ayı itibariyle ileri tarihli siparişleri kapatması sebebiyle talep ettiğimiz aracın siparişini geçemediği gibi bizi oyalamıştır. İleri tarihli siparişler Eylül ayı itibariyle açıldığı için bizim anlaştığımız Mayıs ayı kampanyası ile satışı fabrika kabul etmediğinden dolayı başvuru şartlarım artık geçerli değilmiş. Ben sadece aracın üretim süreci geciktiği için üretim başladıktan sonra aracı teslim almayı beklerken, başvurusunu yaptığım aracın üretilmeyeceğini, üretiminin iptal olduğunu, 52.000 TLye yaptığımız anlaşmanın siparişi geçilmediği için fabrikanın geçmiş kampanya olmasından dolayı siparişi kabul etmediğini ve Eylül ayı kampanyasından (28.000 TL Peşinat + 24.000 TL 1.29 faizli geri ödeme ile) yararlanacağım için 5.000 6.000 TL gibi bir zararla yaklaşık 58.000 TLye aracı teslim almak için beklediğimi öğrendim. Daha önceki telefonla ve yüz yüze görüşmelerimizde bana fabrikadan herhangi bir bilgi gelmediğini, bilgi geldiği takdirde benimle paylaşacağından başka hiçbir şey söylemeyen satış danışmanı, pişkin bir tavırla beni daha önce bu konuda bilgilendirdiğini ve benim zarar edeceğimi bile bile bu şartlarda aracı satın almak istediğimi söyleyerek resmen alay ederek beni suçlu çıkardı. Daha önce durumla alakalı bilgilendirilmediğimi, bunun fabrikayla kendileri arasındaki bir sorun olduğunu, mağduriyetimizin giderilmesini istediğimizde yapacakları bir şey olmadığını ama durumla alakalı fabrikaya tekrar mail atacağını söyledi. İki gün bekledikten sonra 16.09.2015 tarihinde attığım maile yine cevap alamadım ve 18.09.2015 tarihinde siparişi iptal etmek için gittiğimizde de tekrar suçlandığımız ve yalancı çıkarıldığımız yetmediği gibi bir de azarlandık. Durumun böyle olduğu bana daha önceden bilgi verilseydi, diğer firmaların kampanyalarını değerlendirirdim. Devlet kurumunda memur olarak çalıştığım için aracımı aldıktan sonra tayinimi isteyecektim iptal etmek zorunda kaldım ve halen araç alamadığım için de mağdur durumdayım.
Bu işlemlerden sonra 26.10.2015 tarihinde Fiat'a tekrar şikayet kaydı oluşturmama rağmen, göstermelik olarak tarafıma bayiyi yönlendirerek, mağduriyetimin giderilmesi için herhangi bir somut adım atılmamıştır.
Engelliye bir Engel de Fiattan kampanyası için de ayrıca teşekkürler
http://i.hizliresim.com/0LWQdo.jpg
http://i.hizliresim.com/8QWAnV.jpg
http://i.hizliresim.com/QW8m13.jpg
http://i.hizliresim.com/QW8mg3.jpg
Bedensel engelliyim ve tekerlekli sandalye kullanmaktayım. ÖTV muafiyetinden yararlanarak bir araç almak istedim. Fiat markasına güvenerek, saygı duyduğum bir abimin aracılığıyla, Göker Otomotiv'e 2015 Mayıs ayı kampanyası şartları ile 27.05.2015 tarihinde "Fiat Doblo Panorama Premio Plus Conformatic" model aracın test sürüşünü tamamladıktan sonra satın alma başvurusunu yaptım.
Başvuru işlemlerimizi yapan firma yetkilisi, fabrikanın grevde olduğunu, üretimin durdurulduğunu ve başvurusunu yaptığımız aracın Haziran ayı sonu veya Temmuz ayı ortası gibi elimize geçebileceğini ve ayrıca sürecin daha da uzayabileceğini, kesin bir tarih vermemekle birlikte tarafıma şifaen söyledi. Şartları (28.000 TL peşinat + 24.000 TL (24 ay sıfır faizli Mayıs ayı kredi kampanyası)) kabul ederek, söz konusu firmaya sipariş işlemlerini başlatmak üzere, 29.05.2015 tarihinde gerekli rapor ve evraklarımı mail yoluyla gönderdim. 01.06.2015 tarihinde adı geçen araç için 500.00 TL kapora ücretini firmanın resmi hesabına EFT ile gönderdim. Bu işlemler sonrasında başvuruyu yapan firma yetkilisi; siparişi işleme geçeceğini, fabrikadan üretim süreci ve teslimat süresi ile ilgili cevap geldiğinde tarafıma bilgi vereceğini söyledi. Şartlarda mutabık kalarak Müşteri Kayıt Bilgi Formunu teslim aldım.
Bana şifaen belirttiği sürelerde aracın teslimatı gerçekleşmediği için herhangi bir gelişme olup olmadığını öğrenmek ve süreçle alakalı bilgi almak için firma yetkilisini birkaç kez telefonla aradım. İki kez de yüz yüze görüşmek için bayiye gittim ve her defasında fabrikadan bir cevap gelmediğini, cevap geldiğinde tarafıma bilgi vereceğini belirterek aracın üretilmesini beklemem gerektiğini söyledi. Firmadan herhangi somut bir cevap alamadığım için 05.08.2015 tarihinde Fiat Müşteri Hizmetlerini arayıp, söz konusu durumla ilgili kayıt oluşturdum. 07.08.2015 tarihinde saat 15:02de müşteri hizmetleri tarafıma dönüş yaptı ve Şu an için başvurusunu yaptığımız aracın üretiminin durdurulduğunu, tekrar üretime ne zaman geçileceği ile ilgili bir bilgiye sahip olmadığını söyledi. Ödeme şartları ve aracın dizaynı benim kullanımıma uygun olduğundan dolayı aracı satın almak için kendi isteğimle üretimini beklemeye karar verdim. İlk defa sıfır araç aldığımdan dolayı prosedürün de nasıl işlediği hakkında herhangi bir bilgim yoktu. Eylül ayı olmasına rağmen hala bir haber alamadığımdan dolayı satın almak istediğim aracın ellerinde olup olmadığını öğrenmek, sipariş sürecinin nasıl işlediğini ve sipariş verdiğimde ne kadar süre içinde elime ulaşabileceği hakkında bilgi edinmek amacıyla birkaç farklı bayiyi aradım. Kendi yapmış olduğum başvurudan ve aracı hala teslim alamadığımdan bahsettim. Sistemden kontrol ettiklerinde 3 ay gibi bir süre geçmesine rağmen fabrikaya siparişimin verilmediğini öğrendim.
Bu kadar süre beklememin ve hala siparişimin verilememesinin sebebinin fabrikanın grevde olması ve Ağustos ayında çalışanların yıllık izin kullanma zamanı olduğu için üretim azlığından dolayı talep ettiğimiz aracın Mayıs ayından beri ileri tarihli siparişlerin kapalı olmasıymış. 3,5 ay geçmesine rağmen neden hala siparişimin verilmediğini öğrenmek için firma yetkilisiyle görüşmeye gittiğimizde bambaşka bir olayla karşılaştık. Firma yetkilisi fabrikanın Mayıs ayı itibariyle ileri tarihli siparişleri kapatması sebebiyle talep ettiğimiz aracın siparişini geçemediği gibi bizi oyalamıştır. İleri tarihli siparişler Eylül ayı itibariyle açıldığı için bizim anlaştığımız Mayıs ayı kampanyası ile satışı fabrika kabul etmediğinden dolayı başvuru şartlarım artık geçerli değilmiş. Ben sadece aracın üretim süreci geciktiği için üretim başladıktan sonra aracı teslim almayı beklerken, başvurusunu yaptığım aracın üretilmeyeceğini, üretiminin iptal olduğunu, 52.000 TLye yaptığımız anlaşmanın siparişi geçilmediği için fabrikanın geçmiş kampanya olmasından dolayı siparişi kabul etmediğini ve Eylül ayı kampanyasından (28.000 TL Peşinat + 24.000 TL 1.29 faizli geri ödeme ile) yararlanacağım için 5.000 6.000 TL gibi bir zararla yaklaşık 58.000 TLye aracı teslim almak için beklediğimi öğrendim. Daha önceki telefonla ve yüz yüze görüşmelerimizde bana fabrikadan herhangi bir bilgi gelmediğini, bilgi geldiği takdirde benimle paylaşacağından başka hiçbir şey söylemeyen satış danışmanı, pişkin bir tavırla beni daha önce bu konuda bilgilendirdiğini ve benim zarar edeceğimi bile bile bu şartlarda aracı satın almak istediğimi söyleyerek resmen alay ederek beni suçlu çıkardı. Daha önce durumla alakalı bilgilendirilmediğimi, bunun fabrikayla kendileri arasındaki bir sorun olduğunu, mağduriyetimizin giderilmesini istediğimizde yapacakları bir şey olmadığını ama durumla alakalı fabrikaya tekrar mail atacağını söyledi. İki gün bekledikten sonra 16.09.2015 tarihinde attığım maile yine cevap alamadım ve 18.09.2015 tarihinde siparişi iptal etmek için gittiğimizde de tekrar suçlandığımız ve yalancı çıkarıldığımız yetmediği gibi bir de azarlandık. Durumun böyle olduğu bana daha önceden bilgi verilseydi, diğer firmaların kampanyalarını değerlendirirdim. Devlet kurumunda memur olarak çalıştığım için aracımı aldıktan sonra tayinimi isteyecektim iptal etmek zorunda kaldım ve halen araç alamadığım için de mağdur durumdayım.
Bu işlemlerden sonra 26.10.2015 tarihinde Fiat'a tekrar şikayet kaydı oluşturmama rağmen, göstermelik olarak tarafıma bayiyi yönlendirerek, mağduriyetimin giderilmesi için herhangi bir somut adım atılmamıştır.
Engelliye bir Engel de Fiattan kampanyası için de ayrıca teşekkürler
http://i.hizliresim.com/0LWQdo.jpg
http://i.hizliresim.com/8QWAnV.jpg
http://i.hizliresim.com/QW8m13.jpg
http://i.hizliresim.com/QW8mg3.jpg